Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy TP po 4Q2010

Wyniki Grupy TP po 4Q2010

LuiN 23 Lutego 2011 09:50

0 0

Grupa TP miała w 2010 roku 15,717 mld zł przychodu i tylko 108 mln zł zysku netto, względem 16,560 mld zł przychodu i 1,282 mld zysku netto w w 2009 roku.

W segmencie telefonii stacjonarnej przychody spadły w 2010 roku o 8,5% z 9,863 mld zł na koniec 2009 roku do 9,028 mld zł na koniec 2010 roku. Skorygowana marża EBITDA spadła o 1,1 pp w ujęciu kwartalnym do 36,3% oraz o 2,3 pp w ujęciu rocznym do 38,9%.

Łączna liczba klientów usług dostępu do Internetu wzrosła o 0,6%.W IV kwartale przywrócony został trend wzrostowy - baza powiększając się o 17 tys. klientów dała na koniec 2010 roku łącznie 2,286 mln klientów. Dodatni przyrost bazy to przede wszystkim efekt październikowych obniżek cen, o których szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Telekomunikacja Polska wciąż odczuwa tendencję do zmiany przez klientów usług telefonii stacjonarnej na telefonię komórkową. W 2010 roku baza klientów telefonii stacjonarnej (wraz z telefonią stacjonarną sieci Orange) skurczyła się o 10,3%, spadając z 7,076 mln do 6,346 mln klientów.

O 46% wzrosła baza klientów telewizji cyfrowej: z 372 tys. na koniec IV kwartału 2009 roku do 544 tys. na koniec 2010 roku.

Liczba linii głosowych:

POTS (mln)

ISDN 2B+D (tys.)

ISDN 30B+D (tys.)

WLR (tys.)

Razem (mln)

1Q06

9,265

969

251

0

10,485

2Q06

9,168

961

260

0

10,388

3Q06

9,053

954

268

0

10,275

4Q06

8,916

941

272

0

10,128

1Q07

8,598

901

267

161

9,927

2Q07

8,315

889

272

327

9,802

3Q07

8,065

858

275

460

9,658

4Q07

7,829

844

277

592

9,542

1Q08

7,557

822

279

664

9,323

2Q08

7,322

803

275

769

9,169

3Q08

7,117

784

279

855

9,037

4Q08

6,913

766

278

941

8,900

1Q09

6,691

754

276

1023

8,750

2Q09

6,481

734

271

1102

8,613

3Q09

6,274

712

269

1167

8,475

4Q09

6,068

701

264

1211

8,288

1Q10

5,895

682

264

1246

8,087

2Q10

5,742

665

265

1279

7,951

3Q10

5,536

646

266

1315

7,763

4Q10

5331

629

258

1351

7,569


Liczba linii internetowych:




ADSL (mln)

SDI (tys.)

BSA (tys.)

CDMA (tys.)

Razem (mln)

1Q06

1,302 17 0 0 1,319

2Q06

1,402 14 0 0 1,415

3Q06

1,542 11 0 0 1,553

4Q06

1,703 9 0 0 1,712

1Q07

1,760 7 42 0 1,809

2Q07

1,864 5 52 0 1,921

3Q07

1,948 4 91 0 2,043

4Q07

2,018 4 132 0 2,154

1Q08

2,076 3 192 0 2,271

2Q08

2,082 2 244 0 2,328

3Q08

2,087 2 296 0 2,385

4Q08

2,095 2 348 1 2,445

1Q09

2,115 1 388 16 2,521

2Q09

2,116 1 412 34 2,564

3Q09

2,102 1 431 53 2,611

4Q09

2,071 1 456 72 2,652

1Q10

2,039 1 490 88 2,680

2Q10

2,021 1 508 101 2,707

3Q10

2,003 1 515 121 2,742

4Q10

1,993 1 527 141 2,792


Ze 102 tys. w III kwartale do 130 tys. wzrosła w IV kwartale liczba klientów LLU (uwolniona lokalna pętla abonencka).

Udziały rynkowe, ARPU z usług szerokopasmowych i LLU:

ARPU (zł)

Udział w rynku pod względem liczby klientów

Udział w rynku pod względem przychodów

LLU (tys.)

1Q06

61,7 41,7% 50,3% 0

2Q06

60,5 42,3% 51,2% 0

3Q06

72,2 43,0% 51,4% 0

4Q06

56,6 43,6% 52,1% 0

1Q07

54,1 42,4% 51,5% 0

2Q07

52,2 42,5% 50,5% 0

3Q07

51,9 43,1% 50,7% 0

4Q07

52,6 43,5% 51,1% 0

1Q08

55,3 40,9% 50,0% 0,1

2Q08

54,8 40,4% 49,0% 0,2

3Q08

57,4 40,0% 49,8% 0,5

4Q08

58,3 39,4% 49,2% 1,6

1Q09

59,7 39,2% 49,5% 3,8

2Q09

60 39,0% 49,5% 7,9

3Q09

59,7 38,6% 48,9% 23,7

4Q09

59,8 37,5% 48,0% 51,6

1Q10

57,7 36,5% 46,6% 62

2Q10

56,6 36,1% 45,4% 76

3Q10

56,9 35,7% 44,8% 102

4Q10

55,8 35,2% 43,6% 130


IPTV (tys.)

VoIP (tys.)

Livebox (tys.)

1Q06

0 0 10

2Q06

0 2 29

3Q06

0 5 81

4Q06

3 14 148

1Q07

9 39 219

2Q07

19 71 275

3Q07

23 96 313

4Q07

40 132 346

1Q08

49 164 405

2Q08

54 176 441

3Q08

57 174 473

4Q08

69 168 510

1Q09

86 162 582

2Q09

95 156 614

3Q09

107 174 645

4Q09

109 263 702

1Q10

111 123 727

2Q10

113 143 741

3Q10

114 140 760

4Q10

115 137 778


WLR (Wholesale Line Rental - hurtowa odsprzedaż usług abonamentowych) i WLL (Wireless Local Loop - bezprzewodowa pętla lokalna) w ramach PTK Centertel, w tys.

WLR

WLL

1Q09

3,3 0

2Q09

16,7 0

3Q09

30 0

4Q09

44 0

1Q10

50 2

2Q10

67 12

3Q10

84 20

4Q10

100 26

Źródło tekstu: Grupa TP     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1. ~  2011-02-23 10:06:30  host: chaos.tpnet.pl

    Mam pytanie. Jak odnoszą się informacje o ilości pozyskanych klientów usług szerokopasmowych przez TPSA w 4 kw. według analityków do zaprezentowanych dzisiaj? To co widzę w tabeli to spadek ilości klientów a nie wzrost. Jednak według tabeli TPSA straciła 10 tys. klientów usługi ADSL. Nawet doliczenie wzrostu w Orange BSA (+7 tys.) niewiele pomaga. Jedynie wzrost w CDMA (+2- tys.) jest znaczący, ale to już nie jest usługa kablowa a do tego trudno ją nazwać szerokopasmową, gdy limit transfery wynosi 3GB a prędkość spada poniżej 1Mb/s.

  • 0

    2. ~  2011-02-23 10:10:51  host: chaos.tpnet.pl

    CDMA wzrosło o 20 tysięcy. Czyli nawet w ten nieuczciwy sposób bilans wynosi jedynie ok. 17 tysięcy. Analitycy podawali, że nawet nawet 40 tys. Za to Netia na samym LLU mogła zyskać nawet 27 tysięcy użytkowników. Tylko nie wiadomo jaka ich ilość dotyczy migracji z BSA. Ale ilość klientów z BSA także wzrosła, gdzie na pewno Netia także miała swój udział ponad 50% udział.

  • 0

    3.  2011-02-23 11:02:06

    Czy ja dobrze rozumuję że TP z 7,5 mln. klientów uzyskała 9 mld. przychodu w 2010 r. a Play z 5,8 mln. ( 5,1 mln. plus chyba 700 tys. internetowych ) osiągnął 2 mld. ?

  • 0

    4. ~  2011-02-23 11:13:39  host: chaos.tpnet.pl

    @3. Nie do końca z 7,5 mln, gdyż abonentów usług szerokopasmowych po kablu mają jeszcze 2,651 mln (bez CDMA). Czyli w sumie około 10 mln. Do tego nie oferują usług w systemie pre-paid a ARPU wynosi lekko ponad 50 złotych. Dzięki temu mają wskaźnik EBITDA na poziomie 38,9%. Takimi wynikami nie może się poszczycić nawet telefonia komórkowa.

  • 0

    5. ~  2011-02-23 11:34:02  host: 77-254-171-160.adsl.inetia.pl

    ja potwierdzam swoim przykładem tendencję - zlikwidowałem telefon stacjonarny u TP na rzecz stacjonarki na zasięgu komórkowym, a internet współdzielę ze znajomym ;)

  • 0

    6.  2011-02-23 11:34:28

    @4 ale te 2,651 mln. to Ci sami klienci w grupie 7,5 mln. bo żeby mieć internet muszą mieć linię głosową ? W Playu niekoniecznie. Mimo wszystko duże dysproporcje choć to inne technologie.

  • 0

    7. ~stk  2011-02-23 11:42:41  host: 77-253-228-158.ip.netia.com.pl

    nie rozmumiem tych wyników niby tp podaje np BSA badz WLR jako swoich klientow to sie qpy nie trzyma

  • 0

    8. ~  2011-02-23 12:49:01  host: gaja.tpnet.pl

    @6. Albo mogą korzystać z zawieszenia linii lub płacić za utrzymanie linii. Za to w Play najbardziej opłacalną opcją korzystania z Internetu jest zakup 10GB za 45 złotych, gdy jest się ich abonentem. Zresztą Play liczy dla każdej usługi swoich abonentów oddzielnie. Dla tego tak samo trzeba liczyć w TPSA, aby chociaż w przybliżeniu móc te firmy porównywać.

  • 0

    9. ~  2011-02-23 12:51:30  host: gaja.tpnet.pl

    @7. Gdyż pośrednio, a nawet bezpośrednio jeżeli chodzi o kable, są ich klientami. Operator alternatywny płaci opłatę hurtową za możliwość podłączenia klienta po infrastrukturze TSPA. Obojętne czy jest to WLR, BSA czy LLU. Opłaty są. Czyli przychody dla TPSA również.

  • 0

    10. ~fan  2011-02-23 16:27:37  host: mail137.anonymouse.org

    już niejednokrotnie na tym forum padła informacja, ze jednym z najlepszych klientów TP jest ... Netia (płaci ogromne opłaty hurtowe i stąd te olbrzymie przychody i marża za usługi dla operatorów a nie tylko dla klientów indywidualnych)

  • 0

    11. ~Antyk  2011-02-24 09:21:04  host: 195.116.43.116

    Analitycy nieźle się przejechali z tymi swoimi prognozami. Mimo obniżek TP nadal traci klientów na ADSL!

  • 0

    12. ~tp  2011-02-24 10:33:38  host: 178-36-81-159.adsl.inetia.pl

    ponad 700 tys osób w 2010 zrezygnowało z telefonu stacjonarnego w TP brawo

  • 0

    13. ~jachu  2011-02-27 20:03:20  host: 178-37-165-186.adsl.inetia.pl

    @12 nie ma się co dziwić, jeśli chodzi o klientów indywidualnych to TP nie ma nic sensownego do zaoferowania, co innego w Netii a tym bardziej jeśli mówimy o klientach biznesowych. W tym segmencie Netia bije na głowę TP, a indywidualni mają masę innych wyborów, komórki, VoIP itd.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.