DAJ CYNK

Wyniki Netii po 3Q2009

sirmark

Wydarzenia

Netia opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za trzeci kwartał i okres dziewięciu miesięcy zakończony 30. września. Przychody w III kwartale r. spadły o 3,4 mln zł w stosunku do poprzedniego kwartału i wyniosły 370,3 mln zł. Zysk netto w III kwartale wyniósł 4,2 mln zł w porównaniu do straty netto w kwocie 8,2 mln zł odnotowanej w poprzednim kwartale.

Netia opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za trzeci kwartał i okres dziewięciu miesięcy zakończony 30. września. Przychody w III kwartale r. spadły o 3,4 mln zł w stosunku do poprzedniego kwartału i wyniosły 370,3 mln zł. Zysk netto w III kwartale wyniósł 4,2 mln zł w porównaniu do straty netto w kwocie 8,2 mln zł odnotowanej w poprzednim kwartale.

Przychody w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. wzrosły do poziomu 1119,6 mln zł tj. o 51% w skali roku. Strata netto za okres styczeń - wrzesień wyniosła 10,4 mln zł wobec zysku netto w kwocie 240,7 mln zł za analogiczny okres 2008 r., który obejmował 353,4 mln zł zysku na sprzedaży udziałów w P4.

Zysk EBITDA za pierwsze dziewięć miesięcy wyniósł 222,2 mln zł i 82.9 mln zł za III kwartał wykazując wzrost o 96% w stosunku do analogicznego okresu 2008 r. i o 19% wobec II kwartału 2009 r. Marża zysku EBITDA w III kwartale wyniosła 22,4%.

Poziom zatrudnienia w grupie Netia spadł do 1.477 etatów na dzień 30 września w stosunku do 1.673 etatów na dzień 31 grudnia 2008 r. Ze względu na drugą falę redukcji zatrudnienia o ponad 100 etatów podjętą w październiku tego roku, dalszy spadek poziomu zatrudnienia nastąpi w IV kwartale.

Baza klientów usług szerokopasmowych zwiększyła się o 7% do 489.823 na dzień 30 września 2009 r. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 41% w stosunku do III kwartału zeszłego roku. Udział w rynku nowych przyłączeń stacjonarnych usług szerokopasmowych netto wyniósł 22% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. i odpowiednio 39% w III kwartale. Netia przyłączyła w III kwartale 30963 klientów stacjonarnych usług szerokopasmowych netto oraz odnotowała dalszy postęp w sprzedaży usług pakietowych (głos i internet) (2play). Klienci 2play stanowili blisko 53% wszystkich nowych przyłączeń w III kwartale.
ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych wyniosło 59 zł w III kwartale, w porównaniu do 61 zł w III kwartale 2008 r. i 59 zł w poprzednim kwartale. Koszt pozyskania klienta usług szerokopasmowych (SAC) wzrósł w III kwartale do 197 zł z poziomu 164 PLN w III kwartale 2008 r. i 194 PLN w II kwartale tego roku.



Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR + LLU) wyniosła 1.146.876 na dzień 30 września co stanowiło wzrost o 2% w stosunku do poprzedniego kwartału oraz o 11% w stosunku do 30 września 2008 r. Łączny udział Netii w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł o 1 punkt procentowy do 11% w stosunku do 30 września 2008 r. Na dzień 30 września 2009 r. usługi dla 34% klientów usług głosowych świadczone są poprzez własną sieć dostępową Netii.
ARPU w odniesieniu do usług WLR wyniosło 50 zł w III kwartale tego roku w porównaniu do 46 zł w III kwartale 2008 r. oraz 50 zł w poprzednim kwartale. ARPU w odniesieniu do usług głosowych dla linii dzwoniących we własnej sieci Netii wyniosło 62 zł w III kwartale w porównaniu do 71 zł w III kwartale 2008 r. 64 zł w II kwartale. 2009 r. Średnie ważone ARPU w odniesieniu do usług głosowych wyniosło 54 zł w III kwartale w porównaniu do 63 zł w III kwartale 2008 r. i 55 zł w II kwartale tego roku.



Liczba użytkowników korzystających z prefiksu wyniosła 122501 na dzień 30 września 2009 r. w porównaniu do 204066 na dzień 30 września 2008 r. Netia koncentruje się na przeniesieniu klientów Tele2 Polska korzystających z prefiksu na WLR i nie pozyskuje aktywnie nowych użytkowników tej usługi. ARPU w odniesieniu do użytkowników korzystających z prefiksu wyniosło 41 zł w III kwartale 2009 r. w stosunku do 125 zł w III kwartale 2008 r. oraz 40 zł w II kwartale tego roku.

Netia jest niekwestionowanym liderem w rozwoju usług LLU w Polsce. Na dzień 30 września 2009 r. Netia posiadała 176 uwolnionych węzłów z dostępem do około 1,8 mln klientów. Spółka pozyskała łącznie 21281 klientów obsługiwanych w ramach LLU. Netia zamierza rozpocząć migrację klientów WLR/BSA (2play) na usługi oparte na pełnym dostępie LLU w IV kwartale.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Netia