DAJ CYNK

Wyniki Nokii w 2Q2006

WitekT

Wydarzenia

Nokia opublikowała swoje wyniki za II kwartał 2006 roku. Rok do roku przychód wzrósł o 22%, a liczba sprzedanych telefonów o prawie 30%.

Nokia opublikowała swoje wyniki za II kwartał 2006 roku. Rok do roku przychód wzrósł o 22%, a liczba sprzedanych telefonów o prawie 30%.

Nokia w II kwartale tego roku zanotowała sprzedaż na poziomie 9,813 mld euro – to o 22% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 8,059 md euro.

Co ciekawe, największy wzrost procentowy, choć nie w liczbach bezwzględnych, zanotował dział Enterprise Solutions – o 43%, ze 198 mln euro do 283 mln euro. Najmniejszy wzrost przychodów to z kolei dział Network Solutions, który niedługo połączy się z analogicznym działem Siemensa – o 9% z 1,620 mld euro do 1,766 mld euro. Dział telefonów komórkowych zanotował wzrost sprzedaży bliski średniemu wzrostowi – o 21% z 4,864 mld euro do 5,875 mld euro.

W II kwartale wszyscy producenci sprzedali ogółem 230 mln telefonów – o 7% więcej niż w I kwartale i 26% więcej niż w II kwartale 2005 roku. W II kwartale tego roku Nokia sprzedała 78,4 mln telefonów, o 4% więcej niż w I kwartale i o 29% więcej niż przed rokiem Oznacza to, że udział Nokii w globalnym rynku spadł do 34%, z 35% w I kwartale, jednak w I kwartale 2005 roku wynosił 33%.

Sprzedaż telefonów Nokii na poszczególnych rynkach:

Region

2Q06

2Q05

Wzrost 2Q06 do 2Q05

1Q06

Wzrost 2Q06 do 1Q06

Europa

21,2

18,8

12,2%

20,4

3,4%

Bliski Wschód i Afryka

12,5

9,0

38,9%

11,9

5,0%

Chiny

11,7

7,4

58,1%

10,9

7,3%

Azja i Pacyfik

18,8

10,5

79,0%

16,4

14,6%

Ameryka Północna

5,2

6,0

-13,3%

8,4

-38,1%

Ameryka Połud- niowa

9,1

9,1

0%

7,1

28,2%

Razem

78,4

60,8

28,9%

75,1

4,4%


Średnia cena terminala sprzedanego przez Nokię wyniosła 102 euro – o 1 euro mniej niż w I kwartale. Sprzedaż telefonów Nseries wzrosła o 60% w porównaniu z poprzednim kwartałem – w tym sprzedano ponad 3 mln sztuk tych smartfonów. To głównie dzięki tym telefonom udział Nokii w globalnym rynku 3G wzrósł do ponad 30%.

Nokia nie połączy jednak sił na rynku CDMA z Sanyo, o czym już wcześniej pisaliśmy w tej wiadomości. Zamierza jednak zaatakować ten rynek, głównie w Ameryce Północnej, dzięki utworzeniu w ciągu najbliższych 9 miesięcy własnego centrum badawczego i fabryki zajmującej się terminalami CDMA.

Podczas II kwartału tego roku Nokia wprowadziła do swojej oferty kilka modeli. Były to m.in. 6080(najtańszy w ofercie telefon z aparatem), 6131 (clamshell), 6151 (najtańszy w ofercie telefon 3G), 6233 i 6234 (telefony 3G ze średniej półki) oraz 1110, 2310 i 2610 (telefony 2G z niskiej półki).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nokia, wł