Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Lenovo po 2Q2015

Wyniki Lenovo po 2Q2015

orson_dzi 13 Sierpnia 2015 16:05

3 1

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2015 roku. Przychody kwartalne wyniosły 10,7 mld dolarów, co stanowi 3% wzrost w ujęciu rok do roku. Dochód przed opodatkowaniem za pierwszy kwartał spadł o 80% w ujęciu rok do roku do poziomu 52 mln dolarów. Dochody netto zmniejszyły się o 51% w ujęciu rok do roku do 105 mln dolarów.



Sprzedaż kwartalna Mobile Business Group (MBG), która obejmuje produkty działu Motorola, telefony komórkowe pod marką Lenovo, tablety z systemem Android oraz telewizory inteligentne, wyniosła 2,1 mld dolarów, co stanowi wzrost o 33% w ujęciu rok do roku dzięki uwzględnieniu przychodów Motoroli. Wkład Motoroli w przychody Lenovo MBG wyniósł 1,2 mld dolarów. Łączne straty MBG przed opodatkowaniem wyniosły 292 mln dolarów, a marża strat przed opodatkowaniem wyniosła -13,8%.




Pomimo solidnego wzrostu na rynkach wschodzących i sprzedaży 16,2 miliona smartfonów w tym kwartale, co oznacza wzrost o 2,3% w ujęciu rok do roku, zacięta konkurencja i szybko zmieniające się technologie spowodowały zmniejszenie udziału Lenovo w światowym rynku smartfonów o 0,5 punktu do 4,7%. Wskutek tego Lenovo plasuje się na piątym miejscu wśród największych producentów smartfonów.

Wkład Motoroli w sprzedaż smartfonów Lenovo wyniósł 5,9 miliona sztuk, co oznacza spadek o 31% w ujęciu rok do roku. Na wyniki te wpłynęło kilka czynników, takich jak narastająca konkurencja, długie cykle rozwoju produktów i powiązane z tym problemy z zapasami, trudności makroekonomiczne w Brazylii (dużym rynku dla Motoroli), a także sztywna struktura kosztów, która okazała się niedostosowana do poniesionych strat. W związku z zapowiedzianymi dziś działaniami restrukturyzacyjnymi zarząd potwierdza swoje zaangażowanie w osiągnięcie przez Motorolę rentowności w ciągu 4-6 kwartałów od finalizacji przejęcia (czyli 2-3 kwartałów od teraz), chociaż cel ten został rozciągnięty na cały dział MBG, w którym są uwzględniane wyniki Motoroli.

W segmencie tabletów Lenovo nadal prześciga rynek. Firma umocniła się na 3. miejscu w skali światowej z udziałem 5,6%, zwiększyła dostawy o 3,8% w ujęciu rok do roku do 2,5 mln sztuk i odebrała część udziałów konkurentom z pierwszego i drugiego miejsca.

Źródło tekstu: Lenovo     

Dodaj do:

Tagi: lenovo | 2q2015

w sumie: 1
  • 0

    1. ~rubicon  2015-08-14 09:22:13  host: apn-46-215-25-253.dynamic.gprs.plus.pl

    Widać że Zarząd nie ma spójnej strategii rozwoju w segmencie mobilnym. Podstawowa gałąź przejęta od IBM czyli komputery i peryferia nie mają synergii z działem mobilnym. Przejęcie Motoroli rodzi pytanie, na które nie ma jasnej odpowiedzi: "Unifikować brandy Lenovo i Moto czy pozostawić je oddzielnie ?" . Drugi wariant wydaje się sensowniejszy, ale wyłącznie wtedy, kiedy brandy będą inaczej pozycjonowane , np. Lenovo to high end a Moto to middle i low. Przypisanie tym markom wyłącznie rozdziału geograficznego / Chiny-USA / prowadzi IMHO do powolnego zaniku znaczenia obu. Patrząc szerzej, w związku z rosnąca pozycją Huawei, Xiaomi i innych rodzimych marek wobec Lenovo w Chinach, na miejscu koncernu postawił bym jednak na brand Moto. Zbyt wiele błędów popełniono pod marką Lenovo. Przykład zeszłorocznego flagowca Vibe Z2 Pro. Ze świetną baterią, procesorem i aparatem dostał ekran o ZBYT WYSOKIEJ ROZDZIELCZOŚCI, co obciążyło zbyt mocno hardware i z doskonałego sprzętu uczyniło outsidera przy wysoko ustawionej cenie katalogowej. Dopiero teraz, po znacznej przecenie jako model zeszłoroczny, rusza zainteresowanie tym sprzętem. Takie pomyłki strategiczne, to nie jest dla Lenovo dobry prognostyk na przyszłość.
    Sukcesy tabletów serii Yoga tego nie nadrobią.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-129-169.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z publicznych hotspotów?

Inicjatywa publicznych hotspotów WiFi4EU zyskała poparcie

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet