Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki mPay w 1Q2014

Wyniki mPay w 1Q2014

sirmark 10 Maja 2014 02:18

1 1

mPay zaprezentował raport finansowy za pierwszy kwartał. Osiągnął 154 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 884 tys. zł. Dla porównania w tym samym kwartale 2013 roku spółka osiągnęła 313 tys. zł przychodu i 688 tys. zł straty.

9 stycznia 2014 r. NWZA przyjęło uchwałę o obniżeniu kapitału zakładowego spółki z kwoty 22,4 mln zł do kwoty 6,72 mln zł. Kwotę uzyskaną w wyniku obniżenia kapitału zakładowego w wysokości 15,68 mln zł przeznaczono na pokrycie straty za 2012 rok oraz z lat ubiegłych.




Jak informuje spółka, poprawa wyników jest efektem optymalizacji działalności operacyjnej oraz nowej strategii na lata 2014 - 2016. Istotne kierunki rozwoje zawarte w strategii to:
  • unowocześnienie i rozwój platformy technologicznej co pozwoli na zdecydowaną poprawę konkurencyjności,
  • kontynuacja pozyskania nowych miast dla usług sprzedaży biletów komunikacji miejskiej oraz parkowania,
  • dalszy rozwój partnerstwa z organizacją płatniczą Mastercard w oparciu m.in. o współpracę z bankami,
  • wprowadzenie nowych usług i funkcjonalności do portfolio oferty,
  • wykorzystanie synergii we współpracy z Grupą "LEW", posiadającą ogólnopolską sieć terminali, w zakresie rozbudowy sieci akceptacji usług płatniczych
  • wprowadzenie usług mPay na rynki zagraniczne

19 marca mPay podpisał umowę na dofinansowanie projektu "Promocja usługi płatności mobilnych mPay S.A. na rynku międzynarodowym". Budżet projektu wynosi ponad 1,3 mln. zł, z czego ponad 1,063 mln. zł dotyczy kosztów kwalifikowanych refinansowanych w 75% ze środków funduszy unijnych. W ramach projektu w I kwartale spółka brała udział w targach Mobile World Congress 2014 w Barcelonie, Targach Cebit 2014 w Hanowerze oraz uczestniczyła w misji gospodarczej w USA i w Hiszpanii.

Na koniec marca mPay, w przeliczeniu na pełne etaty, zatrudniał 7,9 osób.

Źródło tekstu: mPay, wł     

Dodaj do:

Tagi: mpay

w sumie: 21
  • 0

    2. ~  2014-05-10 07:18:31  host: 89-73-63-41.dynamic.chello.pl

    Ile osób?

  • 0

    3.  2014-05-10 07:50:25

    Czyli ten ich ósmy pracownik ma 10% uszczerbek na zdrowiu ;) Tak poważniej to no cóż mPay wydaje się być przeżytkiem, ale jeśli rozszerzą funkcjonalność o apkę mobilną wykonującą to samo przez net, a USSD pozostanie jako kanał alternatywny, to będzie coś ciekawego. Pamiętać trzeba jednak, że to SkyCash jest najbardziej aktywny w pozyskiwaniu punktów sprzedaży. A co. Z MassPay'em, który miał startować dobry rok temu?

  • 0

    4. ~@3  2014-05-10 08:00:27  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @3 - żeby wyjść z psem, też pewnie potrzebujesz aplikacjl. To SkyCash jest przeżytkiem, bo działa tylko na apkach na smartfonach.

  • 1

    5. ~pata  2014-05-10 09:14:26  host: ip-151-248-36-224.free.aero2.net.pl

    Dofinansowanie z "Unii" czyli od nas i dalej pociągną jakiś czas.

  • 1

    6. ~Tomasz  2014-05-10 10:13:19  host: 178-175-139-138.ip.as43289.net

    Spoko troche sie rozwina i ktos ich przejmie :) 154 tys. zł zysku netto przy przychodach wynoszących 884 tys. zł - liczac, ze pewnie srednia wartosc transakcji to 5-10zl to i tak jest ok :)

  • 0

    7.  2014-05-10 17:01:22

    @4: opieranie usługi o ok. 20-letnią, nierozwijaną za to w pełni uzależioną od operatora technologię USSD to nie przeżytek? A co do SkyCasha to jest on faktycznie liderem m-płatności, bo ma największą i stale rozszerzaną liczbę odbiorów płatności. Niemniej też ma swoje wady, nie do końca zgodny z ustawą regulamin itp.

  • 0

    8. ~@7  2014-05-10 20:32:01  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @7 - SkyCash to jak komórka z tylko jedną częstotliwością, do tego działającą tylko w miastach. Poza tym jeśli dla Ciebie kody USSD, to przeżytek, to korzystaj z apki w SkyCash. Tylko policz czas jej uruchomienia i wejścia w odpowiednie opcje. Do tego dolicz czasowe zwiechy apki lub androida oraz cenę pakietu internetowego i masz gotową odpowiedź co jest lepsze.

  • 0

    9.  2014-05-10 22:20:32

    Korzystałem z aplikacji SkyCash, Mobilet i z kodów mPay. Wygląda na to, że te przestarzałe wg niektórych kody USSD są najmniej awaryjne. Bardzo często udawało mi się trafić na jakieś przerwy w działaniu SkyCash, albo nie były przyjmowane płatności.

  • 0

    10. ~Nick  2014-05-11 11:30:06  host: 91.222.58.84

    Koło też jest przestarzałe - ma już tyle tysięcy lat ...

  • 0

    11.  2014-05-11 12:32:18

    @8: czas uruchomienia aplikacji i wejscia w opcje. A w mPay trzeba wiedzieć jaki kod wpisać, np. w Warszawie zapisanie kodu w książce nic nie da, bo kod musi zawierać nr linii. Trzeba po prostu znaleźć w autobusie wywieszkę i przeklepać wydrukowany na niej kod. W aplikacji klepania będzie dużo mniej, nie mówiąc o mniejszym ryzyku pomyłki. Stąd uważam, że USSD powinno być awaryjnym uzupełnieniem, a nie core'm funkcjonalności mPay. Steve Krug i jego don't me think się kłania.

  • 0

    12. ~@11  2014-05-11 16:12:44  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @11 - numer linii? A od czego masz menu??? Tam się wpisuje numer linii, bez potrzeby pamiętania kodu.

  • 0

    13.  2014-05-11 16:58:49

    @12: to jest tam jakieś menu? Na rozpisce w autobusie ani na stronie ZTM nico tym nie piszą, tylko podają długi kod z iksami, w miejscu których trzeba podać nr linii. To skąd zwykły user jakim jestem ma wiedzieć o jakichś innych możliwościach oraz jak z nich skorzystać. I to ma być prostsze od aplikacji? Tu nie ma usability i nie będzie, bo USSD od 20 lat jest niezmiennie takie samo.

  • -1

    14. ~@13  2014-05-11 17:57:44  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @13 - zatem nie znasz specyfiki kodów USSD, co ewidentnie wynika z Twoich postów, a cały czas je krytykujesz??? Może najpierw zapoznaj się z USSD (oraz Androidem), a potem wyrażaj opinię, porównuj itp. Dzisiaj ludzie bezmyślnie instalują aplikacje nie zastanawiając się nad tym, że sporo ich funkcji ma już od dawna w telefonie / smartfonie. Ale nie to jest najgorsze. Najgorsze jest to, że tacy ludzie mogą chodzić na wybory i głosować.

  • 0

    15.  2014-05-11 20:40:28

    @13: O jakiej specyfice mówisz? Od 20 lat niewiele się w USSD zmienia, a z tą technologią jestem blisko już od 18 lat, a Android nic nowego w tym względzie nie wniósł. Menu wyskoczy jeśli wywołamy sesję właściwym kodem USSD. Pisałem już, że problem jest w użyteczności tego rozwiązania - wsiadam do autobusu i skąd mam wiedzieć co mam wpisać, żeby wejść w to menu? Ile opcji później przejść by kupić bilet?
    W autobusie na szybie wisi lista wielu kodów, z których mam wybrać jeden i w miejsce iksów wpisać nr linii. Nieużyteczne jak diabli. Akurat na Andka mPay ma aplikację :-P pozwalającą wywołać kod szybciej, ale na iOS już nie.

  • 0

    16.  2014-05-11 20:40:51

    To było do @14.

  • 0

    17.  2014-05-11 21:39:13

    A niech będzie, flow zakupu biletu w warszawskim autobusie 111 poprzez mPay wygląda tak:
    1. Wpisuję *145# i słuchawkę, (ja wiem, że to ich standardowy kod, bo działał już podczas pilota w 2006 r., ale skąd ma o tym wiedzieć zwykły user)
    2. Wyskakuje menu główne, wpisuję 2 i zatwierdzam,
    3. Wyskakuje menu wyboru miasta, wpisuję 1 i zatwierdzam,
    4. Wyskakuje menu wyboru biletu, wpisuję 3 i zatwierdzam,
    5. Wyskakuje menu rodzaju linii, wpisuję 2 i zatwierdzam (kto jedzie linią ekspresową musi dodatkowo wiedzieć, że nie znajdzie jej pod pozycją "autobusy"),
    6. Wyskakuje żądanie podania nru linii, wpisuję 111 i zatwierdzam,
    7. Wyskakuje żądanie kodu CVC2, wpisuję 3 cyfry i zatwierdzam.
    8. Uff, zapłacone, zajęło 22 tapnięcia, nie licząc wejścia w funkcję telefonu.

    Nie mam już SkyCasha ani Mobiletu, więc nie sprawdzę, ale na pewno byłoby w nich krócej i bardziej intuicyjnie. Taka jest specyfika aplikacji, że nie muszą ograniczać się do tego co serwuje 20-letnia technologia, lecz mogą być zaprojektowane zgodnie z najlepszymi zasadami usability (czego akurat o SkyCashu ani Mobilecie niestety nie można powiedzieć).

  • 0

    18. ~  2014-05-12 01:22:07  host: n09-10-08.opera-mini.net

    Sieć Play ma zakaz wstępu do zasięgu Orange a wy nic niepiszecie po co płacić to premium jak najnowsze info dowiaduje się od konkurencji

  • 0

    19. ~@17  2014-05-12 08:42:59  host: 37-128-123-226.ip.netia.com.pl

    W sky cash - odpalam apkę (na teelfonie z java , nie samrtfonie kilkanaście sekund), łączy się to z netem i musze zgodzić sie na połączenie, czekam az sprawdzi ile mam kasy, wybieram usługi, czekam, wybieram bilet mpk, czekam, wybieram bilet, czekam, podaję numer linii/numer autobusu (zalezy od miasta) , czekam, wpisac muszę kod PIN...ufff... kilka transferów z netem po kilka sekund w skrajnym wypadku... Skycash tez ma wady - na dodatek raz jak jechałem, to zwiesił się po podaniu PIN i nie wiedziałem - mam a bilet czy nie - kupiłem u kierowcy - na szczęście mimo zatwierdzenia PINem operacja zwiesiła się całkiem i kasy nie zabrało (nie zapłaciłem dwa razy).
    Mimo tej wady nadal korzystam ze SkyCasha. Z MPaya korzystałem dawno temu - i zacznę znowu, jakl mi oddadzą pieniadze, jakie zabrali swego czasu za to, że nie chciałem podawać wrażliwych danych dotyczacych mojej karty. MPay to dla mnie cwaniaczki, które wyccyckają z każdego grosza - mocno zapracowali sobie na taką opinię i póki nie przeprosza , ich klientem nie będę.
    SkyCash ma zaletę - na jednym koncie mam i kasę na bilety w róznych miastach i na parkingi w różnych miastach - przy czym parkingi z czasem rozliczanym w miare uczciwie (czyliza rzeczywisty czas parkowania) - przy płaceniu w parkomacie musze oszacowac czas postoju i zapąłcić za odcinki czsu dostępne w parkomacie DŁUZSZE niż to , co chce parkować.
    A do komunikacji miejskiej to chyba na smarfonach najlepsze będzie moovit (ale na razie działa tylko w Lublinie Wwie Szczecinie i Łodzi) - tam proces zakupu jest najszybszy ze znanych mi aplikacji.
    I inne podsumowanie - korzystanie z apki jest wygodniejsze, korzstanie z kodów moze być szybsze i pewniejsze.

  • 0

    20.  2014-05-12 22:54:08

    Po uruchomieniu Mobiletu jest logowanie na konto. Potem nie trzeba się wylogowywać, aplikacja cały czas jest gotowa do transakcji. Skasowanie wtedy biletu (w tym podanie 4-cyfrowego numeru bocznego autobusu) wymaga u mnie 9 tapnięć, a parkowanie 4 tapnięć. Oczywiście są różnice w zależności od miasta, bo w komunikacji inaczej identyfikuje się kursy lub są inne taryfy, a przy parkowaniu jest inny podział na strefy. Nawet kiedy każdorazowo uruchamia się od nowa aplikację i loguje się, to i tak przy interfejsie dotykowym wychodzi to szybko i sprawnie.

  • 0

    21. ~muszkins  2014-05-30 17:12:47  host: 77-254-127-205.adsl.inetia.pl

    Ja nie mam telefonu z androidem ( i co z osobami które nie mają) i w zupełności wystarczają mi kody USSD Proste w użyciu i szybkie

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-68-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet