DAJ CYNK

Wyniki Play w 2011 roku. Play ma ponad 7 mln klientów

LuiN

Wydarzenia

Na koniec 2011 roku sieć Play miała 7,08 mln klientów - o 37% więcej niż na koniec 2010 roku (5,16 mln). Play ma obecnie 14% rynku telefonii komórkowej w Polsce.

Na koniec 2011 roku sieć Play miała 7,08 mln klientów - o 37% więcej niż na koniec 2010 roku (5,16 mln). Play ma obecnie 14% rynku telefonii komórkowej w Polsce.

Klienci postpaid stanowili na koniec 2011 roku 44% klientów sieci (3,12 mln, wzrost o 0,88 mln). Sieć miała w tym czasie 3,96 mln klientów prepaid, o ponad 1 mln więcej niż przed rokiem (2,93 mln). Na koniec 2011 roku Play miał ponad 1 mln użytkowników Play Online (wzrost o 42% względem 700 tys. klientów w 2010 roku). Z całej puli 7,08 mln klientów, 0,53 mln stanowili klienci biznesowi (wzrost o 79% względem 296 tys. w 2010 roku).

Przychody w 2011 roku wzrosły o 33% względem wyniku z 2010 roku (2,03 mld zł) i wyniosły 2,67 mld zł. EBITDA osiągnęła pułap 874 mln zł, względem 419 mln zł w 2010 roku (wzrost o 108%).

2011 rok stał pod znakiem smartfonów i zasięgu "4G". Smartfony stanowiły 65% wszystkich sprzedanych przez Play telefonów, a promowany przez Play zasięg "4G" obejmował na koniec 2011 roku 80% populacji. Duża popularność smartfonów to m.in. efekt popularyzacji ofert All Inclusive z dostępem do Internetu, wprowadzenia usług BlackBerry do ofert na kartę, udanej akcji Testuj Smartfona i wprowadzenia oferty Red Bull Mobile.

1/3 polskich mobilnych użytkowników Facebooka korzysta z usług sieci Play. Klienci sieci przesyłają miesięcznie 3,5 tys. TB danych, co jest jednym z lepszych (o ile nie najlepszym) wynikiem w Europie. 70% klientów korzystających z MNP przeniosło w 2011 roku swój numer do Play.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł