Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Multimedia Polska po 2Q2017

Wyniki Multimedia Polska po 2Q2017

msnet 1 Września 2017 21:49

0 2

multimedia polska tlo

W II kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły o 3% do 170,4 mln zł w stosunku do odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 3,87 mln zł, czyli o 7% mniej niż przed rokiem.

Grupa odnotowała dalszy wzrost przychodów w segmencie telewizji o 3% wobec II kwartału 2016 roku i o 4% w stosunku do 1Q2017, osiągając 94,74 mln zł. Sprzedaż w segmencie Internetu spadła do 50,47 mln zł (spadek o 10% rok do roku i o 7% kwartał do kwartału), a w segmencie telefonii przychody spadły do 19,78 mln zł (spadek odpowiednio o 15% i 8%).
W drugim kwartale przychody z segmentu telewizji stanowiły 55,6%, z Internetu 29,6%, z telefonii 11,6%, a pozostałe źródła stanowiły 3,2%.




Na koniec drugiego kwartału Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 766 tys. abonentów (dla porównania 798 tys. w 2Q2016), z których 331 tys. korzystało z jednej usługi, 316 tys. korzystało z dwóch usług, a 119 tys. z trzech i więcej usług.

Na dzień 31 czerwca łącznie firma dostarczała swoim klientom 1,711 mln usług (RGU), czyli 50 tys. więcej (3% więcej) niż na koniec 2Q2016 r.:
  • usług wideo - 901 tys. (wzrost o 62 tys. rok-do-roku)
  • usług internetowych - 534 tys. (wzrost o 5 tys. rok-do-roku)
  • usług głosowych - 259 tys. (spadek o 13 tys. rok-do-roku)
  • pozostałych usługi - 16 tys. (spadek o 5 tys. rok-do-roku)

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wzrósł do 2,23 (2,08 w 2Q2016). Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wzrósł w II kwartale do 69,10 zł wobec 68,70 zł przed rokiem.

W II kwartale tego roku Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 63,1 mln zł, z czego 39,6 mln przeznaczono na rozbudowę sieci, a 19,8 mln zł kosztowały inwestycje utrzymaniowe, związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: 2q2017 | multimedia polska

w sumie: 5
  • 0

    7.  2017-09-02 10:05:59

    ale glupoty piszecie, co to ma wspolnego w firma mmp??

  • 0

    8.  2017-09-02 10:13:08

    "Sprzedaż w segmencie Internetu spadła o do 50,47 mln zł "
    Trzeba usunąć literkę "o" z tego zdania.

    W sumie co mają się starać, jeszcze w tym roku ma być decyzja o przejęciu przez UPC.
    Wiadomo już coś, czy jeszcze UOKiK nie wrócił z wakacji?

  • 0

    9. ~  2017-09-02 10:17:47  host: host-81-190-210-150.dynamic.mm.pl

    @8
    Oni już od dawna znają decyzje.
    Multimedia nie peeruje już z tpnetem, wszystko idzie przez cogent.
    Do części PL serwisów używa... aorty czyli sieci UPC

  • 0

    10.  2017-09-02 10:29:18

    @9 Ja pytam o oficjalne decyzje. Bo tylko za takimi, pójdzie rzeczywista sprzedaż, a co za tym idzie aneksy do umów dla dotychczasowych abonentów MM.

  • 0

    11. ~  2017-09-02 13:21:02  host: 90.253.116.21

    MM to taka firma dla emerytów. Internet mają słaby i młodzi wybierają usługi innych operatorów. Zostają im dziadki na telewizję i telefon stacjonarny.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-152-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.