Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Netii za 3Q2014

Wyniki Netii za 3Q2014

orson_dzi 6 Listopada 2014 08:36

3 2

Po dziewięciu miesiącach 2014 roku Netia uzyskała 1,269 mld złotych przychodu, wykazując spadek o 11% w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku.



Całkowity zysk za III kwartał wyniósł 413,4 mln, w porównaniu do 422,2 mln zł w II kwartale. Spadek przychodów był związany z niższą liczbą usług (RGU), które zmniejszyły się o 8% rok-do-roku. Netia szacuje także, że 26% spadku przychodów rok do roku było spowodowane mającą miejsce w 2013 roku obniżką stawek MTR.

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 379,8 mln zł za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku, wykazując spadek o 11% w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. W III kwartale skorygowany zysk EBITDA wyniósł 120,3 mln zł. Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 29,9% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku oraz 29,1% w III kwartale. Spadek marży odzwie rciedla głównie wzrost kosztów reklamy i promocji oraz kosztu sprzedanych towarów.

Zysk EBITDA wyniósł 355,3 mln zł za pierwsze trzy kwartały 2014 roku oraz 109,5 mln zł w III kwartale, wykazując spadek o 15% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2013 roku.

Zysk operacyjny za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku wyniósł 38,0 mln zł, w stosunku do 86,5 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2013 roku. Zysk operacyjny w III kwartale wyniósł 3,1 mln zł. Z kolei zysk netto odnotowany za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku wyniósł 14,8 mln zł w stosunku do 35,8 mln zł za analogiczny okres 2013 r. Strata netto w III kwartale wyniosła 4,4 mln zł.




Liczba usług telewizyjnych na dzień 30. września wyniosła 133.940, co stanowiło wzrost o 20% w ujęciu rok do roku i 4% kwartał do kwartału. Liczba usług szerokopasmowych wyniosła 806.273 na dzień 30. września 2014 roku, co stanowiło spadek o 6% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i 2% w ciągu 3 miesięcy. Na dzień 30 września usługi dla 50% klientów usług szerokopasmowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii w porównaniu do 47% na dzień 30. września 2013 roku.

W sierpniu Netia uruchomiła komercyjne usługi na bazie infrastruktury HFC w Warszawie i Krakowie i oczekuje, że te nowe rynki przyczynią się znacznie do wzrostu liczby usług obsługiwanych we własnej sieci. Łączna liczba lokali w zasięgu sieci HFC po dawnym Aster, na której usługi może świadczyć Netia to około 314 tys. w Warszawie i około 106 tys. w Krakowie. Cały potencjał trafi do sprzedaży do końca listopada br. W sierpniu sprzedaż odbywała się na sieci docierającej do 175 tys. lokali w Warszawie i 40 tys. mieszkań w Krakowie, natomiast w październiku obszar sprzedaży obejmował w obu tych miastach odpowiednio 220 tys. oraz 50 tys. lokali. Zarząd uznaje wyniki sprzedaży usług w sieci HFC w pierwszych miesiącach za bardzo obiecujące. Na dzień 30 września na sieci HFC aktywowano 1822 usług szerokopasmowego internetu oraz 2295 usług telewizyjnych (wliczając Multiroom). Na dzień 3. listopada podpisano 5098 umów na świadczenie usług szerokopasmowego internetu oraz 6.378 umów na usługi telewizyjne.

Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wynosił około 18,8% w III kwartale w porównaniu do 19,0% w III kwartale 2013 roku. Baza klientów usług głosowych Netii wyniosła 1.372.417 na dzień 30. września w porównaniu do 1.519.265 na dzień 30. września 2013 roku oraz 1.414.812 na dzień 30. czerwca 2014 roku. Na dzień 30. września usługi dla 47% klientów usług głosowych świadczone były poprzezwłasną sieć dostępową Netii w porównaniu do 42% na dzień 30. września 2013 roku.

Liczba usług mobilnych na dzień 30. września wyniosła 21.092 w odniesieniu do mobilnych usług szerokopasmowych oraz 27.735 w odniesieniu do mobilnych usług głosowych, w porównaniu do odpowiednio 28.063 i 47.168 usług w obu kategoriach oferowanych na dzień 30. września 2013 roku oraz 21.541 i 32.129 usług w obu kategoriach oferowanych na dzień 30. czerwca 2014 roku.

Zobacz: Ostateczna ugoda pomiędzy Orange i Netią. 145 mln zł netto dla Netii

Źródło tekstu: Netia; wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2014 | netia

w sumie: 7
  • 0

    1.  2014-11-06 09:06:35

    W drugim akapicie powinien być przychód a nie zysk

  • -1

    2. ~Nick Fury  2014-11-06 09:17:51  host: 81.219.84.18

    Netia umiera i bardzo dobrze. Nigdy nie mieli nic do zaoferowania. Do tego tragiczna obsługa klienta.

  • 0

    3. ~sretia  2014-11-06 09:35:44  host: ip-93-154-203-225.free.aero2.net.pl

    To dlatego gnojki z netii terroryzują przez telefon 227135992 http://tlp.is/4h8

  • 0

    4. ~pabloki  2014-11-06 12:58:40  host: 213.158.221.49

    nie wiem czy netia umiera. to zawsze była firma "alternatywna" która miała inne zasady niz korporacje, podobnie jak play do pewnego czasu .porównując netie do poprzedniej jej wersji widzę poprawę. netia świadczy usługi jak świadczy , ale świadczy. jak jest awaria to sie zgłasza. wszędzie są awarie ,nie tylko w netii i wszędzie coraz częściej trzeba zgłaszać kilkakrotnie tumacząc jak krowie na rowie . jak ktoś wierzy w słodkie zapewnienia konsultantów a nie w rzeczywisty efekt lub słowo pisane to ma jak .

  • 0

    5. ~uzytkownik dropssa  2014-11-06 13:33:39  host: 77-253-20-206.adsl.inetia.pl

    @2 - pokaż mi tańsze usługi na kablu tpsa, chętnie skorzystam. co do bok, to niestety, żenada po całej linii.

  • 0

    6. ~Zawiodłem się na Netii  2014-11-06 17:53:40  host: 178-36-25-6.adsl.inetia.pl

    Od listopada miałem mieć telefon w Netii przeniesiony z Orange. Papiery podpisane w sierpniu. Telefon nadal działa w Orange. Przez telefon Netia mnie informuje, że się pomylili i wysłali papiery nie do Orange, a do innego operatora. A przez internet napisali, że numer jest w trakcie przenoszenia do Orange. I komu tu wierzyć? A Orange wystawia kolejna fakturę na listopad za telefon. Miało być 10zł. w Netii, a jest 34zł. w Orange.

  • 0

    7. ~Amigo007  2014-11-07 12:29:32  host: 77-253-144-180.adsl.inetia.pl

    A ja jestem zadowolony z ich usług. Od jakichś 5 lat. Najpierw tylko internet na bsa. Teraz internet + telefon na LLU. Abonament niecałe 60zł za obie usługi :-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-140-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet