Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Orange po 1Q2015

Wyniki Orange po 1Q2015

orson_dzi 27 Kwietnia 2015 22:08

8 1

Po I kwartale 2015 roku Orange miało 15,518 mln aktywnych kart SIM, o 123 tys. więcej niż przed rokiem. Firma zanotowała 171 mln zysku netto, o 36,9% mniej niż przed rokiem.



W I kwartale nadal był widoczny znaczący popyt rynkowy na szybki stacjonarny i mobilny dostęp do Internetu, co utwierdza nas w przekonaniu co do planów dalszej rozbudowy sieci. W segmencie usług abonamentowych nadal generowaliśmy solidny przyrost bazy klientów, o 5% rok do roku, mimo że ze względu na duża konkurencję na rynku liczba przyłączeń netto była niższa niż w poprzednim kwartale. Pomimo to, w zakresie przenoszenia numerów komórkowych utrzymaliśmy pozycję lidera rynku. Nasza baza klientów szybkiego internetu (VHBB) podwoiła się w skali roku,lecz niepokoi nas utrata klientów technologii ADSL. W II kwartale podejmiemy szereg działań komercyjnych w tym zakresie - powiedział prezes Orange Bruno Duthoit.

Kluczowe wskaźniki (w mln zł)

1Q14

1Q15

Zmiana

Przychody grupy

2,995

2,930

-1,7

EBITDA

0,951

0,960

1,4%

EBIDTA (jako % przychodów)

31,8%

32,8%

1,00 pp.

Zysk netto

271

171

100



Kluczowe wskaźniki KPI (w mln)

1Q14

1Q15

Zmiana

Liczba klientów komórkowych

15,395

15,518

+0,79%

postpaid

7,360

7,727

+4,98%

prepaid

8,035

7,791

-2,96%

Mobilne dostępy szerokopasmowe

1,233

1,598

+29,60%

Liczba klientów Orange Open

0,352

0,591

+67,89%

Liczba klientów 3P (Internet, TV i VoIP)

0,364

0,441

+21,15%

Stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny)

4,685

4,435

-5,34%

Stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny)

2,285

2,198

-3,81%

Liczba klientów usług TV

0,708

0,756

+6,78%






 

Prepaid

Postpaid

Razem

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895

1Q13

7,980

6,906

2,407

14,886

2Q13

7,977

6,970

2,399

14,947

3Q13 8,074 7,052 2,402 15,126
4Q13 8,104 7,221 2,420 15,325
1Q14 8,035 7,360 2,456 15,395
2Q14 8,002 7,459 2,464 15,461
3Q14 8,058 7,533 2,468 15,591
4Q14 7,950 7,679 2,498 15,629
1Q15 7,791 7,727 2,496 15,518


Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (mln)

1Q12

2,256

0,800

2Q12

2,574

0,848

3Q12

2,887

0,907

4Q12

3,262

0,985

1Q13

3,384

1,043

2Q13

3,526

1,079

3Q13 3,613 1,120
4Q13 3,804 1,165
1Q14 3,920 1,233
2Q14 4,044 1,319
3Q14 4,284 1,413
4Q14 4,581 1,521
1Q15 4,768 1,598


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8

1Q13 (*)

14,2

60,4

75,6

34,9

2Q13 (*)

14,6

62,7

77,5

36,2

3Q13 (*) 13,8 59,2 72,2 34,2
4Q13 (*) 13,0 57,2 69,7 32,8
1Q14 (*) 11,9 55,6 68,0 31,8
2Q14 (*) 12,2 55,6 65,7 32,1
3Q14 (*) 12,7 53,3 61,2 31,4
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
4Q14 (*) 12,8 51,4 57,2 30,7
1Q15 (*) 12,1 50,5 57,1 30,2

(*) ARPU poza Grupę.



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6

1Q13

90,2

253,1

165,7

2Q13

94,5

264,6

173,7

3Q13 91,3 266,8 173,2
4Q13 90,8 273,7 176,3
1Q14 90,5 279,7 186,3
2Q14 93,5 294,7 190,1
3Q14 96,3 299,1 194,2
4Q14 97,4 305,6 198,7
1Q15 100 335,6 210,9



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

1Q13

15,5%

3,7%

2Q13

15,1%

3,6%

3Q13 14,6% 3,3%
4Q13 14,8% 3,4%
1Q14 14,9% 3,4%
2Q14 14,9% 3,3%
3Q14 16,4% 3,4%
4Q14 16,8% 3,5%
1Q15 16,7% 3,7%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: orange | wyniki | 1q2015

w sumie: 36
  • -1

    17.  2015-04-28 09:28:59

    16 - ARPU spada bo ceny usług spadają ;-) Popatrz za co ludzie płacą - abonamentowcy ciągle coraz więcej dzwonią... Prepaidowcy... no też - kilka minut więcej, ale jednak więcej ;-) Wskaźnik odejść też jakoś nienormalnie się nie zachowuje. W czym Ty tu problem widzisz?

  • 2

    18. ~Pasikonik  2015-04-28 12:01:34  host: user-5-173-236-34.play-internet.pl

    Cóz spada stacjonarka bo droga i ne opłacalna. Trzymać to ustrojstwo dla Neo - szkoda kasy na ten zabytek , Kablówka daje mi więcej na mniej i to jest to co dla mnie się liczy.

  • 1

    19.  2015-04-28 13:37:38

    @15 pokaż mi gdzie tak bardzo mocno idą w to FTTH - pewnie jedno osiedle w Wawce i szum na całą Polskę :) Takie UPC jak bardzo mocno szło to pół miasta zryli koparkami - tylko ślepy by nie widział, że ci drudzy rzeczywiście inwestują w infrastrukturę. W bloku potrafią być równolegle 2 różne kablówki, a cytrynie nic się nie opłaca na tym samym 20tys. osiedlu. Więc nie ma się co dziwić, że klient odchodzi. Nic nie mają sensownego w ofercie to klient idzie szukać gdzie indziej.

  • 0

    20. ~KK  2015-04-28 13:57:25  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    witam, a jak był liczony churn? jaka metodologia?

  • 0

    21.  2015-04-28 14:14:38

    @19 Tylko popatrz ile lat TP było grabione na fakcie obowiązku udostępnienia swoich łącz, gdzie UPC takim regulacjom nie było poddawane. Dopiero od kliku mies. w niektórych miejscowoaściach/giminach zostały zniesione regulacje. Teraz Orangowi opłaca się inwestować, bo nie musi wpuszczać na swoje łącza innych firm. Wiem że regulacje były potrzebne, ale trwały za długo i czasem były zbyt surowe nawet jak dla TP.

  • -1

    22. ~lolik  2015-04-28 15:39:15  host: 77-255-231-8.adsl.inetia.pl

    @ 17
    Ceny spadają, ale Operatorzy rzucili się na sprzedaż kilku usług w pakietach, co powinno podnieść im ARPU (tak ma Grupa Cyfrowy Polsat)

  • 1

    23. ~  2015-04-28 16:16:16  host: eei33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wskaźniki spadają. Znowu będą zwolnienia. Ciekawe co zrobią jak nie będzie już kogo zwalniać.

  • 2

    24. ~  2015-04-28 16:32:15  host: eei33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    p. Bruno jak zwykle obiecuje gruszki na wierzbie. A wszyscy wiedzą że i tak będzie coraz gorzej.

  • 3

    25. ~Pablos  2015-04-28 20:43:25  host: 94.42.80.138

    Dno jest blisko ale Bruno idzie nie długo na emeryturę więc Serce i Rozum podpowiadają mu : byle do dna.

  • -2

    26. ~bb9810  2015-04-28 21:50:28  host: 212.180.160.134

    jak dużo analityków rynku,znawców branży wypowiada się o rzezach o których naprawdę nie mają pojęcia, poczytajcie czasami to co piszecie,

  • -3

    27. ~bb9810  2015-04-28 22:10:22  host: 212.180.160.134

    naprawdę wzruszające są te minusiki

  • -2

    28. ~  2015-04-28 22:26:29  host: acqu6.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja mam 70mb w neostradzie płace 73zł z zawieszeniem telefonu i nie narzekam, owszem gdyby był sam abo za neo 49zł za te 70mb to byłby cud!!!!!!

  • 0

    29. ~mirekb  2015-04-28 22:30:04  host: public-gprs515127.centertel.pl

    szkoda ze nie oplaca im sie przeniesc wszystkich bez netu do orange strefy po gsmie..marzy im sie all ip ale nie kazdy chce miec/musi byc podpiety do netu by dzwonic ze stacjo;-)tej erozji nic nie zatrzyma.ciekawe czy orange nie odda sieci miedzianej komus innemu

  • 0

    30.  2015-04-28 22:37:04

    hmm chyba mało ludzi wie, że na prepaidzie mozna duzo gadac i tanio.

  • -2

    31. ~  2015-04-29 04:23:22  host: n19-07-03.opera-mini.net

    wskaznik odejsc podobny jak w plat

  • -2

    32.  2015-04-29 08:34:42

    22 - w pakietach usługi sprzedawane osobno kosztują mniej ;-) Tu chodzi o lojalność i okres utrzymania klienta na określonym ARPU, a nie podwyższanie ARPU. Oni wiedzą, ze się będzie drożej ;-)
    Naprawdę, - po co my tu dyskutujemy o tych sprawach, jak mało kto z nas ma zielone pojęcie o takich pieniądzach i zarządzaniem nimi?

  • 0

    33.  2015-04-29 08:35:50

    27 - a Ty o jakich minusikach mówisz?

  • 0

    34. ~orangutan  2015-04-29 09:06:29  host: public32866.xdsl.centertel.pl

    warto przeczytać ? analiza bez PR Orange :

    http://tlp.is/65n

  • 2

    35. ~  2015-04-29 15:06:10  host: user-5-173-151-247.play-internet.pl

    Nie inwestują w ostatni kilometr od wielu lat. Zrobili nawet projekt z nowymi podłączeniami i nową stacją i od 5-6 lat CISZA! W między czasie wybudowali drogi i chodniki, a Orange śpi. Teraz wchodzi LTE i net z kabla można nim zastąpić. U mnie ludzie odchodzą od Neo ( prędkość troszkę ponad 1 M) na rzecz LTE i radiówek. Na tej ich Neo nie można już nawet obejrzeć Youtube w 360p. Po co trzymać w domu coś co jest kiepskie, wolne i drogie, bo jeszcze trzeba dawać haracz na utrzymanie łącza. Kwota na utrzymanie + 15 zł i mam net LTE w Play, który ma nawet lepsze pingi niż neo, a o prędkości to nawet nie ma co wspominać, bo to jest nokaut. Gdyby inwestowali mógłbym nawet płacić więcej za szybki net kablowy + łącze. A tak by by pomarańczo. Za drugi kwartał dopiszecie mnie do ujenbej statystyki. pewnie to nic nie zmieni, ale dzięki LTE może wreszcie zaczniecie się budzić ze snu zimowego. A może Inea was wyprzedzi. A tak na marginesie pobudowali drogi i chodniki, ale w studzienki i kanalizację teletechniczną nie zainwestowali. Ot gospodarność.

  • 0

    36. ~bb9810  2015-04-29 21:41:03  host: 212.180.160.134

    a sa takie -1 , -2 ...... nie widzisz ??

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.