Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Lenovo po 3Q2015

Wyniki Lenovo po 3Q2015

sirmark 12 Listopada 2015 21:48

2 2

Grupa Lenovo poinformowała o wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2015 r. Przychody kwartalne wyniosły 12,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 16% w ujęciu rok-do-roku. Zysk brutto firmy za drugi kwartał roku finansowego wzrósł o 8% w ujęciu rok-do-roku do poziomu 1,6 mld dolarów, a marża brutto wyniosła 13%. Grupa wygenerowała jednak stratę netto, która wyniosła 714 mln dolarów.



Na straty wpłynęły plany reorganizacyjne, o których firma powiadomiła w raporcie o wynikach za I kwartał. Dotyczą one m.in. ogólnoświatowej redukcji wydatków we wszystkich działach, integracji działu System x, integracji organizacji i marki Motorola oraz Lenovo Mobile Business Group, a także opróżnienia zapasów smartfonów. W przyszłości działania te mają doprowadzić do istotnego zmniejszenia wydatków o ok. 650 mln dolarów w drugiej połowie roku oraz o ok. 1,35 mld dolarów w skali rocznej.

W PC Group (PCG), która obejmuje komputery PC i tablety z systemem Windows, sprzedaż kwartalna Lenovo sięgnęła 8,1 mld dolarów, a dochód przed opodatkowaniem osiągnął poziom 406 mln dolarów (spadek o 17% rok-do-roku).




Sprzedaż kwartalna Mobile Business Group (MBG), która obejmuje produkty działu Motorola, telefony komórkowe pod marką Lenovo, tablety z systemem Android oraz telewizory inteligentne, wyniosła 2,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 104% w ujęciu rok do roku dzięki uwzględnieniu przychodów Motoroli. Wkład Motoroli w przychody Lenovo MBG wyniósł 1,4 mld dolarów. Łączne straty MBG przed opodatkowaniem wyniosły 217 mln dolarów.

W II kwartale opróżniono przestarzałe zapasy, uproszczono ofertę produktów i wprowadzono na rynek nowe produkty, takie jak wzmocniony Droid Turbo 2, Moto 360 i Vibe P1. Po zakończeniu restrukturyzacji Lenovo oczekuje, że dział MBG utrzyma obroty na takim poziomie, by osiągnąć cel rentowności w ciągu jednego-dwóch kwartałów.

Wolumen sprzedaży produktów mobilnych Lenovo wzrósł o 11% w ujęciu rok-do-roku. Sprzedano 18,8 mln sztuk. W pierwszej połowie tego roku finansowego rynki poza Chinami złożyły się na 70% wolumenu sprzedaży, podczas gdy rok temu ich udział wynosił zaledwie 19%. Na głównych rynkach rozwijających się w Indonezji, Rosji, Indiach i Brazylii firma Lenovo prześcignęła rynek smartfonów odpowiednio o 12, 175, 48 i 4 punkty procentowe. Na rynku tabletów Lenovo umocniło się na 3. miejscu w skali światowej z udziałem 6,3% - sprzedano 3,1 mln sztuk.

Dane w rozbiciu geograficznym prezentują się następująco:
  • Sprzedaż skonsolidowana chińskiego oddziału Lenovo w drugim kwartale roku finansowego spadła o 12% w ujęciu rok do roku do 3,3 mld dolarów, co stanowi 28% światowej sprzedaży firmy. Marża operacyjna zmniejszyła się do 4,1%.
  • W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 2 mld dolarów i stanowiła 16% światowej sprzedaży firmy, a marża operacyjna spadła do 1,1%.
  • Sprzedaż skonsolidowana w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA) w drugim kwartale wyniosła 3,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 6% w ujęciu rok do roku. Wkład regionu EMEA w łączną sprzedaż Lenovo na świecie wyniósł 26%. Marża operacyjna wyniosła 0,7%.
  • Sprzedaż skonsolidowana w Ameryce Północnej i Południowej wzrosła w drugim kwartale o 70% w ujęciu rok do roku do poziomu około 3,7 mld dolarów, na co wpływ miały oba przejęcia. Wynik ten stanowił 30% łącznej sprzedaży Lenovo na świecie. Marża operacyjna wzrosła do poziomu -2%.

Źródło tekstu: Lenovo, wł     

Dodaj do:

Tagi: 3q2015 | lenovo

w sumie: 3
  • 0

    1. ~rubicon  2015-11-13 09:44:36  host: host942312116.microchip.net.pl

    Na pozór wszystko w porządku... Tyle że segment tabletów na którym się firma "umocniła" jest w odwrocie. Na rynku rodzimym, chińskim, Lenovo przegrywa z wewnętrzną konkurencją i Apple. Marże spadają. Jedyny wzrost to praktycznie Ameryka Południowa. To za mały kawałek tortu ,żeby na na nim oprzeć stabilną pozycję. To jeszcze potrwa, ale Lenovo w segmencie mobilnym nie będzie się liczył na podium. Co innego w segmencie komputerowym. Czyli u źródeł potęgi koncernu. Tam mają znacznie więcej. I Więcej do stracenia ;). Konkurencja... to fascynujący teatr życia :).

  • 1

    2. ~  2015-11-13 11:24:09  host: user-94-254-210-33.play-internet.pl

    @1 błyskotliwa ocena znawcy rynku :] z Koziej Wólki:)

  • 0

    3. ~rubicon  2015-11-13 12:07:30  host: host942312116.microchip.net.pl

    Zwykle nikt nie komentuje newsów stricte ekonomicznych. Cieszę się że choć nie news, ale choć mój komentarz zasłużył na uwagę anonimowego hejtera :).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-191-72.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.