DAJ CYNK

Wyniki easyCALL po 3Q2014

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

W III kwartale przychody easyCALL wyniosły 3,67 mln zł. Zysk netto wyniósł 287 tys. zł.

Od początku tego roku przychody easyCALL.pl wyniosły 10,85 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła przychód netto na poziomie 9,23 mln zł. Operator ma też powody do zadowolenia porównując wyniki kwartał do kwartału. W I i II kwartale przychody easyCALL były wprawdzie podobne - wyniosły odpowiednio 3,45 mln zł i 3,4 mln zł - ale III kwartał był już lepszy i przychody wyniosły 3,67 mln zł. Wyższy był także zysk netto. Wyniósł on 194 tys. zł w I kwartale, 153 tys. zł w II kwartale i 287 tys. zł. w III kwartale.

Rynek jest bardzo konkurencyjny a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - np. poprzez konsolidację - albo wdrażając nowe usługi i eksplorując nisze. My wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po wynikach, była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się- mówi Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl.

Lepsze wyniki easyCALL.pl to efekt większego zainteresowania małych przedsiębiorstw telefonią IP, które porzucają telefonię stacjonarną i migrują do sieci VoIP. Jak twierdzi jednak Michał Jakubowski, magnesem nie jest już - jak kilka lat temu - niski koszt rozmów, ale przede wszystkim dostęp do usług dodatkowych automatyzujących obsługę klienta. Na dobre wyniki spółki wpływa w dużym stopniu sprzedaż wirtualnej centrali telefonicznej, produktu oferowanego w chmurze obliczeniowej umożliwiającego zarządzanie firmową siecią telefoniczną z poziomu internetowej przeglądarki.

Wciąż migrują do naszej sieci klienci, którzy chcą obniżyć rachunki, jednak cenowe kryterium wyboru operatora staje się coraz mniej istotne. Częściej na współpracę z nami decydują się klienci, którzy nie mogą znaleźć dla siebie oferty u dużych operatorów. Z punktu widzenia dużego telekomu małe firmy nie są klientem strategicznym, bo nie generują odpowiedniego poziomu przychodów. My na nich opieramy biznes i z myślą takich firmach projektujemy usługi. To rynek z dużym potencjałem wzrostu - ocenia Jakubowski.

Ubiegły rok spółka zamknęła przychodami na poziomie prawie 13 mln zł. Wynik był trzykrotnie lepszy niż w 2012 r.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: easyCALL; wl