Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 4Q2016

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 4Q2016

LuiN 16 Marca 2017 07:20

8 6

las zielen jesien

W IV kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,535 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 342 mln zł (roczny wzrost o 47,7%). EBITDA całej Grupy wyniosła 902 mln zł, a marża EBITDA 35,6%.

Na koniec roku grupa miała 5,883 mln klientów kontraktowych (spadek o 0,6% w skali roku), którzy opłacali łącznie 13,255 mln usług (+5,1%). Wraz z ofertą prepaid łączna liczba usług (RGU) wyniosła 16,525 mln i była wyższa o 0,3% od tej przed rokiem. Średni przychód na klienta (ARPU) w przypadku usług kontraktowych wyniósł 90,70 zł miesięcznie i był o 2,7% wyższy niż przed rokiem, w ofercie prepaid średnia miesięczna opłata za usługę wyniosła natomiast 19,20 zł (+3,8%).




2016 rok grupa zakończyła z bazą liczącą (różnica r/r):
  • 6 730 427 kart SIM w usługach abonamentowych (+3,3%),
  • 1 757 742 kart SIM z ofertą mobilnego Internetu (+10,2%),
  • 2 972 443 kart SIM w ofercie przedpłaconej (-17,2%; ubytek 619 293 kart SIM w skali roku),
  • 218 589 kart SIM w ofercie przedpłaconej mobilnego Internetu (-5,5%).

Daje to łącznie 11 679 201 aktywnych kart SIM, względem 11 934 404 na koniec 2015 roku. Oznacza to niewielki spadek na (poziomie 2,14%), pomimo dużego, negatywnego wpływu ustawy antyterrorystycznej na rynek prepaid. Ubytki w prepaidzie zniwelował częściowo wzrost w segmencie abonamentów mobilnego Internetu.

Z oferty łączonej smartDOM na koniec 4Q16 korzystało 1 306 463 klientów, co stanowi 27,9% wzrost w skali roku (o 285 291). Łączna liczba usług w tym programie wyniosła 3 870 173 (wzrost o ponad 831 tys.; +27,4%), a na jednego klienta przypadają średnio 3 usługi.

Smartfony niemal zupełnie wyparły już telefony tradycyjne w procesie sprzedażowym. Na koniec IV kwartału z tego typu urządzeń korzystało już ponad 63% klientów Grupy Cyfrowy Polsat. W styczniu 2017 roku zasięg LTE grupy docierał do 99% populacji kraju, a HSPA/HSPA+ do prawie 100% populacji Polski.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat, wł     
Źródło zdjęć: pixabay

Dodaj do:

Tagi: cyfrowy polsat | plus | 4q2016 | wyniki | polkomtel

w sumie: 26
  • 2

    7. ~  2017-03-16 09:43:09  host: n09-04-07.opera-mini.net

    6, przeciez to twoja byla swiezo po podziekowaniu ci za wspolprace.

  • 0

    8. ~Maciek  2017-03-16 09:59:25  host: n10-03-06.opera-mini.net

    63 % ma smarfony, to i tak mało zważywszy, że normalnych klasycznych i nowoczesnych telefonów po prostu nie ma. Albo smart albo hebel.

  • -1

    9. ~Ernest  2017-03-16 10:09:45  host: public-gprs682806.centertel.pl

    @4 Nie mowie ze nie ma tam tez dobrych ofert. Ale wiekszosc jest kiepskich, a dobryh trzeba szukac lub sie o nie prosic. Z reszta teraz to juz chyba wszedzie tak jest, bo najwiekszy zarobek na szarym Kowalskim bez znajomosci tematu. U zygmunta drazni mnie podejrzana przeszlosc w prl i tylko tyle. W Orange nawet nie wiem kto jest wlascicielem, ale oferte w grudniu dali mi ultra dobra. No limit, 10gb, 400min i jakis pakiet w roamingu UE, 100min miedzynarodowych, spotify za free przy abo 6x 0zl + 18x 90zl, 30zl aktywacja i 250zl za lg g5 + modul foto. Opchniety tel na czysto za 1700zl i abo wyszlo 8,33zl miesiecznie w rozlozeniu na 24m. Takie oferty biore w ciemno. Poki co jestem bardzo zadowolony :)

  • 0

    10. ~gość  2017-03-16 10:40:00  host: public-gprs178841.centertel.pl

    Jest to realne żeby z prepaida pozyskiwali miesięcznie ponad 19zł? Wydaje się to naciągane mocno.

  • 0

    11.  2017-03-16 10:59:59

    @10. Tak. Nie patrz na siebie ani innych użytkowników Telepolis.

  • 0

    12. ~gość  2017-03-16 11:11:00  host: public-gprs178841.centertel.pl

    @11 Patrzę statystycznie, tak jak oni podają, uśrednione. Dalej niewiarygodne chociażby w porównaniu do pozostałych opów.

  • 0

    13. ~oko  2017-03-16 11:38:15  host: 4.net.igaz.net

    Plus/CP to korony przykład że solorz potrafi się wsłuchać w głos rynku, sprzedając słabe jakościowo usługi za pozornie przystępną cenę połączoną ze skomplikowanym systemem powiązań rabatowych w dużej grupie usług łączonych, tzw pułapka "niskiego rachunku" gdzie klient w myśl że "oszczędza" poprzez nabywania niepotrzebnych usług - a jak już zauważy że przepłaca wycofanie się z takiej układanki usługowo/towarowej często jest zbyt trudne dla kowalskiego. Tak się własnie buduje majątek na dojeniu "ciemnej" masy - jeszcze pół biedy jak by za tym szła jakość a tak mamy syfiaste LTE, najgorszą jakość TV, nieatrakcyjne mobile plus jeszcze 7 innych usług gdzie CP/P jest jedynie reselerem więc nie ma całkowicie wpływu na ich jakość - a na koniec BOK który ma obsługiwać te 9 usług to dopiero porażka. Ale smutne jest że ten model biznesowy tak dobrze sprawdza się w naszym kraju

  • 0

    14. ~pabloki  2017-03-16 11:47:06  host: 188.146.134.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    12 skoro virgin ma też wysoki przychód z pre paid to dlaczego plus nie miałby mieć skoro raportuje tylko aktywne 90 dniowe karty z ruchem przy cenie pseudo no limtu na karte w plus za 34 zł( w tym 200 min na stacjonarne za 5 zł) a jak ludziom malo intenetu to kupują i przychód rośnie.

  • 0

    15.  2017-03-16 12:11:24

    @14. Pabloki, sporo abonentów nie ma żadnego no limitu. Siedzą na średniowiecznej taryfie i tam kasa leci, wydają na rozmowy w sieci więcej niż warty jest opisany przez Ciebie no limit.

  • 1

    16.  2017-03-16 12:15:18

    Plus ma chyba najbardziej lojalnych karciarzy. Z drugiej strony ci karciarze siedzą w starych taryfach i nie wiedzą co to bez limitu na kartę. Dzwonią głównie do Plusa, bo tak się nauczyli od czasów swojaków.

  • 0

    17. ~Sławków  2017-03-16 12:29:10  host: user-94-254-177-8.play-internet.pl

    Sprzedałem sąsiadce ok16 lat temu telefon z kartą simplus, jakoś w wakacje chciała przenieść nr bo dużo płaci, ale nie mogła bo karta była zarejestrowana na mnie, pojechaliśmy razem do salonu żeby przepisać nr, a przy okazji Pan z obsługi wyjaśnił że jest stara taryfa-ustawił nową i nie ma już potrzeby przenosić nr.

  • 2

    18. ~  2017-03-16 12:30:27  host: aeaf239.neoplus.adsl.tpnet.pl

    13, rozwiniesz tę kwestię o "najgorszej jakości TV"? Może być zabawnie :)

  • 0

    19. ~pabloki  2017-03-16 12:34:04  host: 188.146.10.234.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    15 Patryk rozumiem że chodzi Ci o abonentów na kartę? bo ja odniosłem sie do wyników w prepaid.

  • 0

    20.  2017-03-16 12:48:50

    Prepaid to karta. Chodziło mi o kartę.
    Przykład tego o czym pisze masz w komentarzu 17

  • 0

    21. ~Maciek  2017-03-16 18:53:35  host: 031011129215.dynamiz-zab-04.vectranet.pl

    Grupa ma się bardzo dobrze. Myślę, że spory przychód Cyfrowego Polsatu bierze się głównie stąd, że ludzie korzystają ze smart domu. Kiedyś mówiono, że ponad 1 milion ludzi łączy usługi w CP. A to było dawno temu, więc nie wiem, czy to nie będzie już ze 2 razy tyle/.

  • 0

    22. ~Tom  2017-03-16 19:08:37  host: 078088137210.jeleniagora.vectranet.pl

    Skąd Plus ma tak wysokie ARPU abonamentowe? Z abo 90 pln a Play przykładowo 39 pln. Chyba tak mocno kroją swoich klientów a Ci płacą tyle z przyzwyczajenia. Dobrze, że jest coraz więcej ofert na kartę, gdzie za 25 pln jest do syta. Ale o tych ofertach w salonach się nie mówi.

  • 0

    23.  2017-03-16 21:37:12

    22 - trzeba czytać... Przy nasyceniu RGU na jednego klienta 2,25 - wszystko jest w normie ;-)

  • 1

    24. ~ola  2017-03-16 23:31:13  host: public-gprs386170.centertel.pl

    WSZYSCY do PLUSA i na umowy 36mc i kolejne umowy aby sie uwiązać - luz będzie w innych :)

  • 1

    25.  2017-03-17 10:38:11

    Cyprowy Polsat ma się dobrze i jeszcze misio ze strzykawką "dopinguje". Brawo Ty, ale nie Ja.

  • 0

    26. ~Przemo  2017-03-26 18:09:39  host: 195.117.154.135

    Tzw. standard - znakomite wyniki, powiększająca się baza abonentów i coraz lepsza sprzedaż usług. Polsat radzi sobie od wielu lat znakomicie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-72-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.