DAJ CYNK

Wyniki MediaTela w 2Q2005

WitekT

Wydarzenia

Drugi kwartał 2005 roku dla MediaTel to początek odzyskiwania dynamiki wzrostu przychodów spółki oraz efektywności działania. Przychód w tym okresie wyniósł 3,6 mln zł podczas gdy w pierwszym kwartale tego roku osiągnął poziom 2,9 mln zł.

Drugi kwartał 2005 roku dla MediaTel to początek odzyskiwania dynamiki wzrostu przychodów spółki oraz efektywności działania. Przychód w tym okresie wyniósł 3,6 mln zł podczas gdy w pierwszym kwartale tego roku osiągnął poziom 2,9 mln zł.

Pod koniec drugiego kwartału widoczne jest wyraźnie zmniejszenie poziomu straty netto prawie o 100% porównując wyniki uzyskane w czerwcu i maju. Odnotowana strata w pierwszym półroczu jest krótkoterminowym efektem świadomej decyzji biznesowej, która spowodowała zmianę struktury przychodów w ruchu hurtowym. Spółka skoncentrowała się na odbiorcach krajowych zapewniających korzystniejsze warunki współpracy niż odbiorcy zagraniczni. Do odwrócenia niekorzystnych tendencji przyczyniło się zwiększenie wolumenu ruchu hurtowego dla odbiorców krajowych oraz duże tempo pozyskiwania nowych klientów w ruchu abonenckim przy wykorzystaniu dotychczasowej infrastruktury. Obserwowane trendy oraz korzystne dla MediaTel rozstrzygnięcia spraw spornych z TP przed sądami oraz URTiP pozwalają oczekiwać utrwalenia pozytywnych zjawisk w wynikach finansowych.

Planowane wkrótce udostępnienie nowego punktu styku siecią TP zlokalizowanego w centrali przy pl. Szembeka dla odbiorców hurtowych będzie źródłem dalszego wzrostu przychodów spółki. Zainstalowane tam urządzenia teletransmisyjne MediaTel obecnie znajdują się w fazie testów. Po przekazaniu do komercyjnej eksploatacji punktu styku nastąpi ponad dwukrotne zwiększenie przepustowości dla ruchu hurtowego w warszawskiej strefie numeracyjnej.

W mijającym kwartale liczba klientów korzystających z prefiksu operatora 1031 powiększyła się o 1135 nowych kontraktów. Stanowi to dowód sukcesu wiosennej kampanii reklamowej Nie daj się doić, której ciąg dalszy jest planowany na jesień a także intensywnego poszerzenia sieci dealerskej. Wśród pozyskiwanych klientów operatora dominują małe i średnie firmy oraz bardziej wymagający odbiorcy indywidualni. MediaTel spodziewa się, że sukces rynkowy firmy w najbliższych kwartałach będzie w głównej mierze determinowany tempem pozyskiwania klientów oraz wprowadzeniem nowych wysokomarżowych usług, których termin wdrożenia zależy od prawomocnego zakończenia licznych postępowań przed sądami i URTiP.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: MediaTel