Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska po 1Q2016

Wyniki Orange Polska po 1Q2016

LuiN 25 Kwietnia 2016 20:28

12 1

Na koniec I kwartału Orange Polska miał 16,264 mln aktywnych kart SIM. To o 358 tys. więcej niż na koniec 2015 roku i o 746 tys. więcej niż po I kwartale 2015 roku.



Przychody spadły w I kwartale o 4,2% w stosunku rocznym. Spadek ten wynikał przede wszystkim ze spadku przychodów z usług stacjonarnych oraz spadku pozostałych przychodów w wyniku zakończenia projektów infrastrukturalnych i niższych przychodów z usług ICT. Spadki częściowo zniwelował wzrost przychodów z usług mobilnych, wynikający z rosnącej sprzedaży sprzętu (dzięki dużej popularności ofert ratalnych) oraz znacznego przyrostu liczby klientów.

Całkowita liczba klientów mobilnych wzrosła w pierwszym kwartale o ponad 2% - na wynik ten zapracowały zarówno wzrosty w segmencie abonamentowym (214 tys. przyłączeń netto), jak i prepaid (o 144 tys.). Istotny udział miała marka nju mobile, która I kwartał zakończyła liczbą 801 tys. kart SIM - o 102 tys. więcej niż na koniec 2015 roku. W przypadku nju mobile 552 tys. kart SIM stanowił na koniec I kwartału prepaid, a 279 tys. oferty abonamentowe.

W segmencie stacjonarnego Internetu, liczba przyłączeń netto dla usług o dużej szybkości dostępu (VDSL i FTTH) osiągnęła w pierwszym kwartale rekordowy poziom 50 tys. Jednak całkowita baza klientów zmniejszyła się o 26 tys. (podobnie jak w 4Q2015), na co wpływ miała konkurencja dla usług ADSL ze strony mobilnego dostępu do Internetu oraz dalsza utrata klientów tradycyjnej technologii CDMA. Udział usług szybkiego Internetu w całkowitej bazie klientów (z wyłączeniem CDMA) wynosi obecnie 18% wobec 10% przed rokiem.

Liczba kart SIM z dedykowanymi usługami mobilnego Internetu (2,229 mln) w I kwartale przekroczyła liczbę stacjonarnych łączy szerokopasmowych Grupy Orange Polska (2,079 mln). LTE sieci Orange dociera obecnie do 89,2% populacji kraju, a sieć 3G do 99,6%.

Liczba klientów korzystających z sieci LTE wzrosła w 1 kwartale o blisko 20%, przekraczając 2,4 mln. Udział technologii LTE w całkowitej mobilnej transmisji danych zbliżył się do 50%. Wzrost ruchu transmisji danych na użytkownika w mobilnym segmencie abonamentowym utrzymuje się na poziomie powyżej 100% rok-do-roku.




Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

1Q2015

1Q2016

Zmiana

Przychody grupy

2925

2803

-4,2%

EBITDA

960

868

-9,6%

EBIDTA (jako % przychodów)

32,8%

31,0%

-1,8 pp

Zysk netto

171

98

-42,7%



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

1Q15

1Q16

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,518

16,264

+4,8%

postpaid

7,727

8,575

+11,0%

prepaid

7,791

7,689

-1,3%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,590

2,229

+40,2%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,441

0,531

+20,4%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,435

4,120

-7,1%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,198

2,079

-5,4%

Liczba klientów usług TV

0,756

0,797

+5,2%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587
3Q15 7,606 8,087 2,601 15,693
4Q15 7,545 8,361 2,688 15,906
1Q16 7,689 8,575 2,754 16,264


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700
3Q15 5,256 1,813
4Q15 5,470 2,012
1Q16 5,809 2,229


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6
3Q15 (*) 13,2 49,1 53,9 30,6
4Q15 (*) 12,7 47,1 49,8 29,8
1Q16 (*) 12,4 45,3 48,8 28,8

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1
3Q15 107,8 341,3 221,1
4Q15 107,5 342,5 223,9
1Q16 105,3 345,0 225,3



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%
3Q15 17,0% 3,0%
4Q15 16,9% 3,0%
1Q16 15,7% 3,0%

Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | wyniki | 1q2016

w sumie: 54
  • 2

    35. ~dragonite  2016-04-26 16:54:14  host: 149.156.208.47

    Ja mam neostradę do końca roku i chętnie bym ją na kogoś przepisał bo chce się od Orange uwolnić.

  • 1

    36. ~Pasionata Orange  2016-04-26 18:49:09  host: 94.42.80.138

    Ja się uwolniłem od tego operatora i jestem szczęśliwy . Nie mam już badziewnej NEO z szalona prędkoscią 4 mb i numeru stacjonarnego i komórkowego z tej firmy . Przyszłą kablówka z dofinansowaniem gminy i Unii ułożyła światłowód i mamytetaz TV i internet nawet z prędkością niewyobrażalna dla Orange 300 mB I co najważniejsze umowa jest tylko na 6 miesięcy i nie jestem zwiazany na 24 miesiace jak poprzednio z Orange. Im podziękowałem jak wszyscy w mojej miejscowości z którymi rozmawiałem . A ich wyniki finansowe - nic mnie nie obchodzą . Zresztą doczytałem się że ona w ciągu swojej obecności w Polsce wytransferowali najwięcej pieniędzy do Francji .

  • 0

    37. ~jurek  2016-04-26 18:52:59  host: public-gprs374602.centertel.pl

    A ja właśnie odwrotnie do panującego nurtu wróciłem do Neostrady. Dostałem ją tak naprawdę za free. Mam numery w O dla Firm i dzięki zaaneksowaniu 2 numerów Neo otrzymałem gratis w cenie jaką do tej pory płaciłem za te 2 numery... Mam dość Vectry i ich pseudo 100Mb/s w umowie a w rzeczywistości awaria co tydzień. Dodatkowo jak Orange wejdzie do mojego miasta ze światłem to zmigrują mi NEO do FTTH bez kosztów. Nie narzekam bo jest to najtańsza opcja pakietowa na rynku na dzień dzisiejszy.

  • -1

    38.  2016-04-26 19:16:23

    @37 zanim wejdzie ze światłem twój kochany orange to wody w Wiśle zabraknie. U mnie na 20 tys osiedlu odpalili kilka bloków i temat ich światłowodu umarł i nic się nie zmienia od kilku miesięcy- rozumiem wchodzimy w dany rejon i kablujemy wszystko jak leci, a nie tyle co kot napłakał i temat martwy. Dziwne, że na tym samym osiedlu więcej bloków ma okablowanie upc niż nawet zwykłą miedź od dziada orange. U mnie do dziś w bloku nawet VDSL-a nie ma, a co tu mówić o świetle :D Gdyby upc w mieście miała takie tempo jak orange to by dziś pewnie góra 100bloków mieli okablowane na te naście tysięcy bloków. Moim życzeniem jest aby orange poszła już sobie w pieron z Polski, bo nie widzę tu jakiś poważnych inwestycji na osiedlu, no cóż dla molocha orange 20tys osiedle w mieście to nieopłacalna inwestycja, na szczęście niszowemu upc się opłacało i nie świadczą fikcyjnych usług gdzie hasło DO xx Mbps oznacza 1/10 xx Mbps.

  • 0

    39. ~jurek  2016-04-26 19:30:55  host: public-gprs374602.centertel.pl

    @38 być może jest tak jak mówisz nie mam zamiaru się spierać bo nie jestem psychofanem... Tak czy siak, kiedyś miałem Neostradę i działała mi o wiele lepiej niż VECTRA na którą się skusiłem bo gwarantowali magiczne 50 Mb/s , później 100Mb/s i tak nigdy nie miałem tej prędkości i ciągle awarie... Wolę tą Neostradę, która u mnie działała na poziomie 20 Mb/s ale stabilnie. Tym bardziej, że mam ofertę pakietową dzięki, której mam naprawdę fajną cenę. Widzisz, Ty byś wyganiał Orange z Polski a ja jestem zadowolony... Mam prawo ? Oczywiście, że mam i nie odbierzesz mi tego. A odnośnie światła w Orange to znajomy w KRK ma 300Mb/s i nie zdarza się mu aby miał mniej niż 290 na speedtest. Ja tam będę cierpliwy bo nie od razu Rzym zbudowano...

  • 0

    40. ~Jakub  2016-04-26 19:37:07  host: public719580.centertel.pl

    Narzekacie że Neostrada zła ale nie ma alternatywy... A jest, i to nawet tej samej firmy. Orange internet domowy LTE, a dla firm, Orange LTE Maksymalny. Korzystam z tego drugiego, 1200-1400 GB transferu miesięcznie, nigdy nie zwolnił, stabilnie 60/40 ping 30. W porównaniu do Neostrady Download 3x szybszy, a wysył to nawet nie ma co - i bezawaryjnie od pierwszego dnia wprowadzenia tej usługi jestem jej klientem. Każdemu, zdecydowanie mogę to polecić!! ;)

  • -1

    41.  2016-04-26 19:44:12

    @39
    Daj spokój, nie tłumacz. Skoro gość jest niezadowolony z usług danej firmy to powinna się z PL zawinąć. Książe jedrek :) sobie życzy żeby Orange poszło już sobie w pieron z Polski i tak ma być :) Czy Książe jedrek ma jeszcze jakieś życzenia ? :)

  • 0

    42. ~tkubon  2016-04-26 23:36:36  host: user-94-254-242-154.play-internet.pl

    @jedrek: Tez chce wziac FTTH (u mnie FTTB na nowym osiedlu), bo jest dostępne i właśnie w tym pakiecie dla firm. Pytanie: czy za NEO dopłacasz za utrzymanie łącza, względnie czy musisz płacić im abo? W FTTx wiem, że nie trzeba.

  • 0

    43. ~tkubon  2016-04-26 23:37:17  host: user-94-254-242-154.play-internet.pl

    Moje pytanie oczywiscie skierowane było do jurka :)

  • 0

    44. ~PZ  2016-04-26 23:42:10  host: ip-5-172-247-208.free.aero2.net.pl

    Jestem ciekaw ile z tych 300 tysięcy nr stacjonarnych poszło do Play.

  • 1

    45. ~  2016-04-27 07:00:53  host: user-94-254-129-181.play-internet.pl

    @34 no i co teraz będzie, Serce i Rozum się obrażą że nie korzystasz z superszybkiego super transferowego internetu

    A tak na poważnie. Tak jak już kiedyś pisałem, Orange samo padło ofiarą swojego tragicznego zarządzania. Brak konkurencyjności cen i samych usług, "spóźniony zapłon" i inne czynniki doprowadziły do tego że usługi stacjonarne spadają. Tak jak napisał la vie te wszystkie kable są jak piąte koło u wozu i w zasadzie są głównie na potrzeby firm tudzież ludzi w podeszłym wieku. I tylko z tego powodu będą istniały. Wymiana ich się nie opłaca, mało tego - nie opłaca się za bardzo nawet ich konserwacja bo firmie telekrzak trzeba przecież za tę konserwację zapłacić. Do tego dochodzą jeszcze wysokie kary za przekroczone czasy usuwania uszkodzeń linii stacjonarnych.

  • 0

    46. ~jurek  2016-04-27 10:28:33  host: public-gprs374602.centertel.pl

    @tkubon
    Tak jest opłata za utrzymanie łącza ale finalnie i tak za cały pakiet - Neostrada + 2 karty sim z no limitem wychodzi 85 zł.

  • 0

    47.  2016-04-27 10:37:17

    @45
    100% racji, oni olewają stacjonarkę ponieważ we wielu lokalizacjach ludzie nie mają wyboru i muszą mieć Orange. W Polsce jest mnóstwo lokalizacji w których poza biedną Neostradą lub DSL nie mogą mieć nic innego. Jest mnóstwo firm, które do dzisiaj za net o prędkości 3Mb/s i stały adres IP płacą po 100 zł netto ! Ale nie mają wyjścia bo nie ma nic innego i jeszcze przez długie lata nic nie będzie.

  • 0

    48. ~  2016-04-27 11:59:08  host: user-94-254-129-181.play-internet.pl

    Może nie tyle olewają stacjonarkę bo ludzie nie mają wyboru (ludzie i tak muszą wziąć Neostradę tam gdzie nic innego nie ma) co olewają dlatego że jest to mało opłacalny interes. Kable się psują, linie napowietrzne są narażone na częste kradzieże, konserwacja kabli jest dość kosztowna a zakładanie nowych kabli jest całkowicie nieopłacalne ze względu na niskie zainteresowanie ze względu na konkurencję i rentowność w miejscowościach gdzie występuje mała liczba mieszkańców.

  • 0

    49. ~...  2016-04-27 16:24:18  host: user-31-174-208-50.play-internet.pl

    Tak to już jest z betonem. Aż dziw bierze, że wciąż tak dużo chętnych na stałe łącza :/ Wszechobecny DLM, którego nie idzie wyłączyć (nawet na własną odpowiedzialność jak to jest np. we Francji), płatna infolinia dla iDSL (tyle kasy za to się płaci i jeszcze zdzierają na infolinii), ceny niewspółmierne do oferowanych usług (za 14Mbps płacić tyle ile w LTE nolimit+laptop za 1zł - i jeszcze by zostało!), no i chamstwo ze strony konsultantów od przedłużeń... Miło się wspomina czasy monopolu TP. Pomimo że było drogo (acz wokół wyrastała konkurencja) to szło załatwić to i owo. Teraz korpotłuki nic nie mogą - nawet podłączyć światłowodu, który drogą napowietrzną leci po przeciwnej stronie ulicy... Oby to Padło padło jak najszybciej

  • 0

    50. ~  2016-04-28 16:41:14  host: user-94-254-129-181.play-internet.pl

    Mój wujas to już zrezygnował z telefonu stacjonarnego który był dawno temu założony a teraz spełniał tylko rolę comiesięcznego "wyprowadzacza" gotówki. Wujek płacił i płacił co miesiąc a z tego telefonu nawet nikt nie dzwonił.

  • 0

    51.  2016-04-28 16:42:58

    50 - ja też nie pamiętam kiedy ze stacjonarnego dzwoniłem... Może 5 lat temu? Pewnie więcej. Ale co miesiąc kilkanaście o ile nie kilkadziesiąt godzin ze słuchawką telefonu stacjonarnego w przy uchu ;-)

  • 0

    52. ~  2016-04-28 19:48:36  host: user-94-254-129-181.play-internet.pl

    To chyba że do ciebie dzwonili. Do niego na stacjonarny nie dzwonili, dzwonili na komórkę która jest tańsza w utrzymaniu. Więc po co mu płacić za telefon stacjonarny skoro na niego nikt nie dzwonił.

  • 0

    53. ~Adam  2016-04-30 15:18:21  host: user-94-254-225-14.play-internet.pl

    Byłem przez jakiś czas u nich i nigdy więcej.

  • 0

    54.  2016-04-30 15:31:58

    52 - jasno się wyraziłeś - że wujek ani nikt z niego nie dzwonił... Ja Ci tylko wyjaśniłem, że telefon nie służy tylko do dzwonienia "z niego".
    A to, że komórka jest tańsza w utrzymaniu, to raczej nie obchodzi nikogo kto dzwoni do kogoś kto oszczędza na utrzymaniu telefonu ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-66-57.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.