DAJ CYNK

Wyniki Multimedia Polska po 2Q2016

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W II kwartale przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 184,4 mln zł, a zysk netto spadł do 0,765 mln zł. Firma dostarczała swoim klientom 1,712 mln usług (RGU).

W II kwartale przychody Grupy Multimedia Polska wzrosły o 5% do 184,4 mln zł w stosunku do odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 0,765 mln zł, czyli o 94% mniej niż przed rokiem.

W pierwszym kwartale przychody z segmentu telewizji stanowiły 50,08%, z Internetu 30,43%, z telefonii 12,56%, a pozostałe źródła stanowiły 6,93%.

Na koniec drugiego kwartału Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 831,5 tys. abonentów, z których 393,2 tys. korzystało z jednej usługi, 309,6 tys. korzystało z dwóch usług, a 128,7 tys. z trzech i więcej usług.

Na dzień 30 czerwca łącznie firma dostarczała swoim klientom 1,712 mln usług (RGU), czyli 73 tys. więcej (4,45% więcej) niż na koniec 2Q2015 r.:

  • usługi wideo - 839,5 tys. (wzrost o 6% rok-do-roku)
  • usługi internet - 528,9 tys. (spadek o 1% rok-do-roku)
  • usługi telefonii - 271,9 tys. (spadek o 6% rok-do-roku)
  • pozostałe usługi (t.j. energia, monitoring, ubezpieczenia) - 72 tys. (wzrost o 246% rok-do-roku)

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wzrósł do 2,06 (1,99 w 2Q2015). Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w I kwartale 69,90 zł wobec 67,1 zł przed rokiem.

W I półroczu 2016 r. Grupa Multimedia Polska odnotowała 365,4 mln zł przychodów oraz 11,7 mln zł zysku netto. W tym samym czasie Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 124,1 mln zł. W ramach tej kwoty 80,4 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem własnych sieci.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł