Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska po 3Q2016

Wyniki Orange Polska po 3Q2016

LuiN 24 Października 2016 18:23

12 0

Na koniec II kwartału Orange Polska miał 16,394 mln aktywnych kart SIM. To o 701 tys. więcej niż przed rokiem, ale też o 302 tys. mniej niż przed kwartałem.



Liczba usług komórkowych wzrosła w skali roku o 4,5% do 16,394 mln aktywnych kart SIM. Na wynik ten zapracowały abonamenty, których liczba wzrosła w ciągu roku o prawie 1 mln (12,6%) do 9,085 mln, a względem samego tylko II kwartału o 309 tys.

W przypadku pre-paidu, w skali roku odnotowano spadek bazy o 4%, do 7,309 mln aktywnych kart SIM. Względem II kwartału, Orange ubyło 589 tys. numerów w ofertach na kartę. Spadek Orange tłumaczy przede wszystkim niższą liczbą nowych aktywacji, spowodowaną wprowadzonym w lipcu obowiązkiem rejestracji.

Na koniec III kwartału Orange miał 2,473 mln aktywnych kart SIM z ofertą Internetu mobilnego. W skali roku oznacza to wzrost o 46,1%. Liczba klientów korzystających z sieci LTE osiągnęła 3,8 mln, co oznacza wzrost w trzecim kwartale o 19% względem II kwartału. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych osiągnął 57%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowym utrzymuje się na poziomie powyżej 100% rok-do-roku.

Skorygowane przychody spadły w III kwartale o 3,9% w stosunku rocznym (116 mln zł) do 2851 mln zł, jednocześnie jednak o 2,9% w ujęciu rocznym wzrosły przychody komórkowe - głównie dzięki wpływom ze sprzedaży sprzętu. Skorygowana EBITDA wyniosła 831 mln zł, względem 925 mln zł przed rokiem (spadek o 10,2%), natomiast skorygowana marża EBITDA spadła o 2,1 p.p. rok-do-roku do 29,1%.

Zagregowany wskaźnik ARPU z usług mobilnych obniżył się w 2 kw. o 8,2% rok-do-roku, a z usług abonamentowych o 11,0%. Liczba przyłączeń netto klientów ofert konwergentnych (38 tys.) była nieznacznie wyższa niż w poprzednim kwartale (33 tys.).

W segmencie stacjonarnego Internetu, utrata klientów netto (10 tys.) była niższa niż w ostatnich wielu kwartałach. Liczba przyłączeń netto dla usług o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) osiągnęła w III kwartale poziom 44 tys. i była nieznacznie wyższa niż w II kwartale (43 tys.).




Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosi obecnie 22% wobec 13% przed rokiem. W segmencie stacjonarnych usług głosowych, postępował strukturalny trend spadkowy: utrata łączy netto wyniosła 68 tys. wobec 61 tys. w II kwartale.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q2015

3Q2016

Zmiana

Przychody grupy

2971

2851

-4,0%

EBITDA

929

831

-10,5%

EBIDTA (jako % przychodów)

31,3%

29,1%

-2,2 pp

Zysk netto

110

37

-66,4%



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q15

3Q16

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,693

16,394

+4,5%

postpaid

8,087

9,085

+12,6%

prepaid

7,606

7,309

-4,0%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,806

2,615

+44,9%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,547

0,527

-3,7%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,268

3,988

-6,5%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,131

2,025

-4,0%

Liczba klientów usług TV

0,774

0,761

-1,7%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587
3Q15 7,606 8,087 2,601 15,693
4Q15 7,545 8,361 2,688 15,906
1Q16 7,689 8,575 2,754 16,264
2Q16 7,898 8,798 2,817 16,696
3Q16 7,309 9,085 2,893 16,394


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700
3Q15 5,256 1,813
4Q15 5,470 2,012
1Q16 5,809 2,229
2Q16 5,996 2,473
3Q16 6,057 2,615


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6
3Q15 (*) 13,2 49,1 53,9 30,6
4Q15 (*) 12,7 47,1 49,8 29,8
1Q16 (*) 12,4 45,3 48,8 28,8
2Q16 (*) 11,9 44,3 46,8 28,1
3Q16 (*) 12,0 43,7 46,0 28,1

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1
3Q15 107,8 341,3 221,1
4Q15 107,5 342,5 223,9
1Q16 105,3 345,0 225,3
2Q16 104,4 359,3 231,8
3Q16 104,7 351,1 230,4



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%
3Q15 17,0% 3,0%
4Q15 16,9% 3,0%
1Q16 15,7% 3,0%
2Q16 15,2% 2,8%
3Q16 16,8% 2,7%

Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | wyniki | 3q2016

w sumie: 61
  • 2

    43. ~  2016-10-25 17:57:57  host: 87-205-29-78.static.ip.netia.com.pl

    Ludzie nie wyrażają zgody, bo nie chcą, żeby to był teren operatora tylko ich prywatny. Kable prowadzi się na ulicy. A jak się nie prowadzi to się na tym i nie traci i nie zarabia. Oto polityka oranżystów na moim terenie. LTE zabiło badziew neo z prędkościami rzedu 1M. Na szczęście i na pohybel francuzikom.

  • -1

    44. ~  2016-10-25 19:04:32  host: 89-64-17-203.dynamic.chello.pl

    Ilu tutaj ekspertów teoretyków :) Ciekawe ilu miało okazję cokolwiek projektować czy zarządzać tak dużym projektem/inwestycjami?
    Opracowali taką a nie inną strategię i realizują ją. Wpisami anonimów na portalach napewno nikt z nich się nie przejmuje.
    Wy zarządzacie co najwyżej kieszonkowym od rodziców a oni miliardami złotych, to zupełnie inna skala, o której nie macie bladego pojęcia.
    To w miastach dużych jest potencjalnie najwięcej klientów i tego rynku kablówkom łatwo nie oddadzą i będą konsekwentnie budować FTTH. Tylko ktoś bujający w obłokach spodziewał się, że nagle zaproponują ceny 50% niższe niż kablówki. Każdemu operatorowi zależy żeby sprzedawać pakiet usług i to będą promować. UPC nie jest jakąś rewelacją żeby trzymać się ich za wszelką cenę. Po uruchomieniu LTE 800 coraz częściej są problemy z netem na koncentrykach ponieważ pasmo częściowo się pokrywa.

  • 1

    45. ~  2016-10-25 19:13:43  host: 89-64-17-203.dynamic.chello.pl

    Konkurencja powinna być, inaczej UPC po przejęciu wszystkich kablówek nie będzie mieć żadnej konkurencji a wtedy ceny mogą pójść ostro w górę a wtedy pewnie byłby płacz, że dlaczego Orange mając swoją kanalizacje do każdego bloku w Polsce nie wybudowało FTTH.
    Jeżeli uważacie, że wiecie co należy zrobić, to aplikujcie na wysokie stanowiska w OPL i wdrażajcie swoje pomysły, doświadczenie zapewne macie?

  • 1

    46. ~  2016-10-26 10:45:29  host: 87-205-4-109.static.ip.netia.com.pl

    @44 i dlatego że nikt z nich się wpisami nie przejmuje są ciągle straty i coraz więcej zwolnień pracowników. Dokąd prowadzi taka strategia to wyraźnie widać. Nie przejmowanie się niczym prowadzi zatem do nikąd.

  • 0

    47. ~qqrrkkaa  2016-10-26 14:35:00  host: 178-37-47-93.adsl.inetia.pl

    mój nr niestety przepadł :/ rozmowy przychodzące do 4.10 a dzisiaj już nie ma takiego numeru... ;/ numer rezerwowy... zapomniałem go doładować :P

  • 1

    48. ~  2016-10-26 18:22:43  host: user-94-254-160-104.play-internet.pl

    @45 ja widziałbym co robić i podejrzewam że nie tylko ja. M.in. to że Orange (TP) spaliło się już wiele lat wcześniej uparcie dyktując wysokie ceny usług stacjonarnych (w tym internetu stacjonarnego) w porównaniu z konkurencją. Do tego opłata za utrzymanie łącza. I tak stracili 170000 klientów a chwilę później, w lutym 2007 musieli i tak zdjąć limity z Neostrad ale ceny i tak nie obniżyli. Później gdy kolejni klienci zaczęli masowo odchodzić oni dopiero ledwo co zniżyli ceny, resztę rekompensując trwającym od lat programem zwolnień pracowników którzy od lat zaiwaniali w pocie czoła na tę firmę.

    Tutaj nie trzeba być nie wiadomo kim żeby wiedzieć co Orange zrobiło źle.

    Jednakże na wysokie stanowisko w OPL będę. Dlaczego? Bo do tego aplikowanie nie wystarczy, potrzebne są jeszcze tęgie znajomości i pokończone szkoły wyższe. Poza tym kto by mnie posłuchał, skoro wysocy w Orange patrzą tylko na to żeby dyrektorów i prezesów karmić, nawet kosztem rozwalania firmy która jedzie ciągle na minusach.

  • -1

    49.  2016-10-26 18:28:41

    48 - łatwo mówić... Na zderegulowanym rynku płacę 19,75 zł za Neostradę ;-)

  • 1

    50. ~do ~Znafffca  2016-10-26 20:24:56  host: 217.96.253.62.ipv4.supernova.orange.pl

    Masz racje, gó*** takie. Dałem się naciąć na światłowód. Zrezygnowałem z UPC na rzecz tego Światłowodu. I jak tydzień bez zgłaszania awarii to jest święto.

  • 1

    51.  2016-10-26 20:57:18

    49 - zapomniałeś o podatku VAT i stacjonarnym. Ja do 2014 roku najniższą możliwą cenę osiągnąłem na poziomie 92,05 zł ( z obowiązkowym stacjonarnym w standardowym planie ). Nigdy więcej Neozdrady.

  • -1

    52. ~  2016-10-26 20:57:40  host: 89-64-15-176.dynamic.chello.pl

    Bardzo dobrze, że orange inwestuje w FTTH w miastach. Konkurencja to bardzo ważny element rynku. UPC praktycznie przejęło już większość konkurencyjnych kablówek ale Orange nie przejmą i bardzo dobrze.
    Domorośli "znafcy" od inwestycji za miliardy niech najpierw pokończą szkoły, nawet nie wyższe ale najpierw średnie a później doradzają ;)

  • -3

    53. ~  2016-10-26 20:58:51  host: 89-64-15-176.dynamic.chello.pl

    @51, to dlaczego tyle czasu czekałeś i przepłacałeś, chyba Ci to nie przeszkadzało skoro nic nie zrobiłeś w kierunku zmian?

  • 3

    54.  2016-10-26 21:31:39

    53 - bo nie było innego wyboru. Od niedawna mam światłowód, no i LTE od wszystkich operatorów. I nie bądź taki mądrala.

  • -1

    55. ~  2016-10-26 22:06:09  host: 89-64-15-176.dynamic.chello.pl

    54, no widzisz, tylko dlaczego żaden inny operator wcześniej nie wybudował kabli do Ciebie a od Orange tego sie wymaga?
    A światłowód masz od lokalnego dostawcy rozumiem, można wiedzieć ile płacisz?

  • 0

    56.  2016-10-26 22:16:41

    toms - to kwota z VAT ;-)
    Stacjonarny jest mi potrzebny, więc w moim przypadku nie ma to znaczenia.
    No Ty nie musisz. Ale ja to nie Ty, a Ty to nie ja ;-)

  • 0

    57.  2016-10-26 22:17:36

    54 - a ja światłowodu nie mam... I mieć pewnie długo nie będę. Więc - jak to sam powiedziałeś - bo nie mam wyboru ;-)

  • 0

    58.  2016-10-26 22:57:08

    56- stacjonarny na odbieranie, zapomniałeś dodać. Fajna cena za możliwość odbierania połączeń.
    Jak to nie masz alternatywy? A cudowne LTE w Plusie? Przy Twoich zdolnościach negocjacyjnych z nową, mam nadzieję jeszcze chyba niezmęczoną i obowiązkowo miłą opiekunką, powinieneś mieć najlepszą ofertę pod słońcem. ;-)
    Teraz, do 09 grudnia płacę 59 zł za 30 Mbit/s. Po tej dacie, w tej samej cenie mogę mieć 70 mbit/s, a w nocy 100 mbit/s. Ale poważnie rozważam rezygnację na rzecz LTE. Ileż można oglądać filmów?

  • 1

    59. ~  2016-10-26 23:54:54  host: 89-64-15-176.dynamic.chello.pl

    58, kabel zamienić na LTE??? Wg mnie to duża pomyłka ale jak kto woli. W LTE nikt nie zagwarantuje Ci minimalnej prędkości, dzisiaj jest 50Mb a za 6m-cy może być 4Mb.
    Używam mobilnego neta ale nigdy nie pomyślałem żeby zrezygnować z kabla.

  • 0

    60.  2016-10-27 12:12:39

    toms - jeśli na odbieranie to znaczy, ze mi niepotrzebny? Bo nie rozumiem za bardzo?
    Pisałem o "cudownym" LTE - i w Plusie i u innych. Nie czytasz ponoć, więc nie dziwię się że nie wiesz, że to żadna alternatywa ;-) Ale jak najbardziej mam LTE. Służy mi do korzystania z Sieci mobilnie - sprawdza się. W stosunku do Neostrady upload... Tego tylko mi z LTE w Neostradzie do 10 Mbps brakuje ;-)

  • 0

    61.  2016-10-28 16:39:47

    @47 dzwoń na party line orange, numer po przekroczeniu dnia ważności połączeń przychodzących wisi w próżni jeszcze coś koło 1-2 miesiące zanim trafi do powtórnego obiegu. Po rozmowie z nimi numer wyłączony, teoretycznie już martwy numer przywracają do życia, znowu możesz się nim zalogować do sieci. Praktycznie było to sprawdzone jakoś 2 tygodnie po sądnym dniu wyłączenie numeru.

  • 0

    62.  2016-10-31 01:52:14

    @42 "W co drugim domu ludzie nie wyrażali zgody na przejście przez ich teren" - może dlatego, że wiązałoby się to z ustanowieniem służebności w księdze wieczystej na rzecz operatora...? Sam kilka lat temu odmówiłem zrobienia przyłącza, które nie było mi potrzebne (argument operatora: "Panie, za darmo zrobimy, niech sobie w ziemi leży") właśnie ze względu na zapis o służebności

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-159-27.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.