DAJ CYNK

Wyniki Multimedia Polska po 1Q2017

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły do 172,86 mln zł w stosunku do 1Q2016. Zysk netto wyniósł 6,96 mln zł, czyli o 38% mniej niż przed rokiem.



W I kwartale przychody Grupy Multimedia Polska spadły o 1,1% do 172,86 mln zł w stosunku do odpowiadającego kwartału roku poprzedniego. Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 6,96 mln zł, czyli o 38% mniej niż przed rokiem.

Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 1,1% wobec I kwartału 2016 r. tk. do 91,2 mln zł. Sprzedaż w segmencie Internetu spadła o 4,3% do 54,3 mln zł, a w segmencie telefonii o 10,9% i wyniosła 21,4 mln zł.
W pierwszym kwartale przychody z segmentu telewizji stanowiły 52,8%, z Internetu 31,4%, z telefonii 12,4%, a pozostałe źródła stanowiły 3,4%.

Na koniec pierwszego kwartału Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 774,4 tys. abonentów (dla porównania 805 tys. w 1Q2016), z których 338,7 tys. korzystało z jednej usługi, 316,2 tys. korzystało z dwóch usług, a 119,5 tys. z trzech i więcej usług.

Na dzień 31 marca łącznie firma dostarczała swoim klientom 1,697 mln usług (RGU), czyli 41 tys. więcej (2,5% więcej) niż na koniec 1Q2016 r.:

  • usług wideo - 880,9 tys. (wzrost o 53,7 tys. rok-do-roku)
  • usług internetowych - 536,4 tys. (wzrost o 3,3 tys. rok-do-roku)
  • usług głosowych - 262,3 tys. (spadek o 13,3 tys. rok-do-roku)
  • pozostałych usługi - 17,3 tys. (spadek o 2,5 tys. rok-do-roku)

Z powyższych statystyk zostały wyłączone dane dotyczące działalności energetycznej (Grupa poszukuje nabywcy dla spółki Multimedia Polska Energia).

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta wzrósł do 2,19 (2,06 w 1Q2016). Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w I kwartale do 68,80 zł wobec 67,8 zł przed rokiem.

W I kwartale tego roku Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 44,7 mln zł. W ramach 35,6 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 20,5 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 15,1 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wl