Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki MediaTela w 2Q2005

Wyniki MediaTela w 2Q2005

WitekT 5 Sierpnia 2005 13:12

0 0

Drugi kwartał 2005 roku dla MediaTel to początek odzyskiwania dynamiki wzrostu przychodów spółki oraz efektywności działania. Przychód w tym okresie wyniósł 3,6 mln zł podczas gdy w pierwszym kwartale tego roku osiągnął poziom 2,9 mln zł.

Pod koniec drugiego kwartału widoczne jest wyraźnie zmniejszenie poziomu straty netto prawie o 100% porównując wyniki uzyskane w czerwcu i maju. Odnotowana strata w pierwszym półroczu jest krótkoterminowym efektem świadomej decyzji biznesowej, która spowodowała zmianę struktury przychodów w ruchu hurtowym. Spółka skoncentrowała się na odbiorcach krajowych zapewniających korzystniejsze warunki współpracy niż odbiorcy zagraniczni. Do odwrócenia niekorzystnych tendencji przyczyniło się zwiększenie wolumenu ruchu hurtowego dla odbiorców krajowych oraz duże tempo pozyskiwania nowych klientów w ruchu abonenckim przy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury. Obserwowane trendy oraz korzystne dla MediaTel rozstrzygnięcia spraw spornych z TP przed sądami oraz URTiP pozwalają oczekiwać utrwalenia pozytywnych zjawisk w wynikach finansowych.




Planowane wkrótce udostępnienie nowego punktu styku siecią TP zlokalizowanego w centrali przy pl. Szembeka dla odbiorców hurtowych będzie źródłem dalszego wzrostu przychodów spółki. Zainstalowane tam urządzenia teletransmisyjne MediaTel obecnie znajdują się w fazie testów. Po przekazaniu do komercyjnej eksploatacji punktu styku nastąpi ponad dwukrotne zwiększenie przepustowości dla ruchu hurtowego w warszawskiej strefie numeracyjnej.

W mijającym kwartale liczba klientów korzystających z prefiksu operatora 1031 powiększyła się o 1135 nowych kontraktów. Stanowi to dowód sukcesu wiosennej kampanii reklamowej Nie daj się doić, której ciąg dalszy jest planowany na jesień a także intensywnego poszerzenia sieci dealerskej. Wśród pozyskiwanych klientów operatora dominują małe i średnie firmy oraz bardziej wymagający odbiorcy indywidualni. MediaTel spodziewa się, że sukces rynkowy firmy w najbliższych kwartałach będzie w głównej mierze determinowany tempem pozyskiwania klientów oraz wprowadzeniem nowych wysokomarżowych usług, których termin wdrożenia zależy od prawomocnego zakończenia licznych postępowań przed sądami i URTiP.

Źródło tekstu: MediaTel     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.