Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2016

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2016

LuiN 25 Sierpnia 2016 08:52

7 4

W II kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,443 mld zł (roczny wzrost o 4%) oraz zysk netto w wysokości 231 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 935 mln zł, a marża EBITDA 38,3%.



Na koniec czerwca 2016 roku Grupa miała 5,862 mln klientów kontraktowych (spadek o 2,1% w porównaniu do 2Q2015), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,712 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (wzrost o 2,2% w porównaniu do 2Q2015). Usługi kontraktowe stanowiły 77,1% łącznej liczby aktywnych usług (względem 75,7% przed rokiem).

Liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 536 366 (wzrost roczny o 0,22%) oraz 1 667 351 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 14,1%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 7,1% do 3 473 228, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił wzrost o 47%, do 284 044. Daje to łącznie 11 971 397 aktywnych kart SIM, o 35 585 więcej niż przed kwartałem.

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,2 aktywnych usług kontraktowych. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 88,4 zł (o 1,46 wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta blisko 1,16 mln klientów, posiadających 3,44 mln aktywnych usług. Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 9,0% (10,1% przed rokiem).




Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,9 zł (wyliczenie uwzględnia 73 544 aktywacji telewizji na kartę), co stanowiło wzrost o 3,3% w stosunku rocznym i niewielki wzrost w stosunku do 18,7 zł w poprzednim kwartale.

Sprzedaż smartfonów w I półroczu stanowiła 93% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie. Jednocześnie sieć szacuje, że na koniec czerwca 2016 roku 59% spośród wszystkich telefonów klientów stanowiły smartfony (50% przed rokiem).

Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 96,8% i prawie 100% populacji Polski, co według danych publikowanych przez operatorów jest aktualnie najszerszym zasięgiem oferowanym w kraju.

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat     

Dodaj do:

Tagi: plus | polkomtel | cyfrowy polsat | wyniki | 2q2016

w sumie: 55
  • 1

    36. ~  2016-08-25 12:31:12  host: 89-64-30-88.dynamic.chello.pl

    Ja mam porównanie między CP a UPC i obiektywnie powiem, że CP to wypada jak analogowa w UPC. W CP wcale nie widać HD a w UPC brzytwa.
    Ale wracając do tematu wyników, to faktycznie są lepsze niż oferta Plusa zasługuje.

  • 2

    37. ~  2016-08-25 12:36:06  host: 89-64-30-88.dynamic.chello.pl

    Ja Plusowi podziękowałem za abonament telefoniczny i internet. Absolutnie nie żałuję, mam taniej i na pewno nie gorzej. Służbowy niestety w Plusie i jeszcze z zablokowanym LTE, bo podobno tak kontrakt zakłada a korzystanie z netu na 3G w Plusie, to masakra często jest. Nie mam jak sprawdzić czy faktycznie LTE to dodatkowy składnik w kontrakcie a w centrali firmy trudno o kumatą osobę od tych spraw.

  • 0

    38.  2016-08-25 12:37:39

    @35. Mają z tych samych transponderów a nawet się dzielą pakietami. Np. TVP1 leci z NC+ a TVP2 z CP.

  • 0

    39. ~  2016-08-25 13:19:36  host: host-81-190-210-11.wroclaw.mm.pl

    @35
    Na sat nie ma dubli. Wszystkie kanały są identyczne dla orange/nc+/polsat i lecą w simulcrypcie czyli z caid każdego operatora + kablówki.
    Nie ma, że któryś operator ma lepszą jakość bo nadaje z lepszymi parametrami.

  • 0

    40.  2016-08-25 13:20:24

    38/39 - ale różnicę widać. Przecież mówi człowiek!

  • 2

    41. ~waclaw  2016-08-25 13:22:56  host: cb.85.7a9f.ip4.static.sl-reverse.com

    dziala wam komus w ofercie glosowej na kartę internet LTE po nadajnikach aero ? Masakra... wlączone LTE i nie loguje sie karta sim, mam druga internetową i dziala po aero... co za schit

  • 2

    42. ~pabloki  2016-08-25 13:36:34  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    różnica w jakości sygnałów z różnych platform cyfrowych wynikają ze stososwanych przez te platformy dekoderów i kart.

  • -1

    43. ~  2016-08-25 13:51:59  host: host-81-190-210-11.wroclaw.mm.pl

    No wynikają ze stosowanych kart napewno :D
    To samo dekoderów, jak jedne i drugie dekodery to SoC sti7xxx

  • -2

    44.  2016-08-25 13:52:41

    41 - dobre...

  • 2

    45. ~mirekb  2016-08-25 14:36:14  host: user-94-254-161-4.play-internet.pl

    od wczoraj niestety na 2 simach netu plusa i na 2 simach z bonusami za rejestracje nie dziala net,zamraża sesje rozłącza..dobrze ze awaryjny sim z 10gb za rejestracje w play bo zostalbym bez netu (powiat kielecki az tak jest obciążony??)do czerwca 2017 wytrzymam jednak jesli nic nie poprawią to sie,bez sentymentów,rozstaniemy w plusem

  • 3

    46. ~Punk  2016-08-25 15:14:21  host: apn-46-76-138-61.dynamic.gprs.plus.pl

    Zgadza się oferty dla przedłużających to jakieś nieporozumienie.
    Co do jakości kanałów to coś jest na rzeczy gdyż stary N na karte w HD nadaje mi TVP 1 lepiej niż Polsat.

  • -2

    47. ~Hepik  2016-08-25 16:46:30  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Plus Najlepsza firma stara się o klientów

  • 1

    48. ~  2016-08-25 20:35:07  host: 89-66-105-30.dynamic.chello.pl

    Widzę że spore niezadowolenie wśród klientów Plusa panuje w związku z ofertami na przedłużenie umowy. Niedługo w Plusie zostanie wlo ze szwagrem i teściem ;)

  • 1

    49. ~  2016-08-25 21:38:58  host: user-94-254-179-2.play-internet.pl

    Roznice na plus widac na Canal+ i reszcie od nich. Dla mnie CP nie ma racji bytu, bo nie ma w nich kanalow filmowych ktore chce miec. Za polowe nie bede bulil tyle samo co za calosc w NC+. Krotka piłka.

  • 1

    50. ~  2016-08-25 22:37:08  host: apn-77-115-22-206.dynamic.gprs.plus.pl

    Ja w sprawie niskiego transferu w plusie. Możecie posprawdzać u siebie taka opcje ? jak mam włączone LTE to transfery w LTE 10-12 Mb, a jeśli wymusicie w telefonie tylko 3G to 0,36-0,4Mb- sprawdzane wielokrotnie . Jak wyłączę LTE i zrestartuje telefon to w 3G wymuszonym transfery rosną do 3-6Mb. Wszystko przy pełnym zasięgu . Wygląda mi to jakby transfer w 3G gdy macie LTE włączone szedł przez u900 a nie u2100. Też macie takie obserwacje?

  • 0

    51.  2016-08-26 10:51:18

    48 - ja jestem zadowolony. Przedwczoraj podpisałem aneksy na 4 numery. Łącznie 50 zł netto mniej zapłacę. Chociaż to akurat mniejsze znaczenie ma w stosunku do tego o ile więcej usług dostaję ;-)

  • 1

    52. ~  2016-08-27 22:22:17  host: host-176-221-122-175.dynamic.mm.pl

    Wlo, jakiegoś bloga piszesz na temat tego co podpisujesz, gdzie i dla jakiego członka? Swojej rodziny oczywiście.

  • -1

    53.  2016-08-27 22:31:33

    52 - nie. Przykro mi bardzo.

  • 0

    54. ~Bolo  2016-08-29 13:25:56  host: 078088028183.dynamic-ra-05.vectranet.pl

    Szczerze to nie spodziewałem się że jeszcze można zwiększyć liczbę klientów usług telewizyjnych. nc+ od dłuższego czasu ostro zniżkuje, zresztą teraz w analogicznym do cp okresie też spadek, a cp ma więcej klientów usług tv. A rynek jest bardzo trudny.

  • 1

    55. ~Dolas  2016-08-29 19:11:07  host: dyc156.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cyfrowy polsat po raz kolejny pokazuje, że jest stabilną firmą i praktycznie w każdej swojej części działalności odnosi sukcesy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-189-139.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.