Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2014

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 3Q2014

orson_dzi 13 Listopada 2014 09:06

6 2

Na koniec września Polkomtel miał 11,74 mln aktywnych kart SIM, w tym 6,617 mln w ofertach abonamentowych, 1,268 mln usług Internetu mobilnego i 3,855 mln w systemie prepaid.

Cała grupa odnotowała w III kwartale 2,42 mld zł przychodu, EBITDA na poziomie 910 mln zł i marżę EBITDA w wysokości 37,6%. Zysk netto wyniósł 48 mln zł. Na koniec kwartału grupa miała 6,184 mln klientów kontraktowych, z których każdy korzystał średnio z 1,98 usługi, a ARPU na klienta wyniosło 86,5 zł. W skali roku spadła liczba aktywnych umów telefonii komórkowej z 6,862 mln, do 6,617 mln, natomiast liczba klientów prepaid spadła z 4,475 mln, do 3,855 mln. Przypomnijmy, że od II kwartału Polkomtel postanowił prezentować też liczbę aktywnych kart stosując 90-dniową definicję aktywności kart SIM (standard Komisji Europejskiej), obok dotychczasowego, stosowanego powszechnie w Polsce raportowania 12-miesięczniej ważności kart. Według nowego raportowania, za aktywną kartę SIM w systemie prepaid uznaje się taką, z której w ciągu ostatnich 90 dni wykonano lub odebrano połączenie, wysłano/odebrano wiadomość lub uruchomiono na niej transmisję danych (wcześniej w ciągu 12 mies.).
ARPU dla pojedynczego klienta prepaid wyniósł 18,3 zł.




Na koniec III kwartału liczba usług abonamentowych Internetu mobilnego wyniosła 1,268 mln, co w skali roku dało wzrost o 38,9%. Wśród klientów prepaid liczba ta wzrosła o 84,3%, do 249,3 tys.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat; wł     

Dodaj do:

Tagi: cyfrowy polsat | plus | polkomtel

w sumie: 35
  • 1

    17.  2014-11-13 12:20:48

    "Na koniec czerwca Polkomtel miał 13,719 mln aktywnych kart SIM (spadek roczny o 216 tys.), w tym 7,352 mln w ofertach abonamentowych i 6,367 mln w systemie prepaid", a teraz mamy ledwo "Na koniec września Polkomtel miał 11,74 mln aktywnych kart SIM, w tym 6,617 mln w ofertach abonamentowych, 1,268 mln usług Internetu mobilnego i 3,855 mln w systemie prepaid."

  • 4

    18.  2014-11-13 12:28:44

    Jestem abonentem Plusa od 1998 roku.Przed przejęciem firmy przez grupę Solorza miałem poczucie że jestem w najlepszej , troszkę nawet elitarnej sieci.Oferty zawsze jak na ówczesne sobe czasy były dobre i uczciwe a obsługa klienta nawet w sprawach spronych stała na wysokim poziomie.
    Teraz mam wrażenie że w Polkomtelu najważniejsze jest spłacenie ogromnych kredytów Pana ZSZ.Obsługa klienta stoi na bardzo niskim poziomie.Na reklamacje albo chowają głowę w piasek nie odpowiadając...osobiście tak miałem albo odpowiedzi są negatywne.
    Wreszcie katastrofalnie niedostosowana do konkurencji oferta.Teraz jestem na etapie końca umowy i po złożonym wypowiedzeniu mimo chęci pozostania będę musiał przenieść numer bo operator nie potrafi zaproponować nic nawet zbliżonego do konkurencji.

  • 2

    19.  2014-11-13 12:28:46

    Jestem abonentem Plusa od 1998 roku.Przed przejęciem firmy przez grupę Solorza miałem poczucie że jestem w najlepszej , troszkę nawet elitarnej sieci.Oferty zawsze jak na ówczesne sobe czasy były dobre i uczciwe a obsługa klienta nawet w sprawach spronych stała na wysokim poziomie.
    Teraz mam wrażenie że w Polkomtelu najważniejsze jest spłacenie ogromnych kredytów Pana ZSZ.Obsługa klienta stoi na bardzo niskim poziomie.Na reklamacje albo chowają głowę w piasek nie odpowiadając...osobiście tak miałem albo odpowiedzi są negatywne.
    Wreszcie katastrofalnie niedostosowana do konkurencji oferta.Teraz jestem na etapie końca umowy i po złożonym wypowiedzeniu mimo chęci pozostania będę musiał przenieść numer bo operator nie potrafi zaproponować nic nawet zbliżonego do konkurencji.

  • -2

    20.  2014-11-13 12:31:39

    @17.
    W czerwcu jeszcze określali aktywny SIM, jako taki na którym był jakiś ruch w ciągu ostatnich 365 dni, aktualnie podają to w stosunku do ostatnich 90 dni.
    Z bazy zniknęły nieaktywne karty, dlatego taki spadek.

    Swoją drogą, wszyscy operatorzy powinni tak to raportować.
    Takie raportowanie jest zalecane przez UE.

  • -4

    21.  2014-11-13 12:34:07

    iperyt - w elitarnej? Poważnie aż tak dobre miałeś samopoczucie? No ja od 1997 korzystam, ale nigdy nie traktowałem usługodawcy jako odskoczni do elity ;-) Co do ofert... No zależy kto czego oczekuje... Mi pasuje oferta nielimitowana (wszystko w kraju oprócz internetu) za 29 zł netto ;-)

  • 0

    22.  2014-11-13 12:35:44

    Patryk7588 - wydaje się, ze nie liczą też ważnych ale nie używanych. Więc wręcz zaniżają ilość numerów - na to wygląda ;-)

  • 1

    23. ~pabloki  2014-11-13 12:38:21  host: 213.158.219.181.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    polkomtel przetrwa niezależnie od wyników.

  • 1

    24.  2014-11-13 12:49:38

    http://tlp.is/3ij PLAY ich przegoni na 100% w tym kwartale, a jeśli nie to w następnym ;D

  • 2

    25.  2014-11-13 13:00:57

    wlo - Tak. Takie miałem na początku wrażenie w stosunku do wielu znanych mi osobiście klientów Ery a potem też Idei.Oni zawsze mieli jakieś problemy w związku ze sprawami technicznymi lub faktycznym kształtem oferty w stosunku do deklarowanej , a ja w Plusie nie.Teraz jest dokładnie odwrotnie.

  • -1

    27.  2014-11-13 13:38:45

    iperyt - no ja czasem reklamuję jakieś rzeczy, no ale raczej nie zauważyłem zmiany częstotliwości składania tych reklamacji... Fakt, ze wcześniej nie reklamowałem usług po zmianie taryfy, teraz to najczęściej reklamuję - u siebie i na numerach które obsługuję. Jednak w czasie kontraktu już nie ma co reklamować, bo normalnie działa jak powinno ;-) Nie wiązałbym tego z faktem, ze Idea miała wszędzie pole ale z poziomem sygnału w polu tylko - siostra za dużo pieniędzy na leczenie przeziębień wydawała i dlatego zrezygnowała z Idei na rzecz Plusa ;-) Era u mnie akurat historycznie kiepski zasięg miała i to niestety ciągle się ciągnie za Erą... Ale nie przesadzałbym z tą elitarnością jednak.

  • -2

    28. ~sceptyk  2014-11-13 13:54:21  host: apn-77-115-15-37.dynamic.gprs.plus.pl

    co do ofert, porównajcie w ofercie dla firm cenę w sklepie internetowym Note 4 w ofercie plus i play... Dobre oferty od playa dawno się skończyły, no chyba że chce się szpanować iphonem 6 z kosmiczną ceną nabycia...

  • 0

    29.  2014-11-13 14:15:58

    wlo - z tą elitarnością to moje osobiste odczucie i ciężko mi dalej udowadniać ponad to co wyżej napisałem że Plus faktycznie kiedyś był elitarny.Zresztą w początkowych latach(1997 , 1998) o których piszemy telefonia komórkowa dalej była elitarna choć już coraz mniej w porównaniu z latami kiedy cegła NMT 450i kosztowała roczny zarobek górnika nie licząc dalszych kosztów eksploatacji.Potem pierw Era z taryfą Halo wyszła naprzeciw ludowi , a następnie Idea niwelowała mizerny zasięg rewelacyjnymi na tamten czas taryfami Idea 50 i 150.
    Plus najpóźniej wszedł w taryfy dla masowego użytkownika...choć była taryfa Bonus za 10 zł z kiepskimi pozostałymi warunkami i bez możliwości zakupu aparatu w dobrej cenie.

  • -2

    30. ~Tomek  2014-11-13 17:16:03  host: 093105178143.unknown.vectranet.pl

    Przyzwoity wynik cp. A w porównaniu do nc+ to już rewelacyjny. Niby podobne platformy, ale to jednak CP przybywa klientów. Podejrzewam, że smart dom się bardzo dobrze przyjął, bo dzięki temu jest znacznie taniej, a to ludzi na pewno przekonuje najmocniej.

  • -1

    31. ~Bardos  2014-11-13 18:50:10  host: agkp86.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wynik bardzo dobry szczególnie jeśli chodzi o internet LTE i generalnie zyski polsatu ciągle do przodu.

  • 2

    32. ~Siwy.  2014-11-13 20:56:15  host: 178.183.249.110.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    Tak na power LTE złapali sporo jeleni tak jak pisał kolega a ja jestem jednym z nich :( Po wykorzystani limitu lejek na 1mb/s porażka a zamieniłem z stacjonarnego i tak se polepszyłem. Odradzam wszystkim ten internet bo tną prędkość

  • -1

    33. ~PowerLTee  2014-11-13 21:11:12  host: apn-31-1-4-99.dynamic.gprs.plus.pl

    W zeszłym miesiącu nastukałwm wg licznika na rtr ponad 80GB i test 3.11 czyli jeszcze w starym okresie rozliczniowym na speedtescie DOWN 23Mbps i UP 11Mbps więc reklamujcie bo musicie mieć źle FUPa przypisanego skoro wam tną.

  • 0

    34. ~Jakub  2014-11-14 03:16:09  host: 212.2.101.53

    @32 hmm, widze po hoście że korzystasz z t-mobile... hmm, antyreklama sie włącza i hejterstwo już na operatorach? do czego to doszło ;dd

  • 0

    35.  2014-11-14 08:53:24

    34 - on po prosu, żeby móc korzystać, kupił w Erze internet mobilny ;-)
    A ja płacę Tepsie za Neostardę (z linią telefoniczną) - przynajmniej mam jedną fakturę i działające łącze. Wolne bo wolne, ale od lat bez reklamowania ;-)

  • 1

    36. ~  2014-11-14 10:15:02  host: 212.109.132.194

    @34
    skoro mu Plus nie działa to jak miał tu napisać? takie trudne do ogarnięcia?

  • 0

    37. ~Alexis  2014-11-14 13:36:45  host: cdm115.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No proszę rynek już tak zapełniony, ale jak widać da się jeszcze coś zdziałać. Może nowy zarząd jakimiś nowymi pomysłami jeszcze coś dobrego zrobi i w następnym kwartale zobaczymy jeszcze większe wzrosty.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-168-204.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet