Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Netii po 2Q2014

Wyniki Netii po 2Q2014

LuiN 28 Sierpnia 2014 07:42

1 1

W II kwartale Netia odnotowała spadek przychodów. Spółka obniżyła całoroczną prognozę przychodów, podnosząc jednocześnie wydatki inwestycyjne.



W II kwartale przychody Netii wyniosły 422,2 mln zł, co oznacza spadek o 3% w stosunku do I kwartału. Zmniejszenie przychodów było spowodowane dalszym spadkiem liczby świadczonych usług (RGU) WLR i BSA oraz obniżek MTR-ów. Łączna liczba RGU wyniosła na koniec czerwca 2,424 mln (spadek o 2% kwartał-do-kwartału), przy czym liczba usług na sieci własnej po raz kolejny wzrosła, w II kwartale o blisko 1%.

Za sprawą wzrostu liczby usług świadczonych na własnych sieciach - zarówno w segmencie B2C, jak i B2B - spółce udało się utrzymać poziom marży EBITDA w wysokości 29,6%. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 125 mln zł (spadek o 7% w porównaniu do poprzedniego kwartału).

Z kolei w segmencie klientów indywidualnych (B2C) spółka osiągnęła przychód w wysokości 243 mln zł (spadek kwartalny o 4%). Rekordowo wysoka (30,8 proc.) była natomiast marża Skorygowanego zysku EBITDA w kwocie 75 mln zł. Liczba RGU spadła o aż 9%, w większości za sprawą spadku liczby niskomarżowych usług WLR i BSA. Odsetek RGU na sieciach własnych wyniósł na koniec czerwca 40% (wzrost o 4 punkty procentowe). W przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu odsetek ten wyniósł na koniec II kwartału 47%.




W segmencie klientów biznesowych (B2B) Netia wypracowała w przychody w wysokości 172 mln zł, co oznacza 1% spadek w stosunku do I kwartału. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 78 mln zł (marża 48,3 proc.) i był nieco niższy niż w poprzednim kwartale, przede wszystkim za sprawą przeceny usług głosowych. Wzrosła natomiast o 2%, do 492 tys. liczba usług świadczonych klientom biznesowym. Już 81% usług jest świadczonych klientom biznesowym na bazie własnych sieci Netii.

Wyniki pierwszego półrocza skłoniły jednak Zarząd Spółki do skorygowania prognozy na cały 2014 rok w zakresie poziomu przychodów z 1,735 mld zł do 1,675 mld. Podniesiona została jednocześnie o 15 mln zł prognoza nakładów inwestycyjnych (CAPEX). Bez zmian pozostały natomiast wysokości planowanych: Skorygowanego zysku EBITDA na poziomie 505 mln zł oraz Skorygowanego zysku operacyjnego w kwocie 75 mln zł.

Spółka spodziewa się uzyskania około 50 mln zł oszczędności w skali roku dzięki programowi Netia Lajt, które mają posłużyć do finansowania projektów rozwojowych spółki. Netia Lajt ma usprawnić tempo podejmowania decyzji i poprawić efektywność działania m.in. poprzez spłaszczenie struktury organizacyjnej. W ramach programu Netia, zredukowana została liczebność i rola zarządu na rzecz liczącego około 10 osób Zespołu Zarządzającego, w którego skład wchodzą kluczowi dyrektorzy.

Źródło tekstu: Netia, wł     
Źródło zdjęć: Netia

Dodaj do:

Tagi: netia | wyniki

w sumie: 4
  • 1

    1. ~MDK  2014-08-28 08:12:28  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    A internet sie wiesza i ludzie odchodza to czego sie dziwis ze hajs sie nie zgadza z miesiaca na miesiac

  • 0

    2. ~Antek  2014-08-28 09:04:20  host: ip-94-42-10-97.multimo.pl

    4.09 żegnam ozięble netie po 6 latach z telefonem u nich. A wszystko to przez kłamliwe wprowadzanie w błąd i nie informowanie, że ceny neta i telefonu zamawiane przez net dotyczą ich własnych linii. Dla BSA maja inne znacznie wyższe ceny. Fajnie jest popatrzeć jak dostają takie firemki rozpędziochy w momencie roztania i wydzwaniają z ciągle tymi samymi ofertami coraz to różni ich konsultanci, twierdząc,ze maja niesamowicie atrakcyjna propozycje na kolejne 24 miechy. Ale prezesowi na waciki starczy.

  • 1

    3. ~  2014-08-28 10:03:11  host: 87-205-71-228.adsl.inetia.pl

    @2 - jeżeli jesteś klientem NEtii od 6 lat to nie powinno ciebie dziwić to, że oferta BSA jest ukryta na stronie. Sam jestem jakoś tak ich klientem podobnie długo i pamiętam, że tak było zawsze. Oczywiście, że to jest nieuczciwe, ale nigdy nie czułem się wprowadzony w błąd - wiedziałem, że BSA jest droższe. Problem Netii od lat się nie zmienia, a jest nim BOK i amatorka w nim panująca - co telefon inna odpowiedź na zadane pytanie, reklamacje (uznane) przy przedłużeniu umowy, bo magicznie zostały wprowadzone inne parametry oferty niż ustalone z konsultantem itd. Chyba tylko Play ma gorszy od Netii BOK. Co do wyników - będzie tylko gorzej. Próbują rozruszać LLU Dropssem, co im się nie uda (po cholerę tracić rozpoznawalność marki - nie wiem), na BSA atrakcyjnie od dawna już nie są, VDSL nie ma w sprzedaży hurtowej, linii własnych jest całkiem sporo, ale teraz jak kaska na przejęcia innych operatorów się skończyła, to trzeba wzrost wykonać pozyskiwaniem klientów, a to im wychodzi średnio, oferta telewizyjna jak była słaba tak jest itd. No i nie zapominajmy o nielimitowanych ofertach LTE Plusa i Play (możliwe, że pozostała dwójka dołączy z podobną, lub z taką z dużym pakietem), które mają (szczególnie w przypadku Plusa) bardzo dobre pokrycie i to w rejonach, gdzie jakość kabla Orange jest zła. No i oczywiście jeszcze inwestycje związane z Agendą Cyfrową, gdzie coraz więcej małych operatorów dzięki dotacjom rozbudowuje sieć, lub ma dostęp do rozbudowanych magistral oferując lepsze przepustowości. Tu będzie tylko lepiej.
    Natia to firma wydmuszka z tylko działem sprzedaży, bo outsourcują praktycznie wszystko, z utrzymaniem sieci włącznie...

  • 0

    4. ~Antek  2014-08-29 07:40:00  host: ip-94-42-10-97.multimo.pl

    @3 A niby dlaczego takie traktowanie klienta miały by mnie nie dziwić? Nie powinno być przyzwolenia na takie działania. Brak jasnej i przejrzystej oferty, wprowadzanie w błąd nieuczciwą reklamą oznacza dla mnie rozstanie z takim usługodawcą. Naprawdę jest wybór. Skoro tak trudno ludkom z neti pojąć, że takie działania mogą zniechęcić do nich klientów, to nic dziwnego, że tracą.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-173-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.