DAJ CYNK

Wyniki Eurotelu w 2013 roku

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Przychody grupy Eurotel za 2013 rok wzrosły do 137 mln zł, skonsolidowany zysk netto był o 2,5 mln zł niższy niż przed rokiem.

Przychody grupy Eurotel za 2013 rok wzrosły do 137 mln zł, skonsolidowany zysk netto był o 2,5 mln zł niższy niż przed rokiem.

Spółka Eurotel, obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2013 rok. Skonsolidowane przychody grupy wzrosły rok do roku, do 137 mln zł za rok 2013, wobec 127 mln zł rok wcześniej. Natomiast skonsolidowany zysk netto był o ok. 2,5 miliona złotych niższy niż przed rokiem.

Przychody skonsolidowane są sporo wyższe niż rok wcześniej, dzięki kontynuacji trendu, o którym wspominamy już od dłuższego czasu, czyli rosnącej roli spółek zależnych wchodzących w skład Grupy. Bardzo mnie cieszy fakt, że wszystkie spółki zależne Grupy Eurotel poprawiły swoje wyniki sprzed roku - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes zarządu Euroteu. Spółka Eurotel natomiast, mimo że wykazała nieco gorsze wyniki, to jednak posiada niezmieniony potencjał do osiągania poziomu zysków, jaki wykazywała w poprzednich latach. Przykładowo liczba salonów sieci Eurotel w ramach operatora T-Mobile zmieniała się niewiele w 2013 roku.

Największe znaczenie dla wyniku spółki miało tu obniżenie efektywności ekonomicznej w części 2013 roku, związane z mniejszą sprzedażą i niezrealizowaniem nałożonych planów ze strony operatora T-Mobile. Analiza powstałej sytuacji jest jednak obecnie na bieżąco konsultowana z przedstawicielami operatora, w celu zapobiegania takim wypadkom w przyszłości lub niwelowaniu ich negatywnego oddziaływania.

Operator T-Mobile podejmuje szereg działań, mających długofalowo ugruntować jego pozycję na rynku, czego beneficjentem powinna być również sieć Eurotel - komentuje Tomasz Basiński. Najważniejsze plany zarządu Eurotelu na najbliższą przyszłość związane są z rozpoczętym w 2013 roku projektem współpracy z koncernem Apple i budowaniem sieci sprzedaży salonów klasy premium tego producenta, pod marką iDream. Kolejny etap zacieśniania tej współpracy polegać będzie na wejściu w nowe jej obszary, takie jak usługi serwisowe, szkolenia, czy oferty B2B i służyć będzie dalszemu zwiększaniu uniezależnienia Eurotel SA od dotychczas prowadzonej działalności.

Pierwszy salon sieci iDream został otwarty w czerwcu w Bydgoszczy, kolejny w październiku w Olsztynie, a pod koniec 2013 roku Eurotel przejął konkurencyjną sieć iTerra z jej 4 sklepami, za ok. 3 mln zł. W minioną sobotę (22. marca) uruchomiony został kolejny sklep - w Gdańsku, w Galerii Madison. Oznacza to, że w ciągu 9 miesięcy budowana od podstaw sieć iDream rozrosła się już do 7 sklepów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Eurotel

Tagi: eurotel