Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Energisu po I kwartale

Wyniki Energisu po I kwartale

WitekT 21 Kwietnia 2005 10:25

0 0

Wyniki finansowe największego konkurenta TP na rynku usług dla klientów biznesowych były zgodne z planami.

Spółka podtrzymała prognozę. 57,8 mln zł przychodów i 8,6 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację osiągnął w I kwartale Energis Polska. Przychody były o 8,9% wyższe niż rok wcześniej, zaś zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wzrósł aż o 145,7%. W II kwartale przychody przekroczą 60 mln zł, zaś zysk EBITDA będzie wyższy od 10 mln zł. W całym roku wyniosą: sprzedaż - 280 mln zł, EBITDA - 50 mln zł.




Wolniejszy niż do tej pory wzrost przychodów i dynamiczny skok zysku zarząd spółki tłumaczy świadomą zmianą struktury przychodów. Zmniejszono wartość usług świadczonych innym operatorom, a zwiększono udział w przychodach usług zaawansowanych technologicznie świadczonych klientom końcowym. Ceny usług dla klientów biznesowych stale spadają oraz że TP, która tylko broniła rynku, od kilku miesięcy aktywnie stara się odzyskać utraconych klientów.

Spółka ma ponad 4,6 tys. klientów (są nimi firmy), z których kilkunastu dzwoni z linii należących do Energisu. Firma w 10 strefach numeracyjnych (byłych województwach) udostępnia klientom połączenia lokalne. W końcu roku mają z nich korzystać klienci w 30 strefach.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-210-42.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.