Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki finansowe PTC po 2Q2012

Wyniki finansowe PTC po 2Q2012

Q! 9 Sierpnia 2012 09:24

0 0

Po II kwartale tego roku T-Mobile miał 15,048 mln aktywnych kart SIM, o 1,845 mln więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku (13,203 mln). Oznacza to, że baza klientów w ciągu roku powiększyła się o 14%.

Względem końca I kwartału, baza powiększyła się o 537 tys. klientów. Na koniec czerwca T-Mobile miał 6,884 mln aktywnych kart postpaid i 8,165 mln aktywnych kart w ofertach prepaid, co daje wzrost w skali roku, odpowiednio, o 2,77% i 5,98%.

O 0,9% spadły przychody - z 1,794 mld zł rok wcześniej do 1,779 mld zł w II kwartale tego roku. EBITDA spadła z 697 mln zł przed rokiem do 592 mln zł (spadek o 17,7%).




Karty SIM

Abonament

Prepaid

Łącznie

4Q10

6,796 mln

6,463 mln

13,259 mln

1Q11

6,717 mln

6,458 mln

13,175 mln

2Q11

6,698 mln

6,504 mln

13,203 mln

3Q11

6,736 mln

6,670 mln

13,406 mln

4Q11

6,765 mln

7,396 mln

14,161 mln

1Q12

6,808 mln

7,704 mln

14,512 mln

2Q12

6,884 mln

8,165 mln

15,048 mln


Przychody i EBIDTA:

Przychód od klientów Przychód całkowity EBIDTA Marża EBIDTA
4Q10 1,781 mld zł 1,885 mld zł 738 mln zł 39,2%
1Q11 1,641 mld zł 1,736 mld zł 568 mln zł 32,7%
2Q11 1,695 mld zł 1,794 mld zł 697 mln zł 38,9%
3Q11 1,682 mld zł 1,819 mld zł 648 mln zł 35,6%
4Q11 1,618 mld zł 1,808 mld zł 676 mln zł 37,4%
1Q12 1,672 mld zł 1,747 mld zł 538 mln zł 30,8%
2Q12 1,557 1,779 mld zł 592 mln zł 33,3%

Przychód na klienta Abonament Prepaid Łączny Procent przychodu z usług niegłosowych
4Q10 71 zł 16 zł 43 zł 28%
1Q11 67 zł 16 zł 39 zł 27%
2Q11 67 zł 16 zł 43 zł 27%
3Q11 66 zł 16 zł 41 zł 26%
4Q11 66 zł 13 zł 39 zł 29%
1Q12 64 zł 13 zł 34 zł 29%
2Q12 64 zł 13zł 34 zł 31%

Koszt pozyskania klienta Abonament Prepaid Łączny Koszt utrzymania klienta (przedłużenie)
4Q10 527 zł 8 zł 107 zł 325 zł
1Q11 501 zł 8 zł 95 zł 339 zł
2Q11 432 zł 4 zł 79 zł 293 zł
3Q11 386 zł 8 zł 79 zł 278 zł
4Q11 362 zł 4 zł 75 zł 186 zł
1Q12 539 zł 8 zł 127 zł 238 zł
2Q12 502 zł 9 zł 110 zł 204 zł


Minuty na klienta Abonament Łączny
4Q10 216 139
1Q11 211 135
2Q11 219 140
3Q11 222 142
4Q11 222 135
1Q12 221 130
2Q12 226 129

W ciagu roku liczba klientów usługi Blueconnect wzrosła z 662 do 826 tys. (+24,8%). W tym czasie churn (wskaźnik odłączeń) spadł o 0,2 pkt proc. (z 1 do 0,8%).

O wynikach PTC po 2Q2011 szerzej pisaliśmy w tej wiadomości, a po 1Q2012 - w tej wiadomości.

Źródło tekstu: T-Mobile, wł     

Dodaj do:
w sumie: 49
  • -2

    35. ~Cysiu_97  2012-08-09 10:48:40  host: afru239.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po co ludzie chodzą do Orange czy T-Mobile, przecież tam jest dużo drożej niż w polskich firmach, jak Plus czy najtańszy obecnie Play, a różnicy w jakości usług nie ma, przynajmniej ja nie widzę...

  • 1

    36. ~Older  2012-08-09 10:53:26  host: 77-255-40-194.adsl.inetia.pl

    ~35 nie chce burzyć Twojego świata, ale P4 jest chyba bardziej islandzki niż polski, a Plus Cypryjski :D

  • -1

    37.  2012-08-09 11:10:55

    Ja tylko chciałem zwrócić uwagę na bardzo niską wartość SRC, zwłaszcza w porównaniu z PTK. W T-Mobile: 204zł, w Orange: 651zł. Ciekawe, czy mają podobną metodologię. Jeśli tak, dla klienta to dość ważna informacja: w Orange znacznie bardziej "dopieszczają" tych, którym kończą się umowy... W Orange SRC jest aż 20% WYŻSZY od SAC, w T-Mobile o ponad połowę NIŻSZY.

  • -2

    38. ~krzysztof  2012-08-09 11:11:44  host: 62.233.215.1

    już jestem w PLAY !!!! Na kartę oczywiście w deblle pakiet 350Mb za 12zł a w play 1 Gb za10zł. w opcji play na kartę nie freszu.

  • 2

    39. ~  2012-08-09 11:14:19  host: z04-12.opera-mini.net

    prezesem p4 jest Bang-Jensen, bardzo polskie nazwisko. A konkretnie facet jest z Danii

  • 1

    41. ~a  2012-08-09 11:18:55  host: ip-78-30-110-185.free.aero2.net.pl

    bardzo rosną koszty, a przychody maleją... eh te reklamy..

  • -2

    42. ~  2012-08-09 11:32:26  host: 178.181.209.248.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    uzupełnienie do postów 17 i 24 - z logowaniem do i-BOA w Heyah też są problemy! Cześć problemów opisanych w w/w postach niestety występuje od pewnego czasu.

  • 1

    43. ~  2012-08-09 11:43:50  host: 232-149.sunnet.com.ua

    @41 inflacja, dziwicie się że wszystko drożeje skoro w ramach walki z kryzysem w gospodarkę wpompowano potężne ilości pustego pieniądza

  • -1

    44. ~Lord  2012-08-09 12:18:44  host: ein186.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jaki wzrost aktywnych kart prepaid :)) Proponuje sowitą premie dla dyrektora departamentu prepaidów :)) A tak na poważnie - kogo Wy w Tmobile oszukuje, opinie publiczną? konsumentów? swoich bossów w Polsce? zagranicą ? Zawyzacie aby dostawać premie? Zawyżacie aby sie z konkurencji z Was nie śmiali ? Gdzie jest sedno tej kreatywnej księgowości ?!

  • 1

    45. ~  2012-08-09 14:53:21  host: 178-36-185-78.adsl.inetia.pl

    @44: Niezłą teorię sobie wymyśliłeś. Niby po co i dlaczego Tmobile miałoby w jakiś sposób oszukiwać statystyki? Wyniki świadczą jedynie o tendencji rosnącej tej sieci i są wynikiem sukcesu rebrandingu. Ja inneego tłumaczenia tu nie widzę.

  • -1

    46. ~  2012-08-09 15:42:21  host: 178.180.130.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    45 - jaki sukces rebrandingu!? Baza abonamentowa niewiele przyrosła, natomiast gwałtowny wzrost liczby kart prepaid został uzyskany dzięki masowemu rozdawaniu starterów np. jako wkładki do czasopism: Newsweek, Auto Świat, To & Owo, Flesz, co w połączeniu z wydłużeniem ważności kont dało tak duży przyrost bazy prepaid. Niestety rebranding nie przyniósł oczekiwanych efektów przez co T-Mobile zdecydowało się na tak desperacki krok i to kosztem wskaźników ekonomicznych!

  • -1

    47. ~  2012-08-09 15:56:52  host: 178.180.130.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Na stronie internetowej T-Mobile można znaleźć info, że usługę w postaci sms wysyłanego co dwa tygodnie z informacją o stanie konta należy aktywować, jednak brakuje informacji jak to zrobić! Mam nieodparte wrażenie, że jest celowe robienie klientów w balona, a T-Mobile ma etykę biznesowo głęboko w d....

  • -1

    48. ~M  2012-08-09 16:50:19  host: 87-207-162-14.dynamic.chello.pl

    Pewnie, że liczba aktywnych kart SIM skoczyła jak wprowadzili konto zawsze ważne po każdej aktywności. Ruch spadł, przychód spadł, ale klienci są "aktywni". ;)

  • 2

    49. ~prawy  2012-08-09 20:44:39  host: 89-79-16-144.dynamic.chello.pl

    Cyferki mowia same za siebie t 76k kliento orange 10k - roznica na kozysc t 7,6 razy wieksza -nie dziwne ze im nerwy puszczaa

  • -1

    50. ~tdebile  2012-08-10 12:32:44  host: user-164-126-104-51.play-internet.pl

    Spokojnie dochody tdebile wzrosną na płatnym sprawdzaniu stanu konta. Większej głupoty nie mogli wymyślić. Pokażcie im gdzie macie to ich płatne sprawdzanie konta.

  • 0

    51. ~  2012-08-10 12:56:54  host: z24-08.opera-mini.net

    50. Era wprowadza oplate - skad wiesz , że reszta jej nie wprowadzi?? Wprowadzą ją wszyscy - to gdzie mądralo zmigrujesz? Odp UKE jest jasna w tej sprawie, operator może sobie życzyć za tą uslugę, i koniec i kropka. Ktoś musial być pierwszy - wypadlo na Ere. Reszta dolączy w stosownym czasie :-(

  • 0

    52. ~  2012-08-10 12:58:53  host: v04-15.opera-mini.net

    @51 A reszta operatorów niech zrobi reklamy: "U nas za sprawdzenie salda nie zapłacisz ani grosza, a w tmobile i heyah - aż 4 grosze".

  • 0

    53. ~  2012-08-10 13:16:32  host: z24-08.opera-mini.net

    52. A po jakimś czasie wprowadzą oplatę i stwierdzą, że musieliśmy bo... ...i tu wstawią jakąś bajeczke.. Hehe i będzie cacy :-D

  • 0

    54. ~  2012-08-10 13:36:29  host: z58-07.opera-mini.net

    51- to, że jeden jest idiotą, nie oznacza, że pozostali też. Chociaż podobno to zaraźliwe :-))

  • -1

    55. ~piotrmosz  2012-11-21 16:12:14  host: 188.147.50.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    doładowałem konto, dostałem bonusa ale nie mogę się połączyć z internetem!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-57-120.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.