Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki finansowe Polkomtela w 2Q2010

Wyniki finansowe Polkomtela w 2Q2010

WitekT 11 Sierpnia 2010 10:37

0 0
W II kwartale Polkomtel miał 1,934 mld zł przychodów i 347 mln zł zysku netto. To odpowiednio o 102,5 mln zł i 31,9 mln zł mniej niż w II kwartale 2009 roku.

Polkomtelowi w ujęciu rocznym wzrósł wynik na poziomie EBIDTA (czyli z amortyzacją i przed opodatkowaniem) o 6,3 mln zł do 821 mln zł. Wzrosła też marża EBIDTA - o 2,4 p.p. do 42,45%.

Polkomtel szacuje, że P4 ma 4,15 mln aktywnych kart SIM, z czego abonamentowych 1,66 mln.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 2

    3.  2010-08-11 10:55:17

    WitekT: czyli jednak Polkomtel podał ilości swoich kart abo i prepaid, tylko nie zamieściłeś ich w tym newsie az do wyjaśnienia ? Nie chodzi mi tu o dane Vodafone , tylko o dane Polkomtela. Bo wydalo mi sie troche smieszne , ze Polkomtel swoich kart nie podaje a podają dane P4.

  • 1

    4.  2010-08-11 11:01:24

    Pijo: podał, podał.

  • 2

    5. ~zzz  2010-08-11 11:07:19  host: 77-254-82-249.adsl.inetia.pl

    Bardzo mnie ciekawi (niestety tego się nie dowiemy) jaki udział w przychodach ma wynajem infrastruktury - głównie dla Play, ale też dla innych wirtualnych. jakiego rzędu może to być kwota? 200, 400 milionów? Zgadywanka...

  • 1

    6.  2010-08-11 11:21:55

    "Na poziomie EBIDTA" chyba EBITDA :P

  • 1

    7.  2010-08-11 11:41:23

    xTRA: fixed, dzięki! :-)

  • 2

    8.  2010-08-11 11:42:40

    zzz: swego czasu, w szczycie, było to około 300 mln zł. Coraz więcej ruchu P4 obsługuje we własnej sieci, nowa umowa roamingowa jest ponoć wyraźnie lepsza niż poprzednia, więc od tych 300 mln zł może być wyraźnie mniej (mowa o skali roku).

  • 0

    9. ~zzz  2010-08-11 11:49:27  host: 77-254-82-249.adsl.inetia.pl

    @WitekT - 300 mln w skali roku? Wiele zależy od tego jak ta umowa jest skonstruowana, bo np. dwóch heavy userów korzystających ze Stanu Darmowego na nadajnikach Plus-Plus musi być dużym obciążeniem. Zależy od umowy. No, ale zapewne w związku z rozbudową własnych nadajników będzie to ponad 200mln (w skali roku, jeżeli te 300 było w takiej sklai ;-)).

  • 1

    10. ~ala  2010-08-11 12:01:16  host: gla146.internetdsl.tpnet.pl

    no to nam play rosnie

  • -2

    11.  2010-08-11 12:42:05

    Jak to 4,25 miliona aktywnych kart? Czasem nie 14 milionów? Tyle to ma chyba Play, a nie Plus. Era i Orange też miały mieć jakąś podobną liczbę klientów. Czy zatem te liczby są prawdziwe?

  • 0

    12.  2010-08-11 12:45:33

    Plus podał, że z oferty abonamentowej iPlus korzysta ok. 550 tys. klientów, z pakietów w telefonie ok. 650 tys. i mają obecnie największą liczbę użytkowników mobilnego intenretu w polsce.

  • 0

    13.  2010-08-11 13:03:58

    2: To ja już dawno mówiłem vide news: http://www.telepolis.pl/news.php?id=15509; Mieliście tam oczywiste dowody tego, ale uparcie produkowano newsa z nielogicznymi danymi i absurdalną dokładnością szacunków.

  • 0

    14.  2010-08-11 13:39:50

    angelo: bardzo bym Ciebie prosił, żebyś ważył słowa, bo nie znasz sytuacji. Już Ci ją kreślę - wiesz, że OFICJALNE dane Polkomtela wydane po I i II kwartale zeszłego roku różnią się o 200-300 tys. na korzyść abo z danymi pokazanymi dziś dziennikarzom - dokładnie za ten sam okres? Chyba nie muszę tłumaczyć, że Polkomtel dokonał jakiś zmian w metodologii zaliczania aktywacji do postpaida (może m2m, może mix) - i wstecznie przeszacował wyniki. Teraz dane Polkomtela i Vodafone to dwa zupełnie injne światy, poprzednio różniły się o ułamki punktów procentowych jeżeli chodzi o split bazy.

  • 0

    15.  2010-08-11 14:09:41

    14: absurdalną dokładność szacunków podtrzymuję:) Niekoniecznie w tym przypadku, ale generalnie śmieszne jest jak coś się szacuje z absurdalną dokładnością, a często w newsach jest to tak robione. Poza tym wiadomość http://www.telepolis.pl/news.php?id=15509 była trochę nielogiczna (już pominę to, że teraz brzmi inaczej niż przy pierwszym pojawieniu się) i warto było dodać do niej właśnie jakiś komentarz, niż pisać jakieś dane, dzień wcześniej podając zupełnie inne dane od Bauca. Dziwne, że w dobie blogujących i szukających dostępu do mediów rzeczników operatorów tak trudno jest wyjaśnić takie nieścisłości (to nie zarzut, ale stwierdzenie)

  • 0

    16.  2010-08-11 14:27:03

    angelo: ale zrozum, że to nie było absurdalne szacowanie, bo na podstawie danych Vodafone, które różniły się od podawanych Polkomtela o kilka dziesiątych punkta procentowego (teraz dokładnie nie pamiętam już o ile). Jak Twoim zdaniem mieliśmy szacować? Napisać, że jest 6 mln prepaidów i 7 mln abonamentów? Co Ci przeszkadza dokładniejsze szacowanie, bo tego nie rozumiem?

  • 0

    17.  2010-08-11 14:44:10

    17: właśnie to było całe clou tamtego newsa. Informacja, że Polkomtelowi urosło 64 tysiące klientów abonamentowych (wasze wyliczenie) podczas, gdy dzień, czy klika dni wcześniej Bauc podał dokładne dane co do jednego abonenta (i nie był to szacunek), z których wynikało, że nie pozyskali praktycznie nic (góra 3, 4 tysiące). News byłby OK, gdyby oprócz tych szacunkowych danych z wyliczeń, zawierał odniesienie do danych Polkomtela.

  • 0

    18. ~kanton  2010-08-11 15:02:55  host: dpu174.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobre wyniki finansowe jak dla mnie oznaczają, że Plus nie dba o swoich klientów, którzy płacą najwięcej za najgorsze oferty. Najwięcej klientów ucieka od nich do Play - ale Plus nie zmieni ofert, aby ich zatrzymać. Ma solidną kasę od Play za roaming i jest zadowolony. A w dodatku jeszcze myśli o przejęciach i będzie wypuszczał obligacje.

  • 0

    19.  2010-08-11 15:08:27

    16: sprawdziłem: Polkomtelowi urosło 11 tysięcy w 2Q09, podczas, gdy wy podajecie 64 tysiące - pomyliliście się o ponad 500%. Tymczasem jak podaje się, ze o 64 tysiące, to czytelnik może oczekiwać od szacunku tak dokładnego, powiedzmy błędu powiedzmy 5%, czyli plus minus 2 tysiące. Poprawnie należało napisać o około kilkadziesiąt tysięcy i nikt by się nie czepiał. No już do przyjęcia byłoby "o około 60 tysięcy". To tak jak w miernictwie. Mając przyrząd o klasie dokładności 5 %, nie można podawać wyniku odczytanego z wyświetlacza, np. 5,8956 V, bo jest to śmieszne i absurdalne

  • 0

    20. ~znawca  2010-08-11 16:31:32  host: chaos.tpnet.pl

    @19. angelo masz trochę racji, ale nie wyolbrzymiaj problemu ani błędu (vide 500%). Jak szacujesz ilość SIM na 14 mln to 2% stanowi 280 tys. więc Witek się w tym zmieścił ;). Nie wiem z czego wynikał błąd w 2Q2009 roku, ale ten ostatni z tego co napisał Witek spowodowany jest faktem, że Vodafone podaje nieco inną informacje co do podziału kart pre/post-paid. Stąd błąd w oszacowaniu przyrostu/spadku w tych kategoriach.

  • 0

    21.  2010-08-11 16:52:20

    angelo: ale nie rozumiesz, że te dane za 2Q2009 podał Polkomtel w oficjalnym presie w tamtym czasie? My szacowaliśmy tylko 3Q2009, 4Q2009 i 1Q2010. Teraz okazuje się, że dane za 2Q2009 podane dziś a podane wtedy to spora różnica. Podkreślam znów - oba oficjalne. Teraz już rozumiesz?

  • -1

    22.  2010-08-11 19:03:16

    P4 ma bardzo mało stosunkowo mało klientów abonamentowych... Plus teraz przedstawił wyniki, ale przez ostatnie kwartały tracił i to nieźle. Leciutki wzrost mają w klientach abonamentowych ale to i tak jest nic bo ofert żadnych konkretnych dalej nie mają. Era miała wzrost w klientach abonamentowych cały czas stały. Orange podobnie. Plus tak na prawdę ma się coraz to gorzej.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.