Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska w 3Q2013

Wyniki Orange Polska w 3Q2013

WitekT 22 Października 2013 08:31

5 3

Po III kwartale Orange miało 15,126 mln aktywnych kart SIM, o 179 tys. więcej niż po II kwartale. Spadły przychody i zysk netto, ale mniej niż przewidywali analitycy.

Zobacz: Konsensus przewidywań analityków dotyczący wyników TP za 3Q2013.

Od mojego powrotu do Polski upłynęło zaledwie kilka tygodni, ale już dostrzegam, że dysponujemy odpowiednimi zasobami, żeby poprawić nasze wyniki. Te zasoby to między innymi 22 mln klientów naszych różnych usług, pełen wachlarz usług, odpowiednie zasoby sieciowe oraz dobrze wyszkolona i zmotywowana kadra. Mamy świadomość że istnieje pilna potrzeba poprawy naszych wyników - poczynając od dynamiki przychodów, gdzie konieczne są śmielsze i bardziej zdecydowane działania. Konwergencja to centralny element naszej strategii, ale jednocześnie musimy wprowadzać nowe produkty i funkcjonalności, aby zaspokajać potrzeby klientów z poszczególnych segmentów. Musimy być bardziej elastyczni, szybsi w reagowaniu na zmiany rynkowe i doskonali w dostarczaniu usług, aby budować lojalność klientów i kreować wartość. Kierowanie zespołami Orange Polska to dla mnie wielki przywilej. Będziemy wspólnie ciężko pracować nad realizacją naszej strategii, gdyż jesteśmy absolutnie zdeterminowani by generować stabilne przepływy pieniężne, niezbędne do sfinansowania naszych inwestycji i wynagrodzenia akcjonariuszy - powiedział Bruno Duthoit, prezes telekomu.




Zobacz: nju mobile przekroczyło barierę 200 tys. kart SIM.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q13

3Q12

Zmiana

Przychody grupy

3,196

3,472

-7,9%

EBITDA

1,165

1,325

-12,1%

EBIDTA (jako % przychodów)

36,5%

38,2%

-1,7 pp

Zysk netto

239

307

-22,1%


Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q13

3Q12

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,126

14,758

+2,5%

postpaid

7,052

6,894

+2,3%

prepaid

8,074

7,865

+2,7%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

0,702

0,695

+2,4%

Liczba klientów Orange Open

0,211

0,006

-

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,333

0,191

+74,3%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,821

5,194

-7,2%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,305

2,338

-1,4%

Liczba klientów usług TV

0,699

0,677

+1,0%


 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: orange

w sumie: 48
  • -1

    34. ~  2013-10-22 13:15:21  host: ip-37-209-154-32.free.aero2.net.pl

    @33 lepiej dla kogo.Zresztą zaraz w Orange zaraz będą masowe zwolnienia.

  • -1

    35. ~  2013-10-22 13:17:10  host: ip-37-209-154-32.free.aero2.net.pl

    PAN,ństwo da lepsze warunki rozwojowi inwestycji i ulgi to opy będą zwiększać zatrudnienie.

  • 1

    36.  2013-10-22 13:30:21

    @12 pokaż mi telefon za który w hurcie orange zapłaci 2400* * - nie dotyczy niektórych wersji telefonów firmy na A

  • 1

    37. ~  2013-10-22 13:34:08  host: n13-08-04.opera-mini.net

    @34 lepiej dla wszystkich bo zatrudniani zapłacą PIT dla BP jak również VAT oraz składkę na ZUS nie pobierają zasiłków dla bezrobotnych. Owszem Orange biorąc pod uwagę rynek i jego realia powinien zatrudniać około 10 tys.

  • 1

    38. ~  2013-10-22 14:30:01  host: gsd102.internetdsl.tpnet.pl

    @23 Co mnie obchodzą jakieś różnice? Każdy przypadek zwalniania ludzi jest swoistym bydlactwem, co zresztą w tym cudownym kraju jest typowe. Ciekawe jak byś się czuł jak by cię zwolnili z pracy i zostałbyś bez środków do życia. Wtedy byś inaczej na to spojrzał.

  • 0

    39. ~  2013-10-22 15:26:01  host: n12-04-07.opera-mini.net

    @38. Doświadczyłem tego na sobie. Napiszę Ci tak utrata pracy to dramat a czasem tragedia ale to system jest winien a nie podmioty z reguły. Masz wybór albo dostosujesz zatrudnienie do możliwości albo zbankrutujesz. Socjalizm się skończył 24 lata temu.

  • 1

    40. ~pabloki  2013-10-22 15:42:06  host: apn-5-60-7-247.dynamic.gprs.plus.pl

    zysk spada bo mają koszty odejść, ceny usług spadają . ale filozofia. spada każdemu.

  • 0

    41.  2013-10-22 16:45:55

    @36. Tylko, że Orange nie oferuje tych telefonów na A za 1 złotówkę przynajmniej w abonamentach w okolicach 100 złotych. Z tym podziałem ARPU na koszty telefonu oraz usług to "kolega" z pioniu IT TPSA nieco przekoloryzował. Chyba nie muszę tłumaczyć w którą stronę i dlaczego? ;).

  • 0

    42. ~  2013-10-22 16:51:03  host: abtm192.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @39 Więc rząd powinien coś z tym zrobić żeby tak się nie działo. Bo utrata pracy to utrata środków do życia, utrata środków do życia pociąga za sobą negatywne skutki dla państwa - mniej się rodzi dzieci, mniej jest podatników i mniej podatków bo coraz więcej ludzi jest bez pracy. Rozumiem, że tak jak piszesz pracodawcy muszą dostosować zatrudnienie do możliwości. Ale wypadałoby przyznać się publicznie do tego a nie zamiatać pod dywan, nie mówiąc już o przeproszeniu wszystkich pracowników za zaistniałą sytuację. A tutaj tylko ciągle gadają o jakiś superlatywach, jak przekazywali ludzi do PzP to też mydlili oczy jakimiś broszurkami. WTF że tak brzydko powiem bo inaczej się nie da.

  • 0

    43.  2013-10-22 16:58:02

    @WitekT. Tak przy okazji akurat rzuciło mi się w oczy, że niezgadza się liczba dedykowanych mobilnych dostępów szerokopasmowych w zaprezentowanych powyżej danych. Według tabeli "Kluczowe wskaźniki operacyjne Grupy" w części baza klientów pod podsumowaniem zatytułowanym "Razem" widzę dane za 3 kw. 2012 to 907 tys. a 3 kw. 3013 1120 tysiecy, czyli przyrost o ponad 20% r/r.

  • 0

    44. ~mirekb  2013-10-23 08:36:49  host: ip-93-154-217-214.free.aero2.net.pl

    @ Witku.pytanie-jak oni to liczą??"Te zasoby to między innymi 22 mln klientów naszych różnych usług"???

  • -1

    45. ~zlotowinfo  2013-10-23 09:42:45  host: 77-45-91-181.sta.asta-net.com.pl

    orange i tmobile to upadające sieci szczególnie tmobile teraz się liczy virgin, play i tak psim swędem plus

  • 0

    46. ~x  2013-10-23 13:41:03  host: s19-01.opera-mini.net

    brawo

  • 0

    47. ~Michall  2013-10-26 20:55:21  host: 77-254-108-104.adsl.inetia.pl

    @44 - właśnie , skąd 22 mln klientów ?. Polska ma ok 38 mln mieszkańców. Wychodzi na to , że 2/3 narodu to klienci Orange :-)

  • 0

    48. ~tiger93  2013-10-26 21:00:01  host: ip-84-39-175-70.free.aero2.net.pl

    Co do sieci stacjonarnej Orange to najlepsze jest to pismo które mówi w skrócie Neostrady nie będzie bo to nie nasza sieć (no to czyja?!) ale z telefonu też nie zrezygnujesz http://obrazki.elektroda.pl/2749188500_1382654866.jpg . A tutaj całość tematu http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=69218

  • 0

    49. ~Orangutan  2013-10-27 18:38:28  host: apn-95-40-217-72.dynamic.gprs.plus.pl

    Orange w ogóle nie szanuje swoich pieniędzy. Na każdym kroku wyrzucają je grubymi milionami w błoto !!! Najświeższy przykład nikomu nie potrzebna lokalizacja Koszalin - 4 sekcje telewizyjne ponad 70 pracowników którym wymyślono takie oto zadania: mają dzwonić do oszukanych przez pracowników CKT (Centrum Kampanii Telefonicznej) abonentów którzy nigdy nie mieli zamiaru kupować żadnej telewizji od orange, ale sprzedawcy oszuści wcisnęli im podstępem tą telewizję i teraz muszą płacić rachunki za usługę z której nigdy nie chcieli korzystać i nadal nie korzystają. Celem i zadaniem lokalizacji Koszalin jest natarczywa obdzwonka tychże abonentów ich uporczywe nękanie i usiłowanie wszystkim i sposobami namówić, żeby jednak zechciały aktywować usługę telewizyjną za która i tak płacą pomimo, że fizycznie z niej nie korzystają. Cel poprawić statystyki na papierze, aby głupi dyrektor, który to wszystko wymyślił uniknął przymusowego zwolnienia z pracy gdyż tak naprawdę do niczego nie jest tam dzisiaj potrzebny poza braniem bardzo wysokiego uposażenia za pierdzenie w stołek OCSu.

  • 0

    50. ~Orangutan  2013-10-27 18:45:49  host: apn-95-40-217-72.dynamic.gprs.plus.pl

    A teraz ciekawostka, tem sam dyrektor który to wymyślił poinformował pracujących w Koszalinie Team Leaderów, że w skali kraju bezczelnie oszukanych przez pracowników orange abonentów, którzy nigdy nie chcieli telewizji ale im ją bezczelnie wepchano i oni z niej nie korzystają a jedynie za nią płacą jak sprawdzono w systemach OCSu jest.... UWAGA !!! 180 tysięcy ludzi został oszukanych w całej Polsce przez zawodowych wciskaczy kitu pracujących w CKT, a przoduje tutaj CKT - Ciechanów, który ma opinię w kraju taką, że ludzie tam pracujący sprzedadzą Neostradę nawet nieboszczykowi i załatwią za niego powrót podpisanej umowy. Tak, że sami ludzie pracujący przy Racławickiej mówią, że żaden z tych oszukanych abonentów nie chce i nie jest zainteresowany korzystaniem z usług orange, w związku z czym praca tych ludzi jest bez sensu, są opłacani przez firmę a ich praca niczemu kompletnie nie służy poza utrzymaniem stołka dyrektora który te głupie obdzwonki wymyślił i które wykonuje każdego dnia ponad 70 zatrudnionych tam osób. Ludzie tylko czekają, aż im się skończą te śmieszne 12sto lub 24ro miesięczne umowy i mówią ze już nigdy nie chcą mieć nic więcej wspólnego z orange. Ale oczywiście orange się tutaj chwali w swoich wynikach finansowych, że liczna abonentów usługi telewizyjnej wzrosła o 1% dlaczego natomiast w wynikach finansowych nie podaje się ilości abonentów którzy tylko na papierze mają tą usługę a nigdy w życiu z niej nie skorzystali ???

  • 0

    51. ~Orangutan  2013-10-27 18:53:21  host: apn-95-40-217-72.dynamic.gprs.plus.pl

    Odpowiedź jest bardzo prosta bo wtedy każdy, najmniej nawet ogarnięty analityk rynku telekomunikacyjnego od razu by przewidział jakie spadki w ilości abonentów czekają grupę TP w najbliższych kwartałach i latach. Wystarczy wspomnieć ze liczba klientów Tv wzrosła w skali roku o 1% ale 180% ludzi czeka tylko na chwilę jak skończy im się umowa z orange i natychmiast rezygnują całkowicie i na zawsze ze współpracy z monopolistą oszustem który robi z ludzi idiotów i wciska wszystkim jak leci nikomu niepotrzebną telewizję, żeby tylko na papierze w Excelu poprawić wyniki sprzedażowe całej tej korporacji. Póki orange będzie trzymało takie nikomu i niczemu służące sekcje jak te istniejące w Koszalinie i podobnych jemu mieścinach dopóki wyniki finansowe orange Polska z każdym kwartałem będą beznadziejne i nie ma co myśleć o jakiejkolwiek poprawie wskaźników ekonomiczny jak marża, EBIDTA czy przychód z ARPU !!! Ktoś kto wymyślił idiotyczne zadania obdzwonkowe dla Koszalina, żeby utrzymać swoją posadę nie powinien w ogóle w tej firmie pracować, bo to jest regularne i systematyczne wyrzucanie pieniędzy w błoto i to naprawdę grubych pieniędzy !!!! Kiedy centrala z Jakubem Kłoczewiakiem na czele wreszcie ro zrozumie ?????????

  • 0

    52. ~pabloki  2013-10-27 20:09:47  host: public-gprs517048.centertel.pl

    orange to dno testuje ich siec w ramach networks, modernizacje zakończono internet nie przekracza 1Mbps co dziwne podejrzewam że orange ma klientów za idiotów bo na karcie virgin zalogowanej do orange mam prędkośc ok. 2Mbps ale wiem że virgin komunikuje że przycina ją do 2Mbps.czyli orange swoich klientów ma gdzieś. pakiety na net " stają co 15 mb na ok minute , nie wiem czemu , to samo było z pakietem wakacyjnym. co dziwne jeśli w ramach networks dzieli siec z t mobile to dlaczego na tym samym nadajniku ale na sim t mobile na karte uzyskuję predkośc ok 9 Mbps. nie ulega wątpliwości że to jest jedyny nadajnik w ramach networks na tym obszarze gdzie korzystam. o kompresji już nie wspomne bo to dowodzi że orange jest archaiczne . kasa do francji , usługi gorsze niż partner w ramach networks (jakościowo i cenowo). wyniki nie będą dobre jeśli orange nie umie traktować klientów na poziomie. nowy prezes to chyba faktycznie de funes w nowym wcieleniu bo robi komedie i jego jedynym zadaniem jest wyciskanie polskiego orange z kasy a nie rozwijanie firmy- takie mam subiektywne odczucia. Całkiem możliwe że jak już wyciśnie na maxa to orange zostanie na sprzedaż. oby jak najszybciej.

  • 0

    53. ~Aryus Nowak  2013-10-31 21:26:45  host: user-31-174-88-30.play-internet.pl

    A co powiecie nato: Sz. P. Chciałbym złożyć reklamację na pobieranie należności z konta nru: 536-XXX-106. Poniewż nr ten używa mój Tato, w dniu dzisiejszym wynikła awantura o to że po doładowaniu konta za kwotę 10 PLN przy stanie ok. 3 PLN nagle zostało tylko 5.80 PLN. Gdy sprawdziłem billing okazało się że nie tylko w dn. dzisiejszym o godz. 19 została pobrana kwota 6.15 PLN ale również w tym samym miesiącu X były wczesniej jeszcze 2x takie same zdarzenia. Przy czym we wszystkich 3 przypadkach nie były uwidocznione żadne numery. Gdy próbowałem sprawdzić wczesniejsze miesiące czyli sierpień i wrzesień pod tym kątem jak i skarg Ojca nic wtedy nie odnotowano. Zadziwiajacą jednak rzecz stwierdziłem po powrocie do billingu za mc Pażdziernik. Otóż okazało się że wzmiankowane 3 pozycje a^6.15 PLN juz nie figurują w billingu! W związku z tym proszę o szybka odpowiedż z precyzyjnym wyjaśnieniem zagadnienia. nie jestem osoba awanturującą się ale tylko do czasu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-50-28.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.