Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska w 4Q2013

Wyniki Orange Polska w 4Q2013

LuiN 12 Lutego 2014 08:42

11 2

Po IV kwartale Orange miało 15,325 mln aktywnych kart SIM, o 199 tys. więcej niż po III kwartale. Odnotowano 102 mln zł straty netto, o 9,3% spadły przychody.




Spadek przychodów tłumaczony jest przede wszystkim zmianami regulacyjnymi, a w szczególności spadkiem stawek MTR. W skali roku baza klientów sieci wzrosła o 430 tys., w tym o 310 tys. w postpaidzie (w 2012 roku odpowiednio 237 tys. i spadek o 66 tys.). Za wzrostem bazy w znacznej mierze stała nowa marka nju mobile, która 2013 rok zakończyła z bazą 353 tys. kart SIM i wzrostem o 150 tys. kart w samym tylko IV kwartale.


Powoli stabilizuje się sytuacja łączy stacjonarnych. Spadek bazy wyniósł w 2013 roku 353 tys., względem 590 tys. w 2012 roku. W 2013 roku 8,7-krotnie wzrosła liczba klientów korzystających z pakietów usług Orange Open - do 286 tys.


Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

4Q13

4Q12

Zmiana

Przychody grupy

3,157

3,482

-9,3%

EBITDA

864

1,007

-14,2%

EBIDTA (jako % przychodów)

27,4%

28,9%

-1,5 pp.

Zysk netto

-102

51

-


Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

4Q13

4Q12

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,325

14,895

+2,9%

postpaid

7,221

6,911

+4,5%

prepaid

8,104

7,985

+1,5%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,165

0,985

+18,3%

Liczba klientów Orange Open

0,286

0,033

8,7x

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,351

0,248

+41,5%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,759

5,104

-6,8%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,301

2,345

-1,9%

Liczba klientów usług TV

0,707

0,706

+0,1%


 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,984 2,420 15,325



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%

Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:

Tagi: 4q2013 | orange | wyniki

w sumie: 62
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    44.  2014-02-13 13:36:54

    AERO2 USER - No to liczą się do średniej w pre-paid (albo ją zdecydowanie podwyższają, bo przecież w firmie ponoć się dużo rozmawia?). Ja mówię o firmach tutaj wymienionych - w abonamentowej części klienteli Orange ;-) To, ze są używający rozsądnie pre-paidów to nie musisz mi mówić. Ale zawsze były i będą to tylko WYJĄTKI!! Ja mam sporo klientów. Charakter mojej pracy wymaga, że niejednokrotnie przeglądam dokumenty księgowe (nie, księgowością się zawodowo nie zajmuję - sobie tylko prowadzę sam księgowość) i nie pamiętam, żebym nie widział faktur za komórki (nie mówię tu o fakturach za "zdrapki" oczywiście). Bo posiadanie prepaida to jest dodatek tylko. Dla specyficznych sytuacji. Sam mam kilka prepaidów i czasem biorę na nie faktury (na zasilenia) ale generalnie z nich nie korzystam. Chociaż jakby nie liczyć 4 prepaidy na 6 numerów... 2/3 firmy mam w prepaidzie!! ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    45.  2014-02-13 13:38:06

    5 numerów prepaid na 6 - przepraszam, zrezygnowałem z mobilnego internetu, bo... nie był mi potrzebny - numer jest teraz w prepaid ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    46.  2014-02-13 16:02:17

    @44 wlo ja bym się zastanowił kto więcej może rozmawiać. Emerytka czy osoba prowadząca działalność gospodarczą ? W mojej rodzinie jak się seniorom uruchomiło odpowiednie oferty to rozmowy idą w tysiącach minut. Mają czas tak jak rozmówcy w ich wieku. Nie trzeba się ograniczać do stacjonarnych czy jednej sieci. Moim zdaniem brak wiedzy ogranicza ludzi w rozmawianiu. Zawsze można było tanio i dużo rozmawiać.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    47. ~Maciej2  2014-02-13 17:56:35  host: public37873.xdsl.centertel.pl

    Jesteśmy zadowoleni (my tzn Zarząd) z wyników finansowych , akcjonariusze dostaną 50 gr za akcję i też będą "zadowoleni z naszego działania" ! Przed nami "rysuje się Jasna Przyszłość -bo Przyszłość to Orange ! ;-)))) , [w ubiegłym roku wypłaciliśmy za akcję 60 gr ! , my tak "budujemy naszą wartość" ] ! ;-))))

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    48.  2014-02-13 18:03:11

    AERO2 USER - jeden przypadek to nie zasada ;-) Jeśli byłoby to zasadą, nie byłoby tej statystyki - ona jest jednoznaczna - w firmach się korzysta z telefonów - coraz taniej i coraz więcej się mówi ;-) Poza tym z tym rozmawianiem już niektórzy przesadzacie - ile można rozmawiać przez telefon? Jak ja wspomniałem kiedyś coś o ilości rozmów z moim przyjacielem, to ludzie zalecali mi zajęcie się konkretniejszym zajęciem ;-) O lasowaniu się mózgu nawet nie wspominam...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    49.  2014-02-13 19:26:00

    @48 wlo osobom którym dobierałem oferty zaczęli z 10 razy więcej dzwonić. Wiedza ludzi o tanim dzwonieniu jest zerowa. Niewiele osób ma ustawione powiadomienia RSS z kanałów telekomunikacyjnych ;) Informacje same pchają się do telefonu czy pc. Trzeba tylko korzystać. Przy długich rozmowach używam słuchawek z mikrofonem i jest o wiele wygodniej.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    50.  2014-02-13 19:35:31

    AERO2 USER - wiesz... ja sam zacząłem więcej dzwonić. Np. mając przyjaciela w TT, nigdy nie odbieram od niego połączeń - zawsze oddzwaniam - niech sobie trochę minut do żonki albo ukochanej teściowe - jak to zwykłem mawiać - uzbiera ;-) Ja nie mam żadnych kanałów ustawionych - i zyję. Same się pchają jak ktoś chce, żeby się pchały. Ja już z 10 może 12 słuchawek bluetooth rozdałem (dla mnie za słabe akumulatory już miały). Ale to my. Mój teść abonamentu nie kupi i będzie te 50 zł za prepaida miesięcznie płacił - i nic do niego nie przemawia, nawet to, że ja wezmę na siebie te koszty ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    51.  2014-02-13 19:42:11

    wlo - mam propozycję dla Twojego Teścia: darmowe rozmowy w Plusie + roczna ważność konta + 29 gr/min do pozostałych. Jeśli jesteś zainteresowany, daj znać, to na PW dowiesz się co i jak. Dodam tylko, że całkowity koszt uzyskania takich warunków to "aż" 9 zł. Pamiętam jak swego czasu chwaliłeś się nielimitowanymi w TT z JEDNYM numerem przez rok za 5 zł. Tu możesz gadać ze wszystkimi w Plusie do odwołania oferty za nieco wyższą cenę. Zainteresowany?

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    52.  2014-02-13 19:48:14

    Świetna jest druga tabelka"Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.)" i np. 1-szy wiersz "Liczba klientów komórkowych 15,325". Czyli 15 tys klientów Orange? Rzeczywiście źle z nimi!!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    53.  2014-02-13 20:00:45

    toms - on na stacjonarne raczej potrzebuje nie na komórkowe ;-) Poza tym - co mi po Twojej propozycji, jak on nikogo nie słucha? Ostatnio jego szwagier (brat mojej teściowej) z nim rozmawiał, któremu poradziłem dobrą taryfę z nielimitowanymi (gdzie? a to już sobie myślcie co chcecie) i mu zachwalał jak to mało wychodzi i ile może gadać - myślisz, ze pomaga? Ja już sobie spokój dałem. Nie moje pieniądze... Ale dokładnie tak! To była najlepsza tayrfa jaka miałem - 5 zł, roczna ważność i nielimitowane rozmowy! Super to było. Dotychczas nic lepszego nie miałem ;-O) Że na 1 numer? Z przyjaciółmi dużo rozmawiam ;-) Teraz ten numer służy mi do zakupów w sklepie Ery, a do przyjaciela dzwonie z nielimitowanej i mu zasilam konto przy okazji - tak - to ten ww.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    54.  2014-02-13 20:07:10

    @50 ja mam ustawione RSS i widzę +200% bonusu w Play. Nielimitowane wyjdą za 10 zł. miesięcznie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    55.  2014-02-13 20:28:57

    wlo- nic nie szkodzi zaprezentować działanie usługi na innym numerze w Simplusie. Sprawdź PW. Powodzenia.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    56.  2014-02-13 20:36:40

    Jeśli to sprawdzone, to jest super ;-) Dzięki. Ale jak mówiłem - stacjonarne bardziej go interesują. Komórki też raczej równomiernie po różnych sieciach. A jak do nas dzwoni to zwykle oddzwaniamy - niech ma tę radochę, ze nie zapłaci ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    57.  2014-02-13 20:43:50

    Oczywiście - działa nienagannie od kilku miesięcy. Takich rzeczy nie ma w abonamencie... :-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    58.  2014-02-14 08:02:00

    Jest! W Plej oczywiście. Za 9,90 zł.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    59. ~Gość  2014-02-14 15:47:52  host: 5.174.31.44

    Ciekawe na czym ma polegać zapowiedziana w wystąpieniu przez nowego prezesa BRUNO konsolidacja infolinii obsługowych? Orange posiada 17 infolinii w całym kraju i w tym roku do końca czerwca zostaną zlikwidowane dwie: w Nowym Sączu i w Koszalinie. Znając orange i ich prowadzoną przez nich politykę to ta cała konsolidacja będzie polegała na pewno na likwidacji 11 kolejnych infolinii i pozostawieniu 4ech największych, w których outroscing na pół etatu z dopełnieniem będzie się gnieździł za 9,38 zł z VAT za godzinę brutto jak kury nioski w zamkniętych klatkach.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    60. ~bsn  2014-02-14 18:02:20  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    ale łosie

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    61.  2014-02-14 19:55:30

    Druga tabelka "Kluczowe wskaźniki KPI (w tys.)" powinno być (w mln) bo wychodzi, że Orange ma 15 tys. klientów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    62. ~b_lex  2014-02-14 21:32:43  host: apn-77-113-2-227.dynamic.gprs.plus.pl

    Idąc tym samym tropem co powyżej śmiem bezczelnie stwierdzić, że w pierwszej tabelce przychody grupy powinny być podane w miliardach (mld) a nie w milionach (mln), bo z obecnego zapisu wynika, że biedna grupa orange miała w całym 4tym kwartale 2013 roku jedynie 3,15 miliona złotych przychodów, a to przecież śmiech na sali. Chociaż nie ukrywam chciałbym, żeby to była szczera prawda co podało w tej pozycji telepolis.pl ;-)))))))))))))))))

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    63. ~  2014-02-27 11:48:10  host: 31-41-144-41.net.kth.pl

    @WitekT. W tabeli z ilością aktywnych kart w poszczególnych kwartałach w kolumnie "Postpaid: Ogółem" w rubryce za czwarty kwartał 2013 roku znajduje się błędna wartość. Zamiast 7,984 powinno być 7,221 tak jak w tabeli o kluczowych wskaźnikach (KPI) powyżej.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-58-37.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.