Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2015

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 2Q2015

orson_dzi 26 Sierpnia 2015 09:10

5 9

W II kwartale 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2 469 mln zł oraz zysk netto w wysokości 305 mln zł.



EBITDA całej Grupy wyniosła 977 mln zł, a marża EBITDA 39,6%. Grupa Cyfrowy Polsat miała na koniec marca 6 532 488 aktywnych kart SIM postpaid (spadek roczny o 2,1%) oraz 1 483 193 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 32,1%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 6% do 3 972 069, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił spadek o 18,4%, do 193 270. Daje to łącznie 11 933 056 aktywnych kart SIM.

Dd II kwartału 2014 roku Grupa Cyfrowego Polsatu prezentuje liczbę aktywnych kart stosując 90-dniową definicję aktywności kart SIM (standard Komisji Europejskiej), zamiast dotychczasowego, stosowanego powszechnie w Polsce raportowania 12-miesięcznej ważności kart. Według nowego raportowania, za aktywną kartę SIM w systemie prepaid uznaje się taką, z której w ciągu ostatnich 90 dni wykonano lub odebrano połączenie, wysłano/odebrano wiadomość lub uruchomiono na niej transmisję danych (wcześniej w ciągu 12 mies.).

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,07 aktywnych usług kontraktowych, względem 1,93 przed rokiem. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 87 zł (o 2% wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta 791 tys. klientów, posiadających łącznie 2,41 mln usług. W samym I kwartale przyrost usług w ramach oferty smartDOM wyniósł 319 tys. Nowa oferta programu SmartDOM pozwala obecnie na zakup 6 usług, z czego 5 z nich podlega rabatom.




Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 18,3 zł, co stanowiło wzrost o 2,2% (wyliczenie uwzględnia 41,5 tys. aktywacji telewizji na kartę).

Wskaźnik churn (odejść klientów) wyniósł 10,1%, co miało związek z kończącymi się umowami płatnej telewizji, które wygasały w połowie roku.

Liczba stacji bazowych w technologii LTE800 przekroczyła w II kwartale roku liczbę 2300. W czerwcu z transmisji danych aktywnie korzystało 4,9 mln kart SIM.

Sprzedaż smartfonów w II kwartale stanowiła 90% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: cyfrowy polsat | 2q2015

w sumie: 55
  • 0

    47. ~Punk  2015-08-26 20:04:05  host: 5.174.101.55

    Do "46" coś między 12 a 20 czerwca tamtego roku, mi chodzi o warunki że jeśli nie zmienię umowy na TV czy na Internet i przejdę na czas nieokreślony to będę płacił przez rok za TV z opłata prawie 200 zł co po SmartDOM kwota prawie 100 zł z rabatem jest i tak za duża i wtedy wole zrezygnować z umowy niż im płacić takie pieniądze.

  • 0

    48. ~  2015-08-26 20:27:39  host: apn-95-40-167-131.dynamic.gprs.plus.pl

    46, masz rację ale jak ktoś ma umowy ze sprzętem, to mu nie opłaca się po 2 latach umowy dalej płacić kiedy nowego sprzętu nie otrzyma się na tych warunkach

  • 0

    49. ~@47  2015-08-26 20:55:05  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    § 6 UTRATA KORZYŚCI
    1. Abonent traci przyznaną Korzyść w przypadku:
    a. rozwiązania umowy na którą Korzyść została przyznana; (rozwiązania - umowa na czas nieokreślony jest nadal wazna tak samo jak na czas określony. Oprocz tego CP nie stosuje cennika na czas nieokreślony - umowy na czas nieokreślony rozliczane sa po cenach na czas nieokreślony wiec zadnych podwyżek nie będzie a zawsze możesz skorzystać z promocji byle nie obnizac abonamentu a rabaty zostaną na warunkach z regulaminu który podpisales przy wejściu do SmartDOMu)
    b. rozwiązania jednej z Umów: Umowy uprawniającej/Nowej Umowy I/Nowej Umowy II;
    c. w przypadku Umowy uprawniającej Plus Mix, Nowej Umowy I Plus Mix oraz Nowej Umowy II Plus Mix w przypadku jeśli nie przedłuży umowy po wykonaniu wszystkich kontraktowych zasileń.

    @48 - nie rozumiem? można przedluzac umowy dobierać nowy sprzet byle nie obnizyc opłaty sobie i zostają warunki smart domu takie jak przy wejściu do promocji. Jak ktoś P1 100%, P2 -50%, P3 -48,90zl/28,90zl/38,90zl (zależy od tego kiedy były umowy zawierane) wszystko zostaje jak było.

  • -1

    50. ~@47  2015-08-26 21:36:50  host: w3cache2.cyfrowypolsat.pl

    Aaa jeszcze jedno liczy się kwota minimalnego zobowiązania, wiec jak dostajesz przy przedluzenie obniżenie opłaty albo nawet okres bezpłatny a po okresie promocji np. 9mcy wracasz do kwoty zobowiązania przy wejściu do smart dom bądź wyższej to rabaty nadal zostają :)

  • 1

    51. ~  2015-08-27 05:42:23  host: 89-65-159-68.dynamic.chello.pl

    49, jesteś pewien ze mozna przedłużyć umowę ze sprzętem na warunkach smartDomu, przy którym zawierało sie umowę wchodząc do smartDomu? Myślę, ze jak skończy sie umowa i zechcemy przedłużyć to tylko na warunkach obowiazujacego w tym czasie smartDomu a nie na warunkach starej edycji.

  • 0

    52. ~@51  2015-08-27 07:41:52  host: epp85.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Warunki smartDom nie zmieniaja sie dla Ciebie. Tak jak pisalem wczesniej kolejnosc przyznania rabatow i same rabaty pozostaja bez zmiany. Jedyna sytuacja w ktorej bedziesz mogl zmienic warunki to najpierw rozwiazanie obecnego smartDom przez utrate korzysci (patrz wyzej wstawilem fragment regulaminu) i rozpoczecie budowania smartdom od nowa. Utrata korzysci i kazda zmiana ceny abonamentu czy to tej nie rabatowanej czy rabatowanej powoduje rozwiazanie calego smartDim. Jest jeszcze jedna sytuacja kiedy mozna utracic korzysci a mianowicie jezeli masz np dwie umowy DTH jedna placisz normalnie a sruga jest rabatowana i rozwiazesz nawet tez umowe bez rabatu.

  • 0

    53. ~Olga Kozieł  2015-08-28 10:25:33  host: fbd124.internetdsl.tpnet.pl

    791 tys. klientów SMARTdom to naprawdę ładny wynik, nawet nie przypuszczałam, że będzie ich az tylu. Mozna się tego jednak domyślac, jesli wziąc pod uwagę jak dobra jest oferta łączenia usług w Cyfrowym Polsacie i jakiej są jakości. W XXI wieku trudno się obejść bez szeroko pojmowanych mediów, dobrze że dostajemy możliwość korzystania z nich w korzystnych opcjach.

  • 1

    54. ~MasterLeszczu  2015-08-28 10:34:30  host: w3cache2.cyfrowypolsat.pl

    Od 3 września wejdzie nowa oferta INTERNETU W CP. 6 miesięcy za darmo sprzęt za 1zł i nielimitowany internet po wykorzystaniu pakietu!!! 40 Gb za 30 zł miesięcznie.

  • 0

    55.  2015-08-28 10:38:31

    A Vectra to co ma nowego we wrześniu wprowadzać (co ma zmieniać)? Telewizję, internet, telefony?

  • 1

    56. ~pablok029  2015-08-28 14:24:03  host: user-94-254-145-236.play-internet.pl

    Plus Internet na h h+ transfer schodzi błyskawicznie w Play na dluzej mi styka net w h+.Od czego to zależne.Test robiłem na youtybe fb i przeglądarce ibw plusie zjada szybko.

  • -1

    57. ~Maciek  2015-08-28 15:13:11  host: 088156129132.dynamic-ww-1.vectranet.pl

    Niezłe wyniki. Mam wrażenie, że to głównie dzięki Smart domowi. Na początku roku zakładali, że uda im się osiągnąć 1 milion klientów tej usługi czy raczej programu, i są spore szanse, że tak będzie. No ale że to dobra promocja, zwłaszcza cenowo, to się uda.

  • 1

    58. ~mirekb  2015-08-28 22:56:23  host: user-94-254-199-5.play-internet.pl

    po 8 dniach przerwy w świadczeniu jakichkolwiek uslug dzis plus włączyl łaskawie po godz.16 siec gsm,aero2 i mobyland tj hspa+ i lte nie dziala nadal..powiat kielecki nie zapomni ile kosztuje "wpięcie" sferii z lte800,maszt Plus (26001) ID: 12451 RTCN.do roboty technicy zygmunta bo cierpliwość wielu sie konczy

  • -1

    59. ~ola  2015-08-29 11:47:54  host: ip-37-248-254-116.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @57. ~Maciek koło stówy wyciągną i tyle..

  • 0

    60.  2015-09-01 18:45:36

    Po Zmianie numeru karty na abonament wogule nie mam aktywnej karty już drugi miesiąc idzie a ja płace rachunki za to co nie korzystam ,dzwonię do biura obsługi chodzę do salonu plusa i dalej nic czy ktoś moze spotkał sie z takim problemem .prosze o radę !!

  • 0

    61.  2015-09-01 18:52:20

    Marzena - nie sądzę ;-) Zadziwiające jest to, ze Ty nic z tym nie robisz tak naprawdę - oprócz chodzenia do salonu - jakby tam mieli cos zrobić...

  • 0

    62.  2015-09-01 18:53:24

    A czasem nie dostałaś nowej karty, która gdzieś w papierach leży? Albo jej nie odebrałaś?

  • 0

    63. ~  2015-09-01 19:11:46  host: acj137.neoplus.adsl.tpnet.pl

    52, "Jest jeszcze jedna sytuacja kiedy mozna utracic korzysci a mianowicie jezeli masz np dwie umowy DTH jedna placisz normalnie a sruga jest rabatowana i rozwiazesz nawet tez umowe bez rabatu".

    Poproszę o wskazanie stosownego punktu w regulaminie.

  • 0

    64. ~:)  2015-09-02 20:13:08  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Par. 3

    7. Jeśli Abonent w momencie podpisywania Nowej Umowy I/II TV wśród posiadanych usług miał także inną umowę o świadczenie usług w zakresie zapewnienia dostępu do programów telewizyjnych i zrezygnuje z tamtej umowy utraci także Rabat/Upust specjalny na Nową Umowę I lub Nową Umowę II TV. Jeżeli w momencie utraty Rabatu Abonent posiadał także Nową Umowę II to o ile spełnia warunki zostanie ona zakwalifikowana jako Nowa Umowa I i będzie na nią przyznawany Rabat.

  • 0

    65. ~Mandigo  2015-09-05 18:46:04  host: aelc197.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyniki grupy polsat wyglądaja bardzo dobrze i niemała w tym zasługa plusa, który wniósł swój potencjał telekomunikacyjny do tej grupy. To spowodowało, że jest to najlepiej prosperująca grupa medialna w Polsce i jedna z największych w Europie.

  • 0

    66. ~primo  2015-12-04 08:10:03  host: ip-37-248-254-178.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Witam .. Mam takie pytanie ... Mam abonament w plusie 98zl .. Dobrałem do tego Internet w cyfrowym Polsacie i do tego dostałem tv. Za złotówkę.. Wcześniej jednak zawarłem z Polsatem 2 umowy na tv. Abonamenty 14.90 i 19.90 .. Które nie były związane z programem smart dom .. W niedługim czasie jedna z umów mi się kończy ... Moje pytanie brzmi jeżeli ją rozwiąże to czy stracę przywileje smart dom ? Z góry dziękuję za odpowiedź

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-125-253.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet