Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy TP w 1Q07

Wyniki Grupy TP w 1Q07

WitekT 25 Kwietnia 2007 10:44

0 0

Skonsolidowany zysk netto Telekomunikacji Polskiej wzrósł w I kwartale 2007 roku do 518 mln zł z 505 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. Analitycy prognozowali zysk w pierwszym kwartale na poziomie 574,6 mln zł.

Zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2007 roku spadł do 784 mln zł z 877 mln zł, podczas gdy analitycy oczekiwali, że wyniesie 881,8 mln zł.

Spółka poinformowała, że zgodnie z jej wcześniejszymi przewidywaniami, po wprowadzeniu w I kwartale WLR oraz bitstream access, zwiększyła się presja po stronie przychodów. W wyniku tego przychody Grupy TP w I kwartale 2007 roku spadły do 4,44 mld zł z 4,56 mld zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 4,51 mld zł przychodów.

Wzrost przychodów z usług szerokopasmowych oraz opłat dostępowych z tytułu nowych umów WLR, a także zwiększenie się przychodów z ruchu nie zrównoważyły spadku przychodów z usług głosowych, wynikającego głównie z wypierania telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową. Rosnąca konkurencja spowodowała dodatkową presję na obniżanie cen usług telefonii stacjonarnej, co doprowadziło do spadku przychodów efektywnie o 76 mln zł rok do roku - napisano w komunikacie giełdowym.

(tys.)

1Q07

1Q06

POTS

8598

9265

ISDN 2B+D

901

969

ISDN 30B+D

267

251

WLR

161

0

Razem

9927

10485



TP podkreśla, że w segmencie usług szerokopasmowych w pierwszym kwartale 2007 roku, możliwość jednorazowego rozwiązania umowy na neostradę tp bez płacenia kary umownej miała niekorzystny wpływ na liczbę aktywacji netto w pierwszym kwartale.




(tys.)

1Q07

1Q06

ADLS

1760

1302

SDI

7

17

BSA

42

0

Razem

1809

1319



Prezes spółki Maciej Witucki podkreśla, że na wysokość przychodów grupy negatywnie wpłynęła zmiana otoczenia rynkowego grupy oraz działania regulatora.

Trwa strategiczna ocena Grupy TP, a w lipcu zaprezentujemy strategię średnioterminową grupy na lata 2007-2010. Jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zdeterminowani w naszych dążeniach do wprowadzenia bardziej agresywnej i skutecznej kultury sprzedaży oraz dalszego "odchudzenia" bazy kosztowej - powiedział cytowany w komunikacie Witucki.

TP SA prowadzi szereg działań zmierzających do kompensacji przychodów, których efekt powinien być widoczny już w drugim kwartale 2007 roku.

W bliskiej perspektywie trudno precyzyjnie przewidzieć wpływ warunków rynkowych oraz presji regulacyjnej na grupę w 2007 roku, chociaż prawdopodobnie ta presja będzie podobna jak w pierwszym kwartale. W tym kontekście podejmowanych jest wiele nowych działań, mających na celu ograniczenie efektu tych tendencji. Działania te obejmują między innymi promocję pakietów SMS, ofert łączących usługi głosowe z innymi, multimedialnych usług dodanych oferty abonamentowe "wszystko w jednym" - podano w komunikacie.

Zaprezentowana w marcu nowa struktura organizacyjna zakłada szerszą integrację telefonii stacjonarnej i komórkowej poprzez wyznaczenie wspólnych. Dodatkowe korzyści z reorganizacji kanałów sprzedaży i marketingu Grupy TP powinny być zauważalne począwszy od drugiego półrocza - dodano.

Źródło tekstu: PAP, Grupa TP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1. ~poznaniak  2007-04-25 11:02:53  host: 213-238-98-141.adsl.inetia.pl

    "agresywnej i skutecznej kultury sprzedaży" - agresywni i chamscy są zwłaszcza jak się wypowiada umowę TPSA, tylko czy to daje skuteczność? ;-)

  • 0

    2. ~issa  2007-04-25 11:13:29  host: azz48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ***poznaniak - zapraszam do Tepsopunktu w Jeleniej Górze. Oby wszyscy umieli na tak wysokim poziomie obsługiwać klienta i to zapewne za marne pieniądzę... Reklamacje rozpatrywane błyskawicznie , pisma z wyjaśnieniami , mimo iż o nic formalnie nie prosiłem (!), po prostu kultura i obsługa pierwsza klasa. Co agresywnej sprzedaży , w tym się zgodzę , że wciskanie produktów , abo , prepaid , internetu Orange jest dosyć intensywne.

  • 0

    3. ~poznaniak  2007-04-25 11:32:48  host: 213-238-98-141.adsl.inetia.pl

    ***issa: nie twierdzę, że nie ma wyjątków, ale mam ogromne doświadczenie co do Poznania. Doradzałem ponad 20 kolegom jak wypowiedzieć umowę TPSA na neostradę i byłem przy kilku wymówieniach w różnych telepunktach. W niektórych reakcje były na żenującym poziomie, nawet z tekstami, że "nigdy już internetu nie będzie pan miał", "TPSA wpisze na czarną listę klientów" itp. W pozostałych byli niemili, ale jeszcze jak na TPSA znośni. Podobne doświadczenia misli koledzy składając różne reklamacje, jeszcze przed "pamiętnymi walentynkami"!

  • 0

    4. ~issa  2007-04-25 12:05:28  host: azz48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hmmm , no trudno przypuszczac , ze takie osoby przyjmowali z otwartymi ramionami , jak i trudno uwierzyc , ze mowili to od siebie , bo to jednak umowe wypowiadalo sie TP a nie im , pewnie to byla odgorna taktyka zniechecajaco-zazstraszajaca. Niekiedy tez bywa tak , ze jaka miara (i kultura) mierzysz , taka i ci odmierza , a a wiem jacy chamscy potrafia byc tez i klienci , choc oczywiscie jak bylo w tym przypadku nie wiem. Wiem za to , ze niektorzy klienci traktuja takich pracownikow per "noga" , jak kije od miotly. Jak to zwykle bywa wszystko dziala w obie strony. Moze dlatego mnie zawsze obsluguja tam milo;)

  • 0

    5. ~issa  2007-04-25 12:09:53  host: azz48.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "zastraszajaca" oszywiscie.

  • 0

    6. ~  2007-04-25 12:15:38  host: 87-205-222-19.adsl.inetia.pl

    Strategia średnioterminowa na lata 2007-2010 będzie polegała na wprowadzeniu umów na 3-5 lat :)

  • 0

    7.  2007-04-25 12:17:57

    dla nas to mało istotne jakie TP ma wyniki,a rynek bardzo źle na to zareagował. Akcje TPSA spadają teraz o -3,62%

  • 0

    8. ~dt  2007-04-25 12:45:46  host: wap.plusgsm.pl

    Mowiac w skrocie tepsa kroi nas coraz mniej...

  • 0

    9. ~rino  2007-04-25 15:35:55  host: dvs237.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestym użytkownikiem tp i jegousług i należącej do grupy orange, jedyne w czym się zgadzam z prezesem to tym, że UKE blokuje ich oferty, ale nie popierym tego że lekceważy kokunkerencję. Pozatym jeszcze zgadzam się z tym czemu mają oni sprzedawać po niekorzystnej cenie usługi konkurencji, chyba że naprawdę za dużu żądają to wdedy rozumiem działanie UKE, ale bez parodi niech do tego podejdzie UKE a nie na siłę chce zniszczyć grupę, i to w różne głupie sposoby. Tak przy okazji mogli byście email

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-152-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.