Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange Polska po 1Q2013

Wyniki Orange Polska po 1Q2013

LuiN 23 Kwietnia 2013 08:18

4 2

W I kwartale Orange Polska miało 14,886 mln klientów telefonii komórkowej. Przychody grupy spadły w skali roku o 7,2% do 3 267 mln zł, a zysk netto spadł o 66,5% do 81 mln zł.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

1Q2013

1Q2012

Zmiana

Przychody grupy

3 267

3 520

-7,3%

EBITDA

1 033

1 227

-15,8%

EBIDTA (jako % przychodów)

31,6%

34,9%

-3,3 pp

Zysk netto

81

242

-66,5%


Na koniec marca sieć sieć Orange miała 7,980 mln klientów ofert na kartę (wzrost w skali roku o 3,8%) i 6,906 mln klientów ofert abonamentowych (spadek o 0,3%). Łącznie 14,886 mln, a więc o 1,9% więcej niż przed rokiem. O 30,4% wzrosła liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych, osiągając w marcu 1,043 mln.




Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

1Q2013

1Q2012

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

14 886

14 612

+1,9%

post-paid

6 906

6 927

-0,3%

pre-paid

7 980

7 685

+3,8%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1 043

800

+30,4%

Liczba klientów Orange Open

72

0

n/d

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

286

112

+155,4%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4 995

5 485

-8,9%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2 333

2 348

-0,6%

Liczba klientów usług TV

699

663

+5,4%


Liczba stacjonarnych łączy głosowych spadła w skali roku o prawie 0,5 mln do 4,995 mln (spadek o 8,9%). Liczba klientów stacjonarnego dostępu do Internetu spadła o 0,6% z 2,348 mln do 2,333 mln.

 

 

Prepaid

Postpaid

Razem

Ogółem

W tym biznes

1Q11

7,457

6,963

2,501

14,420

2Q11

7,568

6,967

2,514

14,535

3Q11

7,641

6,972

2,508

14,614

4Q11

7,681

6,977

2,479

14,658

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q11

1,725

499

2Q11

1,804

645

3Q11

1,881

691

4Q11

2,103

741

1Q12

2,256

800

2Q12

2,574

848

3Q12

2,887

907

4Q12

3,262

985

1Q13

3,384

1043


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

 

1Q11

17,5

62,7

87,6

39,4

2Q11

18,0

66,1

91,2

41,1

3Q11

18,1

65,3

90,2

40,7

4Q11

18,0

64,5

88,5

40,1

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q11

92,6

229,0

158,6

2Q11

96,7

236,3

163,9

3Q11

97,5

236,6

164,0

4Q11

93,7

235,9

161,4

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q11

14,4%

3,8%

2Q11

15,8%

3,4%

3Q11

17,2%

3,5%

4Q11

16,1%

4,0%

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:

Tagi: orange

w sumie: 57
  • 0

    42. ~  2013-04-23 23:13:21  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Kutwa komentarz @41 miał być do Aero. Ale tak to jest jak się piszę w kilku oknach na raz ;)

  • 0

    43.  2013-04-24 00:12:04

    @41 widzę że kolega po co najmniej zawodówce. Przy dużej elastyczności cenowej popytu co może się stać z przychodem ?

  • 0

    44.  2013-04-24 00:30:30

    @41. To się teraz załamałem po twoim komentarzu. Na szczęście mam cierpliwość. :-) Gdyby to co napisałeś w tym komentarzu było prawdą, na świecie nie powstałby nigdy żaden supermarket, a rynkiem rządziłyby same małe sklepiki. Mniejsza marża oznacza większą sprzedaż. Większa sprzedaż to też większe rabaty u hurtownika, dystrybutora, producenta. Atrakcyjniejsze warunki sprzedaży, dłuższe terminy płatności, więcej klientów, którzy przy okazji kupią coś jeszcze, etc - co bezpośrednio przekłada się właśnie na większy zysk! To takie proste...

  • 0

    45. ~  2013-04-24 01:57:48  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Mylicie obrót z marżą. Obroty to wynik, który idzie w świat. Marża to czysty zysk. Na marży sie zarabia. Tak każda firma prosperuję. Marża jest tajemnicą handlową w większości przypadków. Obroty idą w świat. Im większe obroty tym większe rabaty. Tylko, że sieć komunikacyjna nie kupuję usług tylko je świadczy. To nie jest hurtownia. Ceny telefonów można negocjować, bo kupujesz odpowiednią ilość od producenta. Ale abonament to Twój produkt, z którego generujesz zyski. A tutaj nie ma rabatu, przy zakupie. Marża jest najważniejsza. Skakaliście jak wsza na nitce jak Witucki się wypowiadał, że trzeba zarabiać. Tak, on miał rację. Im niższe ceny, tym mniejsze dochody. Przy określonej ilości obrotu, sprzedaży jak zwał tak zwał, więcej zyskuje ten, co sprzedał tą ilość w droższej cenie, czyli zarobił więcej. Popyt podaż to teoria Aero ale nie mówimy o handlu wymiennym. Pogadaj z kimś starszym co ma firmę i co jest najważniejsze. Marża! Im większa marża, tym masz więcej w kieszeni. Z marży utrzymujesz firmę, utrzymujesz pracowaników a nie z obrotu. Tak właśnie działał na początku Play. Na obrotach głównie. Bo wynik idzie w świat. A teraz ma 2mld długu. @41 Supermarkety działają na innej zasadzie. Bo oni kupują i sprzedają. Handel wymienny. Jedno jest w promocji, drugie zawyżają. Dlaczego w supermarketach promocje aż biją po oczach? Po to aby Cię skusić. Weźmiesz dwa, 3 produkty po niższej cenie a potem z półki już nie patrzysz jaka cena i często przepłacasz. Podobnie jest z ofertami handlowymi. Masz produkty na "złapanie" klienta, dajesz mu maksa rabatu a na innych go grabisz. Racja ktoś sprzeda miliard marchewek po cenie 5groszy a drugi 100 po 5zł to większy dochód ma ten pierwszy. Ale sieci sprzedają podobną ilość produktów - kart sim. Dzisiaj Orange płaci 13 mln ludzi a gdy spadnie cena produktów to mają mniej w suchym, bo tyle samo ludzi płaci ale mniej.

  • 0

    46. ~  2013-04-24 02:15:04  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Na logike to ok, im więcej sprzedajesz to więcej zarabiasz. Ale przy podobnym obrocie zniżając cenę mniej zarabiasz. Ogólnie firmy dążą do zwiększania obrotów ale nie schodząc z marży (ceny). W każdej firmie, wchodząc na rynek albo podbierając klienta konkurencji wchodzi się z niższą ceną ale to są koszty wejścia. Więcej "dokładasz" niż zyskujesz. A potem zwiększa się obrót i zwiększa się cenę. Spada obrót, spada zysk, obniża się ceny aby znowu rozpędzić i odzyskać kosztem konkurencji klientów obniżając ceny. Bo jak nie obniżysz i nie zaciśniesz pasa to wylecisz z rynku. Zawsze obniżenie ceny to mniejszy zysk. Wchodzą jeszcze ceny logistyczne i inne zmienne ale ja nie jestem wykładowcą. W szkole Wam powiedzą ;)

  • 0

    47. ~  2013-04-24 02:38:29  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Przy obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem (ceny stoją w miejscu) jest zwiększenie obrotu. I dlatego Orange wprowadza nową markę aby pozyskać klientów. Firma pewnie liczy na to, że z czasem Ci będą chcieli mieć "większą jakość" i przejdą na abo albo skorzystają z ich innych usług, Bardzo mądre posunięcie. Teoria Wituckiego o 3-4 operatorach w Europie też ma sens. Nie można ciągle zaniżać stawek, ponieważ technologia idzie do przodu a koszty ich "budowy" "rozwoju" są coraz wyższe. Długo mieliśmy GSM, niedawno 3G+ a teraz LTE. Im nowsza technlogia, tym większe koszty pasma, większe koszty sprzętu. Firmy mogą robić reorganizację ale do pewnego etapu. A ciągle walka cenowa będzie powodowała, że firmy się zaczną kurczyć, masowe zwolnienia, zatrzymanie inwestycji itd itp. To jest ze strony operatora. Nam użytkownikom zależy na tym aby płacić jak najmniej. I tutaj się zaczyna konflikt interesów. Wszystko z umiarem. Dla mnie, abonament powinien kosztować 1tys zł a telefony po 5tys i komórka byłaby wtedy luksusem jak Mercedes czy BMW. I albo Cię stać albo nie. Ale czasy są takie, że ludziom się w głowach przewraca, bo najlepiej by chcieli mieć wszystko i za darmo. Ale kto biednemu zabroni bogato żyć ;)

  • 0

    48.  2013-04-24 18:28:38

    @45 & w dół: Nie, nie niczego nie mylę. :-) Może od końca. Nie wiem skąd takie wnioski, że wszyscy chcą wszystko za darmo? To dawno wyświechtany argument, który nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. W całym swoim szerokim wpisie pomijasz całkowicie dużą obniżkę stawek mtr, która pozwala bezboleśnie zejść jeszcze trochę z marży lub nią elastycznie sterować i nadal przyzwoicie, bez uszczerbku zarabiać. Usługi telko to też taki trochę supermarket, bo masz promocje i masz też krojenie po kieszeni za nic. Na przykład płatne aktywacje usług, sprawdzanie stanu konta, granie na wyłudzanie, inne sztuczki którymi operator zarabia na niewiedzy. Nie wspominając już o starych taryfach z zawyżonymi cenami, na których ludzie nadal siedzą. Co się bardziej opłaci operatorowi, sprzedawać minutę po 29 groszy z długim terminem ważności, czy sprzedawać ją za 20 groszy w pakiecie za 6 zł na 30 dni? Oczywiście, że bardziej opłaci się sprzedać minutę w pakiecie, bo żeby kupić pakiet za 6zł trzeba już doładować się za 10 zł. A to już żywa gotówka na lokacie operatora, którą my zamieniamy na 30 dniowe środki, których w dodatku możemy w pełni nie wykorzystać, na czym operator znów zarobi. Podobnie jest z abonamentem, usługi tańsze, ale przepadają. Na wejściu skubie się klienta płatną aktywacją. Można mu jeszcze nawciskać darmowych usług, która po miesiącu staną się płatne - a nóż się nie połapie. Podejrzewam po cichu, że znakomita większość nie wygaduje całych abonamentów. Poza tym nawet wprowadzenie nowej taryfy z tanimi połączeniami nie jest żadnym wielkim zejściem z marży operatora, bo w takiej taryfie nie będziemy mieć przywilejów pakietowych, bonusowych, etc. A więc zarobek z wysokiej marży to mit, bo klient, który kupuje drogo będzie kupował mało, albo będzie szukał tańszego rozwiązania gdzie indziej. Trzeba to powiedzieć jasno, że operatorzy już o

  • 0

    49.  2013-04-24 18:38:16

    C.D. od dawna nie walczą ceną. Robią tylko różne sztuczki żeby tak wyglądało. Ta walka to chwilowe promocje, które dziś są, jutro ich nie będzie. Nawet No limit nie cieszy nie specjalnym powodzeniem, mimo że jest atrakcyjny cenowo. Ja tu żadnej wielkiej cenowej wojny nie dostrzegam. Ot, raz po raz małe potyczki. Co do zwolnień w firmach to akurat takie molochy jak TP czy Polkomtel od dawna potrzebowały restrukturyzacji. Póki były dobre przychody nikt się do tego specjalnie nie palił. Dziś zwolnienia zrzuca się na wojnę cenową, ale to tak naprawdę zaniedbanie sprzed dobrych kilku lat generują te zwolnienia. Inwestycję, no cóż, każda branża ich wymaga w różnej skali. Operatorzy nie są tu w jakimś szczególnym przypadkiem na który trzeba by robić narodową ściepę.

  • 0

    50. ~  2013-04-24 18:52:47  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Nie obraź się słoneczny ale piszesz żeby pisać :) Ja o chlebie Ty o niebie. Może prościej - Stawki za połączenia np 80groszy. Firma robi obrót 2mld w ciągu roku na sucho wychodzi na marży 0.5mld w suchym. Spadają ceny, minuta 29groszy. Marża również mniejsza więc firma robi obrót 800mln a w suchym ma 50mln złotych. Widzisz różnicę teraz :)? Im mniejsze stawki MTR tym mniejszy procent marży, tym mniejsze przychody, A promocję swoją drogą :) Co do minut w abo, to teraz spierniczył Play. Handlowcy wciskali, że w TM PL czy O masz za 50 zł 350min do wszystkich a w Playu za tą ciut wyższą kwote np 59zł masz 600min. Gdzie podpisywał umowę klient? W Play! A 90% nie wydzwania tego, pewnie z połowa nawet nie przekroczy 50% minut z abo. Dzięki Playowi nie ma przenoszenie niewykorztanych środków na nowy miesiąc. Adekwatnie przepłacasz bo tego nie wykorzystasz. Wartości podałem zmyślone ale chodzi mi abyś skumał o co chodzi. Spada marża spada zysk. Obecnie rynek jest podzielony i klienci nie przechodzą milionami do innych sieci. Firmy w rok w rok mają podobną ilość klientów. Orange - to znaczy TPSA traci ale to jest koszt innowacyjności i teraz większość woli mieć komórke niż telefon na kablu.

  • 0

    51. ~  2013-04-24 18:54:59  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Po prostu @Słoneczny wiesz że gdzieś dzwoni, tylko nie wiesz w jakim kościele ;) Pzdr

  • 1

    52.  2013-04-24 19:33:05

    @51 Nie siedzę zawodowo w branży telko, nie mam do wglądu słupków i wykresów więc ciężko żebym WSZYSTKO wiedział. To typowo luźne założenia oparte na tym co jest drukowane w necie. Oczywiście, że nie można go traktować ortodoksyjnie. Mam do swojej wiedzy i niewiedzy spory dystans, więc spoko. Nie obraże się jak komuś z moimi myślami nie po drodze. :)

  • 0

    53.  2013-04-24 20:23:30

    @50 No to jeszcze na koniec, bo teraz dopiero doczytałem. Ale marża nie spada sama z siebie. Marża spada dzięki obniżonej stawce MTR. Jeżeli mam firmę przewozową i stacja paliw obniży mi cenę paliwa, to mogę tez proporcjonalnie obniżyć koszty świadczenia usługi, i zaoferować niższą cenę nic na tym nie tracąc. Mimo, że obrót będzie mniejszy, to nie zyskam mniej. Zakładając że mam taką samą ilość zleceń. Spadną mi dochody, ale i spadną koszty. Zarobię tyle samo. Tak samo robią operatorzy. Obniżają proporcjonalnie tyle ile mogą obniżyć. Spada im obrót, ale też spadają im koszty. Poza tym marża za podstawowe usługi w telko to nie jedyny mechanizm generowanie przychodów. Bo jest jeszcze okres ważności środków, który sobie operator różnie definiuje. I nawet przy niskich stawkach może narzucić konieczność częstych doładowań - czyli kolejny zysk dla opa. Czyli niskie stawki wcale nie muszą wykluczać dużego dochodu. Nie twierdzę, że pozjadałem wszystkie rozumy, ale jednak nadal mi bliżej do mojego nieba, niż twojego chleba. A z chlebem to też i trochę pszennego i razowego i odrobinę czerstwego w twoich wypowiedziach. Nie żebym miał się czepiać, ale jak już to szczerość za szczerość. :-)

  • 0

    54. ~  2013-04-24 20:44:30  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    A o czym ja piszę ;) Spada MTR, spada marża, spada przychód. Przecież to z 5 razy napisałem. Spadają im obroty, spadają im przychody. Koszty też ale nie w takim stopniu. Ponieważ załóż sobie szybki przelicznik :) Jako przykład - 5zł stawka MTR, operator sobie zakłada 20% marży i podaje cennik.- czyli 6zł za minutę. Na każdej minucie zarabia 1zł. Cena spada do 2zł, marża 20%. Czyli minuta 2.40. Zarabia 40groszy. Kosztów MTR nie licz, bo to stała, które jest wliczona w cenę minuty. Ważne ile procentowa możesz na to narzucić marży :) Trzymaj się ;)

  • 0

    55. ~  2013-04-24 20:47:22  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    I głównie zarabia się na abonamencie a nie na karcie. Abonament masz pewny przez 24 miesiące i stawki są stałe. Na kartę, jeden ładuję co miesiąc inny raz na pół roku ;) Więc....biznesowo, krótko mówiąc, odczep się od kart w Twoim liczeniu ;)

  • 0

    56. ~Słoneczny  2013-04-24 21:24:17  host: 89-78-97-216.dynamic.chello.pl

    @54 Świetnie, ale trochę to wzorzec z Sevres pod Paryżem. A czynników jest wiele. Marże są różne, bo klient dzwoni po sieci, na stacjonarne do innych sieci, więc nie możesz zakładać, że jest to zawsze równa wartość i że zawsze wyjdzie to stałe przykładowe 20 %. Na początku przykładowy op zarabia więcej, ale też spłaca z tego kredyty z odsetkami, bo poniósł duże koszty wejścia na rynek. Później to jest już zysk do kieszeni. Samo założenie jest złe, bo dajesz mi tu wzorzec laboratoryjny. Ja cały czas próbuję ci powiedzieć, że to jest taki sam supermarket, w którym zarabia się na wszystkim po trochu i nie gardzi się niczym. Nie ma tu lepszych ani gorszych marż, bo wszystko zależy od rynku. Jak przestrzelisz z dużymi marżami to odejdą klienci i *** nie zarobek z tego, jak dasz za niskie stawki to się utopisz. Ok, odczepiam się od kart z roczną ważnością konta, nie odczepiam się od kart, które wymagają stałych miesięcznych doładowań, minimum 15zł/ miesiąc. No i dobra, kończymy, bo piwo mi stygnie. :-) A po piwie to już d... z pisania, ch... z poczytania. Miło, że obyło się bez jatki i epitetów, co praktycznie zaczyna być tu wyjątkiem.

  • 0

    57. ~  2013-04-24 21:42:33  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    Są różne zmienne o tym też pisałem. Dalej brniesz ale najpierw poczytaj co piszesz :) Wypij to piwko, ładnie się wyśpij i jutro może zajarzysz. Cała nasza rozmowa dotyczy zysków/przychodów. Co do marży podałem Ci przykład. Jeżeli cena jest wyższa to wyższy zysk. Przecież nie mogą przy cenie 2zł jaką podałem jako przykład dać marży 100%. Ogólnie meritum sprawy - im niższe ceny, tym spada zysk/przychód. Aby odzyskać zysk trzeba zwiększyć obroty ale rynek jest nasycony. To nie jest hipermarket. Hipermaketów masz od diabła. dzisiaj kupujesz w Realu a jutro w Tesco. Opów masz 4czterech i głównie masz abonament na co najmniej rok.

  • 0

    58.  2013-04-24 22:36:01

    @57 Dwa razy nie będę siebie czytał. Kontroluje na bieżąco. Rozumiem, że wziąłeś sobie za wzór ten nasycony rynek, a ja jeszcze bardziej luźny rynek, który ma potencjał. I ot cała nasza różnica. Poza tym żadnych nieprawidłowości w moich postach nie widzę. Próbuje tu się przebić z hipotezą, że nawet te niższe, gorsze marże są rekompensowane przez różne sztuczki operatorów, których wcześniej nie było... Próbuje ci napisać, że wysokie marże to utrata klientów, a nie żaden zysk, ale to wołanie na puszczy. Nawet jeśli zedrzesz klienta do skóry, to zedrzesz go jednorazowo. On już do ciebie nie wróci. Jakie są z tego ostateczne zyski? Wystarczy spojrzeć na statystyki MNP w PTC? Udało nam się zrobić, w tym kwartale, w tym roku... tyle i tyle - brawo, tylko że w następnym roku już tych klientów nie będzie, już ich po części nie ma. Trzymasz się tego nasyconego rynku, a jednak nawet o tych małych dusigroszy Orange jednak chce podjąć walkę. Co do marketów, to już ludzi nazwa nie rusza. Liczy się tylko to gdzie jest jaka promocja. I mam wrażenie, że to powoli przechodzi na rynek usług telekomunikacyjnych. Piwo wypite. :)

  • 0

    59. ~  2013-04-24 22:50:13  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    @Słoneczny - ostatni wpis do Ciebie. Po pierwsze wysokie marże, a WYSOKIE marże to różnica. Sprawa polega nie na wysokich marżach, bo za drogi nie można być ale też tanim nie można być. W miarę rozsądku. Ale gdy cena minuty spada, to marża też spada. Bo zazwyczaj czy też prawie zawsze marże na produkt się liczy/nalicza procentowo a nie kwotowo. Poszukaj sobie wypowiedź Wituckiego o 3-4 operatorach w Europie i czytaj tyle razy aż zrozumiesz, co on miał na myśli. Hipermarkety działają na zasadzie promocji i jak masz kupić np serek Almete w Auchan za 7 zł, kupisz go w Realu za 4.20zł Ale to jest ten sam produkt. A operatorzy to marki, jak np Mercedes BMW Audi i Kia (play)A druga sprawa... jak będziesz miał w końcu kiedyś firmę to przypomnisz sobie o czym tu pisałem :) I wtedy zrozumiesz. Trzecie - pisałem, że wyjściem może być walka o obroty (Orange), który wprowadza tanią markę. Ale w to inwestuję, by później przyciągnąć klienta do telewizji, neta czy innej usługi (czyli więcej straci na początku, niż zarobi). Dają klientowi marchewkę.

  • 0

    60.  2013-04-24 23:16:40

    @59 Spoko, spoko. rozumiem, że możesz mieć mnie dosyć. :) Firmę mogę niedługo mieć, bo już moja dotychczasowa mnie ciśnie o samozatrudnienie. :-) Jak będę miał to poczytam Wituckiego. ale póki co się nie daje. Rozumiemy się co do marż. Nie ma sensu tego ciągnąć. Każdy patrzy z punktu widzenia własnej branży i jej rozwoju - domyślam się.... Temat jest szeroki bo dochodzą usługi dodane. To jest wszystko temat dla ludzi naprawdę w "branży" - na czym w danym okresie uda się zarobić, a na czym stracić, gdzie można zrobić promo, a gdzie opłaci się oddać klienta. Nie jestem ignorantem i nie obrażam się na ludzi z większą wiedzą, więc spoko. Tak mi pisz dalej. Byle bez cwaniakowania i manii wyższości. ;-) To będę czytał ze zrozumieniem. Szacun za polemikę.

  • 0

    61. ~asassa  2013-07-06 02:19:29  host: user-46-112-141-29.play-internet.pl

    Obroty marza przychody dochody to inne pojecia widze ze nawet marze uznaje sie tu za czysty zysk ale marza to mowiac kolokwialnie to co dokladasz do ceny towary a w tym moga byc przeciez ukryte badz generowane sztucznie koszty uzyskania przychodu zyskiem jest nie czysta marza ale dochod

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-200-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.