Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy TP w 1Q2006

Wyniki Grupy TP w 1Q2006

WitekT 2 Maja 2006 14:28

0 0

Przychody Telekomunikacji Polskiej z telefonii stacjonarnej w I kwartale tego roku spadły o 5% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku – z 3,177 mld do 3,017 mld zł.

Marek Józefiak, prezes zarządu TP, oświadczył: Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2006 roku. Po stronie przychodów szczególnie korzystnie wypada telefonia komórkowa. Udało nam się również spowolnić spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej.

Alain Carlotti, wiceprezes zarządu TP, stwierdził: Wyniki pierwszego kwartału są lepsze, niż zakładaliśmy. To bardzo obiecujące, gdyż dowodzi, że potrafimy przyspieszyć proces wdrażania innowacyjnych i konwergentnych produktów, takich jak niedawno wprowadzona usługa VoIP z modemem Livebox. Jesteśmy przekonani, że Grupa TP jest na najlepszej drodze, by z organizacji o złożonej strukturze przekształcić się w lidera na rynku telekomunikacyjnym pod względem rentowności, kontroli kosztów, innowacyjności oraz wzrostu wartości.

Dwucyfrowy wzrost przychodów z usług telefonii komórkowej oraz usług przesyłu danych w sieci stacjonarnej (odpowiednio o 22,2% oraz 11,2% rok do roku) w I kwartale 2006 roku był wyższy od przewidywań. Do końca I kwartału 2006 roku, liczba abonentów usług ADSL zwiększyła się do 1,3 mln, tj. o 57% w stosunku do stanu na koniec I kwartału 2005 roku. Powyższe czynniki z nadwyżką zrównoważyły spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej o 5% (wynikający z istotnej utraty klientów na rzecz operatorów telefonii komórkowej oraz nasilenia konkurencji).

W pierwszym kwartale trwał proces zmiany struktury przychodów: przychody z usług głosowych telefonii stacjonarnej stanowiły 20,3% całkowitych przychodów Grupy TP (dla porównania, w pierwszym kwartale 2005 roku wskaźnik ten wynosił 29%).

W I kwartale tego roku wdrożono politykę obniżania kosztów operacyjnych oraz zasilania uzyskanymi oszczędnościami obszarów generujących wzrost przychodów.

Największe oszczędności uzyskano dzięki zmniejszeniu kosztów pracy, wyższej ściągalności należności przeterminowanych oraz obniżce wydatków na usługi obce w zakresie utrzymania i obsługi technicznej sieci.




Na poziomie Grupy, koszty zatrudnienia pracowników zmniejszyły o 51 mln zł (o 7,7%), głównie w wyniku redukcji zatrudnienia w segmencie telefonii stacjonarnej.

Ponadto, w segmencie telefonii stacjonarnej udało się zmniejszyć koszty operacyjne niezwiązane z zatrudnieniem o 81 mln zł (o 7,9% rok do roku). Oszczędności te wykorzystano do sfinansowania wydatków handlowych w segmencie telefonii komórkowej (głównie prowizji od sprzedaży i utrzymania).

Grupie TP udało się ograniczyć spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej (rok do roku), co może wskazywać, że programy służące budowaniu lojalności i utrzymaniu klientów zaczynają przynosić zamierzony efekt. W pierwszym kwartale podjęto szereg działań, które koncentrowały się głównie na zwiększeniu przychodów z usług transmisji danych, abonamentu oraz usług o wartości dodanej.

Liczba abonentów nowych planów taryfowych przekroczyła 4 mln (47% klientów indywidualnych TP). Dzięki znacznemu wzrostowi przychodów z usług przesyłu danych (o 11,2% rok do roku), TP umocniła wiodącą pozycję w tym segmencie. Udział przychodów z usług przesyłu danych w całkowitych przychodach Grupy TP przekroczył w pierwszym kwartale 12%. Poprawa struktury klientów: ponad 37% abonentów usług szerokopasmowych korzysta obecnie z opcji o prędkości transmisji 512 kb/s lub wyższej. Przychody z abonamentu stanowią już niemal połowę całkowitych przychodów z usług telefonii stacjonarnej.

Ponad 2 mln klientów korzysta już z nowej poczty głosowej wraz z powiadamianiem o nieodebranych połączeniach i opcją oddzwaniania. Usługa ta ma skutecznie przeciwdziałać spadkowi średnich miesięcznych przychodów na abonenta (ARPU) w segmencie telefonii stacjonarnej. Z wprowadzonej w lutym 2006 roku usługi przesyłania SMS poprzez łącza stacjonarne korzysta już 40 tys. klientów.

W marcu rozpoczęto komercyjne testy telewizji przez ADSL, a juz ponad 12 tys. klientów korzysta z modemów Livebox.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~  2006-05-02 14:53:32  host: abmp172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Grupie TP udało się ograniczyć spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej (rok do roku), co może wskazywać, że programy służące budowaniu lojalności i utrzymaniu klientów zaczynają przynosić zamierzony efekt" - MOWA-TRAWA! Lojalność budowana przymusem. Chcesz internet, bierz stacjonarny. A klient nie ma wyjścia, bo w jego miejscu zamieszkania nie ma alternatywy. Kiedyś odbije im się to wielką czkawką. Żeby stało sie to jak najszybciej. Takie postępowanie firmy powinno nazywać się wymuszeniem rozbójniczym. Łagodniej, jest to wyśmiewana w komunie "sprzedaż wiązana".

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.