Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Idei po I kwartale 2004r.

Wyniki Idei po I kwartale 2004r.

sirmark 17 Maja 2004 09:21

0 0

Zarząd PTK Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego kwartału 2004 r. Na koniec pierwszego kwartału br. ok. 32,4 proc. udziałów w polskim rynku telefonii komórkowej z ponad 6 mln klientów (z czego ponad 3,2 mln w ofertach prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 1.299 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 69 mln PLN. Idea w pierwszym kwartale br. osiągnęła pozycję nr 2 w segmencie klientów abonamentowych (ok. 33,2%) i obecnie jest liderem w nowych aktywacjach na rynku ofert postpaid (udział ok. 65,8%).

Przychody PTK Centertel w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1.299 mln PLN (972 mln PLN w 1Q2003 r.), przy zatrudnieniu 2.712 osób (2.422 w 1Q2003 r.). W pierwszym kwartale br. nastąpił 5,4% wzrost liczby klientów sieci Idea (wzrost netto w 1Q2004 r. o 309.000), których było 31.03. 2003 r. 6,011 mln (4,739 mln w 1Q2003 r.) i była wyższa o 1,272 mln niż rok wcześniej. W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów (obecnie ok. 46%), których było w 1Q2004 r - już 2,75 mln (1,886 mln w 1Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid Idei było 3,254 mln (2,843 mln w 1Q2003 r.), natomiast abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 6 tysięcy (10 tys. w 1Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku pod względem wartościowym - do prawie 32% na koniec 1Q2004 r. oraz wzrost udziałów w rynku ofert abonamentowych - do 33,2%.




Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

Na koniec spotkania zaprezentowano 6-milionową abonentkę sieci Idea. Jest nią 27-letnia pani Katarzyna Kamińska, absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. Pani Kasia dostała od szefowej jej poprzedni aparat, pozostało jeszcze zakupić aktywację. Szefowa pani Kamińskiej i jej współpracownicy są także abonentami Idei, więc był to naturalny wybór. "Zdecydowałam się na plan Mega 150, ze względu na duży pakiet minut do wykorzystania w ramach sieci Idea oraz niskie ceny połączeń do Idei" - dodaje pani Katarzyna Kamińska.

Źródło tekstu: Idea     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.