DAJ CYNK

Wyniki działu mobilnego Huawei po 2016 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W 2016 roku na rynek trafiło więcej smartfonów Huawei niż rok wcześniej, ale nie przełożyło się to na większy zysk. Dużo środków pochłonęły kampanie reklamowe i produkcja urządzeń.



W 2016 roku na rynek trafiło więcej smartfonów Huawei niż rok wcześniej, ale nie przełożyło się to na większy zysk. Dużo środków pochłonęły kampanie reklamowe i produkcja urządzeń.

W 2016 roku przychody działu Consumer w Huawei osiągnęły poziom 26 mld dolarów i były o 42% wyższe niż w 2015 roku. Firma sprzedała w ciągu roku ponad 139 mln smartfonów, o 30% więcej niż rok wcześniej, co jest jej najlepszym wynikiem w historii. Bardzo dobra sprzedaż i wyższe przychody nie miały przełożenia na większe zyski. Firma zarobiła 2 mld dolarów, o 10% mniej niż w 2015 roku i o 0,5 mld mniej niż zakładano na początku roku. Spadek zysku jest spowodowany głównie dwoma czynnikami. Pierwszym z nich są wyższe ceny produkcji urządzeń. Ceny części w ostatnim czasie mocno wzrosły, co mocno odczuli producenci. Drugim powodem są wysokie wydatki na reklamę. Nie trudno było zauważyć mocno akcentowaną obecność marki w praktycznie wszystkich mediach.

Na 2017 rok firma zaplanowała oszczędności. Wydatki mają być mniejsze wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe. Z pewnością nie spotkamy się już z taka duża ilością reklam smartfonów Huawei jak w 2016 roku. Usprawniony ma również zostać proces sprzedaży urządzeń. Wszystko to ma mieć przełożenie w zyskach, które wg prognoz mają wynieść 4 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: The Information; wł