Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy TP po 1Q2011

Wyniki Grupy TP po 1Q2011

WitekT 21 Kwietnia 2011 11:11

0 0

W I kwartale Grupa TP zanotowała przychody na poziomie 3,729 mld zł (spadek 3,7% w porównaniu do I kwartału zeszłego roku) i 398 mln zł zysku netto (spadek o 14,2%). Przychody z segmentu telefonii stacjonarnej wyniosły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 2,131 mld zł (spadek o 7,8%).

Notujemy stałe postępy na polu komercyjnym, utrzymując solidny przyrost liczby klientów telefonii komórkowej i usług TV. Nasza baza klientów dostępu do Internetu wzrosła znacząco trzeci kwartał z rzędu i choć ścieżka wzrostu nie odpowiada jeszcze naszym ambicjom, to wyniki potwierdzają prawidłowość decyzji o wprowadzeniu obniżek cen w październiku 2010 roku, które przyniosły trwałą poprawę dynamiki wzrostu liczby klientów - powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Liczba linii głosowych:

POTS (mln)

ISDN 2B+D (tys.)

ISDN 30B+D (tys.)

WLR (tys.)

Razem (mln)

1Q10

5,895

682

264

1246

8,087

2Q10

5,742

665

265

1279

7,951

3Q10

5,536

646

266

1315

7,763

4Q10

5,331

629

258

1351

7,569

1Q11 5,163 601 255 1373 7,537

Liczba linii internetowych:

ADSL (mln)

BSA Centertel (tys.)

CDMA (tys.)

Razem TP (mln)

LLU (tys.)

BSA (tys.)

1Q10

2,040 134 88 2,262 3,8 356

2Q10

2,022 138 101 2,261 7,9 370

3Q10

2,004 144 121 2,269 23,7 371

4Q10

1,994 151 141 2,286 51,6 376
1Q11 1,988 155 154 2,297 62 375





Udziały rynkowe, ARPU z usług szerokopasmowych i telewizyjnych:

ARPU (zł)

Udział w rynku pod względem liczby klientów

Udział w rynku pod względem przychodów

1Q10

57,7 36,5% 46,6%

2Q10

56,6 36,1% 45,4%

3Q10

56,9 35,7% 44,8%

4Q10

55,8 35,2% 43,6%
1Q11 54,6 34,8% 43,6%


IPTV (tys.)

DTH (satelita)

VoIP (tys.)

Livebox (tys.)

1Q10

111 306 123 727

2Q10

113 340 143 741

3Q10

114 383 140 760

4Q10

115 428 137 778
1Q11 113 464 137 785


WLR i WLL (ang. Wireless Local Loop - bezprzewodowa pętla lokalna) w ramach Centertela:

(tys.)

WLR

WLL

1Q10

50 2

2Q10

67 12

3Q10

84 20

4Q10

100 26

1Q11

111 34

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 12
  • 0

    1. ~  2011-04-21 11:37:04  host: z06-01.opera-mini.net

    widac spadek w bsa, czyli ludzie docenilui tansza neostrade i olali beznadziejna netie. wynik na llu dobry, ale tam jest lepsza, niz na bsa oferta. Xiekawe czy te ichnie kropkowe bajanie zmieni trend spadkowy na bsa.

  • 0

    2. ~  2011-04-21 11:44:53  host: 212.160.172.70

    @1 Popatrz na sume BSA i BSA centertela. Ogólnie ilośc tych usług się zwiększyła. Neostrad ubyło wiec nie wiem skąd wniosek, że abonenci ja docenili.

  • 0

    3. ~Duduś  2011-04-21 11:58:38  host: 178.180.59.248.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Widać, że nic tepsie nie pomaga. Ani zniesienie retail minus, ani obniżki cen, ani Serce i Rozum. Klientów Neo ubywa wprost proporcjonalnie do nakładów reklamowych.

  • 0

    4. ~  2011-04-21 12:21:43  host: 178-36-53-200.adsl.inetia.pl

    Każdy ma swoje preferencje. Wg. mnie jeśli tylko TP przestałoby byc operatorem zmuszonym do świadczenia usługi powszechnej, wtedy dopiero pokazaliby co potrafią. A tak każdy cennik musi zatwierdzić UKE więc jaki to wolny rynek, a firma jakby nie patrzeć prywatna, ktos ja przecież sprzedał FT.

  • 0

    5. ~  2011-04-21 12:24:52  host: 77-255-30-27.adsl.inetia.pl

    @2 - dynamika

  • 0

    6. ~tomada  2011-04-21 12:58:13  host: dpw68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 jeżeli spojrzeć na wyniki usługi TV, to można stwierdzić wręcz coś odwrotnego. Spadek cen, reklamy z Sercem i Rozumem, choćby te ostatnie mówiące o szybkiej Neostradzie i rozszerzonym pakiecie podstawowym, najwidoczniej wzbudziły zainteresowanie klientów Tepsy. Ilość użytkowników rośnie, i pewnie w najbliższym czasie będzie podobnie.

  • 0

    7. ~  2011-04-21 14:09:22  host: 31.41.144.41

    @6. Ale to dotyczy jedynie DTH (satelita), IPTV spada :(. Gdyby nie TV to najpewniej ADSL w TPSA byłoby jeszcze mniej. Czyli Witucki miał nosa ;). Szkoda tylko, że to nie do końca jest telekomunikacja :(.

  • 0

    8. ~  2011-04-21 15:00:52  host: 77-253-244-156.adsl.inetia.pl

    4 - no pewnie żeby pokazali, np. poprzez podwyżki abonamentów, likwidacje wielu linii, wywalenie pracowników do firm zewnętrznych i większe wypłaty dywidend.

  • 0

    9. ~  2011-04-21 16:34:09  host: etr.net.pl

    Chyba cieżko innym opom "walczyć" z zasiegiem, ktore ma cdma i dobrze się sprawuje (bazuje na opiniach z netu). Zobaczymy co z tego wyjdzie w następnym kwartale. Poki co w mobilnym, to chyba ta siec ma ofertę jedną z najciekawszych.

  • 0

    10. ~  2011-04-21 16:41:38  host: etr.net.pl

    A pro po mobilnego internetu, bo jeżeli chodzi o neo to wszystko jasne: inwestują, rozwijają, rozbudowują. Ale mam pytanie: jak oceniacie mobilny internet w Orange?? Jak jest z pakietami netowymi? korzystacie z orange world czy orange free??

  • 0

    11. ~  2011-04-22 10:08:06  host: public-gprs201870.centertel.pl

    Tylko 732000 lini POTS mniej. Liczyłem na milion mniej. Ludzie na ten ADSL się nie rzucają mimo obniżki cen. Pewnie korzystają Ci którzy nie mają innej alternatywy. Czas likwidować ten skansen.

  • 0

    12. ~paciorek  2011-04-22 20:29:23  host: gaja.tpnet.pl

    Nie jest tajemnicą Poliszynela, że w końcu ceny Neostrady poszły w dół oczywiście z korzyścią dla Klientów. Sam korzystam z Neo i jestem ogólnie zadowolony z jakości usług i napraw (tu się dużo poprawiło). Niech inwestują w rozwój sieci światłowodowych. A co do Centka (czyt. Orange), niech dalej rozwijają sieć HSPA+ - będzie ciekawie. Co do CDMA - wiadomo kiedyś Centek posiadał sieć (i jeszcze kilka użytkowników jest tej analogowej sieci). Pozostały nadajniki, więc nie musieli aż tak inwestować w nadajniki CDMA. Oferta Orange FREE jest niezła. Szkoda, że będąc Klientem jednej i drugiej sieci nie ma się zniżek, ale może wkrótce...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.