Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Multimedia Polska po 2Q2011

Wyniki Multimedia Polska po 2Q2011

WitekT 1 Września 2011 20:34

0 0

Przychody Multimedia Polska wzrosły w I półroczu o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku osiągając poziom 303,2 mln zł. Zysk netto jednak spadł.

Zysk netto w II kwartale oraz I półroczu spadł o 5% w porównaniu do analogicznych okresów zeszłego roku - odpowiednio do 35,4 mln zł i 15,0 mln zł. Jak podaje operator, związane jest to w głównej mierze z refinansowaniem zadłużenia i emisją obligacji, a także wzrostem wartości odsetek z tytułu zadłużenia. Koszty finansowe związane z obsługą zwiększonego zadłużenia wyniosły w I półroczu prawie 9 mln zł.

Liczba sprzedanych usług (RGU - ang. Revenue Generation Unit) wzrosła na koniec I półrocza o 14% do ponad 1,45 mln, w porównaniu do stanu na koniec I półrocza 2010 roku. Liczba usług przypadających na jednego abonenta wzrosła do 1,99 z 1,88 przed rokiem. ARPU wzrosło w ciągu roku o 2,1 zł miesięcznie, do 69,3 zł w II kwartale.

Po I półroczu spółka miała 379,6 tys. Internautów, czyli blisko 13% więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w II kwartale 42,7 mln zł, i rosła szybciej niż baza abonentów internetowych tj. o 18%.

Dzięki promowaniu pakietów o większych przepływnościach, udało nam się znacząco podnieść ARPU na usłudze internet. Dzięki temu przychody z tego segmentu wzrosły o 5% więcej niż baza RGU, zbliżając się do granicy 1/3 naszej łącznej sprzedaży - komentuje Andrzej Rogowski, prezes operatora.

Segment telewizji pozostaje wciąż kluczowym elementem struktury przychodów Multimediów. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak telewizja cyfrowa (DTV i IPTV), która zapewniła ponad 14 mln zł przychodów w II kwartale, tj. o 61% więcej niż przed rokiem. W całym I półroczu przychody wynosiły 26,6 mln zł i były o 51% wyższe niż rok wcześniej. Wartość łącznych przychodów z telewizji (analogowej i cyfrowej) w I półroczu wyniosła 145,2 mln zł, czyli 4,5% więcej niż rok wcześniej. W II kwartale wartość sprzedaży w tym segmencie to niemal 74 mln zł, tj. o około 6% więcej niż w tym samym okresie 2010 roku.




Na koniec II kwartału spółka miała 795 tys. RGU telewizji, w tym już 159 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Liczba RGU telewizji wzrosła o niemal 100 tys. rok do roku. To efekt akwizycji, a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

Telewizja cyfrowa staje się naszym standardowym produktem, co jest zgodne z naszą strategią rozwoju. Obecnie już około 20% sprzedanych usług telewizji, to telewizja cyfrowa, z licznymi pakietami tematycznymi i dodatkowymi usługami interaktywnymi. Uzyskujemy w ten sposób wyższe przychody i rosnącą liczbę lojalnych klientów - mówi Andrzej Rogowski.

ARPU usług w segmencie telewizji w II kwartale wyniosło 28,6 zł miesięcznie. Rok wcześniej było to 25,8 zł.

W II kwartale przychody z usług głosowych wyniosły 33,1 mln zł i były o 9% wyższe niż w analogicznym okresie 2010 roku. To w dużej mierze zasługa wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży usługi WLR, a także usług interkonektu hurtowego. Przychody z tytułu VoIP i PSTN pozostały na stabilnym poziomie. Dzięki popularności usługi VoIP Multimedia, po raz kolejny uzyskały istotny wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej, a także przychodów. Na koniec czerwca 2011 r. spółka sprzedała 271 tys. usług głosowych, czyli blisko 17% więcej niż przed rokiem.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I półroczu 86,1 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 85% tej kwoty. W efekcie liczba nowych gospodarstw, które znalazły się w zasięgu sieci operatora zwiększyła się o 15,7 tys. (w tym 11,8 tys. gospodarstw zyskało dostęp do pełnego pakietu usług), głównie w w Warszawie, Toruniu, Lublinie i Gorzowie Wielkopolskim.

Źródło tekstu: Multimedia     

Dodaj do:
w sumie: 12
  • 0

    1. ~  2011-09-01 21:04:58  host: 77-253-6-130.adsl.inetia.pl

    Kto to kupuje??? 2MB za 49 i 6MB za 59. Dla kogo to jest?

  • 0

    2. ~Liwiusz  2011-09-01 21:15:25  host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl

    Są lokalne promocje. Ja mam 2mb w dzień i 10mb w nocy za 24zł.

  • 0

    3. ~  2011-09-01 21:18:04  host: public-gprs255245.centertel.pl

    1: Nie wiem :P

  • 0

    4. ~  2011-09-01 21:22:04  host: public-gprs255245.centertel.pl

    Przepraszam że trochę nie w temacie Multimedii, ale w temacie Internetu: Czy istnieje, lub istniał Internet stacjonarny, tzn. idący po kablu (nie wiem jak to się fachowo nazywa), prędkość 2 MB/s za 20 zł?

  • 0

    5. ~  2011-09-01 21:34:25  host: z13-03.opera-mini.net

    *4, ale czy gdzie istnial, w Multimedia? Na rynku dziala wielu lokalnych operatorow wiec mozliwe ze byla lub jest taka oferta. Ja w Multimedia wziąlem pakiet profit 1GB za 5zl/mc a wczesniej to za 5gr to mialem :) Tyle mi wystarcza w jednej lokalizacji. Teraz MM za 90zl oferuje tv cyfra+net 6Mb+telefon 60min. Oni mają bardzo namieszane te cenniki, promocje. W jednym miescie potrafia miec na kazde osiedle inną promocje. Przedstawiciele sami sie w tym gubia*4, ale czy gdzie istnial, w Multimedia? Na rynku dziala wielu lokalnych operatorow wiec mozliwe ze byla lub jest taka oferta. Ja w Multimedia wziąlem pakiet profit 1GB za 5zl/mc a wczesniej to za 5gr to mialem :) Tyle mi wystarcza w jednej lokalizacji. Teraz MM za 90zl oferuje tv cyfra+net 6Mb+telefon 60min. Oni mają bardzo namieszane te cenniki, promocje. W jednym miescie potrafia miec na kazde osiedle inną promocje. Przedstawiciele sami sie w tym gubia

  • 0

    6.  2011-09-01 21:45:49

    @1 kupuja ci, ktorzy nie maja zbytnio wyboru... u mnie na osiedlu jak chcesz miec kablowke to jest tylko multimedia, a majac juz kablowke taniej jest wybrac u nich internet. na stronie nie masz calej oferty...

  • 0

    8.  2011-09-01 22:19:33

    @7 wszedzie dobrze gdzie nas nie ma... pewnie piszesz o analogu - w analogowym upc disc world juz dawno nie ma, w przyszlym miesiacu odlacza disc science i wszystkie obcojezyczne programy (cnn, euronews, rtr planeta, tv5 monde)... wszedzie gdzie maja cyfre wylaczaja kanaly...

  • 0

    9. ~  2011-09-01 22:30:39  host: z13-03.opera-mini.net

    *thonka, upc robi to samo. Ludzie nie chcieli przechodzic na drozsza tv cyfrowa, to zaczeli wycinac kanaly az w koncu przy przedluzeniu roznica w cenie byla chyba 5zl tj. pakiet z tv analog byl tanszy, czyli zadna roznica praktycznie a do tego mniej kanalow.

  • 0

    10.  2011-09-01 22:33:59

    @4 istniala taka promocja jakies 3-4 lata temu 2Mb za 20 zł i 6 Mb za 29zł

  • 0

    11. ~Zenon Czernik  2011-09-01 22:51:11  host: host-89-229-83-34.szczecin.mm.pl

    Kablówki pogrywają sobie z klientami, ponieważ klienci nie mają swobody wyboru oferty. Jestem średnio zadowolonym klientem mm. Internet 20M "chodzi" całkiem nieźle. Awarii ostatnio coraz mniej. Jakość na tym polu zauważalnie poprawiła się. Gorzej ATV/DTV: oferta programowa kiepska, jakość techniczna średnia, np. HBO HD często "przycina". Z VOD nie korzystam ze względu na kiepski repertuar i zbyt wysokie ceny. W dodatku oferują ch*wy dekoder (prądożerny, powolny, brzydki). Miesięczny koszt takiej przyjemności to ok 126zł/mies. (umowa 1 rok).

  • 0

    12.  2011-09-01 23:45:36

    @11 dekoder to praktycznie ten sam szajs co pierwsze dekodery dla N, roznia sie tylko glowica ;) a co do awarii - znajomi zawsze mowili, ze jak nie ma internetu, to wiedzieli, ze bedzie on dopiero za tydzien - tacy sa fajni monterzy w Szczecinie. ja osobiscie z mm mialem tylko kablowke i telefon - oba te twory byly z przejec i oferta byla taka sobie. znajomy obok ma analoga tylko daltego, ze nie chce placic dodatkowo za drugi pokoj, a nie wie czy w mm jest tak jak w UPC, ze biorac cyfre masz analoga w cenie... dodatkowo oferty sa niejasne i nikt nie wie ile tak naprawde zaplaci, bo strona sobie, a oferty sobie...

  • 0

    13. ~  2011-09-05 09:00:38  host: z05-04.opera-mini.net

    Trzymac sie z dala od tej firmy, szkoda nerwow, czasu i pieniedzy.Trzymac sie z dala od tej firmy, szkoda nerwow, czasu i pieniedzy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.