Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy TP po 3Q2007

Wyniki Grupy TP po 3Q2007

WitekT 25 Października 2007 07:36

0 0

Grupa TP miała w III kwartale 4,647 mld zł przychodu i 644 mln zł zysku netto. To odpowiednio mniej o 1,8% oraz 3% niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Narastająco, po III kwartałach 2007 roku, Grupa TP miała 13,594 mld zł przychodów i 1,657 mld zł zysku netto. To odpowiednio mniej o 2,5% oraz 3,3% niż w pierwszych 9 miesiącach zeszłego roku.

Wyniki Grupy TP okazały się stosunkowo odporne na skutki decyzji regulacyjnych. Ogółem, przychody Grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach zmniejszyły się o 2,5%, przy czym w III kwartale (spadek o 1,8%) widoczna jest lekka poprawa w porównaniu z I półroczem (spadek o 2,8%). Szacuje się, że bez uwzględnienia wpływu decyzji regulacyjnych, zmiana przychodów Spółki byłaby dodatnia. Wzrost przychodów w segmencie telefonii komórkowej (o 6,2%) częściowo zrównoważył spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej (o 8,2%) - napisała firma w komunikacie.




Liczba linii głosowych:

(tys.)

3Q07

3Q06

POTS

8065

9053

ISDN 2B+D

858

954

ISDN 30B+D

275

268

WLR

460

0

Razem

9658

10275


Zgodnie z szacunkami Grupy TP, w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy rynek usług szerokopasmowych zwiekszył się jedynie o 6,2%, co było spowodowane spowolnieniem wzrostu popytu oraz presja cenowa wynikająca z wprowadzenia w ofertach BSA schematu cenowego z upustem względem cen detalicznych. Podobnie wskaźnik penetracji dla gospodarstw domowych na dzień 30. września 2007 roku wynosił 32,1%, co wskazuje na wyraźne spowolnienie tempa wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spośród siedemnastu operatorów, którzy podpisali umowy o hurtowej odsprzedaży dostępów szerokopasmowych (BSA), sześciu wprowadziło już w tym roku swoje oferty. Spowodowało to presje cenowa i przyczyniło się do migracji około 91 tys. klientów (z czego 38 tys. w III kwartale). TP udało się skutecznie obronić udział w rynku narastająco pod względem aktywacji brutto na poziomie 45% w trzecim kwartale, co przełożyło się na wzrost liczby klientów usług szerokopasmowych TP o 26% (rok do roku). Jednak wskaźnik ARPU dla usług szerokopasmowych zmniejszył się w pierwszych dziewięciu miesiącach o 21,5%. W efekcie, przychody zwiększyły się o 4,2%, co oznacza znaczne spowolnienie.

Liczba linii internetowych:

(tys.)

3Q07

3Q06

ADSL

1948

1543

SDI

4

11

BSA

91

0

Razem

2043

1554

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • 0

    1.  2007-10-25 10:13:01

    Wow. Niezły spadek. Milion linii głosowych w ciągu roku. Jedynie ratuje ich jeszcze Internet...

  • 0

    2.  2007-10-25 10:13:45

    No fakt, że połowa z miliona przeniosła abonament do innego operatora.

  • 0

    3.  2007-10-25 13:43:16

    Ale i tak mnie ten trend cieszy:) Spadku lini i w efekcie przychodów

  • 0

    4. ~pezz  2007-10-25 14:28:38  host: ena83.internetdsl.tpnet.pl

    ich koniec jest bliski. Zostanie im isdn 30 i wlr i sie nauczą szanować konkurencję

  • 0

    5. ~dt  2007-10-25 15:47:31  host: wap.plusgsm.pl

    Podoba mi sie ostatnie zdanie z ktorego jasno wynika to co wie kazdy. Spadek cen za internet nie oznacza spadku przychodu z tej uslugi globalnie! Nizsza cena=wiecej klientow! Zakreslcie to sobie i oprawcie w ramke Tepsiarze!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-232-99.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.