Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki finansowe operatorów w 2009 roku

Wyniki finansowe operatorów w 2009 roku

WitekT 26 Lutego 2010 18:16

0 0

Praktycznie wszystkie telekomy na polskim rynku w 2009 roku zanotowały spadek przychodów w porównaniu do poprzedniego. Na tym tle wyróżniała się Netia (która wchłonęła Tele2 i zaczeła konsolidować jego wyniki) oraz P4 (dynamicznie pozyskujące klientów).



Przychody operatorów w 2009 roku:




Przychód w 2009

Zmiana względem 2008

TP

9863 mln zł

-5,3%

Polkomtel

8104 mln zł

-5,2%

Centertel

7745 mln zł

-10,2%

PTC

7602 mln zł

-4,0%

P4

1340 mln zł

+59,4%

Netia

1506 mln zł

+24,2%

Dialog

521 mln zł

-5,97%


EBITDA i marża EBITDA w 2009 roku:

2009

EBITDA

Zmiana względem 2008

Marża EBITDA

Zmiana względem 2008

TP

4062 mln zł

-5,14%

41,18%

-0,06 p.p.

Polkomtel

2841 mln zł

-8,64%

35,05%

-1,29 p.p.

Centertel

2217 mln zł

-33,4%

28,62%

-9,99 p.p.

PTC

2661 mln zł

-3,02%

35%

+0,36 p.p.

P4

b.d.

b.d.

b.d.

b.d.

Netia

313 mln zł

+83,35%

20,77%

+6,7 p.p.

Dialog

135 mln zł

+62,35%

25,99%

+10,4 p.p.


O wstępnym obrazie polskiego rynku kart SIM na koniec 2009 roku pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 138
  • 0

    119.  2010-03-01 14:01:29

    @113: hehe nie oskarzam sie tylko probuje zrozumiec co Ci tak zalezy aby do wR dzwonic:P a info aczkolwiek nieoficjalne. Pozatym Karkosik nie podpisal aneksu do umowy styku z play gdyz widnieje tam punkt ze za wszelkie przekrety z centernetu odpowiadalby centernet... a ze kreca walki to nie podpisza i play wylaczyl... ale wogole kogo to interesuje? masz tam Rubenie chociaz ze 2-3 osoby ze tak sie tym irytujesz? czy sam fakt ze czegos nie mozesz choc nawet nie potrzebujesz od razu Ci podnosi cisnienie?

  • 0

    120.  2010-03-01 14:16:26

    @119: ciśnienie mam cały czas w normie 125/80 ;) Widzisz, mamy inne podejście do pewnych spraw i chyba do kompromisu nie dojdziemy. Akurat jak zechce to dodzwonię się bez problemu do CenterNetu ponieważ Play nie jest moim głównym operatorem. Można mieć jedną osobę albo wcale i to znaczenia nie ma. Ważne jest to, że operator, który świadczy usługi telekom. w pełnym zakresie, to nie powinien nagle wyłączać połączeń w jednym kierunku bez oficjalnej informacji/uprzedzenia. Są osoby na forum, które mają kontakty wRodzinie i także sytuacją istniejącą nie są zadowoleni. Fresha poleciłem wielu osobom, którzy być może mają potrzebę dzwonić tam a słyszą, że numer nie istnieje, co jest nieprawdą. Na temat zawsze patrz szerzej i dalej niż własny koniec nosa, bo to że Ty nie potrzebujesz dzwonić do wRodzinie wcale nie oznacza, że wszyscy w Play nie mają takiej potrzeby. Mój głos/opinia nie wyraża wyłącznie mojego problemu ponieważ tak jak pisałem, ja sobie poradzę ale inni nie koniecznie. Niech podadzą informację, że z dniem XXX nie realizują połączeń do CenterNetu do odwołania i sprawa będzie jasna. Jeżeli decyduje się ktoś na korzystanie z usług operatora, czy to kablówka czy GSM, to powinien wiedzieć jakie usługi oferuje. Jasne i chyba proste?

  • 0

    121.  2010-03-01 14:26:41

    @120: ja tez nie jestem zadowolony ze jest jakas blokada na nie ktore numery. nigdy nie wiesz kto ma gdzie numer. Tez mozna negowac ze nie ma oficjalnego info... Ale z drugiej strony nie nalezy sie dziwic p4 ze nie chce byc ofiara "walkow" pana K. i jego kompanow... A i centernetowi specjalnie na tym nie zalezy zeby do jego abonentow byla mozliwosc dodzwonienia sie gdyz mysleli ze znalezli naiwnego sponsora na rozbudowe swojej infrastruktury...

  • 0

    122.  2010-03-01 14:30:00

    @119: w sposób jaki Ty podchodzisz np. PTC może zablokować połączenia do P4 i także zrozumiałe będzie dla Ciebie stanowisko abonenta PTC "a kogo to obchodzi, ja do Play nie dzwonię"?? Owszem skala problemu znacznie większa ale problem ten sam. To że problem mnie nie dotyczy wcale nie oznacza, że go nie ma. To bardzo krótkowzroczne myślenie. Problem użytkowników/abonentów Play może dotyczyć a to, że nie czytają i nie piszą tego Telepolis to tutaj się nie dowiemy. Informacja z BOK Play: " wybierany jest nieprawidłowy numer, który nie istnieje" :D No ale po BOKu Playa takich odpowiedzi można się spodziewać.

  • 0

    123. ~  2010-03-01 14:31:40  host: ind138.internetdsl.tpnet.pl

    @121: jednak mamy podobne zdanie tylko nieco inaczej je artykułujemy ;)

  • 0

    124.  2010-03-01 14:49:26

    @122: ale tu nie chodzi o zwykle polaczenia miedzy abonamentami np ptc -->p4 czy tez p4--->centernet... ale chodzi o polaczenia ktore nie sa "normalnym" uzytkowaniem a proba dorobienia sie oszustwem... Moze ptc placi p4 i nie robi problemu bo nie widzi naciagania? moze p4 nie kantuje jak to zaczal kombinowac centernet... A ze p4 walczy o rynek wiec zapewne patrzy na kazdy grosz... i takie naciaganie nie wchodzi w gre! A co do BOK Play to przypomnij sobie jakie byly BOK plusa czy ery po 3latach istnienia... Bo ja pamietam i czesto pani siedzaca na lini BOK nie bardzo wiedziala dla jakiej sieci pracuje a co dopiero o fachowe porady...

  • 0

    125. ~z  2010-03-01 15:23:54  host: 77-253-138-178.adsl.inetia.pl

    Mały mBank? Wiele słyszałem o grupie BRE Banku, ale takiego określenia jeszcze nie ;-). MBank Mobile ma służyć przedewszystkim promocji marki banku, zwiększeniu lojalności klientów, zachęceniu w korzysztaniu z produktów itd. Play nie ma takiego pola manewru. Musi podjąć decyzję - pozwala na oscylator i nabijanie kasy, albo podwyższy cenę za połączenia wRodzinie - tego jednak nie może zrobić, bo pozbędzie się miana operatora bez gwiazdek, ze stałą stawką.

  • 0

    126. ~n  2010-03-01 16:00:39  host: ddo142.neoplus.adsl.tpnet.pl

    122. Ruben Zajrzyj sobie na blog Gruszki. Jest wyjaśnienie. A 2faces pisze: >Tak, świadczyliśmy, ale przez punkt styku z PTC. W dniu, w ktorym mieliśmy włączyć bezpośredni punkt styku zaczęły dziać się rzeczy dziwne.< Więc jak widać CenterNet zaczął kombinować i się ... skończyło.

  • 0

    127.  2010-03-01 18:33:10

    Nie jestem w stanie sprawdzić i orzec kto na rację. Wiem jednak na pewno, że jeżeli dzwonię z P4 na swój numer wRodzinie to słyszę, że nie ma takiego numeru. Dlatego uważam, że dobrze by było gdyby pan Gruszka zapoznał się z definicją słowa KŁAMSTWO.

  • 0

    128. ~jakim  2010-03-01 18:47:45  host: 188.146.189.230.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Nie dziwię się, że ERA ma najlepszy de facto wynik. Play to shit jakich mało i choć procentowo wychodzą dobrze to ogólnie słabo (metodologia się kłania) Szajs w Play-jakość rozmów, BOK itp. ERA jest mimo wszystko najlepszą siecią w stosunku jakość cena a nawet sama cena.

  • 0

    129. ~Adaś  2010-03-01 19:59:09  host: 213-238-64-204.adsl.inetia.pl

    Era sukcesywnie powiększa swoją bazę klientów więc to idzie w parze z niezłymi wynikami i tak właściwie przez cały rok 09. I chyba najlepiej z W3 przeszła przez ten ubiegły rok. Co do sprawy z Playem i Centernetem. Spór mają ale można go inaczej rozwiązać niż mieszać w to klientów Playa i to przez samego Playa który ogranicza im swobodę dzwonienia. To bardzo nie ładnie z ich strony.

  • 1

    130.  2010-03-01 21:27:06

    @124: szary Kowalski nie wie o co tutaj chodzi. On chce zadzwonić a słyszy komunikat "nie ma takiego numeru". My wiemy/domyślamy się o co chodzi ale nie wymagaj żeby każdy użytkownik interesował się telekomunikacją ;), bo większość nie wie skąd wynikają wyższe stawki do P4. Sprawa asymetrii MTR i ewentualnych prób wykorzystywania tego nie powinna dotyczyć abonentów i powinna zostać załatwiona bez utrudnień dla nich. Czytałem właśnie blog i każdy mówi swoje. Poza stwierdzeniem, że "działy się dziwne rzeczy" nic więcej nie pada. Jest też cytat v-ce prezesa CeterNetu, który twierdzi, że aneks P4 przedstawiło po terminie itp. Trudno jest nam sprawę ocenić jednoznacznie. Pewne jest na razie jedno, że z Play do CenterNetu nie dodzwonimy się przez najbliższe kilka dni jeszcze. Z BOK Play, to nie przesadzaj, bo 3lata, to naprawdę sporo czasu żeby pewne standardy wprowadzić. Nie można porównywać z okresem sprzed 10lat, kiedy wszyscy uczyli się tego robić a obecnie są już specjaliści od tego. BOK Heyah jest praktycznie od początku na wysokim poziomie, inna sprawa, że także jest najdroższy ;)

  • -1

    131.  2010-03-01 21:42:17

    aserty: Jak BOA Ery i Plusa miały po trzy lata to Ty jeszcze w gacie waliłeś. Nie obrażaj się, ale na początku istnienia tych sieci to poziom obsługi był bardzo wysoki. Później to siadł, ale nie na początku. Pracownicy mieli wtedy zapierdal i rotacji takiej jak dzisiaj nie było

  • 0

    132.  2010-03-01 21:44:21

    A WitekT milczy jak jadą po pupilku:) Tu Witku jest wycieczka osobista:) a nie jak wcześniej pisałem o Voipie

  • 0

    133. ~trzeba czekać na UKE  2010-03-01 23:02:31  host: dcm247.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na telix.pl ktoś tam trochę dokładniej wyjaśnia o co chodzi i o nadużyciach CenterNetu. Poczekajcie na wynik kontroli UKE. Jakoś z CP nie ma problemów.mataczowi Karkosikowi nie wierzę za grosz.

  • -1

    134.  2010-03-02 00:04:43

    do 131: Piotrku M widze ze malo wiesz o tamtym okresie i watpie abys mial wtedy telefon komorkowy skoro uwazasz ze byl wysoki poziom obslugi... a styl wypowiedzi tylko to potwierdza... nie wiesz ile mam lat wiec "walenie w gacie" pozostawiam Tobie...

  • 1

    135. ~case  2010-03-02 00:53:37  host: public-gprs70556.centertel.pl

    To zaraz, Karkosik robi "dziwne rzeczy" Play, a Erze, Plusowi, Orange czy pozostałym operatorom już nie. Dodać do tego można, że w 3 największych sieciach taki sztuczny ruch tym bardziej uszedłby w tłumie. Fakt, że nawet nie chce im się za bardzo zwiększać ceny połączeń do centernetu może wskazywać raczej, że ten ruch jest jednak marginalny i im "dziwnych rzeczy" nie robia. Dziwne to wszystko. Lepiej zaczekać na wynik kontroli UKE.

  • 0

    136.  2010-03-02 16:03:47

    piotrM: Twoje teksty niespecjalnie mnie już ruszają.

  • 0

    137.  2010-03-02 18:18:40

    Co Was tak boli ten nędzny Centernet? Nie da się dzwonić to nie. Po co ktoś by miał dzwonić do sieci, która fallstartem sprzedała zaledwie kilkaset aktywacji?

  • 0

    138. ~jakim  2010-03-02 20:42:37  host: 188.147.1.123.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    @118 bez przesady. To po prostu słaba jakościowo sieć. W rozwoju dopiero.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-51-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.