W III kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły o 3,21% do 166,9 mln zł w stosunku do odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 9,83 mln zł, czyli o 4% mniej niż przed rokiem. Po dziesięciu miesiącach przychody były niższe o 2,43% (rok-do-roku) i wyniosły 510 mln zł. Zysk netto w tym okresie był spadł o 5% i wyniósł 20,8 mln zł.
Po trzecim kwartale przychody z segmentu wideo stanowiły 55,4%, z Internetu 29,7%, z telefonii 11,7%, a pozostałe źródła stanowiły 3,2%. Jak podaje operator, wzrost przychodu z usług wideo wynika z pozyskania nowych klientów i dalszej migracji z usług analogowych do cyfrowej TV. Tracą za to usługi internetowe, ze względu na silną konkurencję ze strony ofert LTE sieci komórkowych. Tak jak się spodziewał rynek, spadły także przychody z usług telefonii.
Na koniec trzeciego kwartału Grupa świadczyła usługi na rzecz 757,6 tys. abonentów (dla porównania 835,4 tys. w 3Q2016), z których 323,8 tys. korzystało z jednej usługi, 315,3 tys. korzystało z dwóch usług, a 118,5 tys. z trzech i więcej usług.
Na dzień 31 marca łącznie firma dostarczała swoim klientom 1,732 mln usług (RGU), czyli 64 tys. więcej (4% więcej) niż na koniec 3Q2016 r.:
Źródło tekstu: wł