Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wyniki Centertela w 3Q2005

Wyniki Centertela w 3Q2005

WitekT 27 Października 2005 13:30

0 0

Przychody Centertela wzrosły w III kwartale do 1,504 mld zł z 1,318 mld zł rok wcześniej.

Liczba abonentów Centertela na koniec września 2005 roku wynosiła ogółem 9,134 mln wobec 6,594 mln rok wcześniej, w tym klientów abonentowych Idei/Orange było 3,819 mln (wobec 3,022 mln rok wcześniej), posiadaczy karty POP i Orange GO – 5,312 mln (3,567 mln) i sieci analogowej NMT – 3 tys. wobec 5 tys. rok wcześniej.

Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów wynosił na koniec września 2005 roku 33,5% wobec 31,2% rok wcześniej. Udział w rynku aktywacji netto po dziewięciu miesiącach wynosił 40,9%.




ARPU wyniosło w III kwartale 60,3 zł wobec 74,6 zł rok wcześniej, w tym w Idei/Orange – odpowiednio: 102,0 zł wobec 120,1 zł, a w usługach prepaid: 30,1 zł wobec 34,7 zł.

Koszt pozyskania abonenta zmniejszył się po trzech kwartałach tego roku do 170,7 zł z 289,9 zł rok wcześniej.

Konkurencja cenowa w segmencie pre-paid może negatywnie odbić się na przychodach operatorów, przy czym jednocześnie jest to szansa na zwiększenie ruchu w sieci i pozyskanie nowych klientów, a także znaczący wzrost penetracji rynku przez usługi telefonii komórkowej – czytamy w oficjalnym komentarzu do wyników kwartalnych.

Źródło tekstu: ISB     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-234-247-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.