DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2016

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W II kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,443 mld zł (roczny wzrost o 4%) oraz zysk netto w wysokości 231 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 935 mln zł, a marża EBITDA 38,3%.

W II kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,443 mld zł (roczny wzrost o 4%) oraz zysk netto w wysokości 231 mln zł. EBITDA całej Grupy wyniosła 935 mln zł, a marża EBITDA 38,3%.

Na koniec czerwca 2016 roku Grupa miała 5,862 mln klientów kontraktowych (spadek o 2,1% w porównaniu do 2Q2015), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,712 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (wzrost o 2,2% w porównaniu do 2Q2015). Usługi kontraktowe stanowiły 77,1% łącznej liczby aktywnych usług (względem 75,7% przed rokiem).

Liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 536 366 (wzrost roczny o 0,22%) oraz 1 667 351 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 14,1%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 7,1% do 3 473 228, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił wzrost o 47%, do 284 044. Daje to łącznie 11 971 397 aktywnych kart SIM, o 35 585 więcej niż przed kwartałem.

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,2 aktywnych usług kontraktowych. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 88,4 zł (o 1,46 wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta blisko 1,16 mln klientów, posiadających 3,44 mln aktywnych usług. Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 9,0% (10,1% przed rokiem).

Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,9 zł (wyliczenie uwzględnia 73 544 aktywacji telewizji na kartę), co stanowiło wzrost o 3,3% w stosunku rocznym i niewielki wzrost w stosunku do 18,7 zł w poprzednim kwartale.

Sprzedaż smartfonów w I półroczu stanowiła 93% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie. Jednocześnie sieć szacuje, że na koniec czerwca 2016 roku 59% spośród wszystkich telefonów klientów stanowiły smartfony (50% przed rokiem).

Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 96,8% i prawie 100% populacji Polski, co według danych publikowanych przez operatorów jest aktualnie najszerszym zasięgiem oferowanym w kraju.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat