DAJ CYNK

Wyniki Centertelu po 4Q2011

WitekT

Wydarzenia

W IV kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,936 mld zł (spadek o 3,3% w stosunku do IV kwartału 2010 roku). W całym 2011 roku 7,706 mld zł (spadek o 0,1% względem 2010 roku). 31. grudnia operator miał 14,658 mln aktywnych kart SIM - o 44 tys. (w tym 5 tys. postpaid) więcej niż 30. września.

W IV kwartale 2011 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,936 mld zł (spadek o 3,3% w stosunku do IV kwartału 2010 roku). W całym 2011 roku 7,706 mld zł (spadek o 0,1% względem 2010 roku). 31. grudnia operator miał 14,658 mln aktywnych kart SIM - o 44 tys. (w tym 5 tys. postpaid) więcej niż 30. września.

Marża EBITDA w IV kwartale wyniosła 26,9% (spadek względem IV kwartału 2010 roku o 2 pkt. proc), a w całym 29,8% (wzrost o 0,5 pkt. proc. względem 2010 roku). Centertel szacuje, że w IV kwartale stracił względem III kwartału 0,7 pkt. proc. rynku pod względem ilości kart SIM i 0,3 pkt. proc. pod względem wartości, mając na koniec 2011 roku odpowiednio 29% i 30,2%.

W IV kwartale 35% sprzedaży postpaid stanowiły smartfony - w sieci Centertelu działa ich już ogółem 2,1 mln sztuk. Przełożyło się to na wzrost ARPU (średniego przychodu na klienta) z usług przesyłu danych o 20,8% w ciągu ostatniego roku.

Podział ARPU na poszczególne usługi:


Kluczowe wskaźniki:

 

 

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q10

7,062

6,713

13,774

2Q10

7,238

6,792

14,029

3Q10

7,312

6,829

14,141

4Q10

7,375

6,956

14,332

1Q11

7,457

6,963

14,420

2Q11

7,568

6,967

14,535

3Q11

7,641

6,972

14,614

4Q11

7,681

6,977

14,658



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

 

liczba smartfonów (tys.)

klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q10

1214

400

2Q10

1299

433

3Q10

1408

478

4Q10

1489

547

1Q11

1725

499

2Q11

1804

645

3Q11

1881

691

4Q11

2103

 

741


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

 

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q10

19,2

64,5

41,2

2Q10

19,7

69,0

43,6

3Q10

20,3

66,9

42,8

4Q10

19,4

67,2

42,5

1Q11

17,5

62,7

39,4

2Q11

18,0

66,1

41,1

3Q11

18,1

65,3

40,7

4Q11

18,0

64,5

40,1



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q10

78,0

219,2

146,6

2Q10

98,4

229,0

161,8

3Q10

99,2

229,3

162,1

4Q10

99,4

235,2

165,1

1Q11

92,6

229,0

158,6

2Q11

96,7

236,3

163,9

3Q11

97,5

236,6

164,0

4Q11

93,7

235,9

161,4



SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

 

 

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q10

9,8

485,2

133,5

531,0

2Q10

10,5

486,6

121,2

535,8

3Q10

9,4

533,7

128,5

537,7

4Q10

9,8

536,4

143,6

554,0

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

2Q11

9,2

559,3

124,9

542,1

3Q11

8,5

577,2

114,4

555,6

4Q11

10,4

565,4

134,1

591,4



CHURN (wskaźnik odejść)

 

 

prepaid

postpaid

1Q10

15,1%

3,1%

2Q10

13,7%

2,8%

3Q10

16,2%

3,6%

4Q10

16,1%

3,1%

1Q11

14,4%

3,8%

2Q11

15,8%

3,4%

3Q11

17,2%

3,5%

4Q11

16,1%

4,0%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP, wł