Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange po 3Q2015

Wyniki Orange po 3Q2015

LuiN 21 Października 2015 19:08

7 5

Po III kwartale 2015 roku Orange miał 15,693 mln aktywnych kart SIM, o 102 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 110 mln zysku netto, o 21,4% mniej niż przed rokiem.



W III kwartale Orange miał 190 tys. przyłączeń netto w segmencie klientów abonamentowych. Jednocześnie o 84 tys. spadła liczba aktywnych kart prepaid. O 28% w skali roku wzrosła liczba klientów mobilnego Internetu (400 tys. kart SIM), w tym 113 tys. przyłączeń netto w III kwartale. Liczba użytkowników sieci LTE wzrosła do 1,577 mln, to o 307 tys. więcej niż na koniec II kwartału tego roku.

Dużym powodzeniem cieszyły się wprowadzone w 2 kw. oferty oraz kontynuowaliśmy wewnętrzne działania w celu ograniczenia utraty klientów i poprawy ich satysfakcji. W efekcie, pod względem ewolucji bazy klientów 3 kw. okazał się najlepszym kwartałem w tym roku w prawie wszystkich kategoriach usług. W segmencie mobilnych usług abonamentowych, liczba przyłączeń netto i wskaźnik utraty klientów (churn) były najlepsze od wielu lat. - powiedział prezes Orange Bruno Duthoit.

Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wygraniem aukcji na częstotliwości LTE, w której uzyskaliśmy dwa bloki w paśmie 800 MHz za kwotę niższą od średniej ceny zapłaconej przez naszych konkurentów. Wyniki aukcji poprawiły sytuację konkurencyjną na korzyść Orange Polska i musimy je uwzględnić w naszej strategii - dodał prezes Orange komentując wyniki głośnej aukcji LTE.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

3Q14

3Q15

Zmiana

Przychody grupy

3,045

2,971

-2,4%

EBITDA

1,069

0,929

-13,1%

EBIDTA (jako % przychodów)

35,1%

31,3%

-3,8 pp.

Zysk netto

140

110

-21,4%






Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

3Q14

3Q15

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,591

15,693

+0,7%

postpaid

7,533

8,087

+7,4%

prepaid

8,058

7,606

-5,6%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,413

1,813

+28,3%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,402

0,478

+18,9%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,579

4,271

-6,7%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,269

2,131

-6,1%

Liczba klientów usług TV

0,735

0,774

+5,3%



 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518
2Q15 7,690 7,897 2,561 15,587
3Q15 7,606 8,087 2,601 15,693


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598
2Q15 4,965 1,700
3Q15 5,256 1,813


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2
2Q15 (*) 12,9 50,0 55,0 30,6
3Q15 (*) 13,2 49,1 53,9 30,6

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9
2Q15 106 345,0 220,1
3Q15 107,8 341,3 221,1



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%
2Q15 16,1% 3,2%
3Q15 17,0% 3,0%

Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | wyniki | bruno duthoit

w sumie: 29
  • 3

    10. ~  2015-10-21 21:30:57  host: user-94-254-145-118.play-internet.pl

    czegoś tu nie rozumiem.. za samą 800 zaplaca ponad 3mld zł. roczny zysk wychodzi ok 440mln zł czyli na samą licencję na 800 muszą pracować 8 lat to jak ta firma sobie poradzi w przyszlości?

  • -2

    11. ~  2015-10-21 22:07:10  host: axh98.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10, musisz poczytać co to jest zysk netto, jak jest liczony i wtedy zrozumiesz.

  • -3

    12.  2015-10-21 23:09:51

    @11 Popatrz z jakiej sieci On pisze :) Idąc analogicznie @10 jak Play płacąc 1,5 mld zł za aukcję mając ponad 3mld długu i będąc spółką wycenianą na 7 mld ma sobie poradzić w przyszłości...? :) Psy szczekają karawana idzie dalej... Nie odchodząc od tematu wyniki Orange bardzo dobre i wynik plus 190 tys kart abo netto pokazuje, że oferty się spodobały.

  • -3

    13.  2015-10-21 23:16:29

    A na Taśmowej pracują cały czas i minusują :)

  • 2

    14.  2015-10-21 23:16:31

    Cieszy mnie ten ich ostry spadek przychodów. Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie.

  • 2

    15.  2015-10-22 01:33:16

    @8 z czym do ludzi? 30zł za 100minut....... W upc jak masz już neta to za 20zł masz telefon no limit do wszystkich. Cytryna takie coś wprowadzi jak zostaną jej dwaj abonenci miedziani.

  • 2

    16. ~theneo24  2015-10-22 01:57:00  host: terminal-3-205.retsat1.com.pl

    Szaleją w takim tempie za rok więcej będą mieli użytkowników w "Mobilnym dostępie szerokopasmowym" niż "Stacjonarnym dostępie szerokopasmowym (rynek detaliczny)" ; ) koniec pewnej "Ery" aż łezka w oku się kręci.

  • -2

    17. ~Marek  2015-10-22 02:30:10  host: n25-04-05.opera-mini.net

    Efekt nju mobile. A play śpi w red bull .

  • 2

    18. ~  2015-10-22 06:37:11  host: user-94-254-145-118.play-internet.pl

    @11 to zapytam inaczej mając 440mln zł zysku netto rocznie i biorąc kredyt na ponad 3 mld to kiedy ten kredyt zostanie spłacony ? I prosiłbym o rzeczową odpowiedź.
    @12 wedlug ciebie ja ktos nie jest w Play to je inteligentny i wszystko wiedząc?
    Ciekawy tok myślenia

  • 2

    19. ~KWT  2015-10-22 07:51:56  host: agap167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orange na dzisiejsze czasy jest siecią niszową.

  • -2

    20.  2015-10-22 08:02:04

    18 - może najpierw liźniesz trochę księgowości?

  • -2

    21. ~P  2015-10-22 08:20:38  host: google-proxy-66-102-9-10.google.com

    Troche wytlumacze koledze. Prezentowany tu rachunek wynikow nie jest dobrym narzędziem do oceny kondycji finansowej firm. Operatorzy telekomunikacyjni, z racji duzych nakladow na infrastrukturę i czeatotliwosci mają w tym sprawozdaniu duzą wartosc amortyzacji. Czyli caly sprzet i czestotliwosci nie pakuja w koszty w jednym roku, tylko dzielą na okres uzytecznosci dla firmy i przez ten okres po kawalku obnizają sobie podstawe opodatkowania. Dlatego bardziej miarodajnym wskaznikiem jest ebitda,czyli zysk netto plus amortyzacja. Co do kredytu na l800, mogą soboe go splacac i 15 lat. Odsetki pojda w koszty i amortyzacja za tą czestotliwość tez.

  • -2

    22.  2015-10-22 08:54:39

    @18 nie chodzi mi o inteligencję tylko o to, że jak pojawi się jakikolwiek news na temat Orange to ludzie mający Play wypisują bzdury hejtując bez opamiętania niemal każdą taką wiadomość, czasami kompletnie nie znając sprawy podobnie jak zrobiłeś to Ty pisząc o zysku netto i wydatku na LTE twierdząc, że firma sobie w przyszłości nie poradzi :)

  • -1

    23.  2015-10-22 09:34:48

    19 - z niemal 16 milionami klientów - tylko w części komórkowej... No rzeczywiście ;-)

  • 1

    24. ~  2015-10-22 12:36:36  host: ip-5-172-247-36.mobile.sferia.net

    To się Francuzi z zysku ucieszyli......:-)

  • -1

    25. ~bb passport  2015-10-23 07:45:46  host: public-gprs353211.centertel.pl

    Jednej rzeczy nie rozumiem, wzrost w usługach 3P o ponad 18 %, a niektórzy piszą o "niszowej sieci", a już najzabawniejsze pomylenie cytryny z pomarańcza

  • 1

    26. ~  2015-10-25 12:08:07  host: user-94-254-145-102.play-internet.pl

    @21 Czyli uważasz że operator może placić nawet i 15 lat bo "Odsetki pojda w koszty i amortyzacja za tą czestotliwość tez." z tego wnioskuję. według ciebie cena jaką operator płaci za częstotliwości niema znaczenia. jeżeli tak to niech płaca za te częstotliwości np. po 10 mld za blok. przecież jak piszesz wliczą sobie to w koszty. i wtedy operator będzie miał takie same zyski? A tu znalazłem artykuł na temat ceny za pasmo na 800Mhz. http://tlp.is/7z0

  • 0

    27.  2015-10-25 13:49:22

    26 - jak to łatwo przegiąć... Kolega nie zwrócił uwagi, że całość musi się zbilansować (nawet w okresie 10, 25 czy 100 lat) z przychodami od klientów ;-)

  • 0

    28.  2015-10-27 15:27:27

    @25 jakbyś był taki inteligentny na jakiego się promujesz to byś zaskoczył, że pisanie o orange cytryna jest po prostu celem zamierzonym, dla podkreślenia upadku całej infrastruktury kablowej po dawnym TP. Orange to obecnie taka właśnie niedojrzała pomarańcza czyli żółta cytryna. Dalej dziecku trzeba tłumaczyć?
    Operator kablowy upc na swoim miedzianym koncentryku ma z roku na rok przyrost usług. A cytryna po swojej miedzi ma coraz mniej. Rozwój.... :)

  • 0

    29. ~  2015-10-28 22:58:58  host: user-5-173-88-93.play-internet.pl

    Cieszy mnie to. Spadek w stacjonarkach. Brak inwestycji w ostatni kilometr. Mnie policzyli na minus w zeszłym kwartale, ale jak widać tendencja jest stała. Niestety. jadą tylko na zwiększaniu ilości usług u starych klientów i w nowych sieciach. LTE ich wykończyło. Nareszcie. Obudzą się?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-23-50-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet