Na koniec II kwartału 2017 roku sieć Play miała 14,484 mln kart SIM. Ponad 60% z nich stanowiły karty abonamentowe.
W porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku liczba klientów operatora zmniejszyła się z 14,617 mln, ale wyraźny wzrost zaliczyła baza klientów abonamentowych. Ich liczba wzrosła z 7,629 mln do 8,942 mln. Skurczyła z kolei baza klientów na kartę, z 6,988 mln do 5,543 mln. Są to oczywiście cały czas skutki wprowadzenia konieczności rejestracji kart SIM. Warto przy tym zauważyć, że aktywnych kart SIM na koniec I półrocza 2017 roku było 12,195 mln, z czego aktywnych kart w ofertach na kartę zaledwie 3,859 mln.
W II kwartale 2017 roku przychody operacyjny firmy wyniosły 1,628 mld zł i były wyższe zarówno od przychodów z II kwartału 2016 roku (1,488 mld zł), jak i I kwartału 2017 roku (1,581 mld zł). Przychody za całe I półrocze 2017 roku wyniosły 3,209 mld zł.
Na koniec I kwartału 2017 roku firma nie pochwaliła się zyskiem netto, ale w ciągu całego I półroczna 2017 roku osiągnął on poziom 57,5 mln zł i był niższy niż w analogicznym okresie 2016 roku (176,1 mln zł).
EBITDA za II kwartał wynosi 340,8 mln zł, a marża EBITDA 20,9% (przed rokiem 446,7 mln zł i 30%), a za całe półrocze odpowiednio 844,6 mln oraz 26,3%.
W II kwartale 2017 roku średni przychód z klienta abonamentowego wynosił 38,5 zł, a z klienta na kartę 18,7 zł. W przeciągu całego I półroczna 2017 roku było to 38,4 zł oraz 17,5 zł.
Z raportu wiemy również, że klienci abonamentowi zużywali w II kwartale średnio 4,63 GB danych miesięcznie, a klienci na kartę 2,04 GB. W skali całego półrocza było to odpowiednio 4,46 GB oraz 1,97 GB.
Z 14,484 mln kart SIM, Play zabrakło na koniec II kwartału zaledwie 71 tys., by pokonać Orange i stać się największą siecią komórkową w kraju.
Źródło tekstu: wł