Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska po 2Q2016

Wyniki Orange Polska po 2Q2016

LuiN 25 Lipca 2016 22:31

6 1

Na koniec II kwartału Orange Polska miał 16,696 mln aktywnych kart SIM. To o 432 tys. więcej niż w poprzednim kwartale i o 1,109 mln więcej niż po II kwartale 2015 roku.



Przychody spadły w I kwartale o 3,5% w stosunku rocznym, jednocześnie jednak o 6,5% w ujęciu rocznym wzrosły przychody komórkowe - głównie dzięki wpływom ze sprzedaży sprzętu.

Całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła w skali roku o 7,1% - na wynik ten zapracowały zarówno wzrosty w segmencie abonamentowym (222 tys. przyłączeń netto), jak i prepaid (o 209 tys., najwyższy poziom od lat). Liczba klientów korzystających z sieci LTE wyniosła 3,2 mln, co oznacza wzrost w drugim kwartale o blisko 32% względem I kwartału. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych przekroczył 53%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowym utrzymuje się na poziomie powyżej 100% rok-do-roku.

Zagregowany wskaźnik ARPU z usług mobilnych obniżył się w 2 kw. o 8,2% rok-do-roku, a z usług abonamentowych o 11,4%. Liczba przyłączeń netto klientów ofert konwergentnych (33 tys.) była nieznacznie niższa niż w 2 kw. 2015 (36 tys.). Łączna liczba usług, z których korzystają ci klienci, wyniosła 3,4 mln, co oznacza, że średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług.

W segmencie stacjonarnego Internetu, utrata klientów netto (22 tys.) była niższa niż w ostatnich kilku kwartałach. Liczba przyłączeń netto dla usług o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) osiągnęła w II kwartale poziom 43 tys. i była nieznacznie niższa niż w I kwartale (50 tys.).

Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosi obecnie 20% wobec 11% przed rokiem. W segmencie stacjonarnych usług głosowych, postępował strukturalny trend spadkowy, lecz zmniejszyła się jego dynamika: utrata łączy netto wyniosła 61 tys. wobec 74 tys. w I kwartale.




Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

2Q2015

2Q2016

Zmiana

Przychody grupy

2925

2803

-4,2%

EBITDA

960

868

-9,6%

EBIDTA (jako % przychodów)

32,8%

31,0%

-1,8 pp

Zysk netto

171

98

-42,7%



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

1Q15

1Q16

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,587

16,696

+7,1%

postpaid

7,897

8,798

+11,4%

prepaid

7,690

7,898

+2,7%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,693

2,473

+46,1%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,455

0,547

+20,2%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,347

4,059

-6,6%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,159

2,0757

-4,7%

Liczba klientów usług TV

0,761

0,803

+5,5%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587
3Q15 7,606 8,087 2,601 15,693
4Q15 7,545 8,361 2,688 15,906
1Q16 7,689 8,575 2,754 16,264
2Q16 7,898 8,798 2,817 16,696


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700
3Q15 5,256 1,813
4Q15 5,470 2,012
1Q16 5,809 2,229
2Q16 5,996 2,473


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6
3Q15 (*) 13,2 49,1 53,9 30,6
4Q15 (*) 12,7 47,1 49,8 29,8
1Q16 (*) 12,4 45,3 48,8 28,8
2Q16 (*) 11,9 44,3 46,8 28,1

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1
3Q15 107,8 341,3 221,1
4Q15 107,5 342,5 223,9
1Q16 105,3 345,0 225,3
2Q16 104,4 359,3 231,8



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%
3Q15 17,0% 3,0%
4Q15 16,9% 3,0%
1Q16 15,7% 3,0%
2Q16 15,2% 2,8%

Źródło tekstu: Orange     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | orange | 2q2016

w sumie: 44
  • 1

    25.  2016-07-26 12:24:45

    @14:Tam gdzie są domki jednorodzinne tam już od dawna jest LTE i lokalne radiówki.

  • 0

    26. ~Edwin  2016-07-26 13:08:28  host: h4F629742.cli.nitronet.pl

    Wgl mnie nie dziwi spadek liczby klientów jak sam .przeszedłem do netii i oprócz dużo mniejszej awaryjności mam internet z telewizją w promocyjnej cenie

  • -2

    27. ~  2016-07-26 13:37:03  host: user-94-254-225-22.play-internet.pl

    Ilu tutaj specjalistów, którzy wiedzą co należy zrobić w Orange żeby pozyskiwać szybciej klientów. Domyślam się, że macie w tym doświadczenie i kierujecie właśnie projektami za setki mln pln i odnosicie sukcesy.
    Nie pozostaje Wam nic innego jak aplikować o wysokie stanowiska menadżerskie w Orange. Jeżeli nie macie takiego zamiaru, to nie zdradzajcie swoich doświadczeń i nie udzielajcie tak cennych wskazówek za darmo.

  • 0

    28. ~greg  2016-07-26 13:47:39  host: 212.160.172.86

    Redakcjo, sprawdźcie te wyniki, bo nie zgadzają mi się z wynikami ze stron IR Orange...

  • 0

    29. ~n0n3  2016-07-26 13:57:54  host: 37.98.219.211

    Miedź to dla Orange jush w praktycznym ujęciu zamknięty rozdział. Na podłączenie nowego ryja podwykonawca ma budżet ~250 zł. O wszystko ponad to trzeba się indywidualnie prosić. Czyli dopóki wisi i działa to OK - ale jak spadnie albo na coś nowego nie ma za dużych szans w lokalizacji. Tylko FTTH - ale to osobny problem.... a sprowadza się do tego że w Orange marketing wygrał z rozsądkiem! A FTTH z FTTC/B!

  • 2

    30.  2016-07-26 14:08:54

    @27 Nie bardzo rozumiem twoj atak. Przecież po zwyczajna wymiana zdań, bardzo subiektywnych opinii. Każdy może mieć swoje zdanie i po to są komentarze, żeby je wyrazić.
    Poza tym nie ma co aplikować do pomarańczowych, polscy managerowie Orange i tak mają guzik do powiedzenia. Problem w Orange i T-Mobile jest ten sam. Rządzą i narzucają kierunek osoby które polskiego rynku w ogóle nie znają.

  • 1

    31. ~  2016-07-26 14:12:12  host: 80.53.124.242

    @19 bo tam jest burdel na kółkach jednemu klientowi wyjebali net to był 2 miechy bez netu

  • 1

    32. ~T  2016-07-26 19:30:21  host: 188.146.69.227.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Kiedy T-Mobile poda swoje wyniki finasowe telepolis nic nie wie ?

  • 1

    33.  2016-07-26 19:52:50

    Prywatna konkurencja w mojej miejscowości "objechała" słupy energetyczne światłowodami i dostarczyła każdemu, kto chciał szybki internet o prędkości przesyłu minimum 30 Mbit/s, obecnie 70 Mb/s. Tymczasem Orange od 1994 roku nie zmodernizowało swojej infry nawet o milimetr. Komentarz zbyteczny. Gdyby to było mało to: http://tlp.is/anz

  • 0

    34.  2016-07-26 22:13:24

    @22 dobrze Waść prawisz. Niewiele jak widzisz ludków słyszy, że jakość rozmów fonicznych w komórkach ostatnimi czasy pozostawia dużo do życzenia. Gdyby tylko druciak stacjonarny POTS był w normalnej cenie jak oferty komórkowe to by nie było mowy o masowym wyzbywaniu się ludzi ze stacjonarek. Ale skoro każą płacić jak za woły to większość społeczeństwa, która dziana finansowo nie jest szuka oszczędności i rezygnuje z drogich usług.
    A orange to firma która zamiast jeść małą łyżeczką, chce się nażreć wielką łygą i efekt jest odwrotny, łyżka duża jest tylko nie ma co nabierać tą łyżką, bo nabrani poszli sobie jak najdalej od orange.
    29zł jak piszesz do wszystkich z obowiązkowo, łaskawie włączonym DARMOWYM CLIP-em (w orange to usługa ekstra płatna klasy prestiż-biznes, a nie dla zwykłych szaraków jak w komórkach za Bóg zapłać) i wzięcie będzie mieć to duże. A nie rozmowy komórkowe typu "Powtórz Hania co mówiłaś, bo cię znowu przycięło", "Dziś po burzy znowu słyszę cię jak z zaświatów".

  • 0

    35.  2016-07-26 22:15:22

    toms - co to za firma? Może i u mnie mają sieć a ja nic o tym nie wiem? Ścianę wschodnią też już objechali światłowodem?

  • 0

    36.  2016-07-26 22:18:51

    Ja ostatnio tytuły czytałem: Orange przeznaczy 9 mln zł na budowę FTTH w Legionowie, Orange zainwestuje 8 mln zł w tym roku w sieć FTTH w Gorzowie... Ile takich Gorzowów jest w Polsce? W ilu miastach takich jak Twoje zainwestowała ta prywatna konkurencja? Jaki procent mieszkańców może skorzystać z inwestycji?

  • 1

    37. ~PaWEŁ  2016-07-26 22:57:48  host: user-5-173-153-33.play-internet.pl

    Nic dodać nic ując :
    Zysk netto
    2015: 171 teraz 2016 : 98 czyli spadek o 42,7% czyli super - jak Titanic - miał być niezatapialny a tonie !!
    Zwolnią pracowników , zostanie czapa dowódcza i zyski wzrosną o + 42,7 % czyli już niedługo. Dobrze ,że nie mam już z tą firmą nic do czynienia.

  • 0

    38. ~xxx  2016-07-27 00:21:36  host: host-81-190-247-96.malbork.mm.pl

    a mnie zastanawia jedno. regulacje. czy w PL tylko orange podlega czy tez inne opy?
    kazda chyba zmiana cennika musi byc konsultowana(?)
    skoro orange podlega regulacja to co firma dostaje w zamian?
    pytam bo interesuje mnie to czy orange nie bedac regulowanym mialby lepsze (tzn tansze dla klienta. bo jakosc to i tak byla by taka sama) oferty ;)
    moze naiwne pytanie w odniesieniu do korporacji ;)

  • 0

    39. ~tkubon  2016-07-27 02:56:11  host: dslb-178-008-101-242.178.008.pools.vodafone-ip.de

    @xxx: Orange w PL jest operatorem regulowanym (dominującym) na zdecydowanie większościowym obszarze. Z tego wynikają takie klocki jak to, że np. muszą (i pewnie chcą) brać opłatę za utrzymanie łącze (prawie 30 zł), czyli opłatę za nic, której praktycznie żaden inny operator nie pobiera. Chodzi o też m.in. o to, żeby nie robili zbyt dużej konkurencji innym operatorom. O ile np. w Niemczech w dalszym ciągu łącze WLR/BSA są dość popularne, to u nas jest to jednak już prawie przeszłość i naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Orange/TP przestało być uznawane za operatora dominującego. Ma na to przede wszystkim wpływ rozwój LTE. A tak zamiast sprzedać klientowi ADSL za 40 zł nie zarobią nic.

  • 0

    40.  2016-07-27 09:09:25

    37 - mniejszy zysk może oznaczać (i pewnie oznacza) większe inwestycje ;-) W przypadku telekomów wysokie zyski mnie bardziej niepokoją niż niskie...

  • 0

    41.  2016-07-27 11:11:00

    @39 tą regulację wymyśliło sobie uke czy to raczej jakaś ustawa z okrąglaka na wiejskiej to reguluje? To co jest regulowane najczęściej odbija się to tym, że uderza najbardziej najbiedniejszą część społeczeństwa zamiast służyć temu, że zwykły śmiertelnik ma w swoim rejonie najtańsze usługi. Przez ten haracz dzieje się kompletnie co innego.
    Regulacja ta zamiast w czymś pomagać powoduje tylko, że z roku na roku coraz mniej stacjonarnych.
    Obecnie nie wiem kto reguluje tak papierowe FTTH gdzie Kraków, Gdańsk, Mysłowice, Opole, Piotrków Trybunalski mogą mieć tylko max 300Mb, pozostałe miejscowości gdzie TEORETYCZNIE jest świadczona ta usługa mogą bujać do 600Mb.
    Potem się okazuje, że przez taką regulację statystyczny Kowalski nie nabędzie usługi 600Mb bo mu ją regulacja obcięła.
    Gdzie tu sens?
    Dziwne czemu nikt np. we Wrocławiu nie regulował prywatnych operatorów, którzy dziś świadczą jak widzę na pewnych obszarach Wrocławia usługę 1Gb.

  • 1

    42. ~PaWEŁ  2016-07-28 11:23:59  host: user-5-173-153-33.play-internet.pl

    Może niech zmienią logo na nadgryziona pomarańczę - może to jest ten pomysł !!!!

  • 1

    43. ~xxx  2016-07-28 12:09:01  host: host-81-190-247-96.malbork.mm.pl

    mnie interesuje co orange dostaje od panstwa bo ciezko mi uwierzyc ze firma ktora jest ograniczana idzie na taki uklad.
    musi byc w tym zysk. co konkretnie orange dostaje od panstwa?

  • 0

    44.  2016-08-06 15:42:33

    Oj czekam na raport z T-mobile, chcę zobaczyć jak ludzie z tej sieci odchodzą.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.