Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2017

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2017

LuiN 9 Listopada 2017 09:19

10 5

grupa polsat

Na koniec III kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,4 mln aktywnych usług, z czego 11,46 mln stanowiły oferty komórkowe.

W III kwartale 2017 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała wzrost w ujęciu rocznym we wszystkich segmentach ofert abonamentowych:
  • telewizja - o 4,3% - do 4 882 505,
  • telefonia komórkowe - o 3,8% - do 6 864 787,
  • Internet - o 3,5% - do 1 782 872.
Jednocześnie jednak o 1,2% spadła liczba samych klientów postpaid osiągając 5 791 841.

W efekcie, na statystycznego klienta abonamentowego Grupy przypadało na koniec września 2,34 usługi, względem 2,22 przed rokiem. Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec III kwartału 82,4% wszystkich usług, w stosunku do 78,7% przed rokiem. Przy tym ARPU spadło z 88,6 do 88,4 zł.




W ofercie prepaid Cyfrowy Polsat pochwalić może się jedynie wzrostem o 18,7 tys. liczby oferty telewizyjnej. Telefonia komórkowa i mobilny Internet to już jeden wielki spadek:
  • telefonia komórkowa - o 18,6% - do 2 623 950 (ubytek 599 274 kart SIM),
  • Internet - o 25,9% - do 192 584 (ubytek 67 183 kart SIM).
Co przy tym warto zauważyć, ARPU na GRU wzrósł w ofertach na kartę o 8 w ujęciu rocznym, osiągając 20,2 zł - to korzystny efekt czyszczenia bazy prepaid z tych "jednorazowego użytku".

Łączny przychód Grupy wyniósł 2,391 mld zł i był o 0,7% wyższy niż przed rokiem. Jednocześnie EBITDA spadła o 0,7% do 851 mln zł, a marża EBITDA o 0,5 p.p. do 35,6%. Zysk netto Grupy wniósł na koniec kwartału 235 mln zł i był o 4,9% niższy od tego przed rokiem.

W pierwszych trzech kwartałach klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 525 PB danych, czyli o 49% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | plus | cyfrowy polsat | 3q2017

w sumie: 14
  • -3

    1. ~Abonent Polskiej Sieci Plus  2017-11-09 10:38:41  host: apn-31-0-33-161.dynamic.gprs.plus.pl

    Brawo brawo brawo !!!

  • 2

    2. ~sid  2017-11-09 10:46:25  host: 91.227.67.70

    @1
    Z czego tu sie cieszyć ? Że CP wpadł w stagnację? A nawet powoli się kurczy ?

  • -2

    3.  2017-11-09 10:56:37

    W porównaniu kwartał do kwartału a nie rok do roku (LuiN kwartał do kwartału porównuje wyniki T-Mobile a rok do roku CP w dzisiejszych newsach) wszystko jest na plusie:
    Abonament głosowy: +53788 kart SIM
    Abonament data: +9866 kart SIM
    Karta głosowa: +7358 kart SIM
    Karta data: +12058 kart SIM

  • -2

    4.  2017-11-09 11:22:13

    Ten "jeden wielki spadek prepaid" w skali rok do roku w przypadku Plusa to 0,666 mln kart SIM, w przypadku T-Mobile to 1,180 mln kart SIM.

  • 1

    5.  2017-11-09 12:07:08

    @3, Patryk7588 - mam przed sobą tabelę z pressa CP z porównaniem Rok-do-roku. Wzrosty podane zostały według tej tabeli.

  • 0

    6. ~thx  2017-11-09 12:36:03  host: ip-5-172-238-121.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Wzrost użytkowników Internetu mobilnego, a z rozbudową sieci są 100 lat za murzynami. Już nawet na wsi tak kolorowo nie jest, bo wciskają każdemu ODU-IDU, nadajniki pomału nie wyrabiają, zapchana sieć, transfery wypadają coraz gorzej.

  • -1

    7.  2017-11-09 13:09:45

    @5. LuiN. Nie twierdzę że podałeś złe dane, chodziło mi tylko że w newsie o Tym dane są q/q a w powyższym r/r.
    W komentarzu dodałem dane q/q CP aby łatwiej porównać dane tych dwóch operatorów.

  • 0

    8. ~pabloki  2017-11-09 14:26:07  host: apn-46-76-100-182.dynamic.gprs.plus.pl

    zgłaszam wniosek o tabelę . ciężko mi się czyta bez tabeli. wogóle mało danych jak dla mnie.

  • -1

    9. ~antyplus  2017-11-09 20:14:06  host: user-94-254-132-246.play-internet.pl

    ohoo grubo ponas pół miliona mniej kart, ludzie zmądrzeli?

  • 0

    10. ~Punk  2017-11-09 22:14:11  host: apn-46-169-143-6.dynamic.gprs.plus.pl

    Niedługo im ubędzie o kolejnego klienta, a w następnym roku może i kolejnych 2 bo znajomi też mają zrezygnować.

  • 0

    11. ~ad.2  2017-11-10 09:12:06  host: 89-74-62-39.dynamic.chello.pl

    Poniewaz internet ich nie działał u mnie a tylko usluga rozmowy. Mam modem3G oraz smartfon tez na 3G i na obu nie bylo internetu a pakiet takowy wykupiłem.

  • 1

    12. ~Szkab  2017-11-12 11:43:13  host: 037008230052.dynamic-zab-07.vectranet.pl

    I oby tak dalej! ;) Trzeba wspierać polskie firmy :) Telewizję już u nich mam, jak się skończą umowy z telefonem i internetem to też się do niech przeniosę.

  • 2

    13. ~Robert  2017-11-13 14:03:02  host: 31-134-51-182.telico.pl

    Bardzo dobra informacja i bardzo dobre usługi ma Cyfrowy Polsat - a SmartDom to naprawdę dobry pomysł na oszczędności - sam mam i korzystam, nie narzekam, bo jest dobrze.

  • -1

    14. ~mirekb  2017-11-16 13:48:35  host: public-gprs358662.centertel.pl

    szkoda ze najistotniejszej informacji nie podaliscie-refarming czesci pasma 900gsm i 2100umts pojdzie w przyszłym roku na lte..czyzby rok pełen "awarii sieci" sie szykował?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-221-13.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.