Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki operacyjne Centertela w 1Q07

Wyniki operacyjne Centertela w 1Q07

WitekT 25 Kwietnia 2007 10:11

0 0

Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na koniec I kwartału 2007 roku wyniósł 33,6%, 12 miesięcy wcześniej było to 33,9%. Udział pod względem aktywacji netto w I kwartale wyniósł 20,9%.

Przychody firmy I kwartale wyniosły 1,86 mld zł - 7,4% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku przy 22,7% większej bazie abonenckiej.

Liczba klientów

1Q07

4Q06

1Q06

Postpaid

4,986 mln

4,801 mln

4,201 mln

Prepaid

7,794 mln

7,719 mln

6,216 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

2 tys.

Razem

12,781 mln

12,521 mln

10,419 mln


Kluczowe wskaźniki operatora po I kwartale:




Prepaid

Postpaid

Łącznie

1Q07

1Q06

1Q07

1Q06

1Q07

1Q06

ARPU

20,9 zł

26,9 zł

89,7 zł

95,6 zł

47,5 zł

54,7 zł

AUPU

36,1 min

35,3 min

190,6 min

170,2 min

95,7 min

90,0 min

SAC

14,7 zł

19,1 zł

502,0 zł

497,7 zł

136,8 zł

153,2 zł


ARPU - ang. Average Revenue Per User, średni przychód z abonenta,
AUPU - ang. Average Usage Per User, średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika,
SAC - ang. Subscriber Acquisition Cost, koszt pozyskania klienta.

Centertel wysunął się na prowadzenie pod względem ilości abonentów po 2006 roku. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Dotychczas o liczbie klientów po I kwartale poinformował tylko Polkomtel. Prezes firmy Jarosław Bauc powiedział, że kierowany przez niego operator ma około 12,6 mln klientów.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 25
  • 0

    6. ~mirekb  2007-04-25 11:14:56  host: blb172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sa male klamstwa,duze klamstwa i statystyki..jak czytam ze od telkomow serce mi sie kraja..

  • 0

    7.  2007-04-25 11:29:47

    Widać, że oferta prepaid w Orange nie cieszy się dużą popularnością. Ciekawe dlaczego ;P

  • 0

    8. ~mike278  2007-04-25 12:22:25  host: xdsl-10361.walbrzych.dialog.net.pl

    jakos mnie to nie dziwi. narobili to maja. issa nie chyba, to jest totalna porazka. i nie sadze by "zmiany" typu plan na rozmowy ich uratowaly.

  • 0

    9.  2007-04-25 12:53:22

    No ja tam zawsze mówiłem, że jeśli ktoś więcej niż godzinę gada i potrzebuje coś więcej niż tylko esemesy i połączenia głosowe, to abonametny są korzystniejsze ;-)

  • 0

    10.  2007-04-25 12:56:06

    W każdym razie potwierdza się to co powtarzam - pre-paidowcy (issa, sorry) to są ludzie, którzy naprawdę newiele od komórki wymagają - niedawno do pół godziny miesięcznie, teraz to rośnie, dzięki spadkowi cen, ale ciągle dużo poniżej godziny. W takiej sytuacji bezsensowe jest faktycznie kupowanie abonamentu, gdzie czy się korzysta czy nie abonament trzeba płacić... Ale przy regularnym korzystaniu ok. godziny i więcej... Liczcie, liczcie ;-)

  • 0

    11.  2007-04-25 13:00:49

    Rozumiem, że w tej średniej (aupu) uwzgędniane są te darmowe numerki, 5-groszowe, 12-groszowe itd.? Raczej tak... A jeśli tak, to 36 minut na główkę to żenująco mało - przynajmniej w kontekście niemal wszystkich opinii użytkowników prepaidów z forów, także Telepolis ;-) Bo jeśli mała garsta wykorzystuje do granic możliwości swoje karty, zasila taniej z allegro itd. itp. to pytanie - jak mało reszta musi dzwonić, że średnia wyszła niecałe 40 minut?

  • 0

    12.  2007-04-25 13:02:49

    I jeszcze jedno - dlaczego ludzie dzwonią 5 razy więcej z abonamentowych tak strasznie przepłacając? Przecież nie ma nic tańszego niż pre-paid!!?? ;-)

  • 0

    13. ~dt  2007-04-25 13:28:14  host: wap.plusgsm.pl

    Dobre pytanie wlo ;) cenia wygode, swobode, brak latania za zdrapkami, szukania na allegro tanich doladowan itd.. ?

  • 0

    14. ~tho  2007-04-25 13:32:02  host: 82-173.espol.com.pl

    pewnie firmy tak nabijają minuty w postpaid ;)

  • 0

    15. ~user nmt  2007-04-25 14:27:52  host: btf107.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jako user nmt stwierdzam ze orange nie chce abym przeszedł na gsm/3g... i dobrze... szkoda ich zachodu ;)

  • 0

    16. ~rino  2007-04-25 15:37:35  host: dvs237.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestym użytkownikiem tp i jegousług i należącej do grupy orange, jedyne w czym się zgadzam z prezesem to tym, że UKE blokuje ich oferty, ale nie popierym tego że lekceważy kokunkerencję. Pozatym jeszcze zgadzam się z tym czemu mają oni sprzedawać po niekorzystnej cenie usługi konkurencji, chyba że naprawdę za dużu żądają to wdedy rozumiem działanie UKE, ale bez parodi niech do tego podejdzie UKE a nie na siłę chce zniszczyć grupę, i to w różne głupie sposoby. Tak przy okazji mogli byście email

  • 0

    17.  2007-04-25 16:17:19

    ~dt - poczytaj fora! to przecież nie jest problem tanio doładować!! ;-D

  • 0

    18.  2007-04-25 16:18:58

    ~tho - hmmm... podobno nawet firmom się pre-paidy opłacają... Poza tym posiadać prepaida w firmie to żadna ujma - czytelnicy bez przerwy piszą, że znają firmy czy biznesmenów z prepaidami ;-)

  • 0

    19. ~r  2007-04-25 19:00:06  host: chello087207229190.chello.pl

    ja dzwonię średnio 10-15 minut dziennie na jeden numer w erze i do 5minut dziennie na inne sieci. Czyli jakieś 350 min w sieci (jeden numer) i 150 na obce. Jaki mi abonament polecacie? Bo dzwonię z TT. A mam koleżankę w pracy która uzupełnia elektronicznie za 20zł co drugi miesiąc. Takie ma potrzeby ;) Więc daje arpu rzędu 10zł miesięcznie. :)

  • 0

    20.  2007-04-25 23:44:16

    ***WitekT*** zamiast "Avarage" w dwóch miejscach powinno być avErage ;-)

  • 0

    21.  2007-04-25 23:47:35

    Tomek_19: fixed, dzięki! ;)

  • 0

    22.  2007-04-25 23:50:27

    ***wlo*** już odpowiadam na twoje pytania. ARPU w prepaidzie jest tak niskie, bo nie tylko prepaidowcy mniej dzwonią od abonamentowców, do których zaliczają się też firmy, korporacje, posłowie, a zwłaszcza ci ostatni dzwonią bardzo dużo ;-), ale także wśród prepaidów jest sporo martwych dusz, które się wlicza w statystyki. Sam mam 4 karty prepaid, a korzystam z jednej. Te 3 też jednak wliczają do statystyk. Dwóch z nich nie zasilałem nigdy, jedną kilka razy za 10 i 30 zł dawno temu, kiedy były jeszcze darmowe rozmowy w sim+ Jeżeli jedna osoba wydaje co miesiąc 60 zł na zasilenia, a druga nie zasila wcale, czyli wydaje 0 zł, bo nie korzysta z karty, to ARPU wynosi już tylko 30 zł wtedy. W abonamencie nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby ktoś kupił, nie płacił i nie korzystał tak, jak możliwe to jest w przypadku karty prepaid, która tak czy siak ważna jest mniej więcej 12 miesięcy, a czasami znacznie dłużej.

  • 0

    23.  2007-04-26 09:03:55

    Tomek_19 - wiem ;-) Ale takich co mają 5 kart jest ilu? To tacy którzy uwielbiają kiedy płacą 10 a dostają 12 na start ;-) 2 złote ulicą nie chodzi... Naprawdę znam niewiele osób brandzlujących kartami sim... Większość ma jedną kartę a ci, którzy mają kilka, używają ich bo mają do uzywania (owszem oszczędzania) a nie do chwalenia się ile to mają kart w szufladzie albo ile to zaoszczędzili kupując startery taniej o 3 złote ;-)

  • 0

    24.  2007-04-26 09:07:13

    Ja mam z 10 starterów w szufladzie... Nie aktywowanych. Myślisz, że są one wliczane do statystyk? Myślę, że jednak liczą tylko aktywne a nie "sprzedane".

  • 0

    25.  2007-04-26 19:06:19

    ja akurat mówię o 3 starterach w szufladzie, które są cały czas aktywne, chociaż z nich nie korzystam. Poza tym prawie każdego dnia widzę ludzi, którzy kupują startery i po wygadaniu 9 zł, wyrzucają je do kosza. Zdziwiło mnie to i w pierwszej chwili nie mogłem uwierzyć. Może jest niewielu takich, ale są, a abonamentu do kosza się nie wyrzuci.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.