DAJ CYNK

Wyniki Cyfrowego Polsatu po 1Q2016

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W I kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,364 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 179 mln zł (wzrost roczny o 4%). EBITDA całej Grupy wyniosła 846 mln zł, a marża EBITDA 35,8%.

W I kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,364 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 179 mln zł (wzrost roczny o 4%). EBITDA całej Grupy wyniosła 846 mln zł, a marża EBITDA 35,8%.

Na koniec marca 2016 roku Grupa posiadała 5,893 mln klientów kontraktowych (spadek o 2,9% w porównaniu do 1Q2015), a spółki należącego Grupy świadczyły łącznie blisko 16,532 mln aktywnych usług kontraktowych i przedpłaconych (RGU) (wzrost o 0,6% w porównaniu do 1Q2015). Usługi kontraktowe stanowiły 77,1% łącznej liczby aktywnych usług (względem 75,4% przed rokiem).

Liczba aktywnych kart SIM postpaid wyniosła 6 536 366 (spadek roczny o 0,2%) oraz 1 647 533 kart abonamentowych z ofertą mobilnego Internetu (wzrost roczny o 14,7%). W ofercie prepaid liczba kart SIM spadła w skali roku o 7,4% do 3 495 733, a w przypadku mobilnego Internetu na kartę nastąpił wzrost o 33%, do 256 180. Daje to łącznie 11 935 812 aktywnych kart SIM, o 1408 więcej niż przed kwartałem.

Na jednego klienta w I kwartale przypadało średnio 2,16 aktywnych usług kontraktowych. Dawało to (licząc razem z telewizją) średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 87,0 zł (o 1,4% wyższy niż przed rokiem). Wynik ten to m.in. zasługa rosnącej popularności oferty łączonej smartDOM, z której korzysta blisko 1,09 mln klientów, posiadających 3,22 mln aktywnych usług. Wskaźnik churn dla klientów kontraktowych (odejść klientów) wyniósł 9,8% (9,5% przed rokiem).

Oferty na kartę przynosiły Grupie średni miesięczny przychód na klienta w wysokości 17,7 zł (wyliczenie uwzględnia 35 754 aktywacji telewizji na kartę), co stanowiło wzrost o 1,6% w stosunku rocznym, ale też spory spadek w stosunku do 18,5 zł w poprzednim kwartale.

Zasięgiem Internetu LTE i HSPA/HSPA+ objętych było, odpowiednio, ponad 96,8% i prawie 100% populacji Polski, co według danych publikowanych przez operatorów jest aktualnie najszerszym zasięgiem oferowanym w kraju (pomimo braku poprawy zasięgu względem końca 2015 roku).

Sprzedaż smartfonów w I kwartale stanowiła 91% wszystkich sprzedanych telefonów w ofercie. Jednocześnie sieć szacuje, że na koniec marca 2016 roku 57% spośród wszystkich telefonów klientów stanowiły smartfony (47% przed rokiem).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat