Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertelu po 3Q2012

Wyniki Centertelu po 3Q2012

LuiN 24 Października 2012 08:55

0 0

W III kwartale 2012 roku Centertel miał przychody na poziomie 1,853 mld zł (spadek o 4,8% w stosunku do III kwartału 2011 roku). 30. września operator miał 14,758 mln aktywnych kart SIM - o zaledwie tysiąc więcej niż na koniec II kwartału. Co ważne, zmniejszyła się baza kart abonamentowych.

Oficjalne wyniki Centertelu pokrywają się ze wstępnymi, o których pisaliśmy w tej wiadomości. Zwiększyła się w nich jedynie szacowana liczba smartfonów do 2 887 tys. W III kwartale Centertel stracił aż 43 tys. kart abonamentowych, a pozyskał 44 tys. prepaid. Marża EBITDA w III kwartale wyniosła 31,8% (spadek względem III kwartału 2011 roku o 2,3 pkt. proc).

W komentarzach do wyników napisano, że spadek przychodów nastąpił ze względu na gwałtowne obniżenie ARPU i cięcie stawek MTR. Zapowiedziano też natychmiastowe wdrożenie planu działań marketingowych i sprzedaży w celu minimalizacji wpływu nielimitowanych planów taryfowych.




W następstwie wprowadzenia w II kwartale ofert na nielimitowane rozmowy komórkowe i SMS-y przez wszystkich operatorów w Polsce, średni przychód na użytkownika w naszym segmencie usług dla biznesu obniżył się znacząco. Środki zapobiegawcze, jakie natychmiast podjęliśmy nie będą wystarczające, aby w pełni zneutralizować negatywny wpływ tej nowej wojny cenowej na wartość całego rynku - skomentował wyniki Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Podział ARPU na poszczególne usługi:
orange arpu 3q2012m

Kluczowe wskaźniki:

Prepaid

Postpaid

Razem

1Q11

7,457

6,963

14,420

2Q11

7,568

6,967

14,535

3Q11

7,641

6,972

14,614

4Q11

7,681

6,977

14,658

1Q12

7,685

6,927

14,612

2Q12

7,820

6,937

14,757

3Q12

7,865

6,894

14,758



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

liczba smartfonów (tys.)

klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q11

1725

499

2Q11

1804

645

3Q11

1881

691

4Q11

2103

741

1Q12

2256

800

2Q12

2574

848

3Q12

2887

907


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q11

17,5

62,7

39,4

2Q11

18,0

66,1

41,1

3Q11

18,1

65,3

40,7

4Q11

18,0

64,5

40,1

1Q12

16,8

62,0

38,3

2Q12

17,9

64,8

40,0

3Q12

17,0

61,7

38,0



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q11

92,6

229,0

158,6

2Q11

96,7

236,3

163,9

3Q11

97,5

236,6

164,0

4Q11

93,7

235,9

161,4

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6



SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

SRC

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

2Q11

9,2

559,3

124,9

542,1

3Q11

8,5

577,2

114,4

555,6

4Q11

10,4

565,4

134,1

591,4

1Q12

9,0

627,2

132,5

628,8

2Q12

7,6

544,0

107,3

651,2

3Q12

8,2

563,4

113,3

599,9



CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q11

14,4%

3,8%

2Q11

15,8%

3,4%

3Q11

17,2%

3,5%

4Q11

16,1%

4,0%

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%


Źródło tekstu: Orange, wł     

Dodaj do:
w sumie: 21
  • 1

    2.  2012-10-24 09:11:45

    "Zapowiedziano też natychmiastowe wdrożenie planu działań marketingowych i sprzedaży w celu minimalizacji wpływu nielimitowanych planów taryfowych" w tłumaczeniu tzw pseudo doradcy klienta biznesowego zamiast zaproponować najtańsze i najlepsze rozwiązanie dla klienta będą mu próbowali wcisnąą jakiś kilkukrotnie droższy szit. Na szczęście jak widać przedsiębiorcy mają głowę na karku.

  • -1

    3. ~  2012-10-24 09:12:56  host: 77-255-30-214.adsl.inetia.pl

    @1 - ty się znasz... W odróżnieniu od fioletowego gluta masz tutaj wyniki finansowe, ba, historię wyników finansowych, którą można porównać. Owszem, jest zmiana na minus, ale daleko tutaj do wykazywania strat... Flej ma te swoje niby 8 milionów o których nikt nic nie wie, bo nie podają informacji. Pomyśl, jak choćby u nich przychody lecą na łeb na szyję przez spadki MTR, bo dla nich sa dotkliwsze - spadają z wyższego poziomu.

  • 2

    4. ~  2012-10-24 09:14:35  host: user-164-126-11-159.play-internet.pl

    Oj bida Panie Witucki, ARPU z detalu spadło do poziomu z pocz. 2011 a trzeba zaznaczyc to tylko polaczatek osuwania sie. Wplyw wprowadzenia no limit jest kolosalny na Orange, chyba wiekszosc zyskow generowali klienci biznesowi ktorzy potrafia niezle liczyc i beda scinac wysokosc rachunkow lub odchodzic z Orange gdzie indziej.

  • 2

    5. ~  2012-10-24 09:16:58  host: user-164-126-11-159.play-internet.pl

    3@ Pracownik Orange wkurzyl sie z rana :-) Takie dno w wynikach dawno nie pokazala zadna spolka telekomunikacyjna nawet Plus. dobrze ze pozbylem sie akcji TPSA tapniecie -20% bylo dotkliwe dla ich posiadaczy.

  • 1

    6. ~irek  2012-10-24 09:24:18  host: v10-15.opera-mini.net

    Niech się cieszą, że w prezesem UKE nie jest już Streżyńska, Gaj w kwestii stawek MTR prowadzi nie co inną politykę nie obniża tak drastycznie i wprowadza zmiany do harmonogramów poprzedniczki, na uciechę W3.

  • 3

    7.  2012-10-24 09:37:46

    "No limit" a w konsekwencji spadek przychodów moze w koncu doprowadzi do pocztaku dbania o klienta i jego utrzymania we wszystkich sieciach.

  • 0

    8. ~Zbyszek  2012-10-24 09:39:19  host: auto.89-22-37-213.matrix-net.pl

    Przecież to logiczne, że W3 będą tracić, ale się spokojnie utrzymają, pisanie o schodzeniu na dno, jest niepoważne. Ciekawi mnie za to Play tak za rok, chodzi o to, że Play przestanie być dotowany MTRami, więc W3 będzie łatwiej, a już ich oferta jest bardzo podobna, ważne jest też to W3 to duże sieci, z dużymi pieniędzmi, a na rynku szykują się inwestycje, mogą one ominąć Plus, wszak ma on wystarczającą ilość częstotliwości, ale taki właśnie Play musi wykupić pasma w przetargu 1800 i wybudować stacje bazowe, tak skonstruowany jest przetarg, o ile T i pomarańczowi też muszą to zrobić, ich sytuacja finansowa jest stabilna, Play jest już teraz skrajnie zadłużony. Nie martwiłbym się o Orange, spadki zysków będą u każdego, a spadek abonamentów jest naturalny przy dużo atrakcyjniejszych ofertach prepaid, Play i reszta też bedą to przeżywać w związku z nierentownością niskich abonamentów dla klientów, przez którą będą oni przechodzić na karty.

  • 0

    9. ~  2012-10-24 10:16:43  host: 193.19.165.77.osk.enformatic.pl

    Najbliższa przyszłość to przetarg na 1800 Mhz, każdy z zainteresowanych musi liczyć się z ogromnymi wydatkami w razie wygranej. Wyrównanie stawek MTR od początku 2013 r. zapewne uspokoi zapędy Playa, również nie sądzę żeby pojawiły się w 2013 większe zmiany w cennikach za wyjątkiem prepaidu. Jedyny wyjątek to oferty typu Tylko SIM, tu mam nadzieję będzie dużo działo się za sprawą Play.

  • 0

    10. ~Adam  2012-10-24 10:22:15  host: user-31-175-245-210.play-internet.pl

    Dobrze że ten Play jest na rynku. I tak fajnie się rozwija. Wszędzie słysze że nowi znajomi przechodzą do Play ze względu na koszty. Ja sam mam juz kilka lat i całą rodzinką bliżsżą i dlasżą juz tam jesteśmy. Nawet internet mam w Play i chodzi jak trzeba. Tak trzymaj Play dalej

  • 0

    11. ~a  2012-10-24 10:24:14  host: ip-37-209-145-238.free.aero2.net.pl

    @8 ALBO zmodernizować obecne... więc PLAY odpali 18oo na obecnych stacjach i gotowe :)

  • 0

    12.  2012-10-24 10:33:47

    no na obecnych Play ma już wszystko przygotowane - potrzebuje tylko częstotliwości, więc odpalą to w tydzień. A co do nowych, myślę, że Play specjalnie ograniczył inwestycje w budowę nowych przez ostatni rok, czy dwa, bo deklarując budowę dodatkowych ponad to czego wymagają w przetargu ma dodatkowe punkty. Także jeżeli dostaną te 10 Mhz, będzie OK.

  • -1

    13. ~fs  2012-10-24 11:45:01  host: jvn114.internetdsl.tpnet.pl

    Pracuje w salonie Play na 5 osób przenoszących numer 4 biorą mixa albo abo jedna bierze karte. Sprzedaż wysokich taryf po wprowadzeniu formuły, formuły z iphonem oraz Online pro wzrosła kilkakrotnie. Wysokie taryfy czytaj powyżej 100zł

  • 0

    14.  2012-10-24 12:49:23

    @13: tak w salonie ale chyba wędliniarskim:)

  • 0

    15. ~Octopus  2012-10-24 14:44:45  host: host-46-186-36-210.dynamic.mm.pl

    14@ , i mówisz ,że samą kichę ów jegomość wciska ? :)) ale kiepsko muszą płacić w tym sklepie , skoro kolesia nie stać na mega szybki internet w pleju..tylko korzysta z dziadowskiego tpnet :))

  • 0

    16. ~ojciec  2012-10-24 15:21:26  host: abcj107.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie śledzę stawek i ofert bo nie mam czasu na bzdety ale opieram się na opiniach swoich dzieci, najgorsza oferta to orange i ja im wierzę/dzieciom/ a sam ostatnio sprawdzałem oferty mobilnego internetu oferta orange to dno, najlepsza play, całkiem niezła t-mobile - jak myślicie z kim podpisałem umowę.

  • 0

    17. ~  2012-10-24 15:53:53  host: v10-15.opera-mini.net

    16 Pewnie z Plusem, tak na poważnie orange ma faktycznie słabiuteńki zasięg UMTS.

  • 0

    18. ~Misiek  2012-10-24 16:27:13  host: 89-72-108-81.dynamic.chello.pl

    Nic dziwnego, że Orange ma tak fatalną jakość usług, skoro Play (najmłodsza sieć w Polsce!) ma więcej NodeB w sieci UMTS niż Centertel. Jak dbasz, tak masz. Widać to po wynikach finansowych orangutana.

  • 0

    19. ~  2012-10-24 21:24:08  host: adaj251.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzeba w Polsce inwestować, a nie zyski i kasę za durne logo do Francji wysyłać.

  • -1

    20. ~la vie change avec Orange  2012-10-25 23:38:47  host: goliat.interkonekt.pl

    przeszłość jest jasna przeszłość to Orange

  • 0

    21.  2012-10-26 00:11:55

    Francuzi się cieszą. W końcu zarabiają na nas pieniądze :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-110-18.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.