Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Multimedia Polska po 1H2013

Wyniki Multimedia Polska po 1H2013

sirmark 30 Sierpnia 2013 09:53

0 0

W pierwszym półroczu Multimedia Polska przychody wzrosły o 5,5% do 350,7 mln zł. Ze względu na jednorazowe koszty spółka odnotowała 1,7 mln zł straty netto.

W I półroczu 2013 r. blisko połowę tj. 49,6% stanowiły wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych i ponad 30% ze sprzedaży Internetu. Strukturę przychodów uzupełniają usługi głosowe - 16,8% oraz pozostała sprzedaż - 3,4%.

Strata netto spółki wynika z kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów wyniosły 36,5 mln zł, co oznacza, że podstawowy biznes wygenerował w I półroczu 2013 zysk netto większy o ok. 16% niż w analogicznym okresie minionego roku.




30. czerwca Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,77 mln usług:
  • telewizyjnych - 1,001 mln (w tym 296,4 tys. to usługi telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 48 tys. rok do roku.),
  • internetowych - 485 tys. (wzrost o 7% rok-do-roku),
  • głosowych - 284 tys. (wzrost o 3% rok-do-roku.).

Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł w pierwszym półroczu 68,2 zł. ARPU na jedną usługę wyniosło 30,6 zł.

Grupa odnotowuje wzrost sprzedaży pakietów usług. Z Triple Play (wszystkie trzy główne usługi) na koniec I półrocza. 2013 r. korzystało 121,5 tys. abonentów - około 8% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play (dwie wybrane usługi) korzystało 287,75 tys. tego typu pakietów tj. o blisko 6% więcej niż rok wcześniej. Jedną usługę posiadało 413,55 tyś. abonentów. Wskaźnik RGU na abonenta utrzymuje się na poziomie 2,15 (I półrocze 2013 r.).

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I półroczu 2013 r. 95,8 mln zł, z czego 85,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci a także aktywacją nowych usług. W ramach tych inwestycji m.in. przyłączono do sieci ok. 10 tys. nowych gospodarstw domowych. Pozostałe środki w kwocie 10,3 mln zł zostały przeznaczone na akwizycje.

Źródło tekstu: Multimedia Polska, wł     

Dodaj do:

Tagi: multimedia polska

w sumie: 1
  • 0

    1. ~faruk  2013-08-30 11:47:49  host: host84-38-89-131.tvkdiana.pl

    Kiedy wreszcie Multimedia przestaną dzielić abonentów na lepszych i gorszych ? Lepsi to ci bliżej siedziby firmy, a gorsi to np. Stalowa Wola ! Ci np. z Gdyni mają bogatszą ofertę i płacą mniej niż my !

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-251-237.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.