Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki finansowe P4 po 1Q2018

Wyniki finansowe P4 po 1Q2018

msnet 14 Maja 2018 21:39

10 2

play grafika

Po I kwartale 2018 roku Play miał 15,176 mln kart SIM. To o 5,8% więcej niż rok wcześniej.

Przez pierwsze 3 miesiące 2018 roku sieci Play ubyły 43 tys. kart SIM (przybyło 160 tys. kart postpaid i ubyły 203 tys. kart prepaid). Z ogólnej liczby 15,176 mln kart SIM, 12,387 mln kart generowało przychody. To o 444 tys. więcej, niż w I kwartale 2017 roku. W tej liczbie 3,652 mln to numery na kartę.

W 1Q2018 roku Play notował średnio 31,8 zł przychodu z jednego klienta (37,5 zł z klienta abonamentowego i 18,5 zł z klienta na kartę), a wskaźnik odejść (churn) wynosił 2,1%, z czego 0,8% dla klientów abonamentowych i 4,5% dla klientów na kartę.

play wyniki 1q2018




Klienci operatora przesyłali w pierwszym kwartale 2018 roku średnio 5,06 GB danych - 6,12 GB w przypadku klientów abonamentowych i 2,56 GB w przypadku klientów ofert na kartę.

Na koniec marca 2018 roku Play miał 5880 stacji bazowych, a od początku roku sieć uruchomiła 134 nowych stacji. Pokrycie kraju siecią 3G wynosi 95,1%, 93,8% siecią LTE (2034 miasta powyżej tysiąca mieszkańców, w tym 391 miast powyżej 10 tys. mieszkańców) i 82,6% siecią LTE Ultra (1572 miast powyżej tysiąca mieszkańców, w tym 381 miast powyżej 10 tys. mieszkańców).

Czas na finanse. Sieć Play zanotowała w I kwartale 2018 roku 1,637 mld zł przychodu, o 57 mln więcej niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA wyniosła 518,4 mln zł, a zysk netto 152,9 mln zł, ośmiokrotnie więcej niż rok wcześniej.

play wyniki 1q2018

Play uzyskał od UKE zgodę na wprowadzenie opłat wyrównawczych za usługi w roamingu na terenie Unii Europejskiej, co operator wdrożył w 1Q2018 dla nowych klientów kontraktowych i przedłużających umowę, a także dla użytkowników usług na kartę. Jednak pomimo tego straty przez trzy miesiące (styczeń-marzec 2018) wyniosły 34,2 mln zł. Roaming krajowy w pierwszym kwartale bieżącego roku kosztował fioletową sieć 64,2 mln zł, co stanowi wzrost o 42,7% w stosunku do pierwszego kwartału 2017 roku.

Źródło tekstu: Play, wł     

Dodaj do:

Tagi: wyniki | p4 | play | 1q2018

w sumie: 174
  • -7

    1.  2018-05-14 21:41:27

    Hmmm... Czyżby u kolejnego operatora prepaida ubywało na rzecz abonamentu?
    No Naród całkiem zgłupiał...

  • 4

    2. ~Karlos20  2018-05-14 21:46:47  host: user-94-254-167-244.play-internet.pl

    Wlo: naród wcale nie zgłupiał, po prostu ludzie walczą o fajne oferty na przedłużenie umowy i zyskują na tym. Sam mam abonament w Play teraz za 20 zł/mies.

  • 3

    3.  2018-05-14 21:54:20

    W takich zestawieniach warto patrzeć na churn, czyli ten wskaźnik odejść. U innych znacznie niższy.

  • -2

    4.  2018-05-14 21:55:52

    Porównując do takiego tmobile który ma sporo mniej klientów wcale nie wychodzi tak pięknie

  • -1

    5. ~  2018-05-14 21:58:18  host: user-94-254-224-19.play-internet.pl

    Do wlo. Pewnie rodziny biąrą oferty łączone i wychodzi im taniej niż na karte do tego jeden rachunek za 5 simów

  • -1

    6. ~pabloki  2018-05-14 22:00:35  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    1 znów sugerujesz cos co sobie wymyśliłeś? zmiany sa zbyt małe by wyciągać takie wnioski . zresztą ktos kto płaci 25 zł ne bezie płacił 50 zł. a jak płaci to za 2 lata przestanie.

    2 chyba nie zrozumiałeś co pisze wlo. chodzi mu o to że ludzie z pre paid przechodza na abonament . podobny wniosek lansuje po wynikach plusa.

  • -2

    7. ~średnio  2018-05-14 22:00:45  host: user-94-254-243-22.play-internet.pl

    "średnio"... Zakładając, że na przykład na Marsie w ciągu dnia jest +100 stopni a w nocy -100 średnia temperatura to 0 stopni. "Tylko" odchylenie wynosi 100. Lub zakładając że pół pizzy jest spalone na czarno a pół zmrożone, pizza jest średnio dobrze przygotowana. Kiedy pojawią się u operatorów (jedynie sensowne) dane z odchyleniem standardowym?

  • 1

    8. ~pabloki  2018-05-14 22:02:03  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    5 pokaż mi oferte w ktorej wyjdzie taniej abonament rodzinny za ta samą ilośc usług.

  • -3

    9.  2018-05-14 22:08:02

    6 - nie czytasz, nie myślisz przy czytaniu - po co interpretujesz moje komentarze?

  • -3

    10. ~  2018-05-14 22:12:39  host: user-94-254-162-95.play-internet.pl

    Czyli najlepsze wyniki kolejny raz uzyskał Plus.

  • -2

    11. ~pabloki  2018-05-14 22:18:44  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    9 czytam, myślę i wiem co myślisz bo juz pokazałes to kilka dni temu. a jak to rozumieć? piszesz , znaczy pier dolisz dla idei?

  • 3

    12. ~  2018-05-14 22:19:18  host: user-94-254-162-95.play-internet.pl

    Blisko 2,8mln kart martwych, nie generujących przychodu, to leżaki.

  • 1

    13. ~  2018-05-14 22:22:36  host: 37-128-33-229.adsl.inetia.pl

    Jakbym mial 15 lat, to moze by mnie interesowaly prepaidy, ale 15 lat mam juz dawno za soba.

    Co do wynikow, wygladaja wybitnie kreatywnie. Gielda mowi wyraznie: Play tonie. Debiut: 36 zl. Wartosc aktualna: 28 zl. O czym tu mowic.

  • -1

    14. ~pabloki  2018-05-14 22:25:38  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    @1 @9 już wiem . strata w prepaid to wynik wyłaczeń kart sim. także znow się nie spisałeś proroku.

  • 0

    15. ~PZ  2018-05-14 22:26:06  host: user-94-254-182-167.play-internet.pl

    Nie te 2 mln to DIL na przeniesionych numerach :-)))

  • -4

    16.  2018-05-14 22:28:05

    4 - Ty naprawdę głupi jesteś ;-) No sorry...

  • 2

    17. ~pabloki  2018-05-14 22:31:07  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    @1 @9 poza tym przyrost abonamentu jest spowodowany głownie ofertą duetów tercetow i innych etów.

  • 1

    18. ~pabloki  2018-05-14 22:32:23  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    wlo upadła Twoja teoria. pół godziny i teoria obalona.

  • -2

    19.  2018-05-14 22:34:23

    17 - ja nie mówię o powodach ;-) Ja mówię o tym, że tylko idiota kupuje abonamenty ;-)

  • 1

    20. ~pabloki  2018-05-14 22:39:12  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    19 już sie nie tłumacz bo widac tu i w newsie przy wynikach plusa co miałes na myśli piszac komentarz #1. teraz jak zwykle odwracasz kota ogonem.

  • -2

    21.  2018-05-14 22:44:23

    20 - miałem na myśli to co napisałem wcześniej przy wynikach pozostałych operatorów - T-Mobile czy Orange - w kontekście idiotycznych tekstów na temat prepaidów - jakie to one sa lepsze od abonamentów ;-) I robię to nie po raz pierwszy w po wynikach okresowych ;-)
    Ty natomiast nie czytasz. A jesli czytasz, nie rozumiesz kontelkstu. A prtzede wszystkim moich kpin z ludzi piszących bzdury na temat wyższośc ludzi wybierających prepaid i d[...]u genetycznego abonamentowców ;-)

  • -2

    22.  2018-05-14 22:46:29

    Jeśłi masz problem z kontekstem postu 1 to proszę:
    4. wlo
    2018-04-26 11:12:42
    Ja poruszę wątek spadku kart i wzrostu abonamentów...Czy nadal swoje argumenty zwolennicy prepaidów będą forsować bez sensu?

    źródło: http://tlp.is/h64

  • -2

    23.  2018-05-14 22:47:51

    A jeśli poszukasz to znajdziesz kontekstów - właśnie takich - więcej ;-)
    Czy poszukasz - mam to głęboko gdzieś ;)

  • 2

    24.  2018-05-14 22:48:43

    16. Brak argumentów to obrażasz. Szkoda, że tylko tyle potrafisz, bo do dyskusji widać się nie nadajesz :D

  • -3

    25.  2018-05-14 22:49:51

    piotrzet - na co argumentów? Na to co ja mam na myśli pisząc konkretny komentarz? Ty też masz coś nie tak z głową?

  • 1

    26.  2018-05-14 22:52:33

    Sorry ale obrażają tylko ludzie, którzy nie mają pojęcia na dany temat albo mają niski iloraz inteligencji. Nie będę z tobą dyskutował, bo to nie ma najmniejszego sensu.

  • -3

    27.  2018-05-14 22:54:41

    piotrzet - niepotrzebnie zacząleś, włączyłeś się do dyskusji nawet...
    Powinieneś mnie znać i powinieneś wiedzieć, że ja dla jaj - chociażby - potrafię nie odpuszczać ;-)

  • -1

    28. ~piokuk  2018-05-14 22:56:56  host: apn-77-115-116-230.dynamic.gprs.plus.pl

    Napisz jeszcze piotrzet o swoim nielimitowanym internecie z T-Mobile. Dzisiaj chyba tego nie czytałem.

  • 0

    29.  2018-05-14 22:58:34

    28. Oj Patryczku ale może byś się zalogował? A nie tak pisać bez logowania. :D Dziwne, że ty jeszcze swojego plusa nie wychwalasz.

  • -1

    30. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-14 22:59:09  host: a03-04-08.opera-mini.net

    wlo, ale Ty uczepliwy jesteś ..jak rzep do tych prepaidów.. zrozum wreszcie, że różne głupstwa ludzie tu wypisują i nie można z tego robić ogółu.

  • -2

    31.  2018-05-14 23:01:45

    30 - oni z tego robią ogół ;-)
    A ja? Ja jaja sobie robię ;-)

  • 0

    32. ~  2018-05-14 23:02:17  host: a29-02-07.opera-mini.net

    Play potęgą jest i basta! Kundelki- do łóżek! I spać z rękami na kołdrze.

  • 0

    33. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-14 23:04:35  host: a24-02-10.opera-mini.net

    A co do prepaida, dlaczego używam? Bo nie jestem w stanie przewidzieć co i kiedy będzie mi potrzebne - tak mam zmienne potrzeby.

  • -1

    34.  2018-05-14 23:06:22

    Play wymiata.

  • 1

    35.  2018-05-14 23:07:40

    34. W czym? I ilości najmniejszego zysku czy jak?

  • 0

    36. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-14 23:08:30  host: a24-02-10.opera-mini.net

    32). Żadna potęga.
    No nie, pod kołderką cieplej
    :-D
    Ale wiesz jak jest na Marsjanina..? haha

  • 0

    37. ~Mirek  2018-05-14 23:08:34  host: user-31-174-36-153.play-internet.pl

    Play mógłby odświeżyć ofertę prepaid solo. Zawsze była to sieć wyprzedzająca inne oferty teraz jakby im brakowało czegoś.

  • -2

    38. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-14 23:12:34  host: a19-02-03.opera-mini.net

    37). Gdzie tam, teraz trwa stagnacja u wszystkich w prepaidzie. Nic nowego, zamrozili się wszyscy w tych 25zł i ten pat potrwa...

  • 0

    39. ~mkkot  2018-05-14 23:13:02  host: user-94-254-230-5.play-internet.pl

    @wlo jest tak, jak piszesz. Najpierw rejestracja kart wycięła prepaida (ludzie szli do salonu rejestrować numer, a że nie byli rozgarnięci, to wychodzili z abonamentem), teraz zaś oferty rodzinne, showmaxy i inne spotifaje. Poza tym społeczeństwo się starzeje, więc ubywa dzieci, a starsi mają więcej pieniędzy. Jest kilka niszowych zastosowań, przy których prepaid się nie sprawdzi, głównie są to rozmowy międzynarodowe, ale poza nimi karta jest po prostu tańsza i wygodniejsza w użytku. Ludzie jednak nie ogarniają takich rzeczy jak wpisanie na stałe karty płatniczej do doładowania i myślą, że wygodniej co miesiąc przepisać dane z faktury do przelewu. Nie wiedzą też, że abonament jest niebezpieczny, że operator może im naliczyć cokolwiek na fakturze i będą musieli się tym potem martwić.

  • -1

    40. ~pabloki  2018-05-14 23:23:06  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    21 a coż to za wypieranie się ? coż to za zasłanianie sie tmobile i orange? kontekst to istnieje w Twojej głowie a skąd ja mam wiedzieć , zresztą inni tez , co miałes na myśli ale co innego napisałeś.

  • -3

    41. ~Przemas  2018-05-14 23:30:53  host: ip-37-188-138-207.eurotel.cz

    Dla mnie Play to dobra sieć w Polsce korzystałem z niej będąc w Polsce ( abonament ) Pozostali operatorzy mają najmniej korzystne oferty . Pozdrawiam serdecznie z Czech

  • 0

    42. ~mirekb  2018-05-14 23:30:59  host: user-94-254-178-92.play-internet.pl

    nie ukrywam ze czesto jestem zdruzgotany działaniem sieci macierzystej p4 w umts900/2100 oraz lte800..w dcs1800 jest znoscie pogadac lub w lte1800/2600 posurfowac jednak na zadupiach i blokach tylko roaming krajowy przekonuje mnie ze nawet jak to bedzie aż 5zł drożej to warto ;-)

  • -1

    43. ~pabloki  2018-05-14 23:31:07  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    39 a widziałes prepaid tmobile i heyah z rozmowami międzynarodowymi których ceny sa nizsze niż dla abonamentu? wiesz że takie cos jest dostepne od razu po pierwszym doładowaniu. w czasach rejestracji było jak piszesz czyli prepaidowiec przechodził na abonament . ale teraz? stąd teza wlo jest do d..u ... p ..y.

  • 2

    44.  2018-05-14 23:56:10

    19. Na czym opierasz swoją teorię, że wrzucasz wszystkich do jednego koszyka? Brałem 6mscy temu abo w play - 160zl. przez pol roku nie placilem a place przez 18mscy, co daje 2880. za tel na start zaplacilem 299 = 3179. Skorzysalem z opcji, gdzie Samsung odkupowal stary model - 1050zl. dało mi to w skali dwoch lat 2129 zl. Na podstawie tego moge napisac, ze tylko idiota by mial karte. Jak widzisz - punkt widzenia moze byc rozny. I ja moge sie z Ciebie smiac, ze masz telefon albo *** albo taki, za ktory przeplaciles majac telefon na karte. Takze fakt, ze ktos ma abo, nie znaczy od razu, że zle na tym wychodzi.

  • 2

    45.  2018-05-15 00:02:22

    Nie wspomniałem - wziąłem samsunga s8+

  • 1

    46.  2018-05-15 00:20:19

    134 nowe stacje, a ma być ponoć 1000 w rok. Żeby czasem nie przestrzelili. Bo coś mi się zdaje, że mogą nawet 3/4 normy nie wyrobić. Albo Grucha będzie ściemniał, że ze względów technicznych przesuwają resztę na 2019. :) Karty sim minimalnie się zmieniły na minus, więc nie ma co o tym pisać. Jak to będzie stały trend, to będzie ciekawie.

  • -3

    47. ~XYZ  2018-05-15 00:31:59  host: user-94-254-174-80.play-internet.pl

    Janusze biznesu (czytaj "karciarze") zawsze będą uważali, że ich alternatywa na życie w postaci oferty na kartę jest najlepsza. Albo piszą to z zazdrości albo z frustracji albo z głupoty... Każdy wybiera ofertę taką jaką uważa za słuszną. Jak kogoś nie stać na nowego Mercedesa to niech nie wciska na siłę ideologii, że Dacia jest lepsza bo tańsza, ekonomiczna i jak się zepsuje to mniejszy ból. Nikt mi pieniędzy nie dał. Zarobiłem, więc robię jak uważam, a wypociny typu przekonywanie, że tamto jest lepsze, a tamto "bee" to serio, pachnie mi gimbazą.... dlatego nigdy nie wybiorę karty. Dlaczego? Bo właśnie ta gimbaza utożsamia się z tą ofertą. Odbiegając od powyższej wypowiedzi -> Brawo dla Play! Od 2009 r. jestem u Was w ofercie na ABO i jestem meeega zadowolony. Kilka lat temu dołączyła moja prywatna firma, a parę dni temu skorzystałem z usługi Wirtualnej Centralki dla firm i powiem jedno... Super! Niecałe 16 zł miesięcznie za usługę, która przedstawia firmę przyszłemu klientowi w świetle mega korporacji. Fajna sprawa i .... Dobra robota Play!

  • 2

    48.  2018-05-15 00:37:04

    @47 A do kogo konkretnie odnosisz swoją wypowiedż? Bo mi ani abonament, ani karta nie przeszkadza. A jak abonament jest z 30 dniowym okresem wypowiedzenia to już można śmiało powiedzieć, że to hybryda abonamentowo-prepaidowa.

  • 1

    49. ~  2018-05-15 00:53:52  host: a24-06-12.opera-mini.net

    Korporacyjni naganiacze mogą mi skoczyć. W życiu nie podpiszę cyrografu na coś, co jest dostępne w niezobowiązującej formie. Typowe lemingostwo- zero samodzielności. Pies podwórkowy bez łańcucha też czuje się nieswojo.

  • 1

    50. ~///  2018-05-15 06:12:41  host: public-gprs691839.centertel.pl

    Tanio już było, wyścig na ilość kart sim dawno się zakończył, teraz czyszczą i urealniają bazę sim, dotyczy wszystkich telekomów, Play przystąpił do czyszczenia jako ostatni.

  • 3

    51. ~  2018-05-15 06:15:42  host: user-94-254-162-95.play-internet.pl

    Standardowe abonamenty w Play, to jakaś porażka. Abo bez telefonu, no limit +10GB z lejkiem 1Mb to koszt 50zł a podobna oferta na kartę 25zł. Jedynie utrzymaniowe abonamenty są po 25zł. Różnica taka, że w abo jest roaming wliczony a w prepaid trzeba płacić.
    Abonament wyszarpac przy przedłużeniu umowy jest dobry ale standardowe abonamenty po 50zl only SIM, to nie wiem kto bierze? Widać nie brakuje i takich.
    Oferty na kartę są tansze, zarówno w T-Mobile, Heyah jak Plus, Plush, a2 mobile czy Orange - tam mieścimy się w 25zl.

  • -1

    52. ~  2018-05-15 06:18:40  host: user-94-254-162-95.play-internet.pl

    A Piotrze to ma jakiś fetysz na T-Mobile albo to jakiś fanatyk :D Wszędzie spamuje i zachwyca się T-Mobile jak małe dziecko. Możliwe, płatny klakier, bo obskakuje wszystkie fora branżowe i te same komentarze wkleja.
    Jeżeli chodzi o przychody, to Plus ma największe i zysk podobnie. Po przejęciu Netii powinno się jeszcze to poprawić.

  • 0

    53. ~///  2018-05-15 06:25:52  host: public-gprs691839.centertel.pl

    44 - ten sam manewr można zrobić na karte i wyjdzie bardzo podobnie A nawet ciut taniej.

  • 1

    54. ~///  2018-05-15 06:47:25  host: public-gprs691839.centertel.pl

    44 - nikogo nie potępia jeśli chodzi o abonament argumentacja jest prosta święty spokój przez 2 lat a potem się okaże, co zyskujesz.

  • 1

    55. ~///  2018-05-15 06:50:09  host: public-gprs691839.centertel.pl

    Oferta na kartę z pakietem cyklicznym i doładowaniem terminowym cyklicznym poprzez internetową bankowość.., też mamy spokój.

  • 0

    57. ~  2018-05-15 07:09:27  host: 168.235.196.129

    ilu tu ekspertów i znawcow rynku, a takze rekinow biznesu

  • 1

    58. ~zenON  2018-05-15 07:29:27  host: 31.179.221.61

    Powinni pisać o zasięgu w MIEJSCOWOŚCIACH powyżej 1000 mieszkańców, by stać się miastem minimalna liczba mieszkańców musi być wyższa niż 2000.

  • -1

    59.  2018-05-15 07:59:27

    @29. To nie ja.

  • -2

    60. ~1..  2018-05-15 08:22:53  host: a24-06-09.opera-mini.net

    1× = 0 !!!!!

  • -2

    61.  2018-05-15 08:50:49

    43 - ja nigdy (!) nie mówiłem o cenach. Ja mówiłęm o fakcie - abonamentu przyrasta. Bo ludziom nie zależy już na cenie - na róznicy 2 czy 5 złotych. Abonament jest "bogatszy" - po prostu. To, ze niektózy wolą prepaid (uzasadnienie tym, że wydatki są pod kontrolą są śmieszne akurat) - po to jest! Sam używam prepaidów. Ale jednak ciągle nawiązuję do dyskusji o wyższości prepaida na abonamentem i chorobach umysłowych wszystkich, którzy wybierają abonament.

    Tak - Ty ciągle możesz bez kontekstu KAŻDE słowo ze zdania interpretować. Każdy ma prawo pisać co mu się podoba.

  • -2

    62.  2018-05-15 08:52:53

    Proszę bardzo...
    Post 49:
    W życiu nie podpiszę cyrografu na coś, co jest dostępne w niezobowiązującej formie. Typowe lemingostwo- zero samodzielności. Pies podwórkowy bez łańcucha też czuje się nieswojo.

  • 0

    63. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-15 09:04:48  host: a06-09-08.opera-mini.net

    wlo, co Ci znów nie pasuje w:
    ,,W życiu nie podpiszę cyrografu na coś, co jest dostępne w niezobowiązującej formie."
    ??
    CO TU DZIWNEGO?

  • 0

    64.  2018-05-15 09:07:00

    Zawsze beka jak słysze że ma telefon na karte i pracuje, ostatni raz telefon na karte miałem w gimnazjum, jak ktoś ma czas żeby pamiętać o takich głupotach jak doładowanie telefonu to ma za dużo czasu i ma strasznie smutne życie skoro musi sobie zaprzątać głowę takimi głupotami.

  • -1

    65. ~Cyk, cyk  2018-05-15 09:12:04  host: a28-02-08.opera-mini.net

    @61, 62 "ono" = Naród @1 ......piał

  • -2

    66.  2018-05-15 09:13:41

    63 - szkoda rozmowy z takimi jak Ty... Równie dobrze mogłeś zapytać - co mi nie pasuje w: nie podpiszę ;-)

  • -1

    67.  2018-05-15 09:15:34

    Wlo,
    Tu nie chodzi o te kilka marnych złociszy w tą czy tamtą stronę, wystarczy wejść na Fanpage dowolnego operatora, a znajdziesz tam setki skarg na nieprawidłowo działające usługi i teksty typu jak zerwać umowę bez kary.
    Otóż nie da się.
    Ktoś podpisał umowę płaci za abonament, i przez kilka miesięcy było cacy po czym nagle wyłączają koło niego nadajnik, który będzie modernizowany przez kilka miesięcy i wuj bombki strzelił. Zasięgu nie ma, klient został odcięty od świata, a za abonament musi dalej normalnie płacić. W jego lokalizacji nadajniki są przeciążone i Internet ma prędkość 40 Kbps, to samo. Na pytanie o rozwiązanie umowy bez kary otrzymuje od operatora odpowiedź typu:
    Nasze usługi mają charakter mobilny i świadczymy je w miarę naszych możliwości. I koniec tematu.
    Tylko w Prepaidzie masz pełną wolność. Możesz zmieniać taryfę co miesiąc, a operatora w każdej chwili. Opłaty możesz robić kiedy zechcesz, nikt cię nie ściga i nie nalicza ci kar, ponieważ nie zapłaciłeś w jakimś tam terminie.
    Ponadto w abonamencie w razie nieprawidłowo działających usług i konfliktu z operatorem tak jak pisałem powyżej nie ma możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy bez wysokiej kary umownej.
    W ofercie na kartę nie jesteś przywiązany jak pies do abonamentu.
    Abonament zawsze jest formą pańszczyzny, za to prepaid jest systemem dla wolnych ludzi.

  • -3

    68.  2018-05-15 09:19:19

    t r o i p - naprawdę? Czyli zgadza się! Głupi Naród coraz bardziej idiocieje ;-)
    Ty nie wizisz, ze przeczysz temu co się dzieje ze statystykami?
    No właśnie:
    Abonament zawsze jest formą pańszczyzny, za to prepaid jest systemem dla wolnych ludzi.
    Polacy zawsze niewolnikami byli... Więc niech rtak zostanie ;-) Nie jesteśmy warci tej rocznicy co za pół rku tak hucznie będziemy obchodzić - być może nawet idąc do referendum ;-) Śmieszni jesteście ;-)

  • 0

    70. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-15 09:20:04  host: a09-05-02.opera-mini.net

    66). wlo
    ,,szkoda rozmowy z takimi jak Ty..."
    Znów nie rozumiem - jakimi jak ja??? Jak masz coś do mnie, to mi wygarnij, a może tak lubisz insynuować?
    Przestań wydziwiać.

  • -2

    72.  2018-05-15 09:24:16

    Najbardziej mnie śmieszy kiedy czytam, ze do faktury operator może dopisać co mu się podoba... Żenujące...

  • -1

    73. ~Czerwona Zarazatrolla 7  2018-05-15 09:24:55  host: a09-05-02.opera-mini.net

    68). No nie mogę... a ten dalej burakami sadzi ...
    facet Ci odpowiedział konkretnie i wytłumaczył o co biega, a Ty zero, ZERO zrozumienia.
    A może to Ty jesteś nie teges..? Brałeś to pod uwagę?

  • 0

    74. ~ele-mele  2018-05-15 09:31:40  host: a24-01-10.opera-mini.net

    Treść wiadomości Faktycznie "ciemny naród". Z KIM ON DYSKUTUJE !?!

  • -2

    75.  2018-05-15 09:51:04

    Podsumowując, parafrazując (cytując) tytuł newsa innego portalu:

    Play: 160 tys. post-paid więcej, 203 tys. pre-paid mniej
    Plus: 71 tys. post-paid więcej, 49 tys. pre-paid mniej
    T-Mobile: 49 tys. post-paid więcej, 14 tys. pre-paid mniej
    Orange: 21 tys. post-paid więcej, 77 tys. pre-paid mniej

  • 1

    76. ~Ola  2018-05-15 09:53:51  host: 188.146.163.93.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pokrycie 95%?.??? To po co im roaming krajowy ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

  • 0

    77. ~Leciwy  2018-05-15 10:09:42  host: a22-09-01.opera-mini.net

    @64 pelikan. Zawsze mam beke jak słysze że ktoś ma telefon na abonament, ostatni raz miałem abonament w 98r. Jak ktoś ma czas by pamiętać o takich głupotach jak faktury za telefon, to ma za dużo czasu i smutne życie, skoro musi zaprzątać sobie głowe taki mi głupotami jak faktury za telefon. Najlepiej doładować karte raz na rok i włączyć cykliczność pakietów, a czas który tracisz bezpowrotnie na faktury poświęć dla bliskich

  • -1

    78.  2018-05-15 10:10:27

    Wlo no niestety z moich spostrzeżeń wynika, że wzrost postpaid bierze się z ignorancji, wielu ludzi nie kuma o co chodzi, orientują się dopiero po fakcie, kiedy już jeży za późno.
    http://tlp.is/hbt
    http://tlp.is/hbu
    http://tlp.is/hbv

    Dzieje się też tak dlatego, że operatorzy na siłę po trupach wciskają abonament i niektórzy, żeby ich przestano nękać biorą abo dla świętego spokoju.
    http://tlp.is/hbw

    Ceny za urządzenia u operatorów są mocno zawyżone
    http://tlp.is/hbx

    O terminowych aktualizacjach urządzeń to u operatora można zapomnieć .
    http://tlp.is/hby

  • -3

    79.  2018-05-15 10:11:01

    t r o i p - też cały czas powtarzam - nNaród idiocieje!!

  • -2

    80.  2018-05-15 10:11:55

    Daj Boże temu Krajowi więcej takich ludzi jak 77 ;-)

  • 0

    81.  2018-05-15 10:16:19

    wlo,
    Popieram, jestem tego samego zdania co 77

  • 0

    82. ~///  2018-05-15 10:17:09  host: public-gprs691839.centertel.pl

    Play świadczył na koniec marca usługi dla 15,175 mln aktywnych klientów, co oznacza wzrost o 5,8 proc. rok do roku. Liczba klientów usług abonamentowych wzrosła o 10,5 proc. do 9,589 mln, a baza klientów usług przedpłaconych (prepaid) zwiększyła się o 1,3 proc. do 5,585 mln – podała spółka w raporcie.

  • -2

    83.  2018-05-15 10:19:26

    t r o i p - mnie ciekawi jak On mówi o takich głupotach jak faktury za gaz, prąd, kablówkę, opłaty czynszowe, zakupy opon do samochodu (no, chyba, ze same się wybierają, same przychodzą, same się zakładają, same opłacają) i wiele innych? Nie szkoda mu poświęcać na to czasu, któy powinien poświęcić rodzinie?

  • 0

    84. ~Gnom  2018-05-15 10:19:59  host: user-94-254-230-121.play-internet.pl

    @77
    Ile w Pańskim prepaidzie kosztuje minuta połączenia z Niemiec do Francji?

  • 1

    85.  2018-05-15 10:25:35

    U mnie rachunki za prąd przychodzą tylko kilka razy w roku,
    Mimo że mieszkam niedaleko stolicy to niestety gaz mam w butli Którą starcza na około 2 miesiące, jak się kończy to biorę telefon i w 10 sekund zamawiam nową.
    Czynszu nie płacę bo mam własny dom.
    Internet i TV jest płacona poleceniem przelewu.
    Opony ostatni raz kupowałem 3 sezony temu i są nadal w bardzo dobrym stanie.
    Więc sorki, ale nie bardzo cię rozumiem, mozesz doprecyzować co dokładnie masz na myśli?

  • 0

    86. ~stary_albatros  2018-05-15 10:26:33  host: 85.219.163.130

    najśmieszniejsze jest jak gimbusy ładują swoje biedackie prepaidy na chińskim szrocie :D

  • 0

    87.  2018-05-15 10:28:12

    Gnom, w moim prepaidzie minuty z Niemiec do Francji są nielimitowane i idą z pakietu za który łącznie płacę 14,20 PLN miesięcznie. ;)

  • -2

    88. ~Leciwy  2018-05-15 10:28:14  host: a22-09-01.opera-mini.net

    Wlo. Odpowiedziałem młodemu pelikanowi, który z góry traktuje prepaid. Pisałem tylko i wyłącznie o fakturach za telefon

  • -2

    89. ~pecet  2018-05-15 10:33:41  host: 188.146.129.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @87. Cześć troip. Niedawno wróciłem z zagranicy. Co u Ciebie nowego?

  • 0

    90.  2018-05-15 10:36:07

    Siemka pecet, u mnie jak zawsze wszystko git :)

  • 1

    91. ~Gnom  2018-05-15 10:40:26  host: user-94-254-226-244.play-internet.pl

    @87
    Cóż to za sieć jest i jaka taryfa? Co innego poł. międzynarodowe, a co innego międzynarodowe w roamingu. Bardzo proszę uchylić rąbka tajemnicy, chętnie sprawdzę.

  • 1

    92. ~pecet  2018-05-15 10:43:11  host: 188.146.129.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @90. Okey. No a u mnie szykuje sie 4 -te. 500+ hi.hi. To zdrówka życzę i do miłego - by.by

  • 0

    93.  2018-05-15 10:46:18

    Gnom,
    Połączenia z polskiego numeru z Niemiec do Francji można Wykonać tylko w roamingu.
    Co do operatora to wielokrotnie tutaj pisałem, ale chętnie powtórzę:
    Obecnie najkorzystniejszą ofertę ma Plush. Misiek daje taryfę za 25 PLN, do tego dorzuca co piąte doładowanie gratis i kilka razy do roku daje promocję +50% do doładowania czyli tak na prawdę taryfa kosztuje 14,20 PLN.
    ( Przykład: ładujemy konto 4x50zł. Do każdej 50tki misiek dokłada 25 zł z promki +50% i jeszcze dorzuca 50 PLN z promki 5te doładowanie gratis. Więc wydając 200 PLN dostajemy extra od miśka 150 zł na konto główne. Co razem daje nam kwotę 350 PLN.) za kwotę 350 zł przez 14 miesięcy odnowi nam się taryfa za 25 PLN. Ale zaraz, myśmy wydali tylko 200 PLN. 200/14 = 14,20 PLN.
    Dostajemy za to : no-limit rozmowy kom + stacj, SMS-y, MMS-y 10 GB, portale społecznościowe: Facebook, FB Messenger, WhatsApp i instagram, które nie zabierają nam transferu. W Plushu jest dodatkowy pakiet 5 GB za 5 PLN który można wielokrotnie aktywować, pakiet ten ma swoją ważność i zawsze będzie ważny 30 dni od dnia zakupu, do tego dostajemy RLAH, a także też za darmo rok ważności konta. Tak więc podsumowując. Plush na chwilę obecną rządzi gdyż za 14,20 PLN daje pełny no-limit, 10 GB internetu, RWK, RLAH i 4 najważniejsze portale społecznościowe gratis poza pakietem.

  • 0

    95. ~Gnom  2018-05-15 10:57:54  host: user-94-254-230-224.play-internet.pl

    @93
    Interesuje mnie cena połączeń w roamingu między krajami europejskimi, na przykład z Niemiec do Francji lub z UK do Italii. Ile zapłacę w Plushu za godzinną rozmowę z Londynu z klientem przebywającym w Rzymie? (BTW - w moim abo mam to w cenie).

  • -2

    96.  2018-05-15 11:02:04

    88 - same się płacą... Poleceniem zapłaty ;-)

  • 1

    97. ~Gnom  2018-05-15 11:05:22  host: user-94-254-230-224.play-internet.pl

    @88
    Polecenie zapłaty trzeba niestety często odwoływać - zwłaszcza jak Temobile naliczą rachunek z kosmosu raz na jakiś czas. Przy taryfach no-limit najlepsze jest zlecenie stałe.

  • -1

    98.  2018-05-15 11:05:46

    t r o i p - to znaczy o sobie mówimy? Czy ogólnie?
    Bo raz mówisz tak, raz siak...
    Faktury obecnie same się płacą - nie tylko telefoniczne, więc w ogóle nie trzeba na to czasu tracić. Raz - wypełniając zgodę na polecenie zapłaty ;-)
    Argument więc pada....

  • 0

    99. ~Pablosox123  2018-05-15 11:08:59  host: 89-64-19-168.dynamic.chello.pl

    @wlo tkarta jest doa dzieci,bo co bo niby taniej,zachowujesz sie jak typowy cebulak,zarabiasz kase to chyba 15 zl wieciej w abonamenciebto nie tragedia,a peebie w swoim nedznym życiu i tak wydajesz wiecej kasy na glupoty.

  • 0

    100.  2018-05-15 11:16:23

    Gnom, już ci mówiłem, że nic dodatkowo strefie UE nie zapłacisz ani za rozmowy ani SMS-y.
    I nie ważne czy dzwonisz z Hiszpanii do Holandii, czy z Włoch do Niemiec. Rozumiesz?

  • 0

    101.  2018-05-15 11:28:13

    Co do polecenia Zapłaty to 97 gnom ma rację.
    Polecenie zapłaty wydaje się prostą, bezpieczną, szybką i tanią bezgotówkową formą regulowania powtarzających się płatności. To polski odpowiednik usługi direct debit, funkcjonującej od wielu lat w europejskich systemach rozliczeniowych. W Polsce z tego typu usługi można korzystać od 1 czerwca 1998 roku. Ale na razie jedynie 1,3 proc. operacji bezgotówkowych jest realizowanych w ten sposób.

    Cechą odróżniającą polecenie zapłaty od polecenia przelewu jest inicjowanie płatności przez wierzyciela (np. spółdzielnię mieszkaniową, firmę telekomunikacyjną, zakład energetyczny), który zleca swojemu bankowi pobranie określonej kwoty należności z rachunku dłużnika. Bank wierzyciela przesyła polecenie zapłaty do banku dłużnika, który pobiera żądaną kwotę ze wskazanego rachunku i przekazuje środki do banku wierzyciela. Następnie są one zapisywane na rachunku wierzyciela.
    Operacja przepływu środków między stronami jest rozliczana w trybie obciążeniowym co umożliwia bezpośredni transfer kwoty należności z rachunku dłużnika na rachunek wierzyciela - właściciel rachunku (dłużnik) upoważnia wierzyciela do wystawienia obciążenia swojego rachunku umówioną z góry kwotą.
    Istotną wadą tego rozwiązania jest to, że mimo, iż są to zazwyczaj niewysokie kwoty większość banków pobiera dosyć wysokie opłaty za korzystanie z tej usługi. I oprócz rachunku musimy zapłacić jeszcze prowizję bankowi.

  • 0

    104.  2018-05-15 11:48:54

    wlo,
    Nawet pisząc ogólnie w dużej mierze odnosimy się do naszej wiedzy i własnych doświadczeń, ponieważ ciężko jest pisać o czymś o czym się nie ma pojęcia, choć niektórym tutaj, przyznaję przychodzi to z łatwością.

  • 0

    105.  2018-05-15 12:03:42

    Robicie tutaj cyrk, tak naprawdę tylko z formy płatności za usługę. Nie rozumiem tej wojny i dopisywania do tego swojej ideologii... Rower górski jest dobry na bezdroża, a miejski na zakupy. Prepaid spada przez wycinkę martwych sim, abonament rośnie przez duety. Co w tym nadzwyczajnego? Jak wyłączą wszystkie martwe simy prepaid znów ruszy w górę - choćby za sprawą Ukrainców i 1 komunii.

  • 0

    106.  2018-05-15 12:09:59

    Słoneczny,
    zdradzę ci tajemnicę, tylko nikomu nie mów, żeby się nie rozniosło.
    Na rowerze górskim też zrobisz bez problemu zakupy w mieście. Tylko o tym cicho sza. ;)

  • 0

    107.  2018-05-15 12:16:06

    @93 Sam myślałem o plushu, byłem kiedyś w plusie i nie było tragicznie, No i jest jeszcze gratis pakiet ipla plus ale ta oferta ma jak dla mnie poważną wadę -pakiet neta przepada po 30 dniach. Dla mnie jest to niedopuszczalne, bo w jednym miesiącu potrzebne mi jest 5 gb a w następnym 15, jak pakiety się kumulują to problemu nie ma, kupiłem to korzystam kiedy jest potrzeba. No i nie ma niestety wifi calling natywnie i wsparcia dla iPhone. Dlatego jak play nie zaproponuje nic ciekawego na przedłużenie to prawdopodobnie wybiorę RBM z 20 gb neta i No limit za 30 zł. Myślałem też o Orange, ale sparzyłem się na nich kiedyś i jakoś nie spieszy mi się do nich wracać.

  • -2

    108.  2018-05-15 12:16:56

    @105 bullshit z tymi duetami, abonament rośnie bo coraz więcej osób robi się wygodnych bo ich stać a nie biora jakieś prepaidy dla biedaków o których trzeba cały czas pamiętać żeby doładować

  • -1

    109.  2018-05-15 12:18:45

    słoneczny - a skąd te duety? Ludzie dla siebie biorą drugi numer - bo jest? Przestań...
    No i w końcu co jest ważne - cena czy wolność?

  • 0

    110.  2018-05-15 12:19:03

    @106 troip. Tak, wszystko wszystkim zrobisz. Cegłą też można wbijać gwozdzie, ale chyba nie o to chodzi.

  • 1

    111.  2018-05-15 12:19:14

    ale macie problem abo czy prepaid. Każdy bierze to co uważa że mu pasuje co nie znaczy że jest dla niego najlepsze ;) Ja mam abo polecenie zapłaty i nie pamiętam kiedy wchodziłem żeby sprawdzać co jest na fakturze bo kwota non stop ta sama. Telefon wziąłem o dziwo od operatora bo w danym momencie była to najkorzystniejsza opcja. Drugi telefon w domu jest na kartę z RWK bo się zrobiła skarbonka.

  • -1

    112.  2018-05-15 12:20:19

    iphoneski - wiesz? To samo mówiłęm, kiedy miałem pakiety minut - przechodzące przez pół roku... Plej wtedy robił tzw. rewolucję, wprowadzając taniepakiety... Tyle, że nie przechodzące ;-)

  • -1

    113.  2018-05-15 12:21:15

    dt - no mnie się czepiać raczej nie można. Mam dwa numery abonamentowe i dwa prepaidowe - nie że w rodzinie - osobiste ;-)

  • -1

    114.  2018-05-15 12:22:09

    @108 Masz rację. Pewnie też po części to efekt 500+ i lepszy telefon w abonamencie. Tylko po co ta żółć na końcu? Zupełnie to niepotrzebne w kulturalnej dyskusji.

  • 0

    115.  2018-05-15 12:28:00

    @wlo właśnie, skoro kupiłeś to powinieneś mieć możliwość to wykorzystać. To tak, jakby zalać auto do pełna, wyjeździć trochę, a po tygodniu właściciel stacji przyjeżdża i zabiera to, co w baku zostało, bo już minął termin na wyjeżdżenie tego i trzeba tankować znowu. Dlatego odnowa z play mogłaby być interesująca, gdyby nie cena pakietów.

  • 0

    116.  2018-05-15 12:29:39

    @109 wlo. Co to za kolejna prowokacja z twojej strony. Chyba logiczne jest, że część martwego prepaidu przeszła na duety. A co jest ważne? Nie do mnie pytanie. Ja nie jestem cała Polska. Jeśli o mnie chodzi to ja mogę ci napisać że preferuje prepaid oraz abonament z 30 dniowym okresem wypowiedzenia. A nie preferuje abonamentu z telefonem na 24 miesiące. A kiedyś bardzo pasował mi Mix, czyli też abonament.

  • 0

    117.  2018-05-15 12:30:24

    iphoneski - dlatego od zawsze (do sprawdzenia - nie zmieniłem nigdy nicku i zawsze się logowałem) byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty albo pakietów nielimitowanych. A na potwierdzenie (też do sprawdzenia) w pierwszym miesiącu jak tylko było to możliwe - miałem taryfę z nielimitowanymi usługami ;-)

  • 0

    118.  2018-05-15 12:31:34

    słoneczny - żadna prowokacja. Pytam, bo czytam, że wolność jest ważniejsza. Ale jak ktoś woli być jak pies na postronku... Jego wybówr widać ;-)

  • 0

    119.  2018-05-15 12:32:31

    A to, że Ty czy ja wiemy swoje - to insza inszość.

  • 0

    120. ~Gnom  2018-05-15 12:33:10  host: apn-31-0-40-83.dynamic.gprs.plus.pl

    @100
    Poproszę o zapis z regulaminu lub wyciąg z cennika.

  • 0

    121.  2018-05-15 12:35:25

    @118 Dla mnie to żadna tam wolność. Usługa jak usługa i tyle. Nie dorabiam do tego drugiego dna. Liczy się oferta i cena. Czy ro jest prepaid czy postpaid, jest to drugoplanowa sprawa.

  • 0

    122. ~@100  2018-05-15 12:36:17  host: apn-31-0-40-83.dynamic.gprs.plus.pl

    W takim Orange na przykład konsultanci dopiero po rozmowach z menedżerami potwierdzali, że pakiety międzynarodowe nie obowiązują w roamingu, choć owieczkom do strzyżenia (klientom) wydawało się inaczej.

  • 0

    123.  2018-05-15 12:39:15

    wlo,
    Abonament zawsze płacisz z góry, nigdy z dołu.

  • 0

    124. ~xdxdxo  2018-05-15 12:39:28  host: a24-06-12.opera-mini.net

    Teraz wiadomo napewno kto pisze. lipne niki i treści

  • 0

    125.  2018-05-15 12:41:22

    120 - w cenniku oczywiście tego nie ma. Jest to związane z zasadami obowiązującymi dla RLAH. Czyli, jeśli już, w cennikach promocyjnych czy regulaminach promocji pakietów zamkniętyach/otwartych. Jeśli nie masz takiego pakietu - wówczas obowiązują stawki cennikowe. Nie są one w UE wysokie.

  • 0

    126.  2018-05-15 12:42:28

    t r o i p - mylisz się ;-)
    Abonamet, jako opłatę stałą - tak. Natomiast z usługi płaci się z dołu. Ja o takiej sytaucji mówię, gdzie w "abonamencie" jest tylko i wyłacznie stała opłata - nie za pakiety itp..

  • 0

    127.  2018-05-15 12:45:41

    @117 za dużo szukania, wierzę na słowo :)

  • 0

    128.  2018-05-15 12:45:49

    122 - pakiety międzynarodowe są do zastosowania tylko kiedy realizujesz połączenie z Polski (kraku danej karty sim) na granicę. Nikt nie musiał nic wyjaśniać. Jeśli ktoś twierdził, ze pakiety międzynarodowe można wykorzystać w roamingu... No delikatnie powiem - jest ignorantem i powinien zmienić robotę... Nie - broń Boże kopamie rowów! Bo z tym poziomemm inteligencji stopę prtzy pierwszym wbiciu szpadla by sobie obciął ;-)

  • 0

    129. ~Gnom  2018-05-15 12:50:49  host: apn-31-0-40-83.dynamic.gprs.plus.pl

    @128
    Orange tak sformułował reklamę: "pakiet połączeń międzynarodowych w UE i USA". Powinno być "do UE i USA".
    U mojego obecnego mam "W".

  • 0

    130.  2018-05-15 12:54:27

    129 - więc egzekwuj - tylko nie wiem właściwie co ;-)

  • 0

    131. ~Gnom  2018-05-15 12:56:36  host: apn-31-0-40-83.dynamic.gprs.plus.pl

    @125
    Za godzinkę międzynarodowego w prepaidzie w roamingu UE koszt wynosi ok. 111 zł, w abonamencie niewiele droższym od plusha można mieć tych godzin kilkadziesiąt. Zależy co kto potrzebuje.

  • 0

    132. ~Gnom  2018-05-15 12:57:53  host: apn-31-0-40-83.dynamic.gprs.plus.pl

    Miałem zamiar przenieść się do Orange ze względu na ten pakiet, ale czar prysł przez rzeczony przyimek.

  • 0

    133.  2018-05-15 12:58:21

    Gnom,
    Proszę bardzo.
    http://tlp.is/hc1

  • 0

    134.  2018-05-15 12:59:39

    131 - nie bardzo rozumiem...

  • 0

    135.  2018-05-15 13:00:39

    132 - Ty nie rozumiesz chyba zasad roamingu UE? Na pewno nawet ich nie rozumiesz...

  • 0

    136.  2018-05-15 13:03:10

    Gnom,
    Połączenia w roamingu, a połączenia międzynarodowe to dwie zupełnie różne usługi.
    http://tlp.is/hc2

  • 0

    137.  2018-05-15 13:06:25

    131 - jeśli o Pluszhu mówisz, to tam minuta w roamingu UE kosztuje 29 gr chyba. Tak więc godzina kosztuje 17,40 zł.
    Nie wiem co liczysz, ale źle liczysz ;-)
    Inna sprawa - w abonamencie nie ma aż tak dużej różnicy, żeby kilkadziesiąt godzin (też zależy za ile - bo nie wspomniałeś, ale domyślam się, ze mówisz o tej kwocie 111 zł) można było wydzwonić. Jednak ja w moim cienniku mam stawkę 19 gr netto za minute w roamingu UE. Czyli 14,02 zł za godzinę.

  • 0

    138.  2018-05-15 13:14:54

    wlo,
    To do ciebie, i tak jest u wszystkich operatorów.
    http://tlp.is/hc4

  • 0

    139.  2018-05-15 13:16:11

    t r o i p - a co ma piernik do wiatraka?

  • 0

    140.  2018-05-15 13:16:20

    Gnom,
    jak masz wykupiony pakiet to nic nie płacisz dodatkowo za rozmowy w UE.
    Wszystko zresztą masz wyżej na screenie.

  • 0

    141.  2018-05-15 13:19:25

    To, że za abo zawsze płacisz z góry, za następny miesiąc tak samo jak w prepaidzie.
    Z dołu płacisz tylko za koszta poza abonamentem jak np wyślesz SMS-y premium to zostaną one doliczone do przyszłej faktury.

  • 0

    142. ~Anion22  2018-05-15 13:19:50  host: 185.13.106.119

    Roaming za darmo lipa i za internet trzeba płacić jeszcze rok i zmienić te sieć

  • 0

    143.  2018-05-15 13:20:29

    Komentarz 141, jest do wlo.

  • 0

    144.  2018-05-15 13:20:54

    Że "bo abonamet płaci się z góry"?
    Szkoda, że nie czytasz - jak więszkość ludzi - co się pisze ;-)
    Ty - młodziak widać, bo abonamet znasz z ostatniej taryfy Pleja widać, nie wiesz co to jest abonament. Abonament to od zawsze jest stała opłata za utrzymanie łącza itp. Wszelkie inne opłaty płaci się z doły - tyle i le się wykorzysta w danym okresie.
    Prostackie podejście jakie przyjąłeś z ofert promocynych gdzie w abonamencie jest pakiet minut (stare dzieje w sumie) albo nielimitowane - to co innego zupełnie. Zresztą nie do końca - bo po wykorzystaniu pakietu minut, kolejne są liczone wg cennika - i są płatne z dołu...

    Na tym poprzestanę, bo mi szkoda czasu na tłumaczenie tego co napisałem - myślałem, że do inteligentnych ludzi się zwracam ;-) Soryy - pomyuliłem się.

  • 0

    145.  2018-05-15 13:24:46

    t r o i p - iphoneski, do którego się zwracałem pisząc: dlatego od zawsze (do sprawdzenia - nie zmieniłem nigdy nicku i zawsze się logowałem) byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty albo pakietów nielimitowanych - zrozumiał.
    Tobie zwróce uwagę na słowa: byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty ;-)

  • 0

    146.  2018-05-15 13:26:53

    wlo,
    Mylisz się, abonament znam nie tylko z ostatniej taryfy play.
    http://tlp.is/hc5

    I też wydawało mi się, że rozmawiam z myślącym człowiekiem, zobacz jak to można się czasem pomylić.

  • 0

    147.  2018-05-15 13:28:26

    Jeśli nadal uważasz że nie rozróżniam kwestii, doczytaj końcówkę zdania poprzedniego i następne: [...] albo pakietów nielimitowanych. A na potwierdzenie (też do sprawdzenia) w pierwszym miesiącu jak tylko było to możliwe - miałem taryfę z nielimitowanymi usługami.
    Widzę, zę dla takich jak Ty powinienem dopisać, ze z opłatą abonamentową 85 zł (dobrze pamiętam?).

  • 0

    148.  2018-05-15 13:30:49

    t r o i p - ciężki jesteś...
    Przeczytaj jeszcze raz... I pomyśl co mogłem mieć na myśli pisząc: dlatego od zawsze byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty albo pakietów nielimitowanych.

  • 0

    149.  2018-05-15 13:32:59

    wlo,
    Od zawsze u wszystkich operatorów, a usługi w abo jakie by nie były płacisz z góry, z dołu płacisz wyrównanie za przekroczone usługi, np dostajesz 300 minut w abo, a wykorzystałeś 400, to te 100 minut zostaje doliczone do następnej faktury.
    Czyli w maju płacisz za 400 minut za czerwiec. A do Czerwcowej faktury za lipiec doliczone zostaje 100 minut. Tak to wygląda.

  • 0

    150.  2018-05-15 13:33:46

    Uważasz, zę nie można za minuty z dołu płacić? Że tylko za esemesy premium?
    A jeśli w "abonamencie" jest zero minut? Mam nadziejże, ze czas przeszły zauważyłeś? Że zawsze byłem zwolennikiem - kiedy takie abonamenty jeszcze były... W szczególności były w telefonii stacjonarnej. O schemacie mówię! Nie o tym co dzisiaj Operatorzy oferują w promocyjnych planach taryfowych z nielimitowamymi pakietami minjut czy danych ;-)
    KPW?

  • 0

    151.  2018-05-15 13:34:40

    149 - i myuslisz, ze o czym od początku mówię? Więcej! Na myśli miałem "abnament" bez minut ;-)

  • 0

    152.  2018-05-15 13:35:04

    Sorki miało być: w maju 300 minut za czerwiec, klawiatura czasem chce być mądrzejsza.

  • 0

    153.  2018-05-15 13:36:04

    W czerwcu dostaję fakturę "z dołu" za usługi z maja - skumałeś? Za WSZYSTKIE usługi z maja - oprócz abonamentu - kwoty za utrzymanie łacza - gołej bez opłat za usługi.
    Jaśniej nie potrafię.

  • 0

    154. ~@@@  2018-05-15 13:37:56  host: 168.235.200.19

    troip i iphoneski. Teraz macie pisemny dowód kto z Wami dyskutował i zrobił podsumowanie. Wg mnie, należy mu podziękować w taki sam sposób.

  • 0

    155.  2018-05-15 13:41:09

    t r o i p - zacznijmy inaczej - gdzie ja napisałem o abonamecie, ze raczyłeś w swojej mądrości wtrącić się i zwrócić mi uwagę na to, ze abonament płaci się z góry?

  • 0

    156.  2018-05-15 13:46:35

    No właśnie nie. Masz np okres rozliczeniowy 15 go każdego miesiąca
    W czerwcu dostajesz fakturę za okres od 15 czerwca do 14 lipica, w której masz przykładowo:
    300 minut
    300 SMS-ów wymiennych na MMS-y
    3 GB.
    Plus wyrównanie z faktury od 15 maja do 14 czerwca.
    W maju zużyłeś:
    400 minut
    350 SMS-ów
    4 GB.

    I do faktury którą dostałeś za okres od 15 czerwca do 14 lipca
    Musisz jeszcze zapłacić wyrównanie
    Za:
    100 minut
    50 SMS-ów
    1 GB.

    Czaisz?

  • 0

    157.  2018-05-15 13:50:15

    wlo,
    117, " dlatego zawsze byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty, albo pakietów nielimitowanych...

  • 0

    158.  2018-05-15 13:52:21

    156 - no - faktura , w której jest z góry opłata abonamentowa, zawiera opłatę z dołu za poprzedmi nmiesiąc... od 21 lat za komórki tak płacę za jeszcze dłużej za stacjonarny... Nie bardzo rozumiem Twojego problemu. Ja zacząłem mówić o płaceniu z dołu za minuty... Znaczy usługi z poprzedniego miesiąca. Nie 100 z 400 a za wszystkie. Nie rozumiesz ciągle tego?

  • 0

    159.  2018-05-15 13:52:46

    157 - i gdzie ja tu piszę o abonamencie?

  • 0

    160.  2018-05-15 13:55:34

    To w takim razie w poście 117 o czym piszesz?
    Zaczyna się robić coraz ciekawiej.

  • 0

    161.  2018-05-15 13:56:36

    Jeszcze raz - ostatni:
    [...] byłem zwolennikiem płacenia z dołu za wykorzystane minuty [...] - czyli płacę za to co wykorzystam - z dołu, po wykorzystaniu
    [...] albo pakietów nielimitowanych - czyli akceptuję opłatę za ten pakiet i niezależnie czy wydzwonię 20 minut czy 2000 płacę te 85 czy teraz 20-30 zł ;-)

  • -1

    162. ~Obserwuje  2018-05-15 13:58:18  host: a04-03-03.opera-mini.net

    I widze że _wlo to ciężki orzech do zgryzienia, takie same zatargi co dziś z _troip, odchodzą na codzień z _pabloki. wlo zrobił sie marudny jak stara baba

  • 1

    163.  2018-05-15 14:02:25

    wlo,
    No i tu jest przedmiot sporu.
    Twój komentarz 153 "W czerwcu dostaję fakturę "z dołu" za usługi z maja - skumałeś? Za WSZYSTKIE usługi z maja. oprócz abonamentu - kwoty za utrzymanie łacza - gołej bez opłat za usługi.

    158 "Ja zacząłem mówić o płaceniu z dołu za minuty... Znaczy usługi z poprzedniego miesiąca. Nie 100 z 400 a za wszystkie"

    Ja ci usiłuje przetłumaczyć, że za wszystkie usługi nie ma możliwości zapłacić z dołu w abonamencie. Z dołu płacisz tylko wyrównanie.

  • 0

    164.  2018-05-15 14:05:48

    Biorąc pod uwagę, ze już 10 lat temu wydzwaniałem po 10-15 wejście (kiedy? w 2012?) nielimitowanych było dla mnie świetną wiadomością, z którek skorzytałem w pierwszym miesiącu od wejścia. 65 zł netto płaciłem.

  • -1

    165.  2018-05-15 14:07:50

    t r o i p - ja zacząłem o d minut płatnych z dołu... Zdaję sobie sprawę z tego co mówię.
    Sporu nie widzę. Natomiast widzę że nie skumałeś, nie przeanalizowałeś a wtrąciłeś się do rozmowy...

  • 0

    166. ~  2018-05-15 14:25:07  host: a29-04-09.opera-mini.net

    wlo- jest tu ktokolwiek godzien rozmowy z tobą? A jeśli nie, to po kiego grzyba wchodzisz w dysputy? Nie szkoda życia na jałowe dyskusje?

  • -1

    167. ~ciekawy  2018-05-15 14:32:37  host: a29-02-09.opera-mini.net

    @163. czy jak mam -111dBm to nie jest za mało żeby dobrze odberać net?

  • 0

    168.  2018-05-15 14:53:42

    167 ciekawy,
    Sygnał może być z odbicia - wtedy antena pomoże, ale jakość łącza może być wątpliwa.
    Bez określenia konkretnego miejsca trudno pomóc inaczej niż za pomocą szklanej kuli.

  • 1

    169. ~pabloki  2018-05-15 15:10:11  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    wlo jak przyznał w komentarzu 27 robi sobie jaja i podpuszcza . zapewne by ilośc komentarzy sie zgadzała. nie pierwszy raz tak podpuszcza. juz kilka lat temu to się zaczęło gdzie wprost przyznał że podpuszcza . tak samo jak tutaj pod #27. uwagę zwraca to błaznowanie o gołym abonamencie płatnym z góry i usługach poza abo płatnych z dołu. ale przeciez niedawno chwalił nam się wlo że ma super hiper abnament z wypasionymi usługami w ramach abonamentu (czyzby to była tylko ściema dla jaj) i nie ma już prepaidów . az tu nagle wyskakuje że uzywa prepaidów . ciekawee jak on chce za nielimitowane usługi w abonamencie płacic z dołu.

  • 1

    170. ~pabloki  2018-05-15 15:11:57  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    @gnom nie rozumiesz jak działa RLAH dlatego się kręcisz przy swojej racji . często tez pracownicy obsługi kliennta(telefon, salon ) wprowadzają w bład. byc może to zaburza pogląd o wyzszosci rzekomej abonamentu .

  • 0

    171. ~ciekawy  2018-05-15 15:20:34  host: a29-02-07.opera-mini.net

    @168. Dzięki za info. Sąsiad ma -128 dBm i fajnie odbiera. Troche jeszcze pokombinuje żeby.mieć chociaż tyle -120 dBm

  • 0

    174.  2018-05-15 16:14:25

    169 - świetnie stawiasz nowe tezy ;-) Żona Cię nauczyła takich manipulacji?

  • 0

    175.  2018-05-15 16:16:59

    NIGDY, nie twierdziłem, że nie mam prepaidów ;-)
    Twoja manipulacja jest sprytna. Ale nielogiczna. Co innego mieć a co innego używać. Rzeczywiście - MAM ale nie używam ;-)
    Ty sprowadziłęś oba twierdzenia do jednego - nie ma czy nie używa - w końcu należy rozumieć to co zmanipulowałeś iście w stylu pisowskim?

  • 1

    176.  2018-05-15 16:18:45

    I byle głąb Twoją manipulację przyjmie ;-)

  • 0

    177. ~pabloki  2018-05-15 17:24:23  host: user-188-33-206-42.play-internet.pl

    174 to nie są "nowe tezy " tylko czyste fakty któr widzi-czyta każdy. zaprzeczasz czemuś co może dostrzec każdy . żona powiedziała mi wnioski po tym co czytała . nie ma tu żadnych manipulacji . nieudolnie odwracasz temat, jak zwykle . "cos tam, cos tam " moja żona potraf skoro ma specjalizację z psychiatrii. wskaż gdzie sa te manipulacje. to jest to co piszesz w 175? wypierasz sie że robisz sobie jaja z czytelników co można zauważyć po wypowiedziach , nie tylko dzisiejszych np #27?

    175 twierdziłeś że juz nie masz , konkretnie nie masz i nie uzywasz. nie chce mi sie tego szukac choć to było niedawno.

    176 takie hasełka w porównaniu do twardych faktów są przeciw Tobie stanowiąc o nieudolnej próbie obrony czego dowodem jest m.in. pisane postów z krótkimi frazami w krótkim odstępie . nie mozesz napisac posta po przemyśleniu ? no i te uśmieszki na końcu ...znów dowodza o nepowarznych komentarzach.

  • 0

    178.  2018-05-16 09:34:41

    177 - nigdy tego nie mówiłęm. Natomiast Ty się zakręciłeś w swojej manipulacyjnie używanym słownictwie ;-)
    Mam - bo prepaid jest dla mnie od zawsze przechowalnią "złotych" numerów. Nie używam - bo jw. Jedynie raz w roku przedłużam zasileniem (bądź pw promocji jak w zeszłym roku kiedy Plus dawał za darmo przedłużenie na rok - bez konieczności zasilania - żeby nie było znowu że coś kręcę). No i skarbonki - na jednym mam ponad 800 zł - z resztówek programu 5Plus na numerach rodziny, kiedy był likwidowany oraz resztóki przelewane z innych, które były wyłaczane.
    Ty natomiast możesz sobie myśleć cokolwiek Twój umysł i pamięć Ci podpowie ;-)

  • 0

    179. ~pabloki  2018-05-16 14:06:38  host: user-5-173-105-3.play-internet.pl

    178 a skąd ja mam wiedziec czy je masz czy ściemniasz by wybrnąć skoro pisąłes kiedyś inaczej . podobnie jak abonamencik wypasiony z ktorego i tak nie korzystasz w pełni i masz go cieszac sie jak dziecko . sam pisaleś że na e52 nie zużywasz nawet 1 GB. tak było? a tu zonk i plus już nie chciał dac lepiej. bo pisałes ze nie przedłuzasz i lecisz na otwartej. czy tak?

  • 1

    180.  2018-05-16 16:15:31

    179 - nigy wcześniej inaczej nie pisałem . Bo i po cholerę?
    Może Ty nie doczytałeś, albo bez kontekstu widziałeś mój post, gdzie np. mogłem rzeczywiście pisać, że kiedyś miałem karty wszystkich operatorów, ale już nie mam? Oczywiście nie , ze wszystkich się bozbyłem - nie mam wszytskich, bo numery trzymam w Plusie?

  • -1

    181. ~Cq  2018-05-17 07:37:12  host: apn-31-0-42-62.dynamic.gprs.plus.pl

    @180 ty wlo po cholere ty blużnisz w komentarzach ,Co ???????????? Dzieciom te cholery niepotrzebne.!!!!!!!!!!!!!!!. Usuną twoj konentarz?????????????

  • 0

    182. ~Pablosox123  2018-05-20 22:44:02  host: 89-64-19-75.dynamic.chello.pl

    Da sie zerwac unowe bez kary,wystarczy nie płacić przez 3 miesiace abonamentu to odrazu operator zerwie unowe i skieruje sprawe do sadu.Po zerwaniu oplacasz zaleglosc sprawy sadowej nie ma a sam stajesz sie wolny od opa.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-38-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Co byś wybrał/a kupując iPhone'a z OLED-em?

Chińskie władze zatwierdziły nową fabrykę paneli OLED firmy LG

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet