Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska po 3Q2014

Wyniki Orange Polska po 3Q2014

orson_dzi 22 Października 2014 18:38

2 4

Po III kwartale 2014 roku Orange miało 15,591 mln aktywnych kart SIM, o 130 tys. więcej niż po II kwartale. Odnotowano 140 mln zł zysku netto, o 3,6 % spadły w skali roku przychody.



Przy utrzymującym się, wymagającym otoczeniu rynkowym, osiągnęliśmy zadowalające wyniki komercyjne i finansowe. Liczba klientów komórkowych w dalszym ciągu rosła w tempie powyżej 3% w ujęciu rocznym. Po raz kolejny pobiliśmy rekord pod względem kwartalnego przyrostu liczby klientów dedykowanych mobilnych usług internetowych - powiedział prezes zarządu Orange Polska Bruno Duthoit.




Spadek bazy klientów telefonii stacjonarnej wyniósł w III kwartale 54 tys., względem 52 tys. w II kwartale 2014 roku i 78 tys. w III kwartale 2013 roku.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q14

3Q13

Zmiana

Przychody grupy

3 046

3 161

-3,6%

EBITDA

1 069

1 159

-7,8%

EBIDTA (jako % przychodów)

35,1%

36,7%

-1,6 pp.

Zysk netto

140

239

-41,4%


Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q14

3Q13

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,591

15,126

+3,1%

postpaid

7,533

7,052

+6,8%

prepaid

8,058

8,074

-0,2%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,413

1,120

+26,2%

Liczba klientów Orange Open

0,480

0,211

+127,5%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,402

0,333

+20,7%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,579

4,803

-4,7%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,269

2,305

-1,6%

Liczba klientów usług TV

0,735

0,702

+4,7%


 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2014 | orange | wyniki

w sumie: 41
  • 3

    25. ~ola  2014-10-23 00:35:06  host: user-31-174-197-125.play-internet.pl

    5 numerów 6 reklamacji... czy z Tą Szanowną Firmą się gada tyko przez UKE? Czy może mają w systemie zakładkę "gadał przez UKE - usługi działają jak chce" i wtedy dają spokój?

  • 2

    26. ~  2014-10-23 01:06:36  host: 37.30.93.82.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pokasujcie zbędne salony, po co wam w centrum Poznania pięć salonów? i tak najlepsza obsługa jest na Wierzbiecicach i Roosevelta.

  • 3

    27. ~  2014-10-23 06:41:43  host: absx242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @21 tak jak piszesz, obniżali ale dopiero jak już nie widzieli innego wyjścia bo konkurencja ich wyprzedziła. Np. dawniej ponakładali na Neostradę limity. Myśleli że to dobry pomysł ale byli w błędzie. W roku 2007 musieli zdjąć limity żeby dalej nie tracić klientów. Ale już 170 tysięcy klientów odpłynęło w siną dal, do alternatywnych operatorów którzy takowych limitów nie nakładali. Wysokie ceny które dyktowała TP na przestrzeni kilkunastu lat też zrobiły swoje. Resztę załatwiła konkurencja która wiedziała że kluczem do klienta jest przede wszystkim odpowiednio obniżona cena.

  • 2

    28.  2014-10-23 07:12:42

    A co do wyników, życzę t-mOBILE żeby był na ostatnim miejscu;-)

  • 0

    29. ~Calm7  2014-10-23 08:50:35  host: n05-08-05.opera-mini.net

    O, jak miło: Nju ma ponad 600.000 użytkowników :-)

  • 1

    30.  2014-10-23 09:01:40

    nju nie miało znacząco wpływu na wynik Orange w 3q, nju z rachunkiem nie trzeba płacić przez internet, można wydrukować przepisać fakturę i zapłacić tam gdzie chcemy.

  • 1

    31. ~?  2014-10-23 09:36:29  host: hto173.internetdsl.tpnet.pl

    Telefon stacjonarny wymiera ludzie rezygnują z tp dawnego więc nic dziwnego, że przychody spadają. przenoszenie numerów do Orange i internet mobilny trochę ratują podstawową działalność ale uruchamiając bank czy sprzedając energię pokazują jak dostosowują sie do rynku który to właśnie robi czyli szuka dużych pieniędzy gdzie się da. kiepsko idą im przetargi nie mówię o aukcjach w uke ale o przetargach na dostawę sim np. dla zikitu. zamiast pozyskiwać pieniądze i sim w ten sposób przegrywają sromotnie z konkurencją.

  • 0

    32. ~ave  2014-10-23 12:10:37  host: host-89-231-129-60.rawamaz.mm.pl

    @11 masz jakieś info kiedy spółki zależne pójdą pod młotek?

  • 0

    33. ~gość  2014-10-23 13:24:40  host: 212.160.172.87

    ~la vie change avec Orange - masz więcej info jakie cięcia szykują w Orange aby poprawić wyniki?

  • -1

    34. ~?  2014-10-23 15:37:19  host: hto173.internetdsl.tpnet.pl

    11 nju mobile po dobrym początku chyba zostało wyhamowane celowo. może nie mieli aż takiego ciśnienia na zwrot kasy wsadzonej w ten projekt bo po prostu miało to być działanie nakierowane przeciwko mikrokonkurentom jak jakieś tam startery play natury red bull mobile, mobile king, lyca mobile itp.chyba się udało bo przejęła sporą pulę kart sim i spuściła z tonu. może służy po prostu blokowaniu wejścia małych opów i rozwojowi projektów konkurencji w segmencie pre-paid?

  • -1

    35. ~?  2014-10-23 15:37:20  host: hto173.internetdsl.tpnet.pl

    11 nju mobile po dobrym początku chyba zostało wyhamowane celowo. może nie mieli aż takiego ciśnienia na zwrot kasy wsadzonej w ten projekt bo po prostu miało to być działanie nakierowane przeciwko mikrokonkurentom jak jakieś tam startery play natury red bull mobile, mobile king, lyca mobile itp.chyba się udało bo przejęła sporą pulę kart sim i spuściła z tonu. może służy po prostu blokowaniu wejścia małych opów i rozwojowi projektów konkurencji w segmencie pre-paid?

  • 1

    36. ~Calm7  2014-10-23 15:57:47  host: n05-08-05.opera-mini.net

    35). Nju fajna rzecz, tyle, że zahamował... Orange - teraz w ogóle nie będą nic ulepszać w Pop, Go - a to najfajniejsze z taryf...

  • 0

    37. ~pabloki  2014-10-23 16:06:23  host: public-gprs516359.centertel.pl

    Calm7 czy GO jest fajną taryfą? polemizowałbym. chyba że chciałeś napisać pop oraz one.

  • 0

    38. ~Calm7  2014-10-23 16:18:17  host: n05-08-05.opera-mini.net

    Pablo. No pewnie, że tak. GO jest jedną z najfajniejszych, choć najtrudniejszych do ogarnięcia. Dlatego nie ma co polemizować, bo każda ma swoje plusy, i dobieramy pod swoje wymagania. Np. po co komu nolimit sms za 9zł, jak w GO ma 900+900 smsów za 9zł? A wysyła z tysiąc? Nie jest źle :)

  • 1

    39. ~pabloki  2014-10-23 16:46:10  host: public-gprs516372.centertel.pl

    Calm7 ja w kartach słabo bo abonament wole , ale z tego co pamiętam to GO ma okropne stawki i nie ma pakietów jakie są w pop i one. myslałem że piszesz o tych taryfach w kontekście uniwersalnej oferty nju dlatego pasowało mi pop i one, a nie go. tak, masz rację każdy ma inne potrzeby, ale jak widac po nju, można dać uniwersalną i tanią taryfę, zwłaszcza z tym co przytoczyłeś 9 zł za no limit sms.

  • 0

    40.  2014-10-23 16:52:20

    @39 Stawki zależą od kwoty doładowania. Im wyższa, tym są niższe. Przy doładowaniu możesz uruchomić trzy darmowe numery w sieci (po 1200 minut na każdy) na określony czas, im wyższe doładowanie, tym dłuższy. A pakiety działają prawie wszystkie.

  • 0

    41. ~Calm7  2014-10-23 16:55:45  host: n05-08-05.opera-mini.net

    Pablo. No ma okropne stawki przy małych doładowaniach, ale obeznany - nie ładuje GO za 5zł, a za 100. PS. Pakiety też dorzucili - ale po co ich używać, gdy ma się... pół grosza za esa? :-D ok, kończę, bo zaraz admin będzie mi wypominał regulamin itd.

  • 0

    42. ~?  2014-10-23 16:57:29  host: hto173.internetdsl.tpnet.pl

    37 yes można uznać za fajną taryfę go raczej nie. nju nie przeczę że rzecz fajna. orange nie chce obniżać bardziej abo bo na to nie pozwala właściciel więc z myślą o kowalskich z pulą 2-4 sim powstało nju. bodaj 500 tys kart z tego co pamiętam to spory sukces. ale teraz coś o nich cicho.

  • -1

    43. ~Calm7  2014-10-23 17:06:54  host: n05-08-05.opera-mini.net

    42). Nie 500, a ponad 600. Tyle, że administracja tego newsa jakoś pominęła :-O

  • -1

    44. ~?  2014-10-24 09:33:32  host: hto173.internetdsl.tpnet.pl

    ja zatrzymałem się na etapie 500tys. później była jakaś cisza o tej marce Orange. niemniej jeżeli pozyskali dodatkowe 100tys. to świadczy o tym że w miarę trafia ta oferta do grupy docelowej.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-68-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet