Na koniec III kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,4 mln aktywnych usług, z czego 11,46 mln stanowiły oferty komórkowe.
Na koniec III kwartału Cyfrowy Polsat miał 16,4 mln aktywnych usług, z czego 11,46 mln stanowiły oferty komórkowe.
W III kwartale 2017 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała wzrost w ujęciu rocznym we wszystkich segmentach ofert abonamentowych:
- telewizja - o 4,3% - do 4 882 505,
- telefonia komórkowe - o 3,8% - do 6 864 787,
- Internet - o 3,5% - do 1 782 872.
Jednocześnie jednak o 1,2% spadła liczba samych klientów postpaid osiągając 5 791 841.
W efekcie, na statystycznego klienta abonamentowego Grupy przypadało na koniec września 2,34 usługi, względem 2,22 przed rokiem. Usługi abonamentowe Grupy stanowiły na koniec III kwartału 82,4% wszystkich usług, w stosunku do 78,7% przed rokiem. Przy tym ARPU spadło z 88,6 do 88,4 zł.
W ofercie prepaid Cyfrowy Polsat pochwalić może się jedynie wzrostem o 18,7 tys. liczby oferty telewizyjnej. Telefonia komórkowa i mobilny Internet to już jeden wielki spadek:
- telefonia komórkowa - o 18,6% - do 2 623 950 (ubytek 599 274 kart SIM),
- Internet - o 25,9% - do 192 584 (ubytek 67 183 kart SIM).
Co przy tym warto zauważyć, ARPU na GRU wzrósł w ofertach na kartę o 8% w ujęciu rocznym, osiągając 20,2 zł - to korzystny efekt czyszczenia bazy prepaid z tych "jednorazowego użytku".
Łączny przychód Grupy wyniósł 2,391 mld zł i był o 0,7% wyższy niż przed rokiem. Jednocześnie EBITDA spadła o 0,7% do 851 mln zł, a marża EBITDA o 0,5 p.p. do 35,6%. Zysk netto Grupy wniósł na koniec kwartału 235 mln zł i był o 4,9% niższy od tego przed rokiem.
W pierwszych trzech kwartałach klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 525 PB danych, czyli o 49% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat