Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 2Q2014

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 2Q2014

LuiN 28 Sierpnia 2014 08:57

13 8

Na koniec czerwca Polkomtel miał 13,719 mln aktywnych kart SIM (spadek roczny o 216 tys.), w tym 7,352 mln w ofertach abonamentowych i 6,367 mln w systemie prepaid.

Cała grupa odnotowała w II kwartale 1,8 mld zł przychodu, EBITDA na poziomie 709 mln zł i marżę EBITDA w wysokości 40,6%. W skali roku istotnie spadła liczba aktywnych umów telefonii komórkowej z 6,891 mln do 6,645 mln, co częściowo zniwelował wzrost klientów usług mobilnego Internetu i cyfrowej telewizji. Grupa miała na koniec II kwartału 6,221 mln unikalnych klientów kontraktowych - na każdego z nich przypadało 1,93 usługi, a ARPU na klienta wyniosło 85,3 zł (spadek roczny o 5,2%).

Od II kwartału Polkomtel postanowił prezentować też liczbę aktywnych kart stosując 90-dniową definicję aktywności kart SIM (standard Komisji Europejskiej), obok dotychczasowego, stosowanego powszechnie w Polsce raportowania 12-miesięczniej ważności kart. Według nowego raportowania, za aktywną kartę SIM w systemie prepaid uznaje się taką, z której w ciągu ostatnich 90 dni wykonano lub odebrano połączenie, wysłano/odebrano wiadomość lub uruchomiono na niej transmisję danych (wcześniej w ciągu 12 mies.).




W takim wyliczeniu, liczba aktywnych kart w systemie prepaid spada z 6,367 mln do 4,227 mln, co zdaniem Polkomtelu jest wartością bliższą rzeczywistej. W skali roku baza klientów prepaid skurczyła się o 338,191 tys. (7,4%). ARPU dla pojedynczej karty SIM wyniosło 17,9 zł.

Łączna liczba usług telefonii komórkowej Grupy Cyfrowy Polsat (3-mies. ważność prepaida) wyniosła 10,568 mln, a mobilnego Internetu 1,36 mln. Do tego grupa ma 4,322 mln aktywnych usług płatnej telewizji (razem 16,25 mln usług, o 1,1% mniej niż przed rokiem). W zasięgu Internetu LTE grupy jest obecnie 67% populacji kraju.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat, wł     

Dodaj do:

Tagi: 2q2014 | cyfrowy polsat | polkomtel | wyniki

w sumie: 36
  • -2

    18. ~Punk  2014-08-28 23:37:34  host: apn-37-7-242-239.dynamic.gprs.plus.pl

    Do "17" Jakbyś wziął moduł CAM zamiast dekodera to by takie komunikaty ci nie wyskakiwały, ja u siebie od 2 już miesięcy nie widziałem żadnego komunikatu, no poza tym "że kanał jest niedostępny w twoim abonamencie"

  • 0

    19.  2014-08-29 08:48:35

    Widać, że - jak wspominał kilka miesięcy temu Libicki - postawili na klientów przynoszących przychód, a nie generujących nadwyżkę kosztów. Stąd odchudzenie bazy przy jednoczesnej świetnej marży. Rynek się stabilizuje i dojrzewa.

  • 0

    20.  2014-08-29 09:48:42

    teraz wiecie dlaczego posuna Rakovskiego.

  • 0

    21.  2014-08-29 11:27:23

    Myślę, że to odważne posunięcie ze strony Plusa opublikowanie informacji o faktycznej liczbie aktywnych prepaidów. Myśle jednak, że akurat Plus i Orange mają najmniej martwych dusz w swoich szeregach.

  • -4

    22.  2014-08-29 11:34:14

    rygor - jakie odchudzanie? Odchudzanie to wyłączanie nieaktywnych (najczęściej "przeoczonych" w sensie regulaminowym) numerów. W żadnym razie nie mogą odchudzić bazy z moich dwóch numerów, z których więcej niż kwartał temu ostatnio korzystałem ;-) Że ich nie podają ? Bardzo dobrze - bo przynajmniej wiadomo ile kart jest regularnie opłacanych, chociaż też to nie musi być wykładnikiem - można mieć roczną ważność konta i dzwonić raz na miesiąc - jak najczęściej ja robię np. z prepaidów.

  • 1

    23. ~Ciekawski  2014-08-29 11:59:18  host: d12-58.static.icpnet.pl

    Widać kto dokłada do klientów a kto na nich zarabia.

  • -4

    24.  2014-08-29 12:05:14

    Dokłada do klientów? Kto? Caritas?

  • 4

    25. ~Ciekawski  2014-08-29 12:23:49  host: d12-58.static.icpnet.pl

    Porownaz marże Polkomtela i P4

  • 2

    26. ~Ciekawski  2014-08-29 12:24:08  host: d12-58.static.icpnet.pl

    Porównaj*

  • -4

    27.  2014-08-29 13:23:59

    Ciekawski - jak jest marża to znaczy, że klient ją opłaca a nie Marsjanie ;-)

  • 3

    28. ~Ciekawski  2014-08-29 13:34:48  host: d12-58.static.icpnet.pl

    Tak idiotycznej odpowiedzi sie po tobie nie spodziałem wlo :(

  • 0

    29. ~  2014-08-29 16:05:07  host: n09-07-01.opera-mini.net

    Swietne wyniki grupy. Widac dobra oferta poprawia wyniki finansowe

  • -3

    30.  2014-08-29 19:06:18

    ~Ciekawski - każdy może oceniać po swojemu. Ja odnoszę się Twojego [...] twierdzenia o dokładaniu do klientów ;-)

  • 2

    31.  2014-08-29 19:17:21

    @16: zmyka niezadowolony świadomy - nieświadomi zostają i na tym właśnie żeruje W3

  • 0

    32.  2014-08-29 19:51:56

    Ja tam przeniosłam nr do Plusa w ofercie smart dom i za 42,50 mam nielimitowane rozmowy sms , 2GB i L90 za 3zł. Mam też cyfrowy polsat w ofercie średnio za 33 zł na miesiąc, więc oferta uważam bardzo fajna. Dla mnie op to usługodawca, a nie religia;-)

  • -2

    33. ~  2014-08-30 05:41:24  host: n09-08-05.opera-mini.net

    32, Widze, ze wzielismy ten sam zestaw :) Do tego zamowienie przez telefon czyli 6mcy gratis telefon a net 4mce gratis i bs593 za 3zl. Polsat wiadomo 5mcy gratis jak to przy przedluzeniu umowy ;) Wlasnie podliczalem niedawno i wyszlo mi, ze srednio za 3uslugi teraz w Plusie zaplace tyle, co do tej pory w Play za sam telefon. Oszczedzam 100zl/mc. Mysle ze warto było

  • 0

    34. ~Michall  2014-08-30 10:57:44  host: 178-36-157-4.adsl.inetia.pl

    Ciekawa jest ta informacja o aktywnych prepaidach. U Plusa jest 2,14 mln. aktywnych kart, ale nie używanych przez 90 dni. Pewnie jest kolejne 2 mln. nie używanych od np. 30 dni. Jaka to potencjalna możliwość pozyskania przychodów. Wystarczy dać jakąś fajną ofertę dla takich użytkowników. I nie no limit, a np. 30 minut za 3 zł, miesięcznie, trochę marketingu i skasować kilka (kilkadziesiąt ?) milionów zł. z doładowań.

  • -1

    35. ~Adam  2014-09-03 16:04:06  host: 093105169028.bielskobiala.vectranet.pl

    Ostatnio Plus wrzucił świetną ofertę - 100% doładowania gratis. Podejrzewam, że dzięki temu wiele kart się przypomniało właścicielom, bo propozycja zacna.

  • -1

    36. ~PLUSOMANIAK  2014-09-03 17:23:04  host: 81.219.84.18

    Polkomtel ma dobre oferty, jeżeli chodzi o internet i telefon;)

  • 0

    37. ~szeregowy pracownik złodzieji  2014-09-07 20:43:21  host: g01-nat.satkol.pl

    osiągnęli wynik tylko dzięki krwawicy pracowników którzy to dziadostwo sprzedają dla nich, a za grosz szacunku w podzięce że zapi******ja dla burżuii oni tylko potrafią tabelki generować i zawsze i mało a premie za czyjąś robotę biorą w tysiącach. Do wszystkich KRS Polkomtela i CP ch*j wam w d**e i całej reszcie nad nimi.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-179-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet